Valaisin ja suodatin

nasakki45

Ostin 380 litrasen akvaarion, jonka mitat ovat 113*50*67cm (67cm on korkeus). Minkälaista valaistusta ja suodatinta suosittelette?

3

419

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Minkälainen budjetti sulla on, käytettynä ostaessasi pääset halvemmalla mutta ton kokoiseen akvaan voi jo hankkia kerralla kunnollisekin setin ..

http://www.petshop.fi/aquarium_accessories/

- ulkosuodatin, massatilavuutta n. kymmenisen litraa, kierrätys tehoa n. 1200l/h .. Eheimin tai Fluvalin suodattimet on hjuvia :)
      - valaisimet on kalliita, kannattaa silti satsata sillä hyvää et saa halvalla, mulla on 150W monimetalli tonnisessa akvassa, se voisi olla sun akvaasi sopiva 10000K polttimolla jos aiot kasvienkin kanssa lutrailla

Joko sulle oli akvaarion kalaton/kasviton kypsytys tuttua kauraa .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/

• nasakki45

Kiitos vastauksesta. Budjettia ei vielä oo. Mistähän noita käytettyjä valaisimia ja suodattimia mahdollisesti voisi löytää..?
        Kypsytys on kyllä tuttua puuhaa, mutta kiitos hyvistä linkeistä!
        Kalasto ja kasvisto on kyllä vielä auki, jotain helppoja kuitenkin ainakin näin aluksi :) Ehdotuksia..?

• fish KING
        nasakki45 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Budjettia ei vielä oo. Mistähän noita käytettyjä valaisimia ja suodattimia mahdollisesti voisi löytää..?
        Kypsytys on kyllä tuttua puuhaa, mutta kiitos hyvistä linkeistä!
        Kalasto ja kasvisto on kyllä vielä auki, jotain helppoja kuitenkin ainakin näin aluksi :) Ehdotuksia..?

http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=10&sid=60b90ba3fd97e80a22de4bd25877e03e

http://www.huuto.net/osasto/harrastukset/lemmikkielaintarvikkeet---akvaariot/144

..............tuolta etsimään

Kalastoksi, ei ole helppoja kaloja, se kuinka itse sisäistät kalojen hoitamisen akvaarion tasapainon ylläpitämisen ohella on se tärkein pointti tässä lemmikki harrastus muodossa.
        Käy akvaliikkeiden tarjontaa läpi, hanki Markku Varjon Akvaariokalat kirja, tee listaa sellaisista lajeista joita itse haluaisit hoitaa. Se antaa motivaatiota lisää...

Jaa lista kaloista täällä; tehdään sulle muutama ehdotus kalasto kokonaisuuksista, joista itse voit sitten päättää sopivan :)

Suodattimia voit löytää halvalla myös kiertämällä akvaliikkeitä, valitse Eheimin PRO sarjalaista tai Fluvalin uuden sukupolven ulkosuodatinta, älä osta yli kymmenen vuotta vanhoja malleja.
        Valaisimia on vaikea löytää käytettynä, varsinkin tuon mittaiseen akvaan joka sulla on, kannattaakin satsata kerralla kunnolla hyvään.
        Monimetallin tuottamaa eloisaa valon laatua et kadu sen hankittuasi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1556
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      967
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      374
      966
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      914
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      94
      841
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      623
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      165
      594
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      588
    Aihe