tahdistin ja koneet

----------

Isälleni, 76v laitettiin sydämen tahdistin. Laiska sydän oli, syke vain noin 40 eikä noussut rasituksessakaan. Nyt sykkiin noin 60kertaa min. Sitä kun ei muistanut lääkäriltä kysyä, että voiko esim. lumilinkoa käyttää? Ei tietenkään nyt moneen viikkoon voi sellaisia tehdä, mutta sitten aikanaan? Entä ruohonleikkuri?
Kodin normaalit sähkökoneet on kuulemma ihan turvallisia.
Jos joku osais vastata, niin kiitos.

7

2927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahdistettu

ei ainakaan ruohonleikkuria saa käyttää,täristää.

• föönaaja

Mulle annetiin pari vihkollista ohjeita tahdistimen kanssa elämisestä. Kannattaa vielä kysyä hoitavalta lääkäriltä, jos ohjeet ovat hukassa.

• Gnutsen

Kaikkia koneita voi käyttää jos ei tunne niiden aiheuttavan mitään epämukavaa oloa.
      Sähkölaitteiden pitää tietysti kunnossa ettei saa sähköiskua.
      Koneiden käytön suurin haitta on siinä tärinässä jonka tahdistimen liikesensori aistii mahdolliseksi
      kehon omaksi rasitukseksi ja alkaa nostamaan sykettä turhanpäiten,riippuu tietysti mille herkkyydelle
      sensori on asetettu.
      Mutta jos alkaa jostakin tuntumaan epämiellyttävää oloa tai syke nousee kovaksi niin keskeyttämällä
      se homman niin siitä selviää,ei siinä sen kummempaa.
      Itse olen 6 vuotta tahdistimen kanssa tehnyt normaaleja asennustöitä ja käyttänyt yleisimpiä tyäkaluja
      moottorisahasta lähtien, enkä itse ole kokenut niiden aiheuttavan mitään ongelmia.
      Kokeilemalla selviää,tahdistin ei voi yhtäkkiä mennä ns.tilttiin.
      Hyvää kevättä kaikille tahdistinpotilaille.

• Kujala

Jäi sanomatta, yksijohtoinen tahdistin se on asennettu v. 2007.

• Kujala

Minulle on asennettu kuusi vuotta sitten.Se on toiminut hyvin eikä ole rajoittanut elämääni millään tavoin. No, on sittenkin niin, että en ole käyttänyt moottorisahaa, kun olen luullut, ettei se olisi sallittua. Ny olen ostanut ketjusahan ajatuksella, että harrastuksena voisin sillä kaataa muutaman koivun omakotitontiltani ja pilkkoa sen takkapuiksi. Nyt kysyn, onko kenelläkään kokemusta siitä, voiko näin menetellä?

• Kujala

Vielä lisäyhkseni em. johdosta. Ruohonleikkuria sekä itsevetävää että päältä ajettavaa (traktoria) olen käyttänyt joka kesä ongelmitta. Onko siitä toisenlaisia kokemuksia?

• Gnutsen
        Kujala kirjoitti:

Vielä lisäyhkseni em. johdosta. Ruohonleikkuria sekä itsevetävää että päältä ajettavaa (traktoria) olen käyttänyt joka kesä ongelmitta. Onko siitä toisenlaisia kokemuksia?

Ei muuta kuin kokeilet, sillähän se selviää.
        Jos vain olet fyysisesti kunnossa, niin kaikenlainen puuhasteluhan on vain hyväksi
        ja samalla saa hyötyliikuntaa, siitä se sydän tykkää oli sitten tahdistinta tai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe