Puhemies vaalissa oli paikalla 186 kansanedustajaa, joista hallituspuolueissa on 116 ja oppositiossa 70. Kokoomuksen 47 edustajasta voidaan olettaa 45:n äänestäneen Sauli Niinistöä, RKP:n 7 edustajaa kaikki äänestivät Saulia (heillähän on riittävästi sivistystä!), vihreiden 14:sta 10 lienee äänestänyt Sauli Niinistöä. Oppositiosta voidaan olettaa tulleen vähintään 15 ääntä Saulille (kristillisdemokraatit lähes kaikki ja osa demareista, jokunen vassari ehkä jopa joku perussuomalainenkin). Kuinkas kävikään, että hallituspuolue keskustalle jää vain 12: äänen kiintiö. Ei siis ihme, että Timo Kalli tunsi tarvetta näyttää äänestyslippunsa naapurilleen, jo siinä vaiheessa hän tiesi, että kalabaliikki syntyy. Kepulaisia oli siis paikalla 48. Tämä merkitsee sitä, että joka tapauksessa yli puolet ryhmästä mahdollisesti jopa 36 äänesti jotakin muuta kuin Sauli Niinistöä. Kepulaisilla ei syynä kuitenkaan olleet eduskunnan säästöt vaan eduskunta- ja presidentinvaalikampanjan avaus. Kokoomus ja Niinistö uhkaavat viedä suurimman puolueen aseman -keino kaihtamatta siis kimppuun!
Kepu petti
2
165
Vastaukset
- politiikkaa....
siis yrittää kampittaa toista oikeistopuoluetta.Tuntuu uskottavalta,mutta tyhmältä! Kekkosen kausi meni jo!Tällä Kepu varmisti häviönsä.Mikä lienee edustajien taso.
- Skata.
Suomen poliitisessa elämässä on tunnettu lause,"kepu pettää aina." Nämä vekkulit pettävät jopa keskinäisissäkin asioissa.Taitaa olla tulossa kepun puheenjohtajan valinta,kun hiomakivien ja astalojen myynti on noussut rivakasti.Vaalin jälkeen odotetaan nat och dimma hetkeä.Pirun kiva katsella vierestä kun jemmarit painaa hommia.Jos mä saan kuulla lääkäriltä että on 5 kuukautta elinaikaa,mä liityn kepuun jäseneksi.Onpahan mun kuollessa 1 kepulainen vähemmän.Mulla on kepulaisille oikein tunnuslaulukin;Jipijaijoo,jipijee,keskuuusta puolueeee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1125458Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku413595Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖523485Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle933348- 811887
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt341777450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1341667Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.431619Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1521325- 161189