kertokees jo niin pitkälle päässeet, millasia olotiloja pitelee?
täällä rv 36 3 ja nyt pari vkoa ollu selkäkipua, polttavaa tunnetta noin 3kertaa yhteensä, kestää pitkään, panadol helpottaa. vatsankovetussuppareita ollu joka ilta hirveesti, ei kipeitä. sitten alko myös noin pari vkoa sitten kipeät supistukset, tulee noin kerta pv:ssä, vatsa kovettuu ja selkää polttaa kestää noin puol minsaa.
vauva on tosi alhaalla ja kävely tuntuu lyllertämiseltä vaikka pieni maha onkin! nyt ollu uutena sitten 3 pv:n ajan meki kokoaikasta juilintaa selässä mahassa, kuin ois menkat alkamassa, ei siis satu vaan tuntuu ilkeeltä/rasituskivulta, mikään asento ei ole hyvä, luulen et tämä on sellanen vaiva mikä kestää niin kauan ku lapsi syntyy!
ja unettomuss, viime yönä taas 4 heräsin ja 7 nukahin uuelleen, turhauttavaa tuo valvominen :(
mites muilla?
loppuajan raskausvaivat
12
7532
Vastaukset
- la 1.3.10
Itse oon nyt viikolla 36 4 ja olo alkaa olla aika raskas. Pingviini tyylillä mennään:) Mulla ollut nyt menkkamaista kipuilua parisen viikkoa, mut paikat oli hyvin kiinni ainakin vielä maanantaina ku oli neuvolalekuri. lLsäksi kivuttomia suppareita aina kun nousee ylös tai käy lenkillä. Tullu tosi paljon turvotusta ja paino noussutkin parissa viikossa melkeen 5kg! Mut pissat sun muut ok joten ei huolta.
Nukkuminen mulla ollut ongelmana jo monta viikkoa kun ei asentoa oo löytäny ja pitäny juosta pissalla.
Nyt vielä entisestää vaikeutunut Oikealla kyljellä ei voi nukkua kun polttelee nivusta tosi kipeästi silloin ja vasemmalla kyljellä ollessa lonkkaa alkaa vihlomaan muut haaravälikivut lisäksi. Nukahdan joskus 2-5 aikaan vaikka puolilta öin meniskin nukkumaan ja sit aamupäivän vedän kunnolla sikeitä, lisäksi iltapäivällä tulee nukuttua 2-5 tunnin päikkärit:) Luin jostain että sellanen kun äitin unirytmi loppuraskaudesta sellanen kukkuja on myös tuleva pikkuinen eli meillä herätään öisin tunnin välein tai valvotaan yöt ja päivät nukutaan:) Mutta kyllähän nää pikkuvaivat kestää kun tietää ettei tätä ikuisesti kestä ja saa kohta nyytin syliin:) - liljalilja
Rv 36 3 meneillään täälläkin. Kuulostaa niin tutulta nuo teidän kirjoittamat vaivat, ihan kuin olisin itse kirjoittanut.. :D Mulla on alaselkä/lantio tosi kipeä, jomottaa ja polttelee. Välillä asennon vaihtaminen auttaa. Ja alapäässä viiltelevää kipua, niinku puukkoa kääntäis.. :( Kävellessä saa pysähtyä monta kertaa kun käy niin kipeää, selkään ja alapäähän! Tosi inhottavaa jos tällain joutuu vielä monta viikkoa känkkäseen. Nukkuminen jää täälläkin aika heikolle. Hyvää asentoa ei löydy, vauva pitää hereillä, tai ajatukset karkaa tulevaan synnytykseen.. Menis äkkiä pari viikkoa!! Laskettuaika ois 2.3, eli sais se jo parin viikon päästä syntyä.. Koitetaanhan jaksaa mammat!! :o)
- rv 31+6
Tuli mieleeni sellainen kysymys, että oliko teillä noita selkävaivoja tms. jo aiemminkin?
Mietin vaan, että mulla ei oo ollut mitään ongelmaa vielä.. Ei selkäkipuja ja yötkin olen nukkunut suht hyvin, pari kertaa pitää vessassa käydä.. Väsyttää vaan päivälläkin, ja tuntuu ettei jaksaisi töissä enää käydä..
Mitähän on sitten odotettavissa, kun viikkoja tulee lisää?- maaliskuinen,.,
mulla myös la. 2.3 :) eli nyt 36 4 ja sama juttu toistuu , eli nyt heräsin 5 ja en sen jälkeen nukkunut enään..
nyt iski vielä flunssa ja voin kertoa että :D päätä särkee ihan kauheesti just sellasta flunssa särky meininki, panadol ei auta yhtään, yöllä kuumaa mehua keittelin, veto pois sanoisinko! no mielummin nyt ku synnytyksen jälkeen heti! vielä saa levätä..
tota mulla oli aijemmin sellasta rasitus selkäkipua kun oli töissä ja sellasta et oli niinku vähän revähtäny yläselässä (nostelua) ja oli sillein kipeä että paikallaan ei mitn ongelmaa mutta teeppä jtn! olin sit saikulla. nyt selkä kivut ollu sellasta polttelua/menkkamaista, nyt ollu 3 pv kokoajan pikku juilnta päällä, ei kipeä mut inhottava. eilen illalla varsinkin niin huh huh mitä polttelua, kuumaa kauratyynyä pidin, ihan ok ja panadolia otin tähän flunssa oloon mut ei se kyl auttanu sitten ei mihinkään vaivaan :)
- 25.3
Olen 33 2 viikolla ja vielä suht virkeänä mennään...Tosin kamala flunssa iski loppuviikosta, järkky nuha ja pää täynnä räkää. Oisko muuten antaa oloa helpottavia vinkkejä?? Eukalyptuskarkit kuulemma auttaa kuumaan veteen liotettuna, just lähetin miehen niitä ostamaan.
Nukkuminen tosin on hieman hankalaa paitsi nenän, myös kylkikivun vuoksi. Selkää ei niinkään säre. LIsäksi on jo kohta viikon päivät vaivannu oikeassa yläkyljessä, rinnan alla siinä missä kylkiluut tuntuu, outo kipu. Melkeen kuin ois puutunut se kohta siinä. Arvelen itse, että kohtu vaan painaa siinä jotakin sisäelintä, ja välillä kun painelee kohtaa niin vauvan jalkahan se siinä tuntuu. - hazel25
Täällä rv. 36 6 eli laskettuaika 28.2. Supistuksia on ollu jo joulukuun alusta asti, välillä on päiviä että viiden-kymmenen minuutin välein, eivät kipeitä. Välillä taas päiviä, että ei supistele kun yhteensä toistakymmentä kertaa. Tää viikko on kyllä ollu aika hankala, kun liitoskivut on vaan lisääntyneet, etenkin kun on makuuasennossa. Selällään voisin olla, mutta sekään asento ei ole suotava. Unista on tän viikon aikana tullut katkonaisempia. Herään joka yö n. 3.30 ja sitten valvoskelen 6.30 asti,minkä jälkeen saan taas unta ja nukun n.11 asti. Olen onnekse innokas penkkiurheilija ja Olympialaiset tuovat unettomiin öihin pian iloa. Turvotuksia on todella paljon, oon kyllä todella hauskan näköinen kun talvitakki päällä tallailen ulkona, sellasta lyllerrystä! Kaikkein hirveimmältä tuntuu ajatus, että tässä voi pahimmassa tapauksessa joutua vielä maaliskuun puoliväliin odottelemaan synnytystä. Tsemiä näille viimeisille viikoille, aika kuluu hitaasti vaikka koko ajan touhuaakin jotain:)
- maaliskuinen,.,.
toi kylkeen pisto rinnanalla kuulostaa samalta kun mulla oli joku aika sitten, ehkä noin 2 päivää kesti, päiväl helpotti mut yöllä ei pystyny oleen ku yhellä kylellä, varmaan joku paino jotakin ;)
jännä tuo unijuttu, arvasin sillon heti ku se alko et raskauteen liittyy sen verta omituista säätöä on ja tarkka kellonaika kun herää jne.
mä just kysyin tk:sta flunssa helpotusta niin snao et panadolia voi ottaa pakkauksen ohjeen mukaan, ja se panadol hot on tietty ihan mukava juoda. (meinaa vaan olla päivän saldo niistä täynnä), kuuma mustaherukka mehu on aikaa jees, hyvänmakuista ja lämmin juoma on aina hyväks flunssan aikana! sitten neuvo myös lämmintä/kuumaa suihkua, ja kasvoja suihkuttelemaan että höyrystys hengitys ja lima lähtis liikkeelle. mulla myös ns. sarvikuono (saa apteekista) sillä saa rään ku rään liikkeelle, toiminta periaatteena suolaliuos nokkaan ja lima lähtee liikkeelle, on tod. hyvä!!
noi eugaliptuskarkit kuulostaa hyviltä, mä aina pienenä join kuumaa vettä niitä, sehän avaa jo pelkällä haistelulla röörit, mä taijan kans tilata niitä ;)
- päiviä 3
Minä voin vallan mainiosti, kuten koko raskausajan muutenkin. Ei ole kipuja, ei supistuksia, ei väsytä ja saan ihan hyvin yöllä nukuttua. Ainoa ärsyttävä asia on tuo yöllä heräily vessaan tai asentoa vaihtaessa ja yöllä saattaa vähän lonkkia kolottaa, mutta nukahdan heti herättyäni samantien uudestaan. Meinasin alkuviikosta lähteä vielä kuntosalille, mutta ajattellin ettei siitä ehkä enää ole mitään hyötyä ja voisi vähän rauhoittua muutenkin tässä vaiheessa. Kotosallakaan ei pahemmin tarvi lekotella vaan jaksan tehdä juttuja ihan normaalisti. Olen käynyt salilla melkein 37 viikolle asti ja olen ajatellut, että hyvä lihaskunto voi olla syy ettei ole selkäsärkyjä ym ollut lainkaan.
- m<vff
kyselen että kuinka rajoittavia vaivat on olleet rv35-36 paikkeilla? Siis päivittäisiä tekemisiä, liikkumista ym. rajoittavia...? Tiedän että nämä vaivat ja niiden vaikutukset on täysin yksilöllisiä, mutta mielenkiinnosta kyselen.
Oon rv 33 alussa ja rv 36 tarttis matkustaa muutamaksi päiväksi toiselle paikkakunnalle. Junamatka tulossa, en ajatellut enää tuossa vaiheessa autoilla yksin syrjäseuduilla... Ennen matkaa on neuvolalääkäri eli tottakai jään kotiin jos tulee ilmi viitteitä synnytyksen aikaistumisesta tms. juttuja.
Eli mitäs sanotte, arvon kanssaodottajat?- maaliskuinen,.,.
varmasti salilla käynti auttaa, mutta sen verran itsestäni sanon ainakin että teen raskasta työtä, nostelua tms, ja siinä ollut selkä jumissa iät ja ajat, vaikkei ole raskaana ollutkaan ja nämä selkäjutut mistä nyt kärsin on sellasta supistusjomotusta/polttelua alaselässä, eli siihen nyt ei sitten mikään autakkaan :) itselläni on sellainen harrastus jonka olen valitettavasti kokonaan joutunut jättämään pois heti kun plussasin :/ sitä ootellessa taas kun saa synnytettyä eka ;)
no tuota tuota, eipä nää mun vaivat ole senkummemmin rajoittanut mun toimintoja muutakun ihan yleisellätasolla, jotenkin että nyt väsyttää en jaksa lähteä mihinkään. tai on vaivalloinen olo, käyn ihan nopeasti kaupassa enkä jää sinne haaveilemaan mitään :) mutta en lähtisi pitkille automatkoille pitkän istumisen takia, sanotaan nyt niin että mihkään helsinkiin päästelemään keski-suomesta! ja sitähän sanotaankin et bvoi vähän puutua ja pitäs jalotella usein jos lähtee, mutta ei kai sillekkään mitn estettä ole varsinkin jos lääkärissä kaikki paikat kiinni yms. normisti. voihan se siltikin syntyä yllättäen vaikka näyttäs että ei mutta kuitenkin, ei sitä nyt ihan ehkä viimesellä viikolla kannata pisemmäle lähteä :) jokaisen oma asia! - :):)
Täällä la 3.3. eli tänään 36 5. Häpyluuta polttelee, välillä sukkapuikkopistoja alapäässä, yöllä kyljen kääntäminen tuottaa tuskaa kun tonne häpyluuhun sattuu todella paljon! Suppareita ei oikeestaan oo ollut, muutaman kerran pientä mahan kovettumista. Eiköhän tässä käynnistykseen jouduta kun mitään merkkejä ei edes neuvolaääkäri löytänyt, ks kiinni eikä ollenkaan edes pehmennyt. Oisin jo ihan valmis synnyttämään. :)
- maaliskuinen.,.
:):) kirjoitti:
Täällä la 3.3. eli tänään 36 5. Häpyluuta polttelee, välillä sukkapuikkopistoja alapäässä, yöllä kyljen kääntäminen tuottaa tuskaa kun tonne häpyluuhun sattuu todella paljon! Suppareita ei oikeestaan oo ollut, muutaman kerran pientä mahan kovettumista. Eiköhän tässä käynnistykseen jouduta kun mitään merkkejä ei edes neuvolaääkäri löytänyt, ks kiinni eikä ollenkaan edes pehmennyt. Oisin jo ihan valmis synnyttämään. :)
no mulla oli paikat pehmenny/kiinni ja kaula lyhentyny sentillä, oliko sulla lyhentyny edes? mutta vaikka ois mitä enteilevää niin silti saattaa mennä yli!
itellä on tullu jotenkin sellanen olo että voi kun synnytys käynnistys itestään, ois niin jännä nähä miten se tapahtuu/missä vaiheessa/mihinvuorokauden aikaan jne. ja haluan synnyttää ehdottomasti, ois mälsää jos joutus leikkaan, toki kaikki käy mikä vaan paras vaihtoehto siinä hetkessä mutta kuitenkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741