Tällä palstalla ei ole mitään hengellistä merkitystä. Raamatun kanssa tällä palstalla ei ole mitään tekemistä. Jotkut harhaopettajat ja Napoleon-syndroomasta kärsivät ihmiset luulevat olevansa Jumalan asialla, mutta palvelevat vain omaa lihaansa ja egoansa.
Tämän palstan voisi lopettaa, mutta jos lihalliset ihmiset haluavat herjata toisiaan, niin siittä vaan!
Tällä palstalla ei mitään merkitystä.
33
279
Vastaukset
On tällä sinullekin merkitystä, nytkin pääsit purkamaan tekopyhiä tunteitasi.
- *******************&
On merkitystä. Katso kuka vastasi ensimmäisenä. Näille merkitys on yhteiskunnallisestikin tärkeä. Pysyvät poissa katukuvasta. Tämä on tapa hoitaa mielenterveysongelmaisia. Me tarkkailemme ja heitämme väliin pientä jutun juurta. Siitä pidetään huoli että määrätyt tyypit on ja pysyy täällä.
- Ved.2
kaikkiin viesteihin. Itse odotan mm.Tapion ja KariH:n kommentteja ja kaikkien ystävällisten ajatuksia. Vihamiehet kylvävät aina omaa siementään. Niistä ei pidä tarttua. Raamatussa on ikuisen elämän sanat ja siihen haluan kannustaa kirjoittajia. Olkoon Jumalan sana meidän auktoriteettimme.
- Palsta-aihe Raamattu
vain Raamatulla, Jumalan antamilla pyhillä kirjoituksilla ja Jumalan Pyhällä Hengellä niiden opettajana ja Jumalan lapseksi synnyttäjällä on loppupelissä todellista merkitystä. Kiitos Isälle Jumalalle Jeesuksen nimessä armostaan ja totuudestaan elävässä vedessä ja Pyhän Hengen voimassa.
Onhan toki tuotu noita vähemmän merkityksellisiä merkityksiäkin ja ihmiselle voi olla siis paljonkin merkitystä, sekä hyvässä että pahassa, riippuu siitä, mikä on kirjoituksien suhde isän Jumalan tahdon mukaan tai jonkun muun mukaan.
Kommunikointi sinänsä voi olla pahasta tai hyvästä, kannattaa jokaisen etsiä Jumalan tahtoa Pyhän Hengen vaikuttamissa teoissa ja kirjoituksissa Jeesuksen nimessä.- Ved.2
kannatetaan tässäkin oli esimerkki ihan rakentavassa mielessä. Ei täällä kaikki ole toisiaan tuhoamassa. Katsokaa Kristukseen ja hänen rakkauteensa ihmisiä kohtaan, Sillä Hänellä on hyvä mieli. Me olemme vajavaisia ja erehdymme monessa kohden. Mutta sanassa on monta lohduttavaa ja kannustavaa ravintoa matkallemme. Sillä olemmehan jokainen joskus Jumalan tuomio istuimen edessä ja saamme nauttia iäisyyttä ainaisesti. Ketkä vaan siihen ovat valmistetut ja oikeasti halukkaat.
Ved.2 kirjoitti:
kannatetaan tässäkin oli esimerkki ihan rakentavassa mielessä. Ei täällä kaikki ole toisiaan tuhoamassa. Katsokaa Kristukseen ja hänen rakkauteensa ihmisiä kohtaan, Sillä Hänellä on hyvä mieli. Me olemme vajavaisia ja erehdymme monessa kohden. Mutta sanassa on monta lohduttavaa ja kannustavaa ravintoa matkallemme. Sillä olemmehan jokainen joskus Jumalan tuomio istuimen edessä ja saamme nauttia iäisyyttä ainaisesti. Ketkä vaan siihen ovat valmistetut ja oikeasti halukkaat.
Jeesuksen vertaus kahdenlaisesta rukoilijasta, fariseuksesta ja publikaanista (Luuk.18:10-13), osoittaa sen, millainen mieliala meillä tulisi olla.
Jeesus osoitti vertauksensa niille, joilla oli ylpeä mieli ja jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita.
Fariseus kiitti Jumalaa ja vertasi itseään riistäjiin, väärämielisiin ja huorintekijöihin sekä taaempana rukoilevaan publikaaniin ja luettelee Jumalalle omia hyviä tekojaan.
Fariseus on varoittava esimerkki, millaisen rukouksen ei pidä olla.
Publikaanin rukouksen nöyryys on taas esikuvallinen (Luuk. 18:13).
”Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." (Luuk.18:14).
--
Luuk 6:42 Jeesus sanoo:
"Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois RIKAN, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe MALKAA silmässäsi?
Sinä ulkokullattu, ota ensin MALKA omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois RIKAN, joka on veljesi silmässä".
Jeesuksen mukaan pitäisi ensin nähdä, ”hirsi” omassa silmässä, ennen kuin ottaa ”roskan” pois toisen silmästä (uuden käännöksen mukaan).
--
Kuka meistä tähän pystyy?- rukousta pyhien psta
Tapio522 kirjoitti:
Jeesuksen vertaus kahdenlaisesta rukoilijasta, fariseuksesta ja publikaanista (Luuk.18:10-13), osoittaa sen, millainen mieliala meillä tulisi olla.
Jeesus osoitti vertauksensa niille, joilla oli ylpeä mieli ja jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita.
Fariseus kiitti Jumalaa ja vertasi itseään riistäjiin, väärämielisiin ja huorintekijöihin sekä taaempana rukoilevaan publikaaniin ja luettelee Jumalalle omia hyviä tekojaan.
”Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." (Luuk.18:14).
--
"Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois RIKAN, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe MALKAA silmässäsi?
Sinä ulkokullattu, ota ensin MALKA omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois RIKAN, joka on veljesi silmässä".
Jeesuksen mukaan pitäisi ensin nähdä, ”hirsi” omassa silmässä, ennen kuin ottaa ”roskan” pois toisen silmästä (uuden käännöksen mukaan).
--
Kuka meistä tähän pystyy?"Pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. Sinähän tunnet jo lapsuudestasi asti pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi valmistunut kaikkinaisiin hyviin tekoihin kykeneväksi*. Minä todistan sinulle vakavasti Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, varoita ja kehota kärsivällisesti opettaen. Tulee aika, jolloin he eivät suvaitse tervettä oppia, vaan omien halujensa mukaan haalivat korvasyyhyynsä itselleen opettajia. He kääntävät korvansa pois totuudesta ja eksyvät taruihin. Ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, suorita evankelistan työ, toimita täysin palveluvirkasi."
Jumala on sitten se, joka koettelee itsekunkin minkalainen rakennus täällä vajavaisuudessa ja alhaisuudessa on kyhätty, autuas se, joka Herraan Jeesukseen turvaa. Hyvä on että arvostellaan ja koetellaan, koska sekin on Jumalan tahto Jeesuksen nimessä. Vain Jumala voi ottaa pois ihmisten silmistä sekä hirret että rikat, autuas se, joka vanhurskauttaan janoaa ja tuntemisessaan kasvaa ja tahtonsa tekee. - pois väärinkäsitys
rukousta pyhien psta kirjoitti:
"Pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut. Sinähän tunnet jo lapsuudestasi asti pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi valmistunut kaikkinaisiin hyviin tekoihin kykeneväksi*. Minä todistan sinulle vakavasti Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, varoita ja kehota kärsivällisesti opettaen. Tulee aika, jolloin he eivät suvaitse tervettä oppia, vaan omien halujensa mukaan haalivat korvasyyhyynsä itselleen opettajia. He kääntävät korvansa pois totuudesta ja eksyvät taruihin. Ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, suorita evankelistan työ, toimita täysin palveluvirkasi."
Jumala on sitten se, joka koettelee itsekunkin minkalainen rakennus täällä vajavaisuudessa ja alhaisuudessa on kyhätty, autuas se, joka Herraan Jeesukseen turvaa. Hyvä on että arvostellaan ja koetellaan, koska sekin on Jumalan tahto Jeesuksen nimessä. Vain Jumala voi ottaa pois ihmisten silmistä sekä hirret että rikat, autuas se, joka vanhurskauttaan janoaa ja tuntemisessaan kasvaa ja tahtonsa tekee."Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän aikanaan teidät korottaisi. Heittäkää kaikki murheenne Hänen hoitoonsa, sillä hän pitää teistä huolen."
- hengellinen elämä
Tapio522 kirjoitti:
--
--
Kuka meistä tähän pystyy?> Jeesuksen vertaus kahdenlaisesta rukoilijasta, fariseuksesta ja publikaanista (Luuk.18:10-13), osoittaa sen, millainen mieliala meillä tulisi olla.
Oli kerrottu fariseuksille, jotka luottivat omavanhurskauteen. Minun turvani ja toivoni on Herran Jeesuksen ristinsovituksessa ja sydämen uskossa ja rakkaudessa Jeesukseen. Jos uskot, että Jeesuksen opetuslapsina ja Jumalan lapsina meidän tulee näin tehdä: "Publikaani seisoi taampana. Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'", niin olen kanssasi eri mieltä. Tietenkään meidän ei tule olla myöskään tämän kaltaisia: "Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani'".
Jeesus opetti näin tulemuksensa läheisyydessä: "Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." ja "Pitäkää varanne! Teitä vedetään tuomioistuimiin ja teitä piestään synagogissa. Teitä viedään maaherrojen ja hallitsijoiden eteen minun tähteni, todistukseksi heille. Ennen sitä on evankeliumi julistettava kaikille kansoille. Kun he vievät ja vetävät teitä oikeuteen, älkää etukäteen huolehtiko siitä, mitä puhuisitte. Mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä puhumassa ette ole te, vaan Pyhä Henki. Veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapsia nousee vanhempiaan vastaan ja tappaa heitä. Te joudutte kaikenlaisten ihmisten vihaamiksi minun nimeni tähden, mutta se, joka pysyy vahvana loppuun asti, pelastuu."
Ja edelleen: "Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika, tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan, hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten, jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä, te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti." Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu." - pois voimattomuus
Tapio522 kirjoitti:
--
--
Kuka meistä tähän pystyy?"Publikaani seisoi taampana. Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'"
Toki emme näe kuinka jatko sujui, niinkuin emme nähneet syntisenkään naisen, joka kivittää tahdottiin kohdalla. Jeesus opetti: "Mene, äläkä enää syntiä tee", ja jos joku uskoo, että Jeesus antoi mahdottoman tehtävän, niin ei tunne Jumalan Hengen voimaa vaan vaeltaa omassa voimattomuudessaan ja omassa mielenlaadussaan.
Varokaa niitä, jotka tietävät, että Jumala ja Jeesus on, mutta kieltävät Jumalan voiman, toki tahtovat tehdä parannusta, mutta jos jatkavat tuota toimintaansa läpi elämän, niin eivät voi edistyä, koska pysyvät synneissänsä ja laittomuudessansa. Tämä sopii niihin, jotka eivät pääse kokemaan Jumalan Hengen täyteyttä ja henkikastetta, niin he eivät pääse eroon omasta turmetuneesta luonteestaan, vaan yhä uudestaan rypevät ja elävät laittomuudessaan. Sitten heidän täytyyy muuttaa opetuksensakin ihmiskeskeiseksi ja keksi vauvakasteet ja armot ja uudestisyntymiset vastoin Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen tervettä opetusta ja synneistä vapautusta, koska eivät pääse kokemaan vaeltamista Hengen vapaudessa synneistä ja rukouksen täyttymistä Isän vastauksissa ja kaikkinaisessa Jumalan armossa lahjoinensa ja voimassaan ja ilossa, rauhassa ja vanhurskaudessa. Ja niin laittomuuden salaisuus jatkuu ja viha Jumalan palvelijoihin, niin Kain tappoi Aabelin, koska vaelluksensa ja uhrinsa miellytti Jumalaa, se on niiden huulten hedelmää Totuuden Hengessä, jotka häntä rakastavat ja kunnioittavat ja kiittävät. Valitettavasti tämä ei voi täyttyä lainalaisissa eikä myöskään laittomissa vaan ainoastaan Pyhän Hengen synnyttämissä ja vaikuttamissa sydämmissä, ympärileikatuissa ja lupauksiinsa turvautuvissa. Katsokaa kenenkä ja millaisissa piireissä liikutte, sillä sen opetuksella ja julistuksella on suuri vaikutus myös teidän mielenlaatuunne, sillä se on parannusta Jumalan edessä, että tahtoaan ymmärretään ja tehdään, hänelle kiitokseksi ja kunniaksi, kun syntinen saa tehdä parannuksen ja lakata synnistä Jumalan lasten iloon ja rauhaan ja vanhurskauteen. - älkää vihan viinistä
pois voimattomuus kirjoitti:
"Publikaani seisoi taampana. Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'"
Toki emme näe kuinka jatko sujui, niinkuin emme nähneet syntisenkään naisen, joka kivittää tahdottiin kohdalla. Jeesus opetti: "Mene, äläkä enää syntiä tee", ja jos joku uskoo, että Jeesus antoi mahdottoman tehtävän, niin ei tunne Jumalan Hengen voimaa vaan vaeltaa omassa voimattomuudessaan ja omassa mielenlaadussaan.
Varokaa niitä, jotka tietävät, että Jumala ja Jeesus on, mutta kieltävät Jumalan voiman, toki tahtovat tehdä parannusta, mutta jos jatkavat tuota toimintaansa läpi elämän, niin eivät voi edistyä, koska pysyvät synneissänsä ja laittomuudessansa. Tämä sopii niihin, jotka eivät pääse kokemaan Jumalan Hengen täyteyttä ja henkikastetta, niin he eivät pääse eroon omasta turmetuneesta luonteestaan, vaan yhä uudestaan rypevät ja elävät laittomuudessaan. Sitten heidän täytyyy muuttaa opetuksensakin ihmiskeskeiseksi ja keksi vauvakasteet ja armot ja uudestisyntymiset vastoin Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen tervettä opetusta ja synneistä vapautusta, koska eivät pääse kokemaan vaeltamista Hengen vapaudessa synneistä ja rukouksen täyttymistä Isän vastauksissa ja kaikkinaisessa Jumalan armossa lahjoinensa ja voimassaan ja ilossa, rauhassa ja vanhurskaudessa. Ja niin laittomuuden salaisuus jatkuu ja viha Jumalan palvelijoihin, niin Kain tappoi Aabelin, koska vaelluksensa ja uhrinsa miellytti Jumalaa, se on niiden huulten hedelmää Totuuden Hengessä, jotka häntä rakastavat ja kunnioittavat ja kiittävät. Valitettavasti tämä ei voi täyttyä lainalaisissa eikä myöskään laittomissa vaan ainoastaan Pyhän Hengen synnyttämissä ja vaikuttamissa sydämmissä, ympärileikatuissa ja lupauksiinsa turvautuvissa. Katsokaa kenenkä ja millaisissa piireissä liikutte, sillä sen opetuksella ja julistuksella on suuri vaikutus myös teidän mielenlaatuunne, sillä se on parannusta Jumalan edessä, että tahtoaan ymmärretään ja tehdään, hänelle kiitokseksi ja kunniaksi, kun syntinen saa tehdä parannuksen ja lakata synnistä Jumalan lasten iloon ja rauhaan ja vanhurskauteen."Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."
"Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot." - Ved.2
älkää vihan viinistä kirjoitti:
"Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."
"Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot."kielet, mitkä kirvoittavat hengen hedelmää. Itse ainakin olen tyytyväinen Raamattupalstan antiin. Teuvo Suni kirjoitti tuossa ihan hyvin. Ja näin keskustelu saa aivan uuden ulottuvuuden. Meillä on varmaan ymmärryksen suhteen paljon kehittämisen varaa. Emme ole toisiaan vastaan, vaan toistemme puolesta. Ratkaiskoon Jumalamme, Luojamme totuuden.
- jujua,
Ved.2 kirjoitti:
kielet, mitkä kirvoittavat hengen hedelmää. Itse ainakin olen tyytyväinen Raamattupalstan antiin. Teuvo Suni kirjoitti tuossa ihan hyvin. Ja näin keskustelu saa aivan uuden ulottuvuuden. Meillä on varmaan ymmärryksen suhteen paljon kehittämisen varaa. Emme ole toisiaan vastaan, vaan toistemme puolesta. Ratkaiskoon Jumalamme, Luojamme totuuden.
Ved, lue. tsiikaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8795915
Erittäin tärkeä Jeesuksen ilmoittama merkitys tällä palstalla on, sillä eihän turhan takia minua tänne vuonna 2005 lähettänyt. Ja se merkitys on tässä:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Ja mikä tämän todistuksen levittämiseen paremmin sopisi kuin juuri tämä internet. Ja vaikka vain Suomen kielellä tätä saan tehdä, niin ainakin Nigeriaan asti on jo todistukseni levinneet.- No koska sitten
Suni lopettaa valheensa ja kaiken älyttömän hölöttämisen ja alkaisi todellakin julistamaan evankeliumia?
No koska sitten kirjoitti:
Suni lopettaa valheensa ja kaiken älyttömän hölöttämisen ja alkaisi todellakin julistamaan evankeliumia?
Miksi tekisin sitä samaa, jolla koko ihmiskunta on Saatanan haltuun evankelioitu?.
- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi tekisin sitä samaa, jolla koko ihmiskunta on Saatanan haltuun evankelioitu?.
rakentaa jokin toinen lähestymiskulma asioihin. Se ei nyt vaan hyödytä toistaa tuota samaa. Pidä mielipiteesi, mutta olemme varmaan paremmin ymmärtäväisiä, jos muotoilisit totuutesi diplomaattisemmin.
Onhan sinulla ihan hyviä kokemuksia. Niitä valaisemalla saat muitakin ymmärämään kokemaasi. Kaikki ei nyt varmaan täysin ymmärrä, mitä ajata takaa. Minäkään en enää pysy kärryillä,. - jujua,
Ved.2 kirjoitti:
rakentaa jokin toinen lähestymiskulma asioihin. Se ei nyt vaan hyödytä toistaa tuota samaa. Pidä mielipiteesi, mutta olemme varmaan paremmin ymmärtäväisiä, jos muotoilisit totuutesi diplomaattisemmin.
Onhan sinulla ihan hyviä kokemuksia. Niitä valaisemalla saat muitakin ymmärämään kokemaasi. Kaikki ei nyt varmaan täysin ymmärrä, mitä ajata takaa. Minäkään en enää pysy kärryillä,.Teuvo hakkaa kuonan kullasta pois.
"Se on tullut loppu" entiselle, ja uusi Jumalan aikakausi alkaa.
Sitten seuraa kaiken päätös,
1. Korinttolaiskirje 15
24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27]
25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. [Ilm. 20:14, 21:4]
27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]
Teuvolla on tieto alistajasta, mutta hänen henkensä on valtaistuimella jokin aikaa. - jujua.
jujua, kirjoitti:
Teuvo hakkaa kuonan kullasta pois.
1. Korinttolaiskirje 15
24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. [Dan. 2:44, 7:14,27]
25 Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36]
27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]
Teuvolla on tieto alistajasta, mutta hänen henkensä on valtaistuimella jokin aikaa.1. Korinttolaiskirje 15
Daniel 2
44 "Noiden kuninkaiden aikana on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, eikä sitä valtakuntaa anneta toiselle kansalle. Se murskaa lopullisesti kaikki nuo valtakunnat, ja se pysyy ikuisesti,
Dan. 7:
14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.
Psalmit 110
Kuninkaan kruunajaispsalmi
1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi,
panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
. Ved.2 kirjoitti:
Onhan sinulla ihan hyviä kokemuksia. Niitä valaisemalla saat muitakin ymmärämään kokemaasi. Kaikki ei nyt varmaan täysin ymmärrä, mitä ajata takaa. Minäkään en enää pysy kärryillä,.Tällä palstalla diplomatia on samaa kuin ekumenia, eli yhdessä eksyttäminen, ja sitä tehtävää ei Jeesus Kristus ole minulle antanut.
Sinä putosit kärryiltä silloin, kun se pohjoisen kirkkoherran edessä pelosta vavisten turvauduit valheeseen, kun hän kysyi sinulta Juntusesta ja Jalovaarasta lähettämääni kirjeeseen liittyen: "Tunnetko tämän miehen?"
"En tunne tuota miestä." ja näin kävi kauttani kohdallasi toteen tämäkin Jeesuksen ilmoitus:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Oletko ajatellut, että päästäksesi takaisin kärryille, sinun on Jumalan edessä selvitettävä tuo asia, miksi turvauduit valheeseen?
Ja helpotusta toisi myös sen, jos sen tällä palstalla avoimesti tunnustaisit. Minä kyllä tiedän sen syyn.jujua, kirjoitti:
Teuvo hakkaa kuonan kullasta pois.
1. Korinttolaiskirje 15
Teuvolla on tieto alistajasta, mutta hänen henkensä on valtaistuimella jokin aikaa.Saatanan kulta on arvotonta katinkultaa.
- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
Tällä palstalla diplomatia on samaa kuin ekumenia, eli yhdessä eksyttäminen, ja sitä tehtävää ei Jeesus Kristus ole minulle antanut.
Sinä putosit kärryiltä silloin, kun se pohjoisen kirkkoherran edessä pelosta vavisten turvauduit valheeseen, kun hän kysyi sinulta Juntusesta ja Jalovaarasta lähettämääni kirjeeseen liittyen: "Tunnetko tämän miehen?"
"En tunne tuota miestä." ja näin kävi kauttani kohdallasi toteen tämäkin Jeesuksen ilmoitus:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Oletko ajatellut, että päästäksesi takaisin kärryille, sinun on Jumalan edessä selvitettävä tuo asia, miksi turvauduit valheeseen?
Ja helpotusta toisi myös sen, jos sen tällä palstalla avoimesti tunnustaisit. Minä kyllä tiedän sen syyn.Mitä siis pitää tehdä? Voin soittaa vaikka huomenna kirkkoherralle, kukan se nyt onkaan. Siltä osin voin kyllä paikata mieliksesi asian. Mutta se ei kyllä olekaan sinulla se pääpointti. Pitäisi olla muutenkim samaa mieltä. Kerro mistä!
Ved.2 kirjoitti:
Mitä siis pitää tehdä? Voin soittaa vaikka huomenna kirkkoherralle, kukan se nyt onkaan. Siltä osin voin kyllä paikata mieliksesi asian. Mutta se ei kyllä olekaan sinulla se pääpointti. Pitäisi olla muutenkim samaa mieltä. Kerro mistä!
Tunnusta se tämän nettiseurakunnan edessä, miksi turvauduit valheeseen?
Miksi et voinut rehellisesti sanoa, että kyllä minä Teuvo Sunin tunnen, hän on monessa asiassa avaunnut silmäni totuudelle?
Olethan tälläkin palstalla tällaisen tunnustuksen antanut, mutta tuon valehtelun jälkeen sinulta menivät pasmat sekaisin:
Ved.2 3.1.2010 19:32
Keski-Suomessa eräs uskonystävä neuvoi, että tutustu siellä perukoillasi tähän profeettaan (90-luvun vaihteessa), sielunhoitajaan. Teuvoon olen tutustunut, jos se Raamattulukijoita kiinnostaa, tuolloin. Hän radikaalisti kykeni osoittamaan eksytysten juuret. Ja oli ainoa joka sanoi suorat sanat kaikesta (?) uskonnolliskristillisestä valheesta, mikä leijui myös tuolloin "siionissa". En ole koskaan hyväksynyt mitään liirumlaarum- helppoheikkitotuutta. Mutta en varsinkaan uskonelämän alueella. Se on viimeinen luottamus mihinkään ihmisiltä kuultuun. Mutta tuokin neuvoja on väistellyt totuutta, ettei hän enää vastaa sanoistaan. Ehkä havaitsi Teuvossa jotain psyk. poikkeavaa. Mutta mielestäni itse luopui ja hylkäsi Teuvon.
Itse olen sen verran kristitty, että en hylkää ystäviäni, vaikka kuinka eksyksissä olisivat, Teuvokin.- ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
Tunnusta se tämän nettiseurakunnan edessä, miksi turvauduit valheeseen?
Miksi et voinut rehellisesti sanoa, että kyllä minä Teuvo Sunin tunnen, hän on monessa asiassa avaunnut silmäni totuudelle?
Olethan tälläkin palstalla tällaisen tunnustuksen antanut, mutta tuon valehtelun jälkeen sinulta menivät pasmat sekaisin:
Ved.2 3.1.2010 19:32
Keski-Suomessa eräs uskonystävä neuvoi, että tutustu siellä perukoillasi tähän profeettaan (90-luvun vaihteessa), sielunhoitajaan. Teuvoon olen tutustunut, jos se Raamattulukijoita kiinnostaa, tuolloin. Hän radikaalisti kykeni osoittamaan eksytysten juuret. Ja oli ainoa joka sanoi suorat sanat kaikesta (?) uskonnolliskristillisestä valheesta, mikä leijui myös tuolloin "siionissa". En ole koskaan hyväksynyt mitään liirumlaarum- helppoheikkitotuutta. Mutta en varsinkaan uskonelämän alueella. Se on viimeinen luottamus mihinkään ihmisiltä kuultuun. Mutta tuokin neuvoja on väistellyt totuutta, ettei hän enää vastaa sanoistaan. Ehkä havaitsi Teuvossa jotain psyk. poikkeavaa. Mutta mielestäni itse luopui ja hylkäsi Teuvon.
Itse olen sen verran kristitty, että en hylkää ystäviäni, vaikka kuinka eksyksissä olisivat, Teuvokin.Inkeriin katkaisi? Hänhän se sinut neuvoi. Kertoisitko vähän tästä seikasta. Minä en oikein ymmärrä. valaisisitko vähän? Hän sanoi, "ettei enää näitä asioita".
ved.2 kirjoitti:
Inkeriin katkaisi? Hänhän se sinut neuvoi. Kertoisitko vähän tästä seikasta. Minä en oikein ymmärrä. valaisisitko vähän? Hän sanoi, "ettei enää näitä asioita".
Yksinkertaisesti tämä:
Hänen rakkautensa päästä pappien rinnalla alttarikaiteen sisäpuolelle jakamaan ehtoollista.
Heinäkuussa 2008 otin häneen vielä yhteyttä keskustelun avaamiseksi uudelleen. Mutta ei se enää onnistunut, silloinkin hän oli pappien kanssa leireilemässä.
Joten et ole ainut ystäväni, jonka tie totuuteen päättyi papin edessä.
- tämä on riitapalsta
pelkkä riitapalsta tämä on. ei muuta
- Tuom.
myös meistä. Jos vaikka kirjoittelemme toisillemme ystävällisesti, ei riidellen, niin olemme ystävyksien palsta. Riippuu myös oman lihamme taipumuksesta. Kelle vastaamme ja miten kommentoimme. Kun olen tutkinut itseäni, niin huomaan taipumukseni vääryyteen, riitaan tavalla tai toisella. Se sotii hengellistä minääni vastaan. Tällaisesta taipumuksesta Paavali juuri kertookin. Pitää olla tarkkana itsensä suhteen. Eniten kiusaakin juuri oma lihallisuuteni. Jospa asettelisinkin sanani sen suhteen.
Oikein kirjoitit, mutta kokonaan toisesta syystä kuin sinä uskot. Ja se syy on tässä:
"Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa."
Ja riita alkaa heti, kun jonkun Totuuden Hengen käskemän viestin tänne tuon.Tuom. kirjoitti:
myös meistä. Jos vaikka kirjoittelemme toisillemme ystävällisesti, ei riidellen, niin olemme ystävyksien palsta. Riippuu myös oman lihamme taipumuksesta. Kelle vastaamme ja miten kommentoimme. Kun olen tutkinut itseäni, niin huomaan taipumukseni vääryyteen, riitaan tavalla tai toisella. Se sotii hengellistä minääni vastaan. Tällaisesta taipumuksesta Paavali juuri kertookin. Pitää olla tarkkana itsensä suhteen. Eniten kiusaakin juuri oma lihallisuuteni. Jospa asettelisinkin sanani sen suhteen.
Kun tässä hengessä kirjoitat, olet varmasti palstalaisten lemmikki:
"Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan
päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä
tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut toisten tuomitsija."- tämän vain sanoin.
TeuvoSuni kirjoitti:
Oikein kirjoitit, mutta kokonaan toisesta syystä kuin sinä uskot. Ja se syy on tässä:
"Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa."
Ja riita alkaa heti, kun jonkun Totuuden Hengen käskemän viestin tänne tuon.tämän enempää en sinun kanssasi rupea. sanon vain tämän. sinulla on erittäin riitaa haastava ja provokatiivinen kirjoittelutyyli. en tiedä millainen ihminen olet, mutta täällä olet pelkkä riidanhaastaja. joudut aikanaan tekemään tiliä Jumalalle.
tämän vain sanoin. kirjoitti:
tämän enempää en sinun kanssasi rupea. sanon vain tämän. sinulla on erittäin riitaa haastava ja provokatiivinen kirjoittelutyyli. en tiedä millainen ihminen olet, mutta täällä olet pelkkä riidanhaastaja. joudut aikanaan tekemään tiliä Jumalalle.
Jos en olisi Jumalan kanssa tiliä tehnyt ja hänen Pojaltaan Henkeä ja tehtävää saanut, saattaisit sinäkin minusta pitää. Nytkin sinä saat totuudesta tulisia hiiliä pääsi päälle, kun kysyn: MIksi olet lähtenyt tänne Saatanan keskosena väittelemään totuudesta, kun et siihen kuitenkaan pysty?
Miksi et ole käynyt tätä tietä loppuun saakka, vaan jäänyt ahtaan oven ja ahtaan portin ulkopuolelle:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja
laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen
.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain
harvat löytävät sen."
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille:
monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte
ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette?
En tunne teitä.'
Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi ja sinä
opetit meidän kaduillamme.'
- 3 - 0
Niin on kun Teuvoltakin paukut loppuivat:
TeuvoSuniKäyttäjän viestit7.2.2010 17:35
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tältä mieheltä paukut loppuvat.
Yhtä viisasta kuin Jeesuksen uhraaminen Saatanalle. =)))))Se mies oli entinen ystäväni Devout/Devoit.
Saatana ei todellakaan muuhun pysty kuin kaiken vääntämisen vääryydelle mieleiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169