Pelon voittaminen

onnellinenjaylpeä

Tässä jo monta vuotta oon pelänny kovia ääniä. Esim. kaikki konsertit ja sen semmoset on ikäviä. Joo ja eniten niistä kaikista pelkäsin mikrofooneja jotka saatto pitää ikävää ääntä jos vaikka se hajoaa tai vinkuu tms. Sitten menin diakonissan puheille ja kerroin pelostani joka estää ammatin hankintaakin, olin silloin 6 luokalla (pikkuvanha olen aina ollut :D) Sitten aloimme hoitamaan pelkoani monella tapaa. Piirsin kuvia niistä, kävin kirkolla katsomassa niitä ja lopulta semmoista joka oli päällä. Silti en kestänyt katsoa kun joku puhui siihen. Sitten minulle sanottiin "saat itse päättää milloin haluat mennä lähemmäs". Kuin joku olisi naksahtanut päässäni ja menin lähemmäs katsomaan kun pappi puhui siihen. Sitten kestin mennä jo kirkkoon. Mutta koulun mikrofoonit... niistä se pelko alkoi. Oppilaat kohtelee niitä tosi julmasti, heittelevät käsissään ja juoksevat kaiuttimen eteen tuosta vaan ja sitten se vinkuu.. En halunnut tutustua niihin... Nyt pari päivää sitten meillä oli rokki konsertti koululla ja tuttuun tapaan pysyin vain kuulo etäisyydellä. Istuin ja puhuin kaverini kanssa puhelimessa kun hän oli kipeä. Toinen kaveri tuli luokseni jasanoi haluutko tulla meidän kaa tohon oven viereen, saat lähteä heti kun haluat. Sanoin että voin tulla oven eteen niin että en nää niitä. Kävelin hänen kanssaan, laitoin korvatulpat ja yhtäkkiä huomsinkin että voin mennä sisäänki ilman pelkoa. Katsoin pitkän aikaa laulajaa joka lauloi mikrofooniin. Katsoin kavereitani jotka seisoivat oven suulla ja menin heidän luo. Heti halasin heitä ja itkin ilon itkua. Juoksin parhaan kaverini luo ja kun hän näki minut hän alkoi myös itkeä ilosta. Niin pitkään oltiin ootettu sitä että voitaisiin yhdessä olla konsertissa.

En unohda koskaan sitä hetkeä kun viimeinkin kohtasin pelkoni. Kaikki stressi tippui harteilta ja viimenkin pystyin menemään toisten mukaan! Toivon että muutkin fobian omistajat voivat päästä pelostaan. Niin joo ja oonhan mä tänne palstalle kirjottanu joskus mutta unohin mun salasanan :D Nyt ysiluokalla ja todella onnellinen ja ylpeä itsestään :)

1

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovaluu

      Syytäkin olla ylpeä!!! Hieno juttu kun joku muukin pääsee peloistaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe