Mikä on heitteillejättö?

L.A. Law

Jos vanha juoppo asuu yksinään, ja on selvää että se ei tapojaan miksikään muuta, vaan vastuu hänen hyvinvoinnistaan on koko ajan enemmän meillä muilla, koko ajan pitäisi olla vahtaamassa hänen puolestaan ettei lipsahda käsistä. Edes selvin päin se ei suostu tajuamaan, kyllä se sanoo olevansa alkkis, mutta ottaa silti ja koko ajan lipsuu enemmän käsistä.

Onko laissa kenties jotain sellasta pykälää, että joku vitun sosiaalitantta voi vetää mut rosikseen, kun en enää jaksa
tätä pelleilyä?
Jos on, voiko tuon dumata jotenkin tyylikkäästi ja nopeasti?

8

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Että kohta stara on omillaan ja ilman apua, kun sitä ei jaksa hoosata ja hoivata. Hoosatkoon he.
      Vai onko tässä niin, että vanhuksen jatkuva hoosaaminen itsessään nyppii, ja se viina on tässä vain veruke?
      Näin voidaan arvella, joten ota itse yhteyttä sosiaalilautakuntaan.

      • L.A.Law

        siitä tässä kai sitten veroja maksaa.... en puhuis varsinaisesta vanhuksen hoosaamisesta, kyllä se täysin omavarainen on, kunhan ei ota tippaakaan. Ja normaali. Sitten kun sillä on jatkuva viikon kestävä rapula, se olisi kotonaan rinnekodissa.


      • åååå-
        L.A.Law kirjoitti:

        siitä tässä kai sitten veroja maksaa.... en puhuis varsinaisesta vanhuksen hoosaamisesta, kyllä se täysin omavarainen on, kunhan ei ota tippaakaan. Ja normaali. Sitten kun sillä on jatkuva viikon kestävä rapula, se olisi kotonaan rinnekodissa.

        Ei ketään krapulaansa potevaa, vanhaa tai nuorta juoppoa tarvitse holhota pätkän vertaa.

        Se on juuri sitä juomisen mahdollistamista, kun juoppo aina laskee sen varaan, että kyllä ne sitten taas auttavat, ja retku saa haluamaansa huomiota.
        Sehän hyväksikäyttää ja juoksuttaa teitä.
        Paras apu juopporetkulle on olla auttamatta sitä mitenkään.


      • l.A.Law
        åååå- kirjoitti:

        Ei ketään krapulaansa potevaa, vanhaa tai nuorta juoppoa tarvitse holhota pätkän vertaa.

        Se on juuri sitä juomisen mahdollistamista, kun juoppo aina laskee sen varaan, että kyllä ne sitten taas auttavat, ja retku saa haluamaansa huomiota.
        Sehän hyväksikäyttää ja juoksuttaa teitä.
        Paras apu juopporetkulle on olla auttamatta sitä mitenkään.

        Se kusipää kun ei soita että tuupas käymään ja raapastaan toi vanha liiteri kondikseen tosta kimpassa, tms, tms.
        Ei, kun hänen pitää imuttaa pulloa kuin äidin tissiä.
        Noin ne on ennenkin maat ja mannut laulettu, ei alkoholismi mikään sairaus ole, kusipäisyyttä se o.
        Tarpeeksi kun sitä katselee niin turha on takas pyydellä, edes säälistä.


    • Lasse Lasol.

      moraalisesti heitteillejättöä jos ei lähimmäisestään huola pidä.

      Mutta noin lain mukaan ei ketään ole kielletty olemasta juoppo.

      Ei tollaseen sanktiotia sinällään ole. Mutta Jos typillä on selkeästi vaikkapa alkoholimyrkytys tms. Sen huomiotta jättämisestä saa kai ainakin sakot. Se kun on jo itsemurhaan avustamistakin, mikä on kiellettyä. Ja jos lähtee kännissä autoileen, eikä ilmoita, sekin on väärin, rikollisen suojelemista pahimmillaan. Ja sakot tulee siitäkin.

      okun kaveri sanoo olevansa alkkis ja koittaa vaan juoda, se tietää tilanteensa. Eikä kaketi uskalla selvitäkkään. On sillä ongelmia, mutta pakkohuostaanotto itselleen vaarallisena ei taida onnistua. Sitten jos aiheuttaa vaaraa ympäristölleen juu.

      Alkoholismi on sairaus. Suomessa potilaalla on oikeus itse päätää hoidostaan. Jos ei katkot j muu hoito kiinnosta, oma asiansa. Se, jos ja kun läheisillä ei ole enää voimaa hoitaa ja autella sairasta, silloin asia siirtyy knnalle tai kaupungille. Pitää vain hoitaa ilmottamiset jne.

      Eli, ei mun mielestä mitää seuraa, jos jättää jonkun oman onnensa oaa tuollaisessa tapauksessa. Paitsi vitunmoinen häpeä ja kolkuttava omatunto itelle. Sillä jaksaa net jotkut dementikkojaankin hoitaa sänkyyn ja ihan hautaan asti. Ouoa, että alkoholistista ei kukaan välitä.

      Korostan tässä nyt sitä, että alkoholismi on luokiteltu sairaudeksi, ja sellaisena se on sitten otetava.

      • L.A. Law

        Alkoholismin on luokitellut sairaudeksi joku juoppo. Hyvin pedattu siltä tyypiltä....

        Eli kun eukkokin pelkää että milloin se pikku juoppo saa kilipää-kohtauksen, se on toki vain sairaus, ei ole osattu siis hoitaa oikein.

        Ja kun paikalle kutsutaan muita sairaita antamaan vähän "vertaistukea" ja talo palaa, se on sairautta. Hän on sairas, voi voi, häntä hoivatkaamme.

        Yksi sairas saattaa olla esim. lääkäri, saa luvillaan hommattua (vielä) kaikkea kivaa apteekista, siihen sairauteen....

        Suomessa on aika paljon noita sairaita. Tukiverkostonsa laaja on.
        Jännä sairaus, voi valita onko sairas vai ei...!


      • Heh heh
        L.A. Law kirjoitti:

        Alkoholismin on luokitellut sairaudeksi joku juoppo. Hyvin pedattu siltä tyypiltä....

        Eli kun eukkokin pelkää että milloin se pikku juoppo saa kilipää-kohtauksen, se on toki vain sairaus, ei ole osattu siis hoitaa oikein.

        Ja kun paikalle kutsutaan muita sairaita antamaan vähän "vertaistukea" ja talo palaa, se on sairautta. Hän on sairas, voi voi, häntä hoivatkaamme.

        Yksi sairas saattaa olla esim. lääkäri, saa luvillaan hommattua (vielä) kaikkea kivaa apteekista, siihen sairauteen....

        Suomessa on aika paljon noita sairaita. Tukiverkostonsa laaja on.
        Jännä sairaus, voi valita onko sairas vai ei...!

        WHO:n maailmanparantajat ja kukkahattutädit vetäisivät papereihinsa alkoholismin sairaudeksi, niin siitä onkin tullut juopoille itselleen maailmanlaajuisesti käyttetty mantra, jolla voi vaatia huomiota, hoitoa, tukea, sympatiaa ja ymmärrystä.
        Vaikka alkoholismi on puhtaasti itse omilla valinnoilla ja elämäntyylilllä aiheutettu riippuvuus, kuten tupakointi tai narkomania.

        Käytäntö on osoittanut, että juoppojen paras hoito olisi potkia niitä perseelle, eikä antaa vippiä, tupakkaa, ruokaa, eikä viinaa, ja potkia juopot järjestään pellolle oman oman onnensa nojaan, niin silloinpa alkaa kummasti ryhtiä löytymään.
        Juopot pääsääntöisesti juovatkin niin kauan, kuin niitä "sairaina" hoidetaan ja palvellaan.


      • L.A.Law
        Heh heh kirjoitti:

        WHO:n maailmanparantajat ja kukkahattutädit vetäisivät papereihinsa alkoholismin sairaudeksi, niin siitä onkin tullut juopoille itselleen maailmanlaajuisesti käyttetty mantra, jolla voi vaatia huomiota, hoitoa, tukea, sympatiaa ja ymmärrystä.
        Vaikka alkoholismi on puhtaasti itse omilla valinnoilla ja elämäntyylilllä aiheutettu riippuvuus, kuten tupakointi tai narkomania.

        Käytäntö on osoittanut, että juoppojen paras hoito olisi potkia niitä perseelle, eikä antaa vippiä, tupakkaa, ruokaa, eikä viinaa, ja potkia juopot järjestään pellolle oman oman onnensa nojaan, niin silloinpa alkaa kummasti ryhtiä löytymään.
        Juopot pääsääntöisesti juovatkin niin kauan, kuin niitä "sairaina" hoidetaan ja palvellaan.

        "...käymme aiina kääsikkäin.."

        Yleensä löytävät kyllä jonkun hoitamaan, on tossa nähty muutamakin "Mervi Tapola", yhdessä sitten hoitavat toisiaan, ja saavat ymmärrystä toisiltaan. Ei ole paljon järjellä niitä lehmiä paiskattu, vapaaehtoisia uhreja, naama viinasta turvoksissa rääkyvät tuolla pitkin katuja.

        Kimpassa on kiva sairastaa, kunnes jompikumpi, yleensä se eukko, alkaa vähän arvostelemaan meininkiä. Sitten saa läheiset kanniskella veitset ym. vähänkään terävän tai lyömäaseena käytettävän lukkojen taakse.

        Erotakaan ei voi, eiks niin, koska kuka perkele huolii nelikymppistä puliämmää tai puliukkoa?

        Ihanaa on elämä kun sen oikein ymmärtää, ota löysin rantein ja all that shit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe