Omistatko 3008 pösön

Voisiko joku 3008 Pösön omistaja kertoa kokemuksian ko. autosta. Minua kiinnostaa kovasti tietää miten auto on toiminut talvipakkasilla.
Ilmianna
Jaa

77 Vastausta



Olen ajanut reilun viikon ja n. 400 km 1,6 diesel Sportilla. Auton lämpöisyys on ollut pos. yllätys ja on muutenkin juhlava ajettava. Kylmimmillään oli -25 astetta. Kaipaan hieman Citroen C5:n pehmeyttä maantiellä. Suorituskyky vaikuttaa aivan riittävältä meikeläisen ajotyylille. P 3800 kulkee kuin "juna", sivutuulikaan ei vielä ole heitellyt. Aika näyttää säilyykö myönteinen mielikuva autosta. Olisikohan pitänyt valita kitkarenkaat, kun vaimean matala jurina aavistuksen häiritsee tottumatonta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AAA# kirjoitti:
tuollahan näyttää olevan ympäri vuorokautinen päivystys, ja vikakyselyjä tulee solkenaan.., näyttää vikoja riittävän, kyllä 60-luvun pösö pelitti kun pellit piti kunnossa, nämä uudemmat näyttää olevan täysiä pommeja, rahnaa pitää olla ja korjausaikaa / taitoa jos noihin sotkeutuu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex404 kirjoitti:
tuollahan näyttää olevan ympäri vuorokautinen päivystys, ja vikakyselyjä tulee solkenaan.., näyttää vikoja riittävän, kyllä 60-luvun pösö pelitti kun pellit piti kunnossa, nämä uudemmat näyttää olevan täysiä pommeja, rahnaa pitää olla ja korjausaikaa / taitoa jos noihin sotkeutuu
ole käynyt eri merkkisten autojen harrastajien keskustelu palstoilla, niitä Löytyy Toyotasta VW:n. Niillä monilla on lukijoita paljon, kyselyitä tulee "solkenaan" ja "päivystys" lähes ympärivuorokaustista. Haulla Googlesta löytyy lähes merkiltä kuin merkiltä tällainen, monelta jopa useita erilaisia. Tuo Peugeotin palsta on yksi asiallisimmista, sille löytyy linkki jopa maahantuojan sivuilta vaikka sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, se saa palstalla kriittistä mutta asiallista palautettakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
olen ajanut heinäkuusta alkaen 3008 dieselillä ,ei mitään pakkas ongelmia ole ollut !eniten pakkasta -37astetta, meseä ja volvoa tien varressa hyytyneenä !varmasti tohdit laittaa kun muistaa pitää DIESELIN TALVILAADUN tankissa eikä kuthen ne etelän heinä kenhgät yrithää ajaa kesä laadulla talvella! terv. poro mies täälhtä napapiiriltä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
3008 1,6hdi fap sport
Heinäkuun alussa auto alle, nyt mittarissa ~23000.
Ei ainuttakaan, SIIS EI YHTÄ AINUTTA vikaa tai moitteen sanaa.
Arvelutti pirusti syksyllä että mitä talvi tuo tullessaan, mutta
nyt alkaa luottamus pökötin laatua kohtaan olla 100%.

Lisäksi auto on äärettömän hyvä ajaa kaikissa olosuhteissa, eikä
pienestä kulutuksestakaan haittaa ole (5,6 l/100km pääasiassa moottoritie
ja kaupunkiajoa).

Suosittelen lämpimästi kaikille jotka eivät tarvitse pidennystä alapäähän
vaan luotettavan ja hauskan kulkineen!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
se 50tkm kestää ja sitten paukahtaa kone, tämmöinen tapaus...:hihnapyörän vulkanointi petti ja hajoitti jakopään, 55tkm ajettuna takuuseen meni: korjaamon mukaan erittäin yleistä hdi moottorissa kytkimen pettäminen kun vauhtipyörä lasahtaa.., kannattaa seurata em paikkoja, vai oisko ymmärtäneet jo luopua värinävaimennetuista osista?, itse ymmärsin vinkin ja häivytin äkkiä...: tosin pösö ei oiken tunnu kelpaavan kellekään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PUGinen hdi kirjoitti:
se 50tkm kestää ja sitten paukahtaa kone, tämmöinen tapaus...:hihnapyörän vulkanointi petti ja hajoitti jakopään, 55tkm ajettuna takuuseen meni: korjaamon mukaan erittäin yleistä hdi moottorissa kytkimen pettäminen kun vauhtipyörä lasahtaa.., kannattaa seurata em paikkoja, vai oisko ymmärtäneet jo luopua värinävaimennetuista osista?, itse ymmärsin vinkin ja häivytin äkkiä...: tosin pösö ei oiken tunnu kelpaavan kellekään
että hyvin monessa nykyisessä diesel-moottorissa käytetään juuri tuollaista värinänvaimennusta vauhtipyörissä. Samoja ongelmia niissä silloin tällöin esiintyy mutta autotehtaat silti niitä edelleenkin käyttävät niiden nykimistä vaimentavien ominaisuuksien vuoksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ja pelannut luotettavasti, ei mitään ongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
300.000 km jo mittarissa eikä pienintäkään vikaa, vain normaalit määräaikaishuollot ja tankkaukset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Buhahaaa luottamus pököttiin buhahaa, ootakaas vaan sanon kokemuksesta, silloin kun puolenkymmentä vikaa ilmaantuu kerralla niin hymy hyytyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
onneksi!!!, käytiin kaverin kanssa koeajolla em malilla ja muutaman kilometrin jälkeen koeajoauto hyyty, tauluun tuli ilmoitus: "Depollution system failure" ja alkoi nykimään, päästin kuiten takaisin autoliikkeeseen "nilkuttamalla".., lähti siinä ostohalut kaverilla em merkkiin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yksi lensi yli pesän kirjoitti:
ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään
mielisairaita perehdytetään pösöllä: pistetään kunnolla ongelmia, ja jos siitä tokenee: Terve on ja ostaa toyotan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jaska.K kirjoitti:
mielisairaita perehdytetään pösöllä: pistetään kunnolla ongelmia, ja jos siitä tokenee: Terve on ja ostaa toyotan!
ja ostaa Tojon? Ohoh. Nykyinen saldo takaisinkutsuvikojen seurauksena 19 kuollutta lisäksi loukkantuneet. Ja kierre jatkuu nyt tutkitaan kaasupolkimien ja Priuksen jarrujen jälkeen Corollan ohjausta. Hondalla alkamassa sama suma. Katso HS. 11.2.2010 sivu B7.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elätkö tätä päivää? kirjoitti:
ja ostaa Tojon? Ohoh. Nykyinen saldo takaisinkutsuvikojen seurauksena 19 kuollutta lisäksi loukkantuneet. Ja kierre jatkuu nyt tutkitaan kaasupolkimien ja Priuksen jarrujen jälkeen Corollan ohjausta. Hondalla alkamassa sama suma. Katso HS. 11.2.2010 sivu B7.
pikku ongelmia jos pösöön / sitikkaan verrataan...: näitä kyllä rapataan et saa pidettyä liikkeelä: varaosia ja rahnaa menee..mut toimii se ranskalainen kun viikottain parilla tonnilla parsii..!!!, ja 10tkm välein kansitiiviste: ku ei perske.. aina muista sitä viimavällyä laittaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yksi lensi yli pesän kirjoitti:
ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään
On hienoa, että nykyään on olemassa tällaisia keskustelupalstoja, joilla voi purkaa omaa pahaa oloaan. Toivon, että Peugeot-, Citroen- ym. palstat auttavat meitä kestämään arkipäivän yhä kovenevia haasteita. Lukijaa viestit voivat tosin hieman ahdistaa. Pidetään hyvää huolta itsestämme ja muistakaamme ahkerasti tuoda sisimpäämme julki näillä palstoilla. Ehkä siitä on apua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yksi lensi yli pesän kirjoitti:
ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään
Jaa no onhan tota uuta malliakin tilatu pelkästään tammikuussa maassamme yli 400 kpl. Maailmalla jo yli 100.000 tilausta. Kuulemma tuotannossa siirrytty nyt 3-vuorotyöhön että saadaan tilausaika pysymään järjellisenä. Tavoite on 1000 auton tuotanto vrk:ssa. Eli semmoinen huono auto -tilaajat väärässä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pösö 3008 120 VTI 5 kk ja reilu 10 tkm, ei mitään huomautettavaa. Paras ajettava tähän astisista pösöistä. Jämäkkä maantiellä ja näppärä kaupungissa. Aika / kilometrit tietysti näyttää kuinka pelaa, kun ikää tulee, mutta tähän asti oikein tyytyväinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Noita PSA:n diisseleitä käyttää moni muukin merkki eikä ole ollut kenelläkään moittimista. Luotettavia ja taloudellisia ovat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
308:nen diisselisti kirjoitti:
Noita PSA:n diisseleitä käyttää moni muukin merkki eikä ole ollut kenelläkään moittimista. Luotettavia ja taloudellisia ovat.
3008 ollut nyt alla reilun kuukauden. Keskikulutus näillä pakkasilla n.6 litraa kun ei vielä ole ollut pitempää matkaa. Hyvältä tuntuu ja lämpöä on riittänyt. Kyllä tällä nyt ainakin vuoden pari ajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auto ollut käytössä puolitoista vuotta ja viety hinurilla huoltoon 4 kertaa ( oikeasti tilanteita joissa hinurin olisi voinut kutsua on ollut reilusti enemmän). Kilometrejä vajaa 40 000 ja nyt jo vaihdettu jakopää ja imusarja, mutta pakkasongelmat eivät loppuneet imusarjan vaihtoon vaan viikko vaihdosta mentiin taas hinausauton kanssa huoltoon kun autosta hävisi tehot.
Nyt viimeiksi lauantaina meinattiin jäädä mökille kun autossa ei ollut tehoja nimeksikään. Tunti odottelua ja sitten pikkutemppuilun kanssa suostuis kulkemaan hiemna kovemminkin kuin kahtakymppiä. Eilen normali päivä, mutta tänään taas aamulla varoitusvalot vilkkuivat enemmän ja vähemmän
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Enpä ole aikaisemmin törnännyt Peugeot 3003-malliin. Mistä ihmestä olet moisen mallin löytänyt, Suomeen ei ainakaan ole tuotu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
malli 3003 kirjoitti:
Enpä ole aikaisemmin törnännyt Peugeot 3003-malliin. Mistä ihmestä olet moisen mallin löytänyt, Suomeen ei ainakaan ole tuotu?
Toimii kuin ajatus,myös pakkasella.Kertaakaan en ole käyttänyt korjaamolla.Huollot olen tehnyt itse.Auto on sitäpaitsi opetuskäytössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Liikenneope kirjoitti:
Toimii kuin ajatus,myös pakkasella.Kertaakaan en ole käyttänyt korjaamolla.Huollot olen tehnyt itse.Auto on sitäpaitsi opetuskäytössä.
...nyt varmasti ottanut lääkkeesi?
Ranskanleipä ja opetusajossa!!!??? HAH!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko kyseessä 3008 THP 156 koneella (siis 1.6 bensaturbo)?
Se on BMW:n tekemä kone sama jota käytetään Minissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pian 1.6 diesel kirjoitti:
Onko kyseessä 3008 THP 156 koneella (siis 1.6 bensaturbo)?
Se on BMW:n tekemä kone sama jota käytetään Minissä.
THP 156 Turbo on yksi PSA : n ja BMW yhteistyömalli, eli samat koneet ovat myös Bemarin nokalla.
Ei voi sanoa BMW : n tekemä kone, koska VTI 120 lähtien kaikki uudet bensakoneet ovat yhteistyön tuloksena lähteneet maailmalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ostin pari vuotta sitten THP 3008 156 hv bensaturbon. Mainio ajettava ,ja tehoja riittävästi.Autolla ajettu n. 40 000 km. Kuukausi sitten turbo ei toiminut,ja osa tehoista katosi ,ja ajaminen muuttui köröttelyksi,eikä mikään varoitusvalo palanut.Vika kesti yhden päivän,ja seuraavana aamuna turbo taas pelasi normaalisti.Tehnyt saman tempun kaksi kertaa parin viikon välein. Muita vikoja ei ole ollut,mutta kiusallista tämäkin.
Ilmianna
Jaa
50000 jakohihna vaihdettiin.Piti älytöntä kitinää.Jakohihnan pintaa tulee kuulemma joitan pintymää ei vuotoja havaittu.Homma meni takuuseen. Muuten auto on toiminut hyvin myös talvella.
Ilmianna
Jaa
Hei
Älä osta Peugeot 3008. Itselläni on ks.auto ja kun olen ajanut 113.000 km niin molemmat etulaakerit menevät jo nyt vaihtoon. Ihmeen huono on Peugeot laatu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
"Älä osta Peugeot 3008. Itselläni on ks.auto ja kun olen ajanut 113.000 km niin molemmat etulaakerit menevät jo nyt vaihtoon. Ihmeen huono on Peugeot laatu"

Jos tuo nyt on ainoa vikasi niin aika vähästä valitat. Kyllä on monesta autosta vaihdettu sadan tuhannen jälkeen monta kuluvaa osaa. Ei tietenkään saisi mennä laakereita mutta joskus niitä kuitenkin menee. Suurin osa autoilijoista ajaa tuon kilmetrimäärän vasta viidessä tai kuudessa vuodessa ja sinä aikana ehtii yleensä jo sattua yhtä jos toistakin, myös muilla kun Peugeotilla. Olen minä joutunut käyttämään niin Toyotaa kuin Skodaakin jo puolta pienemmällä kilometrimäärällä pajalla enkä silti niitä pidä huonoina autoina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peugeot ei valmista itse niitä laakereita. Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
DS Pallas -73 kirjoitti:
Peugeot ei valmista itse niitä laakereita. Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan.
Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., toki paljon muutakin psa sössinyt..., "Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö, no eihän pösöjä myytäskään jos kaikki tekniikasta ymmärtäisivät...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
snr paskaa kirjoitti:
Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., toki paljon muutakin psa sössinyt..., "Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö, no eihän pösöjä myytäskään jos kaikki tekniikasta ymmärtäisivät...
Mulla oli ajokortti ja auto jo silloin kun sinä vielä paskansit vaippoihis.

"Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö.

Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
DS Palla - 73 kirjoitti:
Mulla oli ajokortti ja auto jo silloin kun sinä vielä paskansit vaippoihis.

"Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö.

Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän.
"Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän" uskon sen jos fra auton omistat niin pitäähän sitä korjaamoalalla ollakin että saa ranskis kotteron pidettyä liikkeellä ilman hinausautoa ja 40v ...saattaapa tuolla kokemuksella esim rellukin viikon toimia ja pösö pari päivää jos ei paljon ajeta!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nyt asian ytimessä kirjoitti:
"Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän" uskon sen jos fra auton omistat niin pitäähän sitä korjaamoalalla ollakin että saa ranskis kotteron pidettyä liikkeellä ilman hinausautoa ja 40v ...saattaapa tuolla kokemuksella esim rellukin viikon toimia ja pösö pari päivää jos ei paljon ajeta!!!
Datsun ( nykyisin Nissan ) Toyota, Opel, Mersu, VW, Renault, Peugeot, Citroen, Lada, Fiat.
Siinä automerkkejä joita on tullut 40 vuoden aikana korjattua ja samojen alihankkijoiden osia käytetään monessa eri merkissä.
Esimerkiksi nyt vaikka sitten ne takapyöränlaakerit on aivan samat, ainoa ero on automerkin varaosanumero.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
DS Pallas -73 kirjoitti:
Datsun ( nykyisin Nissan ) Toyota, Opel, Mersu, VW, Renault, Peugeot, Citroen, Lada, Fiat.
Siinä automerkkejä joita on tullut 40 vuoden aikana korjattua ja samojen alihankkijoiden osia käytetään monessa eri merkissä.
Esimerkiksi nyt vaikka sitten ne takapyöränlaakerit on aivan samat, ainoa ero on automerkin varaosanumero.
No nyt pitäisi vaihtaa -89 sunnyyn etulaakeri ku 320tkm tuli täyteen, kyllä pallas poju taitaa olla fra...fanaatikko, kunnon autoasentajat sen tietää että ...suomesta saisi puolet korjaamoista lopettaa jos ei ranskis romuja olisi...niissä huoltovälit on paaaaljon tiheämpiä kuin huolto vihkossa etanansytöjät ehdottaa...: psa yhtiön paras saavutus on: kuningaskuluttajan kovan kolmikon testi: peugeot pippurimylly voitti...muuta voittoja ei olekaan: mutta kun myllyä pyöräytti niin rohisi kuten psa kone, tosin sieltä pippuria lensi, ei öljyä kuten psa koneista....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitäs oli Toyotaan ja Skodaan vaihdettu puolta pienemmillä km.määrällä,entä mitkä mallit kyseessä.
Olen 100% varma siitä mitä tulee luotettavuuteen niin tojo ja skoda on edellä pökötin laatua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Mitäs oli Toyotaan ja Skodaan vaihdettu puolta pienemmillä km.määrällä,entä mitkä mallit kyseessä."

Toyotassa oli ilmastointilaitteen vika (tuuletus meni välillä täysin tukkoon) ja sähkölaitevika (jäi varoitusvaloja päälle, valot vilkkuivat jne, johtui kosteudesta yhdessä liittimessä). Ja auto oli Corolla farmari. Skodassa pyörän laakerivika ja jumittunut takaturvavyö. Ja auto oli Roomster.

"Olen 100% varma siitä mitä tulee luotettavuuteen niin tojo ja skoda on edellä pökötin laatua."

Saat olla ihan rauhassa sitä mieltä. Mutta kyllä niitä vikoja on muissakin, jopa vähävikaisiksi sanotuissa autoissa. Ja minulla olleet kaksi Pösöä ovat olleet ihan samalla tai paremmalla tasolla kuin nuo muut omistamani merkit joita en siis niitäkään pidä huonoina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuli hankittua Peugeot 3008 Sport HDI 110 FAP 2TRONIC muutama viikko sitten kaikesta mustamaalauksesta huolimatta. EI minkäänlaisia ongelmia -22 asteessa.

Mukavin auto millä minä olen ajanut (joo... on ollut volvoja, audeja ja tojoja...). Ainoa miinus on hankaluus arvioida kulmien etäisyydet. Onneks on tutka ! Ja lämpenee se tietysti hitaasti energiapihin dieselin takia.

Huippuvarustelu. Ainoat lisähakinnat oli DEFA ja taakkateline boksia varten.

Laitan viestejä jos tuleee aihetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Niinpä tuli hankittua 3008 allure 112FAP 2tronic puolisen vuotta sitten. Tuttava perheessä ostivat v. 2009 nyt ajettu lähes sata tuhatta ilman ongelmia. Alle kymppitonni ajettu omallani nyt. Tosi mukava matkakumppani. Hiljainen, kovillakin pakkasilla lämpöä riittää, vaikka moottorin lämpö ei nouse normaaliin ainakaan kevyessä taajama-ajossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pökötti. kirjoitti:
Niinpä tuli hankittua 3008 allure 112FAP 2tronic puolisen vuotta sitten. Tuttava perheessä ostivat v. 2009 nyt ajettu lähes sata tuhatta ilman ongelmia. Alle kymppitonni ajettu omallani nyt. Tosi mukava matkakumppani. Hiljainen, kovillakin pakkasilla lämpöä riittää, vaikka moottorin lämpö ei nouse normaaliin ainakaan kevyessä taajama-ajossa.
Tosta robottivaihteesta kysyisin, miten kässäri toimii, kun se menee automaattisesti päälle psysäköitäessä. Ei siis jumita talvella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä ole vielä ollut mitään ongelmiä tänä ensimmäisenä talvena. Kulkenut moitteetta niin kovassa pakkasessa kuin lumituiskussakin. Alkutalvesta tuppasivat ovien tiivisteet vähän jäätymään mutta silikonipuikolla käsittely korjasi senkin vaivan.
Ilmianna
Jaa
Itse ostin auton 2 kk sitten. Hyvin on toiminut ja tykkään kovasti. Mitään ongelmaa ei ole ollut vaikka kilometrejä on kertynyt jo 5000. Autoni on 3008 diesel allure vai mikä se on. Peruutustutka on nyt vähä turha, mutta kuulu pakettiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei ole turha se peruutustutka. Niin kyllä itsekin ajattelin ekana. Tosi hyvä apuväline peruutushommissa. Kässärikysyjälle, ei ongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pököpoika kirjoitti:
Ei ole turha se peruutustutka. Niin kyllä itsekin ajattelin ekana. Tosi hyvä apuväline peruutushommissa. Kässärikysyjälle, ei ongelmia.
"Kässärikysyjälle, ei ongelmia."

Ei täälläkään. Itse luulen että käsijarruissa on perinteisesti suurin ongelma että niitä ei käytetä säännöllisesti jolloin ne jumiutuvat helposti. Automaattinen kässäri pitää toiminnan vetreänä ja kiristää aina oikeaan kireyteen jolloin vaijerin venyminenkään ei ole ongelma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Talvella tuli ostettua käytetty hdi 3008, eikä ole tarvinnut katua. 165 000 mittarissa ja tuntuu jämäkältä ajettavalta. Ei ole ollut mitään pikkuvikojakaan. Edellinen pösö oli vikaisempi, mutta eipä se liikaa haitannut kun hankintahinta oli käytettynä kohtuullinen. Muutaman satasen voi sitten vaikka laittaa enemmän huoltoihin.
Ilmianna
Jaa
Miinustelen noita pösöä haukkuvia viestejä, ovat loukkaavia provoja.
Ilmianna
Jaa
Nyt olen ajelllut reilut 2,5 vuotta dieseli 3008:lla. Talvella ollut lämmin. Normaali huollot tehty ja tankattu. Ainoa negatiivinen kokemus oli alkuperäisrenkaiden kesto. 30 tkm:n jälkeen pintaa oli jäljellä 3 millimetriä. Siitä eteenpäin tarkkailua ettei mennyt sakkorajalle.
Ilmianna
Jaa
Aika kömpelö se on. Edes nokkaa ei näe sisältä. kun tuulilasi menee liian eteen ja konepelti nousee liian ylös. Peruutaessa perä on hanakala arvioida, jne..

Ajoltaan siis toi bensa versio on sellainen tavallinen auto.
Koppa kohisee kun on kaikupohjaa suuressa sisätilassa. Rengasmelu tuntuu.
Muuten on tavallinen käyttöauto. taitaa olla edulsempi ajella dieselillä kuin bensalla, kun tuulenvastusta kumminkin on.
Nämä käyttökokemuksia 2012 mallista bensasta. se vie benssaa aika reilusti,
aina yli 7 litraa ja usein lähemmäs 10.
Joutuu nääs polkemaan että kulkee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onneksi ostin dieselin, jos kulutus on noin paljon bensamallissa. Kesäaikana keskikulutus (1,6 Hdi) on ollut 5,2. Renkaat kuluivat tosi nopeasti, kuten yllä jo kerrottiin. Uudet ovat varsin kalliit. Näkyvyydessä on jotakin ongelmaa, mutta peruutustutka on jonkin sortin apu. Rengasmelusta en kyllä voi moittia tätä autoa. Ostakoon kuka haluaa, aivan sama.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Aika kömpelö se on. Edes nokkaa ei näe sisältä. kun tuulilasi menee liian eteen ja konepelti nousee liian ylös"

Nokan huonon näkyvyyden voin allekirjoittaa täysin, kömpelyyttä taas en. Se nokka nimittäin on todellisuudessa tosi lyhyt joten tottumaton jättää ihan liikaa tilaa sinne eteen. 3008 ei ole minusta kokoon nähden mitenkään kömpelö kun mitat vain oppii arvioimaan.

"Peruutaessa perä on hanakala arvioida, jne.."

Sama vika on minusta kaikissa pystyperäisissä tila-autoissa. Peruutustutka on oiva väline enkä muutenkaan enää autoa ilman sitä osta kun paljon ahtaissa halleissa "sompailen".

"Nämä käyttökokemuksia 2012 mallista bensasta. se vie benssaa aika reilusti,
aina yli 7 litraa ja usein lähemmäs 10."

Samat kokemukset. Iso otsapinta-ala lisää ilmanvastusta ja muutenkin auto on aika iso pienimmälle bensakoneelle jolloin ei pääse ajelemaan niin paljon taloudellisella pintakaasulla. Maantiellä menee kyllä aika pienellä mutta moottoritieajo nostaa kulutusta reilusti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yhteinen taipaleemme 3008:n kanssa kesti vajaa 50 tkm. Auto oli sinänsä hyvä ajettava, tilava, äänetön. Mutta se moottori....... tyypiltään THP 156 :) .......huh. ......Tasaisesti, n. 4000 - 7000 km:n välein syttyi oranssi moottorinkuva kojelaudassa "Antibollution fault" -merkinnällä, tehot häviten. No Peugeotin takuu toimi yhtä varmasti kuin junan vessa: aurinkolippa alas, soitto siihen numeroon ja hinuri ja vara-auto oli nopeasti paikalla, joka ainoa kerta, oli vuorokauden aika mikä tahansa. Tuli sitten samalla kokeiltua mm. muitakin automerkkejä noiden vianetsintöjen aikana, mutta kyllä nuo sijaisautot jäivät mm. ajo-ominaisuuksiltaan ja äänitasoltaan hopealle Peugeottiin verrattuna, vaikka ns. hyviä eurooppalaisia laatumerkkejä olivatkin. Oliko tuo Peugeotin moottori sitten ns. maanantaikappale kun tuo sama vikailmoitus uusiutui joka ainoa kerta, mene ja tiedä........No vika korjaantui lopullisesti - autonvaihdon myötä, jätettiin sitten uuden auton moottorista mm. sytytystulpat vallan pois.
Ilmianna
Jaa
110 hdi sport 100000km mittarissa ei ongelmia olen hyvin tyytyväinen taitaa seuraava auto olla sama muttta uudempi keskikulutustus seka ajosa n. 5.0 litraa satasella eikä tarvi lisäillä öljyä vaihdetaan huolloissa se riitttä
Ilmianna
Jaa
Kertokaahan mulle joku viestiketju tällä forumilla, missä kyseistä autoa ei haukuta alimpaan kuoppaan ;) Hauskaahan näitä on lukea. Itselläni on ollut opel, chevy, muutama bemari, audi, saabi, pari hondaa ja taitaa olla yksi isuzu trooperkin aikanaan. Kaikki varmasti ihan susia jos täältä "kokemuksia" etsii. Mitään ongelmaa ei yhdessäkään autossa ole ollut, kun olen autoa kunnitoittanut niin ajossa kuin huolloissakin. Ja kenkääkin ovat kaikki saaneet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Näinhän se on, itse olen ajanut mitään tekemättömällä(merkillä) kymmeniä vuosia, tietämättä, että kelvottomalla ajelen. Mainittakoon tässä, että kilometrejä TODELLA paljon takana,ja ehkä edessäkin. Toki nämät trollit, luulee voivansa terrorisoida,mutta mutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hyviä kyytejä kirjoitti:
Näinhän se on, itse olen ajanut mitään tekemättömällä(merkillä) kymmeniä vuosia, tietämättä, että kelvottomalla ajelen. Mainittakoon tässä, että kilometrejä TODELLA paljon takana,ja ehkä edessäkin. Toki nämät trollit, luulee voivansa terrorisoida,mutta mutta.
Pitäisi perustaa sellainen positiivisten kokemusten foorumi. Sinne tosin tässä maassa olisi varmaan aika vaikea myydä mainostilaa ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
imettelijä65 kirjoitti:
Pitäisi perustaa sellainen positiivisten kokemusten foorumi. Sinne tosin tässä maassa olisi varmaan aika vaikea myydä mainostilaa ;)
Kukaan ei puhu AJOVALOJEN vaihdon vaikeusasteesta 3008 kohdalla. Pitääkö auton etuosa purkaa,kun lampun vaihtaa ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Harkitseva kirjoitti:
Kukaan ei puhu AJOVALOJEN vaihdon vaikeusasteesta 3008 kohdalla. Pitääkö auton etuosa purkaa,kun lampun vaihtaa ??
Pitää aukaista konepelti...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Harkitseva kirjoitti:
Kukaan ei puhu AJOVALOJEN vaihdon vaikeusasteesta 3008 kohdalla. Pitääkö auton etuosa purkaa,kun lampun vaihtaa ??
ei todellakaan, maailman helpoin vaihtaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Omistan toisen 3008 pösön, vaihdoin keväällä uuteen .edellisellä ajoin yli neljä vuotta, ei ole ollut mitään talvi ongelmia, hyvin pakkasillakin pelannut.huollot tehty vuosittain ajallaan hyvä auto.
Ilmianna
Jaa
20000 huollossa huomattiin, että öljypumpun magneettiventtiili vuotaa. Vika meni takuuseen ja olisi maksanut itsemaksettuna 574€! Auto vm -13 3008 bensa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"50000 jakohihna vaihdettiin.Piti älytöntä kitinää.Jakohihnan pintaa tulee kuulemma joitan pintymää ei vuotoja havaittu.Homma meni takuuseen. Muuten auto on toiminut hyvin myös talvella."

Minulla 3008 vm.2014 1.6 bensa ja jakopää ketjulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vm 2009 1,6 HDI ja vajaa 100000 mittarissa. Auto on toiminut hyvin ja on todella hyvä ajaa. Kuskin penkki on tukeva, reisituki ja ristiselän tuki ovat hyvät. Autot ny aina herättää mielipiteitä suuntaan, jos toiseen. Ei niistä kannata stressata. Tämä pösö on ainaki erittäin onnistunut valinta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mittarissa siis alle 100000. Aika monella autolla on ajettu se alle 1000000 ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Seuratkaa kromilistojen kuplimista etenkin ne joilla takuu voimassa. Omasta kuplineet pilalle eikä mene takuuseen 3v vanhassa autossa,
Ilmianna
Jaa
No, koiranluut meni edessä vaihtoon ja samalla todettiin, että laakeri mennyt eturenkaasta. Taitanee olla tyyppivika. Kannattaako samalla uusia toistenkin renkaiden laakerit, ettei tarvi arpoa, millä Tampereen matkalla menee seuraava? On meinaan hinnakasta hommaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nuo ovat ihan kulutustavaraa ja mites paljo sillä sun autolla on ajettukaan??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ehdottomasti paras ajettava mikä alla on ollut,ja alla on ollut kalliimpia ja suositumpiakin.kaikki toimii ja muutenkin ehdottomasti suosittelen,ne jotka narisee ranskalaisista,ovat ilmeisesti kuulleet kateellisilta katujilta ,jotka ovat sortuneet audiin,volkkariin tai pämveeheen,jotka eivät tiedä asiasta mitään,mutta kun trendi ja näyttävyys pakottaa ostamaan spedeauton!
Ilmianna
Jaa
3008 1,6hdi ja 140000 km takana. Ainut korjaus kuskin puolen etupyörän laakerin vaihto reilun 100000 km kohdalla. Tämä laakeri saa kai etelässä, talvisessa maantieajossa, extra-annokset suolavesihuuhtelua ja niitä menee kaikilla merkeillä, joskus hyvinkin vähillä kilometreillä. Olin vielä 90-luvulla sitä mieltä, että ranskalaista autoa en osta ikinä. Kun sitten huomasin, että pösön dieselin sai tuolloin olemattomalla lisämaksulla bensaan verrattuna, ostin kuitenkin ensimmäisen. Nyt on menossa jo kolmas pökötti. Tuo laakerin vaihto ollut ainut mainittava korjaus näissä kolmessa, muuten päässyt koiranluiden vaihdoilla. Kaikkea voi tietysti jatkossa sattua, mutta esim. vag-areenan monivuotisia tsi- ja dsg- murheita lukiessa ymmärtää, että aika vähillä harmeilla tässä on päästy.
Ilmianna
Jaa
Sama juttu etupyörän laakeri meni 105000km taitteissa. Vaihdatin samalla molemmat. Nyt on mittarissa 145500km eikä ole ongelmia ollut muuta kuin se laakeri. Itse ajanut 66000km. Eka automaattiauto ja paluuta hämmenettävään ei ole omalla kohdalla.
Ilmianna
Jaa
Täällä 3008 1.6 Hd vm 2013 , 85 tkm omistaja. Auto meillä vuoden verran, ostaessa n 50 tkm mittarissa. Onneks tuli 12 kk Veho-takuu kaupassa! Vaihdettu etupään jarrulevyt ja palat melkein heti , vetoakselit 70 tkm kohdalla. , oire etupyörän pompotus kiihdyttäessä. Ilmastointikompuran sain puhutuksi takuuseen vaikka aika mennyt juuri umpeen. Etupyörien laakerit meni 75 ja 80 tkm kohdalla, omaan piikkiin. Pelottaa ja on kyllä tullut ikävä entistä merkkiä, jossa ei tällaisia mitoitusvirheitä ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No huonon kappaleen olet saanut. Itsellä yli 100000 km viidessä vuodessa ja ilman mitään ylimääräisiä korjauksia. Juuri tuli katsastuksesta ja inssi totesi että "kunnossa on".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuo Pösön 1,6HDI onkin semmoinen pata, että 150.000km ja saat ruveta hakemaan uutta mosaa. Omassa rauhallisessa ajossa minulta rikkui kone 170.000km kohdilla. Moottorista löytyi jotain helvetin koksia, joka tukkesi kaikki paikat.

On tosi paska kone!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kyllä .2008 1.2 on toiminut ihan ok(ei edes lamppuja ole palanut)koiranluut tuli takuuseen.
Ilmianna
Jaa
kyllä minullakin oli vähällä tulla täystuho 207 hdi 1.6 110hp kanssa .Meinas nääs nääs ketju oli venynyt janiin edelleen.
Ilmianna
Jaa
Antipollutium system faulty,tätä alkanut herjaamaan,välissä toimii ihan normisti sitten yhtäkkiä napsahtaa ja sammuu,lähtee käyntiin kyllä ,4000km sitten vaihettu hiukkaspönttö ja egr.vittumainen vika
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Omistatko 3008 pösön

Voisiko joku 3008 Pösön omistaja kertoa kokemuksian ko. autosta. Minua kiinnostaa kovasti tietää miten auto on toiminut talvipakkasilla.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta