Valaisin ja suodatin

nasakki45

Ostin 380 litrasen akvaarion, jonka mitat ovat 113*50*67cm (67cm on korkeus). Minkälaista valaistusta ja suodatinta suosittelette?

3

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Minkälainen budjetti sulla on, käytettynä ostaessasi pääset halvemmalla mutta ton kokoiseen akvaan voi jo hankkia kerralla kunnollisekin setin ..

      http://www.petshop.fi/aquarium_accessories/

      - ulkosuodatin, massatilavuutta n. kymmenisen litraa, kierrätys tehoa n. 1200l/h .. Eheimin tai Fluvalin suodattimet on hjuvia :)
      - valaisimet on kalliita, kannattaa silti satsata sillä hyvää et saa halvalla, mulla on 150W monimetalli tonnisessa akvassa, se voisi olla sun akvaasi sopiva 10000K polttimolla jos aiot kasvienkin kanssa lutrailla

      Joko sulle oli akvaarion kalaton/kasviton kypsytys tuttua kauraa .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/

      • nasakki45

        Kiitos vastauksesta. Budjettia ei vielä oo. Mistähän noita käytettyjä valaisimia ja suodattimia mahdollisesti voisi löytää..?
        Kypsytys on kyllä tuttua puuhaa, mutta kiitos hyvistä linkeistä!
        Kalasto ja kasvisto on kyllä vielä auki, jotain helppoja kuitenkin ainakin näin aluksi :) Ehdotuksia..?


      • fish KING
        nasakki45 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Budjettia ei vielä oo. Mistähän noita käytettyjä valaisimia ja suodattimia mahdollisesti voisi löytää..?
        Kypsytys on kyllä tuttua puuhaa, mutta kiitos hyvistä linkeistä!
        Kalasto ja kasvisto on kyllä vielä auki, jotain helppoja kuitenkin ainakin näin aluksi :) Ehdotuksia..?

        http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=10&sid=60b90ba3fd97e80a22de4bd25877e03e

        http://www.huuto.net/osasto/harrastukset/lemmikkielaintarvikkeet---akvaariot/144

        ..............tuolta etsimään

        Kalastoksi, ei ole helppoja kaloja, se kuinka itse sisäistät kalojen hoitamisen akvaarion tasapainon ylläpitämisen ohella on se tärkein pointti tässä lemmikki harrastus muodossa.
        Käy akvaliikkeiden tarjontaa läpi, hanki Markku Varjon Akvaariokalat kirja, tee listaa sellaisista lajeista joita itse haluaisit hoitaa. Se antaa motivaatiota lisää...

        Jaa lista kaloista täällä; tehdään sulle muutama ehdotus kalasto kokonaisuuksista, joista itse voit sitten päättää sopivan :)

        Suodattimia voit löytää halvalla myös kiertämällä akvaliikkeitä, valitse Eheimin PRO sarjalaista tai Fluvalin uuden sukupolven ulkosuodatinta, älä osta yli kymmenen vuotta vanhoja malleja.
        Valaisimia on vaikea löytää käytettynä, varsinkin tuon mittaiseen akvaan joka sulla on, kannattaakin satsata kerralla kunnolla hyvään.
        Monimetallin tuottamaa eloisaa valon laatua et kadu sen hankittuasi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe