konnalle virikkeitä? Miten sisustaa

piipe::

Mitä virikkeitä konnalle voisi laittaa terraarioon ja lattialle? Meillä on turvetta, kiviä, silta. Mitä muuta vielä voisi laittaa? Onko jotain hyvää jyrsiöiden tarvike nettikauppaa?

4

1695

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konnaaliisa

Tosi kummalliset asiat voivat saada kilpparin innostumaan, kuten värikkäät pehmolelut tai kirjan/lehden sivut. Voit repiä vanhasta lehdestä värikkäitä sivuja irti ja rytätä palloksi. Kilpikonna tökkii sitä "nenällään" ja tykkää paperin rapinasta. Myös värikkäät, pienikokoiset pehmolelut voivat olla hyviä. Konna tykkää myös kiipeillä ja möngertää suurissa, pienikivisissä kasoissa joissa se joutuukin vähän pungertamaan.

Suuresta, muovisesta karkkirasiasta voi tehdä purulaatikon. Konna tykkää mesota ja kaivautua puruissa. Kilppari innostuu usein myös tarpeeksi suurista putkista joissa mönkiä. Pahvilaatikossa taas on kiva levähtää. Myös sanomalehti voi olla hyvä repimisenkohde.

Itse olen antanut konnilleni puoliksi leikattuja wc-paperirullia. Ne kuljettelevat sitä ympäriinsä ja kätkevät sen turpeeseen. Myös myrkyttömät viherkasvit (joko syötävät tai koristeet) voivat olla mukavan piristäviä.

• konnat

N Moi

Mä oon iida .
      Mulla on kilpikonna.
      On kiva .
      Kilpikonna ja tarvikkeet virikkeet sun muut makso yhteensä 100€

• iivarikarttis

Myrkyttömät puun oksat ym. mitä sillä luonnossa olisi. Samalla saa itse hoidettua kynsiään ja ihoaan. Akvaterra ym. netissä jos et varma virikkeiden turvallisuudesta.

• donatellover

Jos et viitsi toista kilpikonnaa kaveriksi ostaa niin voithan käyttää hämyä jonka keksin. Tarvitset pienen jalkapallon, kiiwin, liimaa, spraymaalia, poran ja puukon. Leikkaa pallo kahtia ja maalaa pallo saman väriseksi kuin kilpikonnasi. Liimaa kiiwi toiselle puolelle palloa (kohtaan jossa olisi pää). vastakkaiselle puolelle poraa reikä (reiän halkasijan tiedät kilpikonnasi peniksen koosta. reiän ei tule olla liian tiukka eikä myöskään väljä). Oma konnani ei huomannut ero maalattuun nyrkkiin joten käsiäkään ei tarvitse enää liata :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      105
      3651
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2590
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      98
      2380
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      40
      1934
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      26
      1614
    6. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1512
    7. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      21
      1468
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1308
    9. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1231
    10. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      68
      1214
    Aihe