Elämän Syleily !

Minä toivun tieltä murheiden
kannan arat haavat kyynelten,
mikä ei täällä tapa, saa kestämään
ja hiljaa kävelemään.

Monta kertaa kiitin mielessäin
miten matkalla kohtaankaan elämäin ?
Kunnes ilta toi uudet kyyneleet
näkyi tuskien tantereet.

Oli sanat nuo valmiina huulillain
mitä lausun ? Kun jälleen iskun sain,
jos eeltä ain`tietäisi ihminen
kun lyödään kumartaen.

Oli uskoni huvennut ihmisiin
en jaksanut edes kyyneliin,
valui tiimani kipu pisteeseen
kunhan pääsisin huomiseen .

Aamu toi auringon tullessaan
valaisten mieleni synkän maan,
siinä hän seisoi vierelläin
minun kaivattu ystäväin.

Tuli luokseni, ihan vierellein
kun luulin että jo loppua tein ?
Tunsin lämpöisen käden poskellain
niin elämän uskoni sain.

Lausui kauniisti mulle sanat nää
hyvä ystävä, tässä ei elämän pää,
paljon annettavaa vielä on
tällä tiellä kohtalon.

Sinä edessä monet haasteet näät
myös särkyneet pitkospuiden päät,
silti käydä ei tarvitse horjuen
kun näät valon myös huomisen.

Jokin värähti silloin sisälläin
ystävän silmistä senkin näin,
miten kohosi kyyneleet ystävän
poskille elämän.

Meidät Luoja tänne kerran loi
vaikka tunnekuohuja olla voi,
silti lahja tää suuri on elämän
myös silmissä itkevän.

Siitä kiitänkin että syntyä sain
myös tuskista täällä kohdallain,
ne kasvattaa ihmistä elämään
ja hiljaa kävelemään.

8

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *saaga*

      "Päivä vain ja
      hetki kerrallansa..."
      Kiitosvirren sanat sydämelleni tuli
      kun runoasi
      jotenkin niin raskasta luin

      Tahtoisin sinulle ojentaa mä tyynyn pehmeän
      johon painaa voisit pääs
      siinä levätä
      ja voimia koota
      on elämänmyrskyt
      joskus aaltoja
      niin suuria..

      mutta enenpää ei sulle anneta kuin jaksat sä kantaa
      ne kaikki ain.
      Ystäväni J pyhäpäivää,joka lepopäivä on

      • halausm

        pehmeäll' tyynyllä onkin kiva
        levätä kun myrskyt heiluttaa
        elonpurtta.

        Hyvää alkavaa viikkoa. J.


    • LuciaMaria*

      - Mutta myös valoa
      - toivoa...

      Tiettyjä asioita ei
      voi kiiruhtaa,
      nehän pitää käydä
      läpi surren
      - välillä hammasta purren

      Elonpurren aallokoissa
      on suunta joskus täysin poissa
      Kun silmät peittyy kyynelvesiin
      ei tule edes tähdet esiin
      Niistä voisi löytää suunnan
      -miettiä; nyt reitin muunnan

      Tyyntyi myrsky - laantui tuuli
      ystävä Sun toiveen kuuli
      Hymyyn taittui murhemieli
      karvaan surun palan nieli
      Eespäin keveemmästi kuljit
      surusta osan taakses suljit

      Valo ja ilo pimeyden voittaa
      uusi aika myöskin koittaa :))

      Valoa, lämpöä ja iloa tiellesi...

      • kauniista vastarunostasi.

        Oikein hyvää kevään odotusta Sinulle.

        J.


    • liian paljon tuskaa. Mutta Luoja ei aseta meille
      enempää kannettavaksi, kuin minkä jaksamme kantaa.
      Kiitos elämälle, kiitos myös ohdakkeista. Joku virsihän
      muistaakseni niin on sanoitettu.

      Sinulle myös kiitos siitä, että olet olemassa. Että puet
      karikkosi näin koskettaviin säkeisiin.

      • kun niistä puhuu,
        ja onneksi on hyviä ystäviä
        niin kuin Sinä linda.

        Kiitos palautteestasi. J.


    • scarabaeus

      ... laulunsanat,
      ja yritinkin siihen

      miljoona miljoona miljoona ruusua... miljoona miljoona..............

      mutta ei se siihen rimmannut!

      Tämä on kyllä hyvä,
      olet varmaan kirjoitellut laulunsanoja ennenkin,

      ei paha!
      Kirjoita lisää!

      • taipuu helposti lauluksikin,
        kun vain löytää nuotit.
        Itse en osaa säveltää.

        Olen tehnyt jokusia
        laununsanojakin.

        Kiitos Sinulle.

        Jatketaan toki !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe