Vectrassa alkoi häiriövalo palamaan n. kuukausi sitten. Valo syttyy aina heti käynnistyksen jälkeen ja ei sammu ollenkaan auton ollessakäynnissä. Moottori käy häiriötilassa eli ei ota kunnolla kierroksia ja kulkee hädin tuskin 80km/h. Kun valo ensimmäisen kerran syttyi niin lämmöt laski noin 70 asteeseen vaikka takana oli jo yli tunnin ajomatka. Kuukauden verran olen ajanut työmatkaa (reilu kilometri) tehottomalla autolla kun en ole pakkasessa viitsinyt alkaa autoa tutkia.
Vikakoodeja autosta ei löytynyt omalla elm327 lukulaitteella, läppärissä softana proscanin uusin versio. Tänään huomasin että jäähdytysnestesäiliö oli melkein tyhjä ja toivoin että häiriövalo sammuisi, mutta eipä sammunut. Viime kesänä olen viimeksi jäähdytysnesteen tarkastanut, en tiedä onko nesteen vähyydellä / katoamisella tekemistä häiriövalon kanssa.
Oisko kellään mitään vinkkejä mikä autoa vaivaa???
Vectra b -98 2.0 DTI häiriövalo palaa
4
1188
Vastaukset
- 12+17
Olisiko ilmamääräanturi maf.
- MSL
Vuosi sitten vaihdoin ilmämäärämittarin. Kun se meni rikki niin häiriövalo syttyi vain kun kiihdytti kovemmin ja valo ei palanut jatkuvasti.
- MSL
MSL kirjoitti:
Vuosi sitten vaihdoin ilmämäärämittarin. Kun se meni rikki niin häiriövalo syttyi vain kun kiihdytti kovemmin ja valo ei palanut jatkuvasti.
Ahtopaineanturi oli vian aiheuttaja.
Tekeekö tuolla mun elm327 scannerilla mitään kun ei näyttänyt vikakoodia anturille? Vai onko vika tietokoneen ohjelmassa? - j.p.s
MSL kirjoitti:
Ahtopaineanturi oli vian aiheuttaja.
Tekeekö tuolla mun elm327 scannerilla mitään kun ei näyttänyt vikakoodia anturille? Vai onko vika tietokoneen ohjelmassa?Kyllä sieltä pitäs vikakoodi löytyä jos vikavalokin kerran palaa, epäilen lukulaitteen toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822