Isälleni, 76v laitettiin sydämen tahdistin. Laiska sydän oli, syke vain noin 40 eikä noussut rasituksessakaan. Nyt sykkiin noin 60kertaa min. Sitä kun ei muistanut lääkäriltä kysyä, että voiko esim. lumilinkoa käyttää? Ei tietenkään nyt moneen viikkoon voi sellaisia tehdä, mutta sitten aikanaan? Entä ruohonleikkuri?
Kodin normaalit sähkökoneet on kuulemma ihan turvallisia.
Jos joku osais vastata, niin kiitos.
tahdistin ja koneet
7
2927
Vastaukset
- tahdistettu
ei ainakaan ruohonleikkuria saa käyttää,täristää.
- föönaaja
Mulle annetiin pari vihkollista ohjeita tahdistimen kanssa elämisestä. Kannattaa vielä kysyä hoitavalta lääkäriltä, jos ohjeet ovat hukassa.
- Gnutsen
Kaikkia koneita voi käyttää jos ei tunne niiden aiheuttavan mitään epämukavaa oloa.
Sähkölaitteiden pitää tietysti kunnossa ettei saa sähköiskua.
Koneiden käytön suurin haitta on siinä tärinässä jonka tahdistimen liikesensori aistii mahdolliseksi
kehon omaksi rasitukseksi ja alkaa nostamaan sykettä turhanpäiten,riippuu tietysti mille herkkyydelle
sensori on asetettu.
Mutta jos alkaa jostakin tuntumaan epämiellyttävää oloa tai syke nousee kovaksi niin keskeyttämällä
se homman niin siitä selviää,ei siinä sen kummempaa.
Itse olen 6 vuotta tahdistimen kanssa tehnyt normaaleja asennustöitä ja käyttänyt yleisimpiä tyäkaluja
moottorisahasta lähtien, enkä itse ole kokenut niiden aiheuttavan mitään ongelmia.
Kokeilemalla selviää,tahdistin ei voi yhtäkkiä mennä ns.tilttiin.
Hyvää kevättä kaikille tahdistinpotilaille.- Kujala
Jäi sanomatta, yksijohtoinen tahdistin se on asennettu v. 2007.
- Kujala
Minulle on asennettu kuusi vuotta sitten.Se on toiminut hyvin eikä ole rajoittanut elämääni millään tavoin. No, on sittenkin niin, että en ole käyttänyt moottorisahaa, kun olen luullut, ettei se olisi sallittua. Ny olen ostanut ketjusahan ajatuksella, että harrastuksena voisin sillä kaataa muutaman koivun omakotitontiltani ja pilkkoa sen takkapuiksi. Nyt kysyn, onko kenelläkään kokemusta siitä, voiko näin menetellä?
- Kujala
Vielä lisäyhkseni em. johdosta. Ruohonleikkuria sekä itsevetävää että päältä ajettavaa (traktoria) olen käyttänyt joka kesä ongelmitta. Onko siitä toisenlaisia kokemuksia?
- Gnutsen
Kujala kirjoitti:
Vielä lisäyhkseni em. johdosta. Ruohonleikkuria sekä itsevetävää että päältä ajettavaa (traktoria) olen käyttänyt joka kesä ongelmitta. Onko siitä toisenlaisia kokemuksia?
Ei muuta kuin kokeilet, sillähän se selviää.
Jos vain olet fyysisesti kunnossa, niin kaikenlainen puuhasteluhan on vain hyväksi
ja samalla saa hyötyliikuntaa, siitä se sydän tykkää oli sitten tahdistinta tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482473
- 1761694
- 921588
- 691543
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152755