Aihe

Vectra b -98 2.0 DTI häiriövalo palaa

MSL

Vectrassa alkoi häiriövalo palamaan n. kuukausi sitten. Valo syttyy aina heti käynnistyksen jälkeen ja ei sammu ollenkaan auton ollessakäynnissä. Moottori käy häiriötilassa eli ei ota kunnolla kierroksia ja kulkee hädin tuskin 80km/h. Kun valo ensimmäisen kerran syttyi niin lämmöt laski noin 70 asteeseen vaikka takana oli jo yli tunnin ajomatka. Kuukauden verran olen ajanut työmatkaa (reilu kilometri) tehottomalla autolla kun en ole pakkasessa viitsinyt alkaa autoa tutkia.

Vikakoodeja autosta ei löytynyt omalla elm327 lukulaitteella, läppärissä softana proscanin uusin versio. Tänään huomasin että jäähdytysnestesäiliö oli melkein tyhjä ja toivoin että häiriövalo sammuisi, mutta eipä sammunut. Viime kesänä olen viimeksi jäähdytysnesteen tarkastanut, en tiedä onko nesteen vähyydellä / katoamisella tekemistä häiriövalon kanssa.

Oisko kellään mitään vinkkejä mikä autoa vaivaa???

4

1120

Vastaukset

• Olisiko ilmamääräanturi maf.

• Vuosi sitten vaihdoin ilmämäärämittarin. Kun se meni rikki niin häiriövalo syttyi vain kun kiihdytti kovemmin ja valo ei palanut jatkuvasti.

• MSL kirjoitti:

Vuosi sitten vaihdoin ilmämäärämittarin. Kun se meni rikki niin häiriövalo syttyi vain kun kiihdytti kovemmin ja valo ei palanut jatkuvasti.

Ahtopaineanturi oli vian aiheuttaja.

Tekeekö tuolla mun elm327 scannerilla mitään kun ei näyttänyt vikakoodia anturille? Vai onko vika tietokoneen ohjelmassa?

• MSL kirjoitti:

Ahtopaineanturi oli vian aiheuttaja.

Tekeekö tuolla mun elm327 scannerilla mitään kun ei näyttänyt vikakoodia anturille? Vai onko vika tietokoneen ohjelmassa?

Kyllä sieltä pitäs vikakoodi löytyä jos vikavalokin kerran palaa, epäilen lukulaitteen toimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      337
      14087
    2. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      325
      12316
    3. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      210
      5354
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      23
      2263
    5. Uskotteko että kumppaninne on teille se oikea

Haluaisin kuulla, että kuinka moni oikeasti on sellaisessa parisuhteessa jossa kumppanina on se ”elämä rakkaus”? Että pystyisi sanomaan rehellisesti e
      Parisuhde
      65
      1647