heipä hei,
kotoa äidiltä olen leipomisen oppinut, yleensä silloinkin jo tehtiin kaikki tarjottavat alusta asti itse, niinpä olen minäkin tehnyt, ihan mielenkinnosta näitä leivontamixeja kokeilin :) olen siis aika perinteinen leipoja, minusta on ihanaa syödä omatekemää pullaa tai piirakkaa, kun tietää mitä se sisältää.. kuitenkin, jos viikolla pitäis jotain tarjottavaa loihtia, ei työpäivän jälkeen kertakaikkiaan jaksa alkaa kaiveleen reseptejä ja aineita kaapista, leipominen on "viikonloppu hommaa". Ajattelin että muutama pussi näit mixeja kaapissa, olis hyvä hätävara :)
Leivoin heti boxin haettuani suklaakakun, paistoin pari pussia mixtaikinaa ihan niinkuin pussin takana neuvottiin, olis voinu laittaa sinne jotain sattumia, muttei sattunu kaapista löytyyn. Taikinaa ei tarvinnut kauaa sekoitella, ja maistu hyvältä :) väliin pistin kermavaahtovadelma sekoitusta ja päälle sulatin suklaata ja raikkautta tuli vadelmista. Hyvää tuli, ei valittamista. Yllätys oli, kuinka nopeasti se oli valmis ja maistukin ihan oikealta kakulta.. :)
Vikasta pussista valmistui mangotorttu, sikahyvää! :)
Pidän taatusti paria pussia hätävarana, jos sattuu tulemaan yllätysvieraita!!
tehty, ja syäty :)
popppana
0
191
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15013211Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729631Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h969128Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207766Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386744Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486168Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri193145En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3951252Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71174YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl881016