ulosoton kanssa maksusuunnitalmaa?

velkahelveltissä

Hei!
Kuinka helposti ulosoton kanssa pystyy tekemään maksusuunnitelman? Minulla on tällä hetkellä muutaman tonnin luottokorttilasku ja pikavippejä ulosotossa (kaikki vipit eivät ole vielä menneet) ja yksi 2000€:n halensilta haettu luotto menossa ulosottoon..mietin, että kannattaako minun päästää noi kaikki ulosottoon ja lyhennellä sitten sinne..jos saisin sovittua esim. jonkun 300-400€/kk maksusuunnitelmaksi. Minulla jää kuukaudessa vuokran jälkeen käteen 600-800€ ja vakityöni lisäksi teen sijaisuuksia, joista saan vaihtelevan määrän lisätienestiä. Noi kaikki lisätienestit aion kyllä käyttää velkojeni lyhentämiseen, mutta mietin, onkohan ulosoton kanssa mahdollista tehdä tuollainen maksusuunnitelma? onko joku saanut sovittua?

15

2161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakko mikä pakko

esim. Halens velka pois? Kyllä ne menee ulosottoon jos ei ole rahaa niitä maksaa. Luonnollisesti kannattaa maksaa jos hilloa löytyy.

• plaas

voudille päästää jos ei pakko...siellä ne ei lyhene ikinä

• toinen velkavanki

tuo maksusuunnitelman teko uo:n kanssa. Itse otin heti yhteyttä uo-mieheen, kun ensimmäinen lasku tuli sieltä. Kerroin että tämä on vasta alkua, ja sain sitten sovittua että maksan 600 e/kk ulosottoon ja se summa pysyy vaikka ulosottoon meneekin lisää velkoja. Kunhan vaan pysyy maksusuunnitelmassa, työnantajankaan ei tarvitse tietää ulosotosta. Sulla tilanne kuitenkin aika hyvä jos velkaa ei ole kertynyt tuon enempää. Käy uloston sivuilta laskemassa mikä olisi palkasta ulosmitattava osuus, ja tarjoa sitten vähän alhaisempi summa. Hyvin pienestä kk-eristä ei kannata sopia, koska silloin velka ei lyhene juuri ollenkaan. Tuosta maksamastani 600 eurosta (eka erä), itse velan lyhentämiseen meni 430 e ja 170 euroa korkoihin ja uloston kuluihin. Täällä yksi sun toinenkin haukkuu ulosottomiehiä, mutta ainakin omalle kohdalle on sattunut todella hyvä, ymmärtäväinen ja mukava uo-mies. Eli ota ehdottamasti yhteyttä uo-mieheen ja yritä sopia maksusuunnitelmasta!

• tututu

Itseäni on arkarruttanut sama asia, eli onnistuuko uo:n kanssa maksusuunnitelman sopiminen ilman, että tarvitsee palkasta ulosmitata. Edellinen kirjoittaja valaisi asiaa hyvällä tavalla, kiitos.

Minä itse olen tilanteessa, jossa harkitsen vakavissani velkojen päästämistä ulosottoon, koska en taida pystyä pitämään perintätoimistojen kanssa sovituista aikatauluista enää kiinni. Menot siis suuremmat kuin tulot.

Eli onko edellisellä kirjoittajalla tilanne se, että sulla on menossa ulosottoo lisääkin laskuja ja jos saan kysyä niin kuinka suuresta kokonaissummasta sun kohdalla on kyse?

Onnea sinulle ja jaksamista jatkoon.

• slkjdlksjd
        tututu kirjoitti:

Itseäni on arkarruttanut sama asia, eli onnistuuko uo:n kanssa maksusuunnitelman sopiminen ilman, että tarvitsee palkasta ulosmitata. Edellinen kirjoittaja valaisi asiaa hyvällä tavalla, kiitos.

Minä itse olen tilanteessa, jossa harkitsen vakavissani velkojen päästämistä ulosottoon, koska en taida pystyä pitämään perintätoimistojen kanssa sovituista aikatauluista enää kiinni. Menot siis suuremmat kuin tulot.

Eli onko edellisellä kirjoittajalla tilanne se, että sulla on menossa ulosottoo lisääkin laskuja ja jos saan kysyä niin kuinka suuresta kokonaissummasta sun kohdalla on kyse?

Hei! Vinkkinä sinulle: kun Halensin laina menee perintätoimistoon, yritä sopia heidän kanssaan maksusuunnitelma, siis vaikka käräräoikeudesta tulee tuomio niin perintätoimisto ei laita laskua ulosottoon vaan tekee maksusuunnitelman, ikään kuin jälkeen päin. Minulla Elloksen laina (finaref) ja Ok Perinnän kanssa onnistui, 2000 e laina ja maksan 105 e/kk. En pystynyt maksusuunnitelmaan ENNEN käräjäoikeutta. Minulle tämä oli ratkaisevan tärkeää, koska ulosotossa 35 000 e ja sinne ei saisi mennä enää yhtään lisää.

• tyhmyyy
        slkjdlksjd kirjoitti:

Hei! Vinkkinä sinulle: kun Halensin laina menee perintätoimistoon, yritä sopia heidän kanssaan maksusuunnitelma, siis vaikka käräräoikeudesta tulee tuomio niin perintätoimisto ei laita laskua ulosottoon vaan tekee maksusuunnitelman, ikään kuin jälkeen päin. Minulla Elloksen laina (finaref) ja Ok Perinnän kanssa onnistui, 2000 e laina ja maksan 105 e/kk. En pystynyt maksusuunnitelmaan ENNEN käräjäoikeutta. Minulle tämä oli ratkaisevan tärkeää, koska ulosotossa 35 000 e ja sinne ei saisi mennä enää yhtään lisää.

... sulla ei saisi mennä ulosottoon enää yhtään lisää? Onko tuo 35000 e joku yläraja, mitä ulosotossa saa olla velkoja?

• toinen velkavanki
        tututu kirjoitti:

on tällä hetkellä noin 5500 euroa, mutta vuoden lopussa kun suurin osa lainoista on ulosotossa summa on varmaankin noin 32-35000 euroa. En tiedä suostuuko uo-mies aina maksusuunnitelmaan niin että itse maksaa, mutta ehdottomasti sitä kannattaa kysyä. Kannattaa muuten myös ilmoittaa perintätoimistoihin ettet pysty maksamaan niin eivät turhaan jatka perintäkirjeiden lähettämistä ja ehkä säästyy muutama kymppi.

• sljlfskjdlk
        tyhmyyy kirjoitti:

... sulla ei saisi mennä ulosottoon enää yhtään lisää? Onko tuo 35000 e joku yläraja, mitä ulosotossa saa olla velkoja?

se on mun oma sopimus uo-miehen kanssa....

• Tyhmyy
        sljlfskjdlk kirjoitti:

se on mun oma sopimus uo-miehen kanssa....

Sopimus ulosottomiehen kanssa? Siis ei kai ulosottomies voi kenenkään kanssa sopia tai sanella sitä miten paljon sinne on velkoja menossa? Eikös ulosottomiehen tehtävä ole vain koettaa saada maksuja velalliselta?

• jklkjkö
        Tyhmyy kirjoitti:

Sopimus ulosottomiehen kanssa? Siis ei kai ulosottomies voi kenenkään kanssa sopia tai sanella sitä miten paljon sinne on velkoja menossa? Eikös ulosottomiehen tehtävä ole vain koettaa saada maksuja velalliselta?

höh, no voi elämä....siis olen sopinut tietyistä maksujärjestelyistä, jotka toimivat niin kauan kun summa pysyy 35 000 eurossa. Kaikki neuvotellaan uusiksi, jos sinne menee vielä lisää maksuja. Eli tällä hetkellä onnistuin välttämään asunnon myynnin ja sopimaan kk-lyhennykset, mutta jos velkaannun lisää, niin kämppä menee myyntiin. Mikä tässä nyt on niin epäselvää?

• Kysymys222

heippa SINÄ ALKUPERÄINEN KIRJOITTAJA onko muuten sulla tullut aluksi halensin laskuja ja sen jälkeen siirtynyt collectorille ja tullut joku 10 muistutuslappua sieltä ja mennyt sitten ulosottoon ja kauan sulla kesti että ulosotto meni vireille. mulla on kansa halensilta 500€ laina joka meni collectorille ja nyt 2,5 kuukautta sitten tuli viimeinen 900€ lasku että on viimeinen mahdollisuus maksaa, menikö sinulla samalla lailla, vielä en ole nähnyt sieltä halensilta mitään ulosottokirjettä onkohan ne unohtanut minut, vaikka ei sillä ole väliä kun on muita vippejä ulosotossa jo ennestään. vituttaa vaan kun olen kohta maksanut 2500€ ulosotot ja jos sitte yhtäkkiä tuleekin 900€ 300€ ulosottomaksut päälle.

kiitos etukäteen

• sattuuhansitä

Eihän ne velat tule yht'äkkiä vaan ihan itse aiheutettuja kulutusluottoja. Valitettavast itselläkin on takausvelkoja 500.000 euroa, mutta kulutus- ja luottokorttivelkoja ei ole ollut koskaan. Ulosottomies ei ole oikein innostunut sopimaan mitään vaikka tietää ettei tule koskaan saamaan kuin murto-osan summasta.

• Maksellaan
        sattuuhansitä kirjoitti:

Eihän ne velat tule yht'äkkiä vaan ihan itse aiheutettuja kulutusluottoja. Valitettavast itselläkin on takausvelkoja 500.000 euroa, mutta kulutus- ja luottokorttivelkoja ei ole ollut koskaan. Ulosottomies ei ole oikein innostunut sopimaan mitään vaikka tietää ettei tule koskaan saamaan kuin murto-osan summasta.

Ei minunkaan kohdallani uo-mies ollut kiinnostunut sopimaan maksusuunnitelmasta (kävin paikan päällä juttelemassa), vaihtoehdot olivat: joko koko summa (päälle 900e) heti tai sitten kolmannes tilistä.

• veli ottaessa
        Maksellaan kirjoitti:

Ei minunkaan kohdallani uo-mies ollut kiinnostunut sopimaan maksusuunnitelmasta (kävin paikan päällä juttelemassa), vaihtoehdot olivat: joko koko summa (päälle 900e) heti tai sitten kolmannes tilistä.

Kannattaisi ehkä hakeutua velkasaneeraukseen. sillä pääsee irti jossain vaiheeessa. Mutta omaisuus
        menee ainakin osittain ja maksusuunniteltaa on noudatettava tai homma kaatuu.
        Tiedän asian kokemuksesta 90-luvun takaushommista.
        Ulosottokierre kuitenkin tekee sen että mitään ei kannata tehdä ja eteenpäin ei pääse.
        Suomessa taposta saa 2v ehdonalaista , mutta ylivelkaantumisesta elinkautisen ja pankkeja mikään laki ei koske käytännössä tai ainakin ne on aina oikeassa.

• velkavanki
        veli ottaessa kirjoitti:

Kannattaisi ehkä hakeutua velkasaneeraukseen. sillä pääsee irti jossain vaiheeessa. Mutta omaisuus
        menee ainakin osittain ja maksusuunniteltaa on noudatettava tai homma kaatuu.
        Tiedän asian kokemuksesta 90-luvun takaushommista.
        Ulosottokierre kuitenkin tekee sen että mitään ei kannata tehdä ja eteenpäin ei pääse.
        Suomessa taposta saa 2v ehdonalaista , mutta ylivelkaantumisesta elinkautisen ja pankkeja mikään laki ei koske käytännössä tai ainakin ne on aina oikeassa.

kävi sitten niin että kun oma uo-mies oli lomalla ja ulosottoon tuli lisäa saatavia, oman uo-miehen kanssa tekemäni suunnitelma ei sitten kelvannut sijais-uo-miehelle ja tuomio oli joko maksan palkasta ulosmittattavan osan itse tai sitten se ulosmitataaan suoraan palkasta. Eli se siitä sitten. En vaan ymmärrä miten toinen voi sanoa että suunnitelma ok ja toinen sitten omatoimisesti purkaa suunnitelma, vaikka omalta osaltani olin maksanut suunnitelman mukaisesti ja ajallaan. ensimmäistä kertaa tuli mieleen etten enää jaksa ja että ajatus junan alle hyppäämisestä oli erittäin houkutteleva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27