Vectrassa alkoi häiriövalo palamaan n. kuukausi sitten. Valo syttyy aina heti käynnistyksen jälkeen ja ei sammu ollenkaan auton ollessakäynnissä. Moottori käy häiriötilassa eli ei ota kunnolla kierroksia ja kulkee hädin tuskin 80km/h. Kun valo ensimmäisen kerran syttyi niin lämmöt laski noin 70 asteeseen vaikka takana oli jo yli tunnin ajomatka. Kuukauden verran olen ajanut työmatkaa (reilu kilometri) tehottomalla autolla kun en ole pakkasessa viitsinyt alkaa autoa tutkia.
Vikakoodeja autosta ei löytynyt omalla elm327 lukulaitteella, läppärissä softana proscanin uusin versio. Tänään huomasin että jäähdytysnestesäiliö oli melkein tyhjä ja toivoin että häiriövalo sammuisi, mutta eipä sammunut. Viime kesänä olen viimeksi jäähdytysnesteen tarkastanut, en tiedä onko nesteen vähyydellä / katoamisella tekemistä häiriövalon kanssa.
Oisko kellään mitään vinkkejä mikä autoa vaivaa???
Vectra b -98 2.0 DTI häiriövalo palaa
4
1214
Vastaukset
- 12+17
Olisiko ilmamääräanturi maf.
- MSL
Vuosi sitten vaihdoin ilmämäärämittarin. Kun se meni rikki niin häiriövalo syttyi vain kun kiihdytti kovemmin ja valo ei palanut jatkuvasti.
- MSL
MSL kirjoitti:
Vuosi sitten vaihdoin ilmämäärämittarin. Kun se meni rikki niin häiriövalo syttyi vain kun kiihdytti kovemmin ja valo ei palanut jatkuvasti.
Ahtopaineanturi oli vian aiheuttaja.
Tekeekö tuolla mun elm327 scannerilla mitään kun ei näyttänyt vikakoodia anturille? Vai onko vika tietokoneen ohjelmassa? - j.p.s
MSL kirjoitti:
Ahtopaineanturi oli vian aiheuttaja.
Tekeekö tuolla mun elm327 scannerilla mitään kun ei näyttänyt vikakoodia anturille? Vai onko vika tietokoneen ohjelmassa?Kyllä sieltä pitäs vikakoodi löytyä jos vikavalokin kerran palaa, epäilen lukulaitteen toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851828- 821670
- 501339
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471265Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481172- 1161140
- 39935
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23932Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59922Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket23903