heipä hei,
kotoa äidiltä olen leipomisen oppinut, yleensä silloinkin jo tehtiin kaikki tarjottavat alusta asti itse, niinpä olen minäkin tehnyt, ihan mielenkinnosta näitä leivontamixeja kokeilin :) olen siis aika perinteinen leipoja, minusta on ihanaa syödä omatekemää pullaa tai piirakkaa, kun tietää mitä se sisältää.. kuitenkin, jos viikolla pitäis jotain tarjottavaa loihtia, ei työpäivän jälkeen kertakaikkiaan jaksa alkaa kaiveleen reseptejä ja aineita kaapista, leipominen on "viikonloppu hommaa". Ajattelin että muutama pussi näit mixeja kaapissa, olis hyvä hätävara :)
Leivoin heti boxin haettuani suklaakakun, paistoin pari pussia mixtaikinaa ihan niinkuin pussin takana neuvottiin, olis voinu laittaa sinne jotain sattumia, muttei sattunu kaapista löytyyn. Taikinaa ei tarvinnut kauaa sekoitella, ja maistu hyvältä :) väliin pistin kermavaahtovadelma sekoitusta ja päälle sulatin suklaata ja raikkautta tuli vadelmista. Hyvää tuli, ei valittamista. Yllätys oli, kuinka nopeasti se oli valmis ja maistukin ihan oikealta kakulta.. :)
Vikasta pussista valmistui mangotorttu, sikahyvää! :)
Pidän taatusti paria pussia hätävarana, jos sattuu tulemaan yllätysvieraita!!
tehty, ja syäty :)
popppana
0
162
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713488
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851506Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251249- 1581212
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16943Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk89771- 62745