Perjantaina nappasin päivittäiset lääkkeet tyhjään vatsaan ilman aamupalaa ja vartin sisällä niiden ottamisesta alkoi helvetillinen närästys ja polte vatsassa. Sitä kesti noin kaksi tuntia, minkä jälkeen tilanne helpotti. Nyt on kuitenkin koko viikonlopun tuntunut närästystä tai jonkinlaista poltetta (liekö ärtynyt jotenkin) ylävatsan ja ruokatorven paikkeilla aina ruoan tai happopitoisen juoman nielaisun jälkeen sen edetessä vatsaan. Ne eivät siis vatsassa närästä vaan ohittaessaan tietyn kohdan ruokatorvessa, tunnen poltetta ja ärsytystä aivan kuin happoa kaataisi kurkusta alas. Lähes joka kerta syömisen ja juomisen yhteydessä tämä ärsytys laukaisee myös hikan.
Olisikohan syytä mennä lääkäriin ja kysyä, ettei mitään pahempaa ole sattunut ruokailusysteemin puolella?
Olisikohan syytä mennä lääkäriin ja kysyä, ettei mitään pahempaa ole sattunut ruokailusysteemin puolella?
Vastaukset 2
Vanhimmat
mietityttää, käväise lääkärillä. Ei pysty paljo sanomaan oikeasta tilanteesta ellei tähystetä.
Mikä sinun nauttima lääke oli?
Seronil 20mg 2 kapselia aamuisin. Toisinaan ovat ärsyttäneet jos on ottanut ilman aamupalaa. Nyt ärsytys kesti pisempään. Tällä hetkellä parempi olo mutta pitänee kai varmuuden vuoksi kysyä lääkäriltä.