Mysteerisairaus

hengästyttää

En tiedä enää mille palstalle minun pitäisi kirjoittaa. Jokapäiväistä elämääni haittaavat erityisesti herkkä hengästyminen ja väsymys. Sydän vaivoja minulla on ollut jo 12-vuotiaasta lähtien ja sittemmin minulla todettiin sinustakykardia, joka operoitiin ollessani 17- ja 19-vuotias. Sen jälkeen sain beetasalpaajalääkityksen lisälyöntisyyteen. Operaatioiden jälkeen takykardian aikana pulssi ei enää noussut yli 200, eikä toisessa operaatiossa enää saatu koko rytmihäiriötä käynnistymään. Operaatioiden jälkeen on kuitenkin alkanut tuntua siltä, että hengästyminen on jatkuvasti lisääntynyt. Olen nyt 22 ja huonoina päivinä portaiden kiipeäminen tuntuu kuin yrittäisin Mount Everestin huipulle: tuntuu ettei happea saa tarpeeksi, pulssi nousee nopeasti hakkaavaksi, pitää edetä hitaasti ja pysähtyä levähtämään muun muassa kiivetessäni asuntoomme kolmanteen kerrokseen. Joinakin päivinä en uskalla lähteä esimerkiksi liian pitkälle kävelylenkille, koska pelkään etten jaksa kävellä takaisin. Hyvinä päivinä nämä ongelmat ovat lähes huomaamattomia (tosin hyviä päiviä on viikossa enää 1-2, jos niitäkään).

Olen harrastanut moninaista liikuntaa sitten sydänongelmani toteamisen: balettia, pilatesta, taijita, seuratansseja, tankotanssia, sauvakävelyä, kuntosalia, pyöräilyä, lenkkeilyä ja tietysti lisäksi koululiikuntaa. Missään näissä lajeissa en koskaan ole jaksanut samaa tahtia kuin muut ikäiseni, vaan kuntoni on tuntut vastaavan ennemminkin huonokuntoista keski-ikäistä tai vielä vanhempaa. Suorituskykyni ei myöskään ole tuntunut kasvavan normaalista. Olen normaalipainon alapäässä, eli paino-ongelmaa ei ole, ei perussairauksia, ei edes allergioita. Tämän kuun aikana kävin yksityisellä sydänlääkärillä päivittääkseni tietoni sydämeni tilasta. Sain vuorokausiEKGnauhurin, kävin rasituskokeessa ja sydämeni katsottiin ultraäänellä. Hämmästyksekseni kaikki oli kuulemma ok. Ainoastaan vaaratonta lisälyöntisyyttä. Ensin lääkäri sanoi, että minulla on vain huono kunto, kun pulssini rasituskokeen aikana nousi tavallista nopeammin 180. Vastaus oli omituinen, kun ottaa huomioon kuntoiluhistoriani (tosin edellisen vuoden aikana olen ollut liian väsynyt kuntoillakseni jatkuvan säännöllisesti tai kovin paljon). Myöhemmin lääkäri veti "diagnoosinsa" takaisin vuorokausinauhoituksen perusteella ja sanoi, että kuntoni onkin ihan ok. Hän ei kuitenkaan mitenkään selittänyt pulssini nopeaa nousua (mikä onkin pääsääntöinen ongelmani liikuntaa harrastaessani, sydämeni väsyy ennen lihaksiani). Ihmettelen myös sitä, että beetasalpaajista on jonkin verran apua ongelmaani. Kysyessäni mitä voin tehdä tai mistä kysyä seuraavaksi lääkäri totesi olevansa "vain sydänlääkäri". Lääkäri väitti ongelman olevan jossain muualla eikä suositellut lääkitystä. Verenpaineeni on ehkä hieman matala, mutta hyvä yleensä noin 120/65, joskus yläpaine on matalampikin, mutta niin on myös sisarillani ja isälläni. Veikkaisin siis perinnölliseksi ominaisuudeksi.

jatkuu...

36

2895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengästyttää

Toinen ongelmani on väsymys. Ensimmäisen kerran käsittämättömien "väsymyskohtausten" takia kävin terveyskeskuslääkärillä kaksi vuotta sitten. Väsymyksellä tarkoitan totaalista uupumista, johon sisältyy hengästyneisyyttä, sydämen rytmin nopeutumista, ajatusten epämääräistymistä, ohimopäänsärkyjä, kylmettymistä, katsomisen tarkentamisen vaikeutta (haittaa merkittävästi esim. lukemista) ja keinuvaa huimausta. Tämä väsymys iskee usein ruokailun jälkeen ja liikunnan aikana tai jälkeen. Opiskelen yliopistossa ja tämä vaiva suoraan sanottuna tällä hetkellä estää opintojeni kunnollisen etenemisen. Kouluruokailun jälkeen saattaa olla täysi mahdottomuus jäädä seuraavalle tunnille. Usein tunnen kylmettyväni luihin ja ytimiin asti niin että lämpenen hyvässä lykyssä vasta kun minulla on ylläni kaksi kerrosta vaatteita ja kaksi peittoa. Kerran istuin olohuoneessa toppavaatteet ylläni. Näihin väsymyskohtauksiin auttaa jonkinverran makuuasento ja usein nukahdan huomaamattani tunneiksi ja herätessäni olen tuskin liikahtanut, toisinaan herään huonoon oloon, joka helpottaa noustessani istumaan. Päiväunien jälkeen on vetämätön ja sekainen olo. Nukun erittäin hyviä yöunia (8-11 tuntia yössä), mutta silti herääminen on vaikeaa ja päädyn nukkumaan päiväunia. Illalla ei ole nukahtamisvaikeuksia useinkaan. Joskus pyörin jonkin aikaa - tiedän saaneeni tarpeeksi unta. Oloni on jatkuvasti vetämätön ja tämä masentaa minua jonkin verran. Olen oikeasti aktiivinen ja spontaani ihminen, mutta muutaman vuoden aikana olen lamaantunut tunnistamattomaksi. Ongelma ei käsittääkseni ole mielenterveydellinen, vaikka stressi pahentaakin asioita. Olen ottanut tämän vuoden yliopistolla erittäin kevyesti. Viimeksi epäilin lääkärilleni kyseessä olevan kroonisen väsymysoireyhtymän ja sain siihen mielialalääkityksen, koska siitä on kuulemma ollut apua. Apua on ollut ehkä jonkin verran, mutta ongelma ei ole poistunut (olen syönyt lääkkeitä n. 2 kk). Minua mietityttää tuo syömisen yhteys tähän väsymykseen, sitä ei nimittäin väsymysoireyhtymässä ole.

Näiden oireiden lisäksi kärsin vatsan oireilusta. En tiedä onko kyse ärtyneestä paksusuolesta vai voiko jokin imeytymishäiriö aiheuttaa edellä mainittuja oireita. Ei ainakaan ole netissä vielä tullut vastaan. Vatsani turpoaa ja stressaantuu herkästi eli ilmavaivoja ja ripulia ilmaantuu. Joskus ruokailun jälkeen menee noin 15 minuuttia ja minun on pakko rynnätä vessaan kipujen takia. Ulostamisen jälkeen kipu menee ohi ja kaikki ok. Yhdessä vaiheessa aloin arastella ulkonasyömistä, koska pelkäsin näitä ripulikohtauksia ja niiden aiheuttamaa häpeää. Nyt asia on paremmalla tolalla ja vatsani rauhallisempi. Jätin maidon pois ja se on vähentänyt ripulia. Ihmettelen vain ulosteeni löysyyttä. Tämä on uutta sillä ennen ulosteeni oli tavallisen kiinteää, nyt ei kuukausiin enää lainkaan. Omituista. Ruokavalioni on kuitupitoinen (kaurapuuroa, mysliä, ruisleipää, siemeniä, tuoreita kasviksia...) ja vältän vaaleaa leipää sekä roskaruokaa. En juo limpparia tai kahvia tai alkoholia juuri lainkaan. En myöskään polta. Syön maitohappobakteerilisää, D-vitamiinilisää ja epäsäännöllisen säännöllisesti multivitaa. Ainoa ongelmani ruokailussa on, etten tunne nälkää enää lainkaan jostain syystä. Tiedän olevani nälkäinen vasta kun päätäni alkaa särkeä tai muuten tulee vetämätön olo. Joskus on hankalaa muistaa, että ai niin pitäisi muuten syödä. Säännöllisyys kärsii (pyrin kyllä syömään aamupalan, päivällisen, välipalan ja iltapalan).

Aika lailla täsmälleen vuosi sitten sairastin viisi viikkoa räkäistä yskää ennen kuin menin lääkäriin, siellä todettiin poskiontelon tulehdus ja olen melko varma että minulla oli myös kehkoputken tulehdus (sitä ei tutkittu koska saamani antibiootit kuulemma vaikuttivat molempiin). Sairastan periaatteessa äärimmäisen harvoin, korkeintaan kerran vuodessa jonkun nuhan. Tuon viime vuotisen yskän jälkeen tosin tuntuu etten ole kunnolla edes parantunut ja sairastin kesälläkin ja tänä talvena kuumetaudin ensimmäisen kerran varmaan neljään vuoteen. En tiedä liittyykö tämä mitenkään tuohon yskään, mutta nykyään minulla tuntuu kertyvän limaa jonnekin hengityselinten tienoille niin että tuntuu vaikealta hengittää ja nielläkin. Tämä vaikeutuu erityisesti nukkumaan mennessä ja aamulla. Lisäksi edellisen vuoden aikana olen alkanut olla entistä janoisempi. Herään joskus keskellä yötä juomaan ja virtsaamisen tarpeeni on reilusti lisääntynyt.

En tiedä mikä liittyy mihin vai liittyykö mikään toisiinsa. Tiedän vain, etten voi elää kuten muut ja että tätä menoa joudun jättämään opintoni kesken, enkä tiedä mitä sitten teen. Jos jollain on samanlaisia oireita tai ajatusta syystä niin kertokaa mietteenne ihmeessä!

• hengästyttää

Olen siis käynyt lääkärissä ja verikokeet on otettu useampaan kertaan muun muassa kilpirauhasongelmaa silmälläpitäen. Myös sokeritauti on testattu. Mitään ei löydy. Ainoastaan kortisoli ja suola-arvoissa ollut poikkeavuutta, mutta niiden perusteella ei nähty jatkotutkimustarvetta.

Pahoittelen tämän avauksen eepoksellisuutta pituutta.

• Yks vaan
        hengästyttää kirjoitti:

Olen siis käynyt lääkärissä ja verikokeet on otettu useampaan kertaan muun muassa kilpirauhasongelmaa silmälläpitäen. Myös sokeritauti on testattu. Mitään ei löydy. Ainoastaan kortisoli ja suola-arvoissa ollut poikkeavuutta, mutta niiden perusteella ei nähty jatkotutkimustarvetta.

Eikös tuo kortisoli-arvojen poikkeavuus liity lisämunuaisten ongelmiin?

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/lisamunuaisfaq/

• MM
        hengästyttää kirjoitti:

jonkinverran lääkäreille vieläkin mysteeri.
        ----
        =>KVHT-altistuneen oiretesti

• Pelokas_
        MM kirjoitti:

jonkinverran lääkäreille vieläkin mysteeri.
        ----
        =>KVHT-altistuneen oiretesti

Outoa kärsin hyvin pitkälti samoista oireista ja tuossa homesairaus listassa 2/3 täsmää! Lääkärit syyttävät tällä hetkellä paniikkihäiriötä.

• MM
        Pelokas_ kirjoitti:

Outoa kärsin hyvin pitkälti samoista oireista ja tuossa homesairaus listassa 2/3 täsmää! Lääkärit syyttävät tällä hetkellä paniikkihäiriötä.

käytöstä lääkäreiltä, että vikaa tarjotaan korvien välistä johtuvaksi, vaikka itse vika on seinien välissä. Tämä on pahinta mitä lääkäri voi tehdä; syyllistää potilasta "vika korvien välissä" ja varsinkin jos rupeaa syöttämään potilaalle turhia psyyke-lääkkeitä. Kun oikea menettely olisi; opastaa potilasta kvht-altisteesta pois ja opastaa noihin tärkeimpiin mh-bakteereihin. Muuta hoitoa kvht-altistuneelle ei edes ole. Kaikki lääkärit eivät tiedä näitä home- ja bakteerikuvioita.

• Pelokas_
        MM kirjoitti:

käytöstä lääkäreiltä, että vikaa tarjotaan korvien välistä johtuvaksi, vaikka itse vika on seinien välissä. Tämä on pahinta mitä lääkäri voi tehdä; syyllistää potilasta "vika korvien välissä" ja varsinkin jos rupeaa syöttämään potilaalle turhia psyyke-lääkkeitä. Kun oikea menettely olisi; opastaa potilasta kvht-altisteesta pois ja opastaa noihin tärkeimpiin mh-bakteereihin. Muuta hoitoa kvht-altistuneelle ei edes ole. Kaikki lääkärit eivät tiedä näitä home- ja bakteerikuvioita.

Itselläni tämä vaiva on ryöstäytynyt käsistä oli sitten fyysistä tai psyykkistä. Kokoajan menee oxamin, mirtazapin ja unilääkkeet. Silti heräilen, en meinaa nukahtaa ja uni on laadutonta. Lisäksi kärsin puristavasta tunteesta rinnassa ja hengitysvaikeuksista. Aamulla ensimmäisenä kun herään pyörryttää vietävästi, muisti ei toimi juuri ollenkaan jne. Voiko kyse olla homevauriosta vaikka asun kerrostalossa. Eikö talon muutkin asukkaat silloin kärsisi vastaavista oireista?

• Pelokas_
        Pelokas_ kirjoitti:

Itselläni tämä vaiva on ryöstäytynyt käsistä oli sitten fyysistä tai psyykkistä. Kokoajan menee oxamin, mirtazapin ja unilääkkeet. Silti heräilen, en meinaa nukahtaa ja uni on laadutonta. Lisäksi kärsin puristavasta tunteesta rinnassa ja hengitysvaikeuksista. Aamulla ensimmäisenä kun herään pyörryttää vietävästi, muisti ei toimi juuri ollenkaan jne. Voiko kyse olla homevauriosta vaikka asun kerrostalossa. Eikö talon muutkin asukkaat silloin kärsisi vastaavista oireista?

Niin ja mihin tässä tulisi hakeutua, kun omat jalat ei meinaa enää kantaa. Edelleenkään ei tietoa onko vaiva fyysistä vai psyykkistä, mutta omillaan tässä ei kauaa pärjää. Yleisen terveydehuollon puolella ennätän tätä tahtia kuolla, jos en muuten niin nälkään kun en pääse kauppaan asti.

• MM
        Pelokas_ kirjoitti:

tuolla altistusmäärällä ja lääkkeillä rupeaa panikoimaan ja kärsimään unettomuudesta, johan pelkästään tuolla yhtälöllä ongelmat rupeaa olemaan psyykkisiä ja unen laatu sen mukaista. Jos olet ollut siinä kämpässä jo pitempään, niin aivan varmasti kyse on kv-hometoksiinista. Ja jos muutkin kämpät siinä talossa on kv-homeisia, niin muutkin oireilee samalla tavalla.
        Tuskin pelkästään sinun asuntosi on homeessa ja ensimmäisenä sinun pitää päästä homeettomaan kämppään.

Ja ensin kysymys: Asutko vuokralla, eli pystytkö muuttamaan eks-tempore. Ja sinun pitäisi alkaa syömään noita kolmea mh-bakteeria kv-homeantibiootin tuhoaman mh-bakteerikannan korjaamiseksi(!) limakalvoilla. Ja pyri vähentämään noita lääkärin määräämiä turhia lääkkeitä. MUTTA älä lopeta niitä kerralla, vaan vähennä pikkuhiljaa(kuukausia)kun käytät koko ajan noita mh-bakteereita rinnalla, mutta ota mhb.t 3-tuntia muiden lääkkeiden jälkeen.

Yleistä terveyden huoltoa näyttää kiinnostavan vain potilaan lompakon sisältö, eikä potilaan terveys.

Ensimmäisenä sinun pitää päästä raittiiseen ilmaan = kv-homeettomaan kämppään!

• hengästyttää
        Yks vaan kirjoitti:

Eikös tuo kortisoli-arvojen poikkeavuus liity lisämunuaisten ongelmiin?

http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/lisamunuaisfaq/

Kiitos erittäin paljon vinkistä lisämunuaisten/munuaisten suuntaan! Ei ollut käynyt edes mielessä, vaikka olen oleillut sairaalassakin vuosi sitten munuaistiehyetulehduksen takia. Testasin pupillieni reagoinnin valoon, ja se on selkeästi normaalista poikkeava. Tämä on ollut toistaiseksi paras johtolanka, katsotaan viekö se johonkin tulokseen seuraavalla käynnilläni terveyskeskuksessa.

• hengästyttää

Vastauksia ei ole löytynyt. Kokovatsaultra ei tuottanut tuloksia, eivät myöskään verikokeet. Olen vielä menossa sisätautilääkärille, mutta jos siellä ei käy mitään ilmi, lyövät varmaankin hullunleiman papereihin haluavat minun syövän mielialalääkkeitä (mitä en kuitenkaan suostu popsimaan enää, sillä en mielestäni tai lähipiirini mielstä ole masentunut tms.).

Olin juuri ulkomailla neljä viikkoa, joista ensimmäisen viikon Roomassa katselemassa nähtävyyksiä. Päivät menivät suht ok, kunhan ei pysähtynyt. Seuraavat viikot vietimme rauhallisessa pikkukaupungissa. Ensimmäinen viikko meni kohdaltani tavallaan aivan ohi, sillä minun oli pakko nukkua joka ikinen päivä 1,5-3 tunnin päikkärit, muuten sinnittelin hereillä niin ja näin. Jaksoin käydä ulkona kävelemässä tunnin tai kahden ajan maksimissaan. Huonovointisuutta ei ole ollut päivittäin, mutta olen saanut muutamia pahempia pahoinvointikohtauksia erityisesti rasituksen jälkeen. Vessassa en enää juokse niin usein osittain siksi, että olen vähentänyt juomista vaikka kurkku tuntuukin kuivalta ja toisinaan yöllä nieluun kertyy limaa.

Olen havainnut (sykemittaria testatessani), että huonoina päivinä sykkeeni on todella herkkä nousemaan korkeaksi. Esimerkiksi liikahtaminen puolimakuuasennosta istuntaan saattaa nostaa pulssini 100 ja seisomaan nouseminen 130. Minulla on tällöin huimausta, lievää päänsärkyä ja näköhäiriöitä, kuten tarkentamisen vaikeutta ja ikään kuin epäselviä täpliä näkökentässä. Tämä vaikeuttaa esimerkiksi lukemista aika paljon. Toisaalta ei siis ole ihme, että kaupassa käyminen tuntuu raskaalta. Kävin myös silmälääkärissä, mutta mitään ei löytnyt. Lääkäri tosin suositteli 0,5 laseja silmän työn helpottamiseksi, olen tilannut lasit helpotuksen toivossa. Saa nyt nähdä.

Olen pakottautunut olemaan aktiivisempi ja katsomaan auttaako se. Väsymys iskee yhä mitä arvaamattomimmin. En tiedä. Uskomattominta tässä on se, että minulle tolkutetaan lääkärissä kuinka tällaiset fyysiset oireet voivat hyvin olla psyykkisiä. Minulle sanotaan, että olen masentunut, vaikka minusta ei tunnu masentuneelta ja vaikka lähipiirini ei pidä minua masentuneena. Minä olen vain väsynyt. Lääkärit eivät ota huomioon sitä seikkaa että homma toimii kahteen suntaan: fyysinen vointi vaikuttaa psyykkeeseen yhtä lailla kuin toisin päin. Minulla on tunne fysiikkani hallinan menetyksestä, siitä että vartalaloni on minua vastaan. Kuinka tämä tunne ei vaikuttaisi negatiivisesti mielialaani? Ennen vanhaan mielialaa ei juuri otettu huomioon, mutta nyt tuntuu että kaikki on psyykkistä. Lääkäreiden on helppo tehdä sattumanvaraisia masennusdiagnooseja ja määrätä siihen lääkkeitä (joista muuten saa sponsorirahaa). Tällöin ei tarvitse tutkia mitään ja kaikki on käytännössä potilaan omaa aikaansaannosta. Ehkä minä olen vain uupunut, mutta haluaisin tietää kuinka paljon minun pitää levätä ennen kuin oireisto häviää. Vuoden? Kaksi? Viisi? Nyt olen "lomaillut" jo vuoden.

• rururusuru

Jos peruslääkärit eivät osaa asioita tarkastella, kartoita itse, esim juuri tuo asunnon homeisuus.

Itse lääkintään, eli tulipa sellainen juttu mieleeni, että hapettuuko veresi tarpeeksi? Tuo on helppo testata muun testauksen ohella. Nimittäin minulla on tilanne, että yskin jatkuvasti rasituksen alaisena, lopulta en saanut henkeä edes makuulla ollessani, vain pystyyn noustessani. Siitä sitten tutkittiin eri vaihtoehtoja, huomattiin, että keuhkoissani oli nestettä ja siksi hengästyin aivan kamalasti.

Yleensä nesteen tulo keuhkoihin tarkoittaa sydänvikaa, kuten minullakin.

• hengästyttää

Kiitos vastauksistanne!

En kuitenkaan oikeastaan yski, että en pidä nesteen kertymistä kovin todennäköisenä. Hengitykseni on muutenkin pääsääntöisesti aika ok. Joskus on puristavaa tunnetta keuhkojen ympärillä, mutta olen ajatellut sen olevan stressiä tjms. Limankin kertyminen on alkanut hellittää, että pistän senkin enimmäkseen flunssan syyksi.

En tiedä kuinka todennäköistä homeongelma olisi...olen asunut nykyisessä asunnossa kaksi vuotta (koko rakennus peruskorjattu juuri ennen muuttoani) ja ongelmat ovat alkaneet jo aiemmin, siis liikunnan yhteydessä hengästyminen etc.. Nukahdan helposti illalla (ellei pulssi vaivaa), mutta heräilen kieltämättä aamuisin. Tosin se saattaa johtua siitä, että nukun niin paljon (9-11 h yössä plus päiväunet).

Otan vielä selvää tuosta lisämunuaisasiasta.

• tssemppiä
        hengästyttää kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne!

En kuitenkaan oikeastaan yski, että en pidä nesteen kertymistä kovin todennäköisenä. Hengitykseni on muutenkin pääsääntöisesti aika ok. Joskus on puristavaa tunnetta keuhkojen ympärillä, mutta olen ajatellut sen olevan stressiä tjms. Limankin kertyminen on alkanut hellittää, että pistän senkin enimmäkseen flunssan syyksi.

En tiedä kuinka todennäköistä homeongelma olisi...olen asunut nykyisessä asunnossa kaksi vuotta (koko rakennus peruskorjattu juuri ennen muuttoani) ja ongelmat ovat alkaneet jo aiemmin, siis liikunnan yhteydessä hengästyminen etc.. Nukahdan helposti illalla (ellei pulssi vaivaa), mutta heräilen kieltämättä aamuisin. Tosin se saattaa johtua siitä, että nukun niin paljon (9-11 h yössä plus päiväunet).

Otan vielä selvää tuosta lisämunuaisasiasta.

kokeile asperiinia ,jos verenkierrossasi on vaikka ongelmia
        oletko ajatellut keuhkoembolian mahdollisuutta ,koska hengästyt noin herkästi viittaisi
        keuhko peräiseen sairauteen

mulla oli samoja oireita ja lopulta oli massiivinen embolia,
        todella vaikea saada apua nyky yhteiskunnassa
        itsen pitää osaa vaatia

kerro lisää ,niin yritän omista kokemuksistani antavan vinkkejä

• hengästyttää
        tssemppiä kirjoitti:

oletko ajatellut keuhkoembolian mahdollisuutta ,koska hengästyt noin herkästi viittaisi

itsen pitää osaa vaatia

Kiitos tsemppailusta!

En ole kovin paljon ottanut selvää kehkoperäisistä sairauksista. Varmaan pitäisi tarkistaa sekin. Tilanne on nyt jonkin hitusen verran parempi, taas vaihteeksi. Kunnes se todennäköisesti pahenee uudelleen. Olen havainnut tässä suunnilleen kahden viikon jaksoja, jolloin menee paremmin ja sitten taas aivan päin männikköä. Minua väsyttää koko ajan, mutta minun ei sentään tarvitse nukkua päivällä jatkuvasti. Tosin olen taas herännyt oksentamaan aamulla.

Lääkäri kysyi minulta tässä taannoin päänsäryistä, mutta ajattelin vain normaaleja päänsärkyjä, kuten esim. niskan kiristämisestä johtuvaa päänsärkyä, ja vastasin ettei minulla ole mitenkään erityisesti niitä. Kun olen nyt miettinyt asiaa totesin, että minullahan on päänsärkyjä joka ikinen päivä lähes koko valveillaoloaikani. Se päänsärky ei vain varsinaisesti ole särkyä, vaan paineen tunnetta ja satunnaista viiltelyä. Ikään kuin aivojani puristettaisiin lyttyyn ohimoilta ja otsan yläpuolelta. Tämän häiritsevän tunteen mukana tulee väsymystä, muistihäiriöitä, näön epäselvyyttä sekä kärttyisyyttä. En ole käyttänyt tähän särkylääkkeitä kuin vasta nyt satunnaisesti tajuttuani asian. Lääkkeet (lähinnä Ketorin, muista ei ole apua kuin isoina annoksina, n. 1000 milligrammaa) auttavat jonkin verran joksikin aikaa, mutta en voi syödä niitä koko valveillaoloaikaani kuitenkaan.

Tänään kävin kävelyllä mieheni kanssa noin tunnin pituisen lenkin ihan lähiympäristössä hyvin rauhallisella tahdilla. Silti minusta tuntui etten jaksaisi nostaa jalkaa toisen eteen. Portaiden nouseminen asuntomme kolmanteen kerrokseen oli hampaiden kiristelyä. Lihakset tuntuivat väsyneiltä, ikään kuin olisin juossut maratonin mutta ilman maitohappojen tunnetta.

Olen myös huomannut, että kämmeneni ja sormeni ovat alkaneet puutua nukkuessani herkemmin kuin ennen. Tai siis ne eivät ole koskaan ennen puutuneet. Samoin jaloillani on nykyään tapimusta puutua istuessa tuoleilla tai jos jalka/jalat ovat vähänkään huonossa asennossa. Lisäksi joitakin päiviä sitten käteni vapisivat hienoisesti koko päivän. Sitä ei huomannut, kun käsiä ei käyttänyt mihinkään, mutta esim. juodessa ja pitäessä lehteä käsissä käteni tärisivät aivan nähtävästi. Tämäkin on tapahtunut joskus ennenkin ja ilmeisesti yleistymässä. En tiedä onko sillä tekemistä minkään kanssa.

Opiskelut alkaisivat tämän kuun lopussa tai ensikuun alussa, enkä minä vieläkään ole siinä kunnossa, että jaksaisin lukea kirjoja ja käydä tunneilla samaan aikaan. Tämä nykyinen tilanne menettelee, koska ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta minä kyllä kaipaan tekemistä...kaipaan jopa opiskelua. Tätä menoa minun ei ole mitään järkeä aloittaa tänä vuonna, kun minulla on vielä rästikursseja sen verran paljon. Vuorossa olisi kandintyö ja siihen liittyviä kursseja, enkä ole varma kestäisikö fysiikkani sitä stressiä. Loman takia en ole saanut tuloksia sisätautilääkärin verikokeista ja pään magneettikuvauksestä vielä. Mutta osaan jo arvata, että vastaus on: kaikki on ihan kunnossa.

• hengästyttää
        tssemppiä kirjoitti:

itsen pitää osaa vaatia

Olen kyllä miettinyt silloin tällöin tätä hengittämistä juuri sen puristavan/painavan tunteen takia keuhkojen ympärillä. Ainakaan hengittämisen tahdin muuttaminen ei auta asiaa.

Toinen asia, jota olen ryhtynyt pohtimaan on unenlaatuni. Heräilen joka aamu useampaan kertaan jostain kuudesta eteen päin hetkeksi, käännän kylkeä ja nukahdan uudelleen. Tämä varmaan osaltaan vaikuttaa siihen, että olen jo herätessäni väsynyt.

• hengästyttää
        tssemppiä kirjoitti:

itsen pitää osaa vaatia

Rytmihäiriöitä minulla on ollut nyt poikkeuksellisen paljon. Itseasiassa parina päivänä niin paljon, että kaivoin jäljellä olevia beetasalpaajia kaapista. Ne auttoivat, mutta kumma juttu.

• yks'
        hengästyttää kirjoitti:

Rytmihäiriöitä minulla on ollut nyt poikkeuksellisen paljon. Itseasiassa parina päivänä niin paljon, että kaivoin jäljellä olevia beetasalpaajia kaapista. Ne auttoivat, mutta kumma juttu.

ie siitä asperiinista ainakaan mitään haittaa ole

• tumdidum
        hengästyttää kirjoitti:

Olet kuin identtinen kopioni paitsi että minulla ei ole päänsärkyjä... Ihan samat sykkeen nousun herkkyydet, jatkuvat lisälyöntisyydet ja ennen oli myös tuo vatsaoireilu aina syömisen jälkeen ja muutoinkin voin vuosia päivittäin pahoin, mutta minulla auttoi siihen jatkuva beetasalpaajalääkitys, joka ei kyllä juurikaan vähentänyt lisälyöntisyyttä. Syönkin niitä nyt oikeastaan vain pahoinvoinnin poissa pitämiseen ja huomaan juuri "vanteen" hengityksessä jos jätän ne pois.

Opiskeluaikanani oli hetkiä jolloin olin vuorokaudessa vain 8h hereillä ja senkin pätkissä. Koulunkäynti oli täyttä tuskaa mutta minulla todettiin myöhemmin ison taistelun jälkeen kilpirauhasen vajaatoiminta. Siihen en meinannut alkujaan lääkkeitä saada mutta nyt popsin niitä jo melko suurella annostuksella.

Löin omat oireeni pitkään "homekodin" piikkiin ja muutettuani uuteen asuntoon pistin senkin "homekodiksi" mielessäni kun oireet jatkuivat. Nyt asun talossa jonka tiedän olevan puhdas ja enää en voi vedota tähän homeeseen päässäni.

Olen juossut kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit läpi. Myös minulla on kortisoli on koholla?! Seuraavaksi on mri ja uusia holtereita luvassa. Ablaatiopöydältäkin sain passit kotiin "outona tapauksena"

Toivottavasti lohduttaa että täällä on toinen samanmoinen olemassa... Minua ainakin kiinnostaa tietää mitä sinulle jatkossa kuuluu ja tietysti jos joku jotain keksii ratkaisuksi... Jos vaan haluat niin laitahan sähköpostia [email protected]

• pikatestaaja
      • astmax

Jos keukojen ympärillä on usein vanne ja et jaksa kävellä kunnolla silloin ja hengitys jopa viheltää lainaa tk:sta pef mittari.Tai sitten paikallisesta hengitysyhdistyksestä. Oma astmani todettiin kun ihmettelin selän parannuttua miten en jaksa kävellä kun pienen matkan ja tarvii pysähtyä ja istua. Kun puristava tunne tuli kotona avasin parvekkeen oven ja se auttoi vain hetkeksi. Jos on kosteusvaurio kotona niin keuhkot ei varmasti siitä pidä.

• Samatvaivat

En tiiä vieläkö tätä foorumia kattelet kun näyttäs olevan aikaa kun oot kirjotellu mut nyt on kyllä nii viimesenpäälle samanlaiset oireet kun mulla muutamaa poikkeusta ehkä lukuunottamatta.
      Mulla alko noi flunssan jälkeen 4kuukautta sitten ja tää on ollu ihan yhtä helvettiä sen jälkeen ja pelottaa että sydän leipoo kii.
      Tutkimuksia mustaki otettu sydänfilmit verikokeet, sydämen ultraääni jne ja lääkäreiltä tullu tekstiä et "korvien välissä vika" PUUH
      No mut sit multa löyty mykoplasma kun itse pyysin tekee testin, varma en oo et onko toi mykoplasma nyt sit ainut syy tähän kun on antibioottikuuri nyt vasta menossa puolessa välissä, on ehkä hieman auttanut mutta en ole kyllä läheskään terve ainakaan vielä.
      Sellainenhan on mahdollinen myös kun "Krooninen Väsymysoireyhtymä" joka voi aiheuttaa tuollaista ja itsellänihän se voi nimenomaan olla ja aiheuttajana sitten amahdollisesti tuo mykoplasma.
      Noh näätpä tän viestin tai et ni kirjotin nyt kuitenkin kun sattu niin hyvin täsmäämään noi oireet.
      Laittelehan infoo onko mitä selvinnyt ja ootko parantunut jos luet tän!

• hengästyttää

Hei, ja kiitos kaikille kommentoijille!

Tällä hetkellä olen paljon paremmassa kunnossa kuin edellisten viestien kirjoittelun aikaan. Suurin osa oireista on vähentynyt tai poistunut, mistä olen iloinen. Pysyn nykyään hereillä suurimman osan päivästä, ja vielä pystyn keskittymäänkin ja muistamaan elämästäni jotain. Eniten olen iloinnut liikuntakyvyn palautumisesta! Saatan käydä esimerkiksi zumbassa ja jaksaa koko tunnin, ainakin suunnilleen! Tiettyjä liikuntalajeja, kuten lenkkeilyä, en vieläkään voi harrastaa, eikä kuntoni tunnu kasvavan samalla tavalla kuin muilla ehkä, mutta olen tyytyväinen.

Mitään vastausta ei koskaan löytynyt. Lääkärit olisivat halunneet diagnosoida minulle masennuksen, mutta en ottanut diagnoosia vastaan, koska en uskonut sen olevan oikea, enkä usko vieläkään. Luultavasti kysymys oli kertakaikkisesta loppuun palamisesta eli uupumuksesta eli burn outista. Yhdistettynä siihen, että ilmeisesti minussa vain on jokin rakenteellinen virheydistelmä, jonka takia reagoin voimakkaan fyysisesti asioihin. En tiedä. Koska mitään lääketieteellistä selitystä ei ole löytynyt, voin kai vain todeta, että vika vain on minussa sisäänrakennettuna. Kumma juttu on se, ettei mikään lääkäri ehdottanut uupumusta oireiden syyksi, vaikka kerroin lyhennetyn elämäntarinani. Nyt voidessani paremmin voin todeta, että kyse on ollut pitkälti uupumuksesta.

Mutta ongelma on se, että en tiedä kuinka kauan kestää, että parannun kokonaan vai parannunko koskaan. Kaikki ongelmat eivät ole hävinneet. Minun on yhä toisinaan todella vaikeaa lukea rivien hyppiessä silmissä, keskittymiskykyni on lyhyt ja stressiä siedän erittäin huonosti. Esimerkiksi, jos vietän normaalin päivän (esim. klo 10-17) opiskelujen piirissä yhtenä päivänä, en saa mitään aikaiseksi seuraavana. Tarvitsen siis pitkiä palautumisjaksoja henkisen tai fyysisen rasituksen jälkeen. Lisäksi nukun yhä hieman kummallisesti: nukahdan kyllä illalla, mutta heräilen paljon aamuisin. Harvoin tunnen itseni levänneeksi edes 10 tunnin yöunien jälkeen (en muista milloin näin olisi viimeksi ollut). Tein kaksi vuorokautta kestävän stressitestin ja sen mukaan osa nukutuista öistäni ei sisällä tarpeeksi rentoa syväunta, jotta voisin palautua päivän rasituksesta. On yhä päiviä, jolloin en syystä tai toisesta jaksa tehdä oikein mitään, ikään kuin painon tunnetta koko vartalossa ja "sumuisuutta" aivoissa. Ikäväkseni olen todennut, etten voisi vieläkään opiskella kokopäiväisesti.

On hyvin mahdollista, että ainakin lukemiseen liittyvä ongelmani on jonkinlainen alitajuinen psyykkinen reaktio. Koska opiskelu on ollut vaikeaa ja saanut aikaan ikäviä asioita, yritän alitajuisesti estää itseäni opiskelemasta. Missä ei toisaalta ole mitään järkeä, koska todella haluan edetä opinnoissani ja valmistua! Lisäksi olen kiinnostunut opiskelujeni sisällöstä. Tiedän koko ajan, että oireet ovat olemassa siellä taustalla, ne voivat hypätä esiin milloin tahansa. Esimerkiksi viime yönä (pitkähkön ja stressaavahkon koulupäivän jälkeen) kävi lähellä, että olisi tarvinnut mennä oksentamaan. Mutta onneksi riitti, että yritin rentoutua ja maata sängyssä. Se meni ohi. Mutta kuten sanottu, ne ovat taustalla koko ajan. En tiedä parannunko koskaan, jos voidaan edes sanoa minun olleen varsinaisesti sairas. Apua olen hakenut koko ajan, käyttäen hyödykseni lääkärit, psykologit, opinto-ohjaajat ja vertaistukiryhmät. Eniten on auttanut aika. Joinakin päoivinä toivon, että olisi jokin tabletti, jonka voisi vain napata ja joka toisi energiaa ja keskittymiskykyä ja poistaisi ongelmani. Joudun tavallaan vetämään itseni ylikierroksille aktiivisuustason suhteen selvitäkseni esimerkiksi opiskelusta, mikä taas ilmeisesti johtaa siihen etten jaksa seuraavana päivänä mitään.

Jotta en vaikuttaisi totaalisen selkeältä psyykkisen puolen potilaalta, on todettava ettei minulla ole elämässäni tällä hetkellä suuri kriisejä. Suurin ongelmani on jaksamiseni ja koulun tasapainottaminen. Viime kesänä olin mukana kesäteatterissa ja nautin siitä täysin siemauksin. Näen ystäviäni ja olen selvinnyt mielestäni aika hyvin avomieheni väliaikaisesta muutosta toiseen kaunpunkiin opiskelemaan. Olen selviämässä henkisistä kriiseistäni ja huomaan olevani lempeämpi muita ihmisiä kohtaan. Ainoa hiertävä psyykkinen rasite tulee opintojen puolelta, sillä olen persoonana kriittisen analyyttinen ja rasittavaa opiskella tiedekunnassa, jossa asiat tehdään jatkuvasti päin mäntyä. On harmittavaa, kun tietää, että jos asiat tehtäisiin käytännössä eri tavalla, itsekin voisin ja selviäisin paremmin. Nyt joudun opiskelemaan hampaat irvessä ja nielemään kaiken, koska millekään ei voi tehdä mitään. Se on raskasta. Voiko olla, että tämä stressaa minua niin paljon, että se heikentää ratkaisevasti toimintakykyäni? En tiedä. Sitä juuri tarkoitin sisäänrakennetulla ongelmalla, että en selviä tämän tasoisesta stressistä. Mitään muuta selitystä minulla ei ole.

• Sykkii liikaa

Minulla on liian samoja oireita. Ablaatio on tehty supraventikulaariseen takykardiaan. Muutenkin kuulostaa niin tutulta tuo tarinasi. Meitä nuoria vaivaa niin mystiset taudit...

Itellä on tilanne vielä päällä ja lekureista ei ollut apua. Sain terveen paperit pitkät tutkimusarsenaalin jälkeen ja hyvä kun portaat jaksan kävellä. Psykiatrinen osasto ei ottanut minua onneksi vastaan, se olisi muutenkin ollut ajan hukkaa. Kovasti lääkäri yritti paniikkihäiriöön tai masennukseen oireeni liittää, mutta se ei onnistunut. Onneksi on kotiväki puolellani. Paniikkihäiriön voisin vielä ottaa diaknoosiksini, mutta se ei selitä yleiskuntoani ja jatkuvaa sinustakykardiaa.

Päähuoleni ovat erittäin kiusallinen sinustakykardia ja tolkuton väsymys. Koulun jouduin keskeyttämään. Eikä tässä kovin hyvässä jamassa tosiaankaan olla. Urheilijana ottaa ankarasti päähän kun ei pysty mitään tekemään. Tila jatkunut 2kk tälläisenä, alkoi alku kesästä. Sykkeet nousee liian korkealle tehdäkseen mitään.

Tarkoitan, että sinustakykardia nousee rasituksesta riippuen jopa kahteen sataan lyöntiin. Leposyke on 80-110. Ikää 20, urheilija. Hidas kävely on mahdollista, portaat haaste, hölkkääminen - mahottomuus. Sykkeet nousee herkästi ja laskee todella hitaasti.

Poissuljettu on varmaan kaikki mahdollinen. Jäljelle jäi sinustakykadia jonka kanssa ei voi elää normaalia elämää.

• Sykkii liikaa

Ja en ole ylikunnossa. :P

Sinustakykardialla tarkoitan, että ei ole rytmihäiriö ja kaikki käyrät ynnä muut ovat normaalija. Sydämen ei pitäisi olla näin herkkä, mutta se vain on. Ja vikaa ei löydetä mistään.

• Scumbot

Maailman yksinkertaisin syy moniin rytmihäiriöihin: kalium/natrium epätasapaino. Vaihda ruokasuola merisuolaan ja testaa miten toimii. Mua on rytmihäiriöt kiusannut vuodesta -93 lähtien. Vasta pari viikkoa sitten jaksoin vähän skarpimmin selailla googlella näitä terveyteen liittyviä asioita. Sen jälkeen ihan piruuttani otin merisuolapurkin tietokoneen viereen ja silloin tällöin imeskelin muutaman rakeen. Kohta kolmen viikon aikana on ollut ainoastaan muutama hassu muljahdus. Eli mun rytmihäiriöihin syynä todennäköisesti on ollut (ainakin viime vuosien aikana) liikaa natriumkloridia ja liian vähän kaliumia sisältäviä ruokia.

• hengästyttää

Päivitystä.

Nyt hoksasin, että minunkin rytmihäiriöni on ollut supraventikulaarinen. En ymmärrä mistä ihmeestä tuo sinusajatus on tullut. Ehkä taannoinen lääkärini ei ollut kovin selvä tässä kohtaa.

Nyt näyttääpi siltä, että olen sairastunut cfs:än, eli krooniseen väsymysoireyhtymään. Krooninen väsymysoireyhtymä ei ole kroonistunuttta väsymystä, vaan neurologinen sairaus, joka on aiheutunut viruksesta/bakteerista. Yleensä tauti alkaa jonkinlaisesta flunssasta, usein rajusta, ja usein tulehdus liittyy hengitysteihin (olen sairastanut keuhkoputkentulehduksen kahteen otteeseen, joista toista 7 viikkoa). "Flunssan" jälkeen ei kroppa enää paranekaan, vaan tulehdus jyllää vartalossa ja vastustuskyky menee nollille. Luultavasti siksi en ole juuri sairastanut flunssia tms., koska vastustusmekanismini on ihan rikki. Rupesin taannoin tutkimaan asiaa, ja minulla on suurin osa oireista, joista merkittävin diagnoosin kannalta fyysisen rasituksen aiheuttama uupumus, joka saattaa kestää päiviä. Myös rytmihäiriöt kuuluvat oirekuvaan. Tiedoksesi Sykkii liikaa, että monilla cfs:ää sairastavilla on normaalia korkeampi leposyke. Diagnoosia minulla ei vielä ole, mutta olen menossa lähiaikoina Suomen ilmeisesti ainoalle cfs:ää tuntevalle lääkärille, eli Olli Polon vastaanotolle.

Tässä linkki lisätietoon aiheesta: http://cfs.gehennom.org/

Valitettavasti Suomessa kroonista väsymysoireyhtymää ei tunneta hyvin, ja monet lääkärit kuvittelevat sen a) olevan useimmiten psyykkinen sairaus, b) että siitä voi parantua itsekseen parissa vuodessa. Näin ei kuitenkaan ole. Cfs on ollut WHO:n tautiluokituksessa 1960-luvulta asti, eli kyseessä ei ole mikään uusi juttu. Uudet diagnostiset kriteerit ovat ilmestyneet viime kesänä; ne teki kansainvälinen asiantuntijaryhmä. Cfs:än sairastuu 5-10% ihmisistä ja potilaita on tuhansia. On siis aika kumma juttu ettei Suomessa juuri kyseistä tautia tunneta. Varmaan muun muassa siksi kukaan omista lääkäreistäni ei ole ehdottanut diagnoosia. Sairauden syytä ei tarkalleen tiedetä, eikä siihen ole parannuskeinoa. Oma tilanteeni on kuitenkin huomattavasti parempi kuin joillain vakavaa versiota sairastavilla: he eivät voi kävellä ollenkaan ja jotkut joutuvat viettämään elämäänsä pimeässä, hiljaisessa huoneessa sängyssä maaten, koska eivät voi liikkua eivätkä siedä ääniä tai valoa.

Katsotaan, mitä Polo omasta tarinastani sanoo.

• hengästyttää

Tässä vielä suuntaa antava lista omista oireistani: mieletön uupumus, herään joka ikinen aamu väsyneenä, rytmihäiriöt, hengitysvaikeudet, pistelevät kivut rintakehässä, päänsärky, ns. aivosumu, huonontunut keskittymiskyky, muistivaikeudet, puheen ymmärtämisen vaikeudet, omasta puheesta jää sanoja lauseista pois tai ne korvautuvat väärillä sanoilla, päätösten tekemisen vaikeus, kurkkukipu, pahoinvointi, huimaus, pulssi ja verenpaine käyttäytvyt kummallisesti istumaan ja seisomaan noustessa, lihasheikkous, lihasten hallitsemisen häiriöitä, käsien ja jalkojen puutuminen, nivelkipuja, elohiiriä, jano, kuivuvat silmät ja kurkku, huono kylmän ja kuuman sietokyky, vatsavaivat, ruokahaluttomuus.

• hengästyttää

Lääkäri sanoi, että oireeni muistuttavat hyvin paljon cfs:n oireita. Sain kokeiltavaksi lääkitykseksi pieniannoksesta naltoreksonia eli ldn:a. Vaikutus näkyy vasta kuukausien päästä, jos näkyy. Jos ei näy, kyseessä ei todennäköisesti ole cfs. Toisaalta toivon, että lääke auttaisi, jotta viimein saisin diagnoosin ja toisaalta apua. Mutta katsotaan.

Mitään mullistavaa ei ainakaan vielä ole tapahtunut. Tuntuu ehkä vähän vähemmän väsyneeltä, tai ainakin minulla on ikään kuin yliaktiivinen olo. Illalla on alkanut olla vaikeampaa nukahtaa kuin ennen. Nyt on käynyt pari kertaa niin, että olen yöllä havahtunut siihen, etten nuku vieläkään. Eli olen ollut hereillä olemisen ja unen rajamailla. Se ei sinänsä ole niin ärsyttävää kuin puhdas unettomuus, koska en ole kokonaan hereillä. Mutta toisaalta ei se ole nukkumistakaan. Vähän outoa, koska tällaisia olotiloja ei ole ollut ennen. Jano on tuntunut vähentyneen. Uutena juttuna olen huomannut, että niveleni ovat alkaneet naksua. Esimerkiksi polvet naksuvat, kun menen kyykkyyn, alaselkä naksuu istuma-asennosta seisomaan noustessa ja sormet sekä ranteet ovat alkaneet naksua. Tiedä sitten mistä sekin johtuu.

• Turhat lääkitykset!

Karu totuus lääkäreiden tietämättömyydestä:
      ............jatkuu. Esimerkki-tapaus 1.
      - Puoleeni kääntyi v.2007 äiti, jonka kahdeksan(8) kuukauden ikäinen vauva oli pahasti altistunut kosteusvaurio-homeiden toksiinille vakavin seurauksin. Lääkäri oli syöttänyt tälle vauvalle jo kuusi(6) antibiootti kuuria ilman korvaavaa maitohappobakteeri hoitoa! Tällaiselta lääkäriltä pitäisi poistaa lääkärin-oikeudet välittömästi!

Esimerkki-tapaus 2.
      - Tapasin v.2007 noin viisikymmentä(50) vuotiaan pillerihumalassa olleen naishenkilön, jolle lääkäri oli määrännyt neljäkymmentäkolme(43) pilleriä/vrk!? Edellä mainittu henkilö näytti lääkkeensä ja kertoi oikein ylpeänä pillerihumalassa; lääkäri on määrännyt nämä lääkkeet hänelle!? Tällaiselta lääkäriltä pitäisi poistaa lääkärin-oikeudet välittömästi!

Esimerkki-tapaus 3.
      - Törkeyden huippu:

Törmäsin 9/2010 kaikkien aikojen törkeimpään tapaukseen: Potilas oli pahasti altistunut kosteusvaurio-homeiden toksiinille vakavin seurauksin. Lääkäri oli määrännyt ko potilaalle KOLMEN VUODEN (36 kuukauden!) antibiootti(!)-kuurin ilman korvaavaa maitohappobakteeri hoitoa! Eli lääkäri hoiti potilaan sairautta antibiootilla, jonka oli aiheuttanut home-antibiootti!!
      Ko potilas ei olisi selvinnyt menehtymättä 3-vuoden antibiootti-kuurista!
      Herää kysymys: Onko tällaisella lääkärillä itsellään yhtään aivotoimintaa!!? Tällaiselta lääkäriltä pitää poistaa lääkärin-oikeudet välittömästi enenkuin hän tekee ruumiita!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9902940
      Julkisen terveydenhuollon heitteille jättämät potilaat-ei ole ihme kun he hädissään hakevat apua netissä!
      Olet tässä: *Mhb-. Turhat synteettiset (=kemialliset) lääkkeet. Lääketieteen kaikkien aikojen huijaus. Nyt kohteena kosteusvaurio homeen-toksiinille altistuneet!

Kokonaan tuolla:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-aktino-bakteerit-lapset-ja-rajahdysmaisesti-lisaantyva-diabetest1d-ja-t2d/mhb-turhat-synteettiset-kemialliset-laakkeet-laaketieteen-kaikkien-aikojen-huijaus-nyt-kohteena-kosteusvaurio-homeen-toksiinille-altistuneet/

• xxx x

vieläkö hengästyttää?

minulta loppui kun sain oikeat lääkkeet

eiköhän vika ole keuhkoissa jos hengästyttää ja pistää rintaa

• hengästyttää

Tällä hetkellä ei enää juurikaan hengästytä. Tai itseasiassa nimenomaan tällä hetkellä hengästyttää, koska olen juuri sairastanut yli viikon mittaisen kuumeflunssan. Toipuminen kestää...

En usko vian olevan varsinaisesti keuhkoissa, koska pystyn harrastamaan liikuntaa normaalimmin kuin pari vuotta sitten (vaikken normaalisti vieläkään).

• kuulostaa tutulta

voisin kyllä vahvasti epäillä että mulla ois sama tauti kun sulla hengästyttää..

nyt kun on totaalisesti vaan levänny ja ollu vaa eikä rasittanu ittee ni oon ollu vähä paremmassa kunnossa, en toki kunnossa kuitenkaan.

nii ja mulla alko flunssasta, aika samat oireet, nyt on hävinny noi elohiiret ja eikä nyt oikee mitään aivosumua eikä puheiden takertelua ole ja kuumekkin on pikkuhiljaa laskenut.

pahimmillaan oli kyllä noita melkein kaikkia, ja jos en nuku tarpeeksi niin siitä seuraa kyllä etenkin sydän oireita ja heikotusta, samoin kuin rasituksesta,

• hengästyttää

Uni vaikuttaa aika paljon itsellänikin hyvinvointiin. Muutenkin säännöllisistä elämäntavoista on aika paljon hyötyä, vaikka nyt paremmalla kaudella ei tarvitse olla ihan niin tarkka.

Ldn:stä ja lyricoista on molemmista ollut ilmeisesti hyötyä. Pidin yhdessä vaiheessa tauon lnd:stä, koska epäilin sen vaikutusta, mutta aloin mennä huonompaan kuntoon ja lääkkeen uudelleenaloittaminen auttoi. En usko, että kysymyksessä olisi vieroitusoireisto, koska annos on niin pirun pieni. Lyricoiden annostuksen pienensin puoleen, koska koin, että nukuin vähän liiankin hyvin aamuisin. Yhdellä tabletilla nukun sen sijaan sikeästi ja hyvin (tosin ovat tällä hetkellä loppu ja olen pärjännyt ihan kohtuullisesti ilmankin). Ldn tuntuu vähentävän tasapaksuutta ja voimattomuutta olossa. Jaksan vähän paremmin ja vähän enemmän.

Vieläkään en kuitenkaan ole voinut palata normaaliin päiväjärjestykseen opiskeluineen yms. Parempi ottaa hitaasti ja rauhallisesti kuin vetää itsensä piippuun. Zumbaan olen kuitenkin taas palannut! Itseasiassa sopiva liikunta piristää minua, mikä on toisaalta jännä juttu. Voi olla, että se kuitenkin auttaa veren kulkua elimistössä, ja päähänkin tulee enemmän happea. PItää vain olla varovainen, ettei tee liikaa.

• Mhb.t70%+alt.lop.30%

Kun home-antibiootti on tuhonnut(tappanut) limakalvojen mh-bakteerit niin po bakteerit on vietävä limakalvoille syömällä prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteereita jauhekapseleissa vähintään 12kk ja pyri tekemään rasva- ja Probiootti remontti! Kun luet linkin tekstit niin ymmärrät miksi juuri rasvaista lehmän maitoa:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-tee-tasta-elamantapa-rasva-ja-probiootti-remontti/
      ---

..........jatkuu. Huomaa että oireilu poistuu viiveellä - sen nopeammin mitä enemmän syöt mhb.ta!
      Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun:
      1. Altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu, sekä
      2. Rupeat syömään 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria jatkuvasti, joten tee po Probioottien saannista elämäntapa: “Rasva- ja Probiootti-remontti”(=Navikaatio-hakemisto).
      - Yli 10-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 4–6 kuukaudessa.
      - Yli 20-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 6—-12 kuukaudessa.
      - Yli 30-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 12——24 kuukaudessa.
      - Yli 40-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 24———36 kuukaudessa.
      - Yli 50-oiretta: Oireilu loppuu kokonaan noin 36———— ~~ kuukaudessa.

Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa Kvht-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
      - >>>Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on >>>30% hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - >>>>>>>oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po >>>>>>>Probiootti-bakteereita(70%) kv-home antibiootin tuhoamien Probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.

Huom!
      - >>>>>>>Limakalvojen Probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)! Probiootti-tuote saa sisältää muitakin probiootteja.
      - Kun olet kvht-altistunut etkä ole käyttänyt po Probiootti bakteereita, niin siirtyessäsi korjattuihin tiloihin jossa korjaus on onnistunut - silti saatat oireilla kemikaalipäästöille (maalit, liimat, muovit, jne), vaikka tiloissa ei enää olisikaan kvh-toksiinia!
      - Kun olet kvht-altistunut, sekä olet siirtynyt puhtaisiin kvht-altisteettomiin tiloihin ja olet käyttänyt po Probiootti bakteereita, eikä oiretasosi laske alle 5-osuman niin saatat edelleen kvht-altistua tietämättäsi, koska suurin osa kv-homeiden gogktaileista ei haise ollenkaan!
      - Kvht-altistuksen aiheuttamat muutokset terveydessäsi näet jo oiretestillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!
      - Kun kärsit kipeistä jalkapohjista, niin kvht-altistuksen jalkapohjiin voit estää käyttämällä sisäkenkiä, joka estää jalkapohjien suoran kontaktin lattiaan.
      Jatkuu......

>Klikkaa auki:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Ps. Juuri näitä limakalvojen mh-bakteerien katoa/palautustarvetta eivät lääkärit tiedä ja nuo oiretestin 1.-16.kohtien oireiden perusteella he diagnosoivat "vika korvien välissä", vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä ja varsinainen vika onkin seinien välissä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      134
      3227
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      73
      2114
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1805
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      126
      1705
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      24
      1697
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1355
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1192
    8. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1045
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      50
      1014
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      30
      944
    Aihe