Outo paineen tunne alavatsassa

Vaarallista?

Olen hieman huolissani oudoista paineen tuntumisista alatsassa.. Olen jo reilun viikon aikana saanut melkein päivittäin semmosia että yks kaks tulee kova paine alavatsaan joka kestää 10-30 sekunttia ja samalla alavatsa tuntuu todella kovalta ja sit se taas helpottaa.. Ei se nyt ihan suoranaisesti satu mutta tuntuu epämukavalta. Tuntuu kivuttomalta krampilta. Tänään on rv 19 4.
Olen vajaan viikon verran tuntenut semmosia ''elohiiri kuplia'' kohdunsuun kohdalla ja olen olettanut että ovat potkuja mutta nyt sit kun yhdistin nämä ''krampit'' niihin tuntemuksiin niin aloin huolestumaan että onkohan kyseessä alkava keskenmeno tai jotain :( En lääkäriin ole viitsinyt mennä koska rakenneultra on viikon päästä ja viimeksi kun sain keskenmenon niin kohtelu oli aivan hirveää..

4

9790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammahäär

Olen viikolla 24 tasan, ja mulla alkoi kanssa siinä viikoilla 20 just tollanen ihmeellinen alvatsan ja kohdun kovettuminen. otin sen sunnärillä puheeksi ja ne on ns harjotus suppareita, ei pitäisi olla vaarallista jos siihen ei liity kipuja. minulla todettiin rakenneultarssa auki oleva sisäsuu kohdussa ja siksi mainitsin myös tästä vaivasta ja kuukauden päivät olen nyt käynyt viikottain tarkistamssa tilanteen mutta ei toi paineen tuoma tunne ainakaa sitä lisää oo lähteny aukasemaan, että sullakin on nyt niitä harjotus suppareita ja ne on siihen asti normaaleja kunhan ne ei satu millää tavalla.

• pikku_äippä

Harjoitus suppareitahan ne ovat. nämä supistukset eivät pitäisi olla kivuliaita. Jos lisäksi tulisi veren sekaista vuotoa, pitäisi tilanne mennä välittömästi tarkistuttamaan. Itsellänikin on noita harjotus suppareita melkein päivittäin ja asennosta riippuen tuntemukset vaihtelevat, voi olla hyvinkin epämukavaa. Olen itse rv26. Nämä "elohiiri" kuplat ovat varmasti vauvasi liikkeitä. Itse olen tuntenut ne rv 16 lähtien. Liikkeet vahvistuvat nopeasti joten pian niistä ei voi enää erehtyä :D

• sellabella

Niin ja vaikka ne supistukset olisivat kivuliaitakin, niin useimmiten ei ole mitään hätää. Minulla alkoivat kivuliaat supistukset viikolla 16 ja niitä on tullut aina välillä parin viikoin jaksoissa ja silti raskaus on jatkunut ihan hyvin viikolle 36 asti ja kohta lapsi saisikin jo syntyä:) Kipujen takia kannattaa kyllä käydä lääkärin luona tarkistettavana.

• Tsuppiduu

Ihan normaalilta mustakin kuullostaa toi paineen tunne alavatsassa.. Mulla on niitä ollu kans suunnilleen noilta viikoilta asti ja neuvolassa sanoivat olevan juuri näitä harjotussupistuksia. Ei vakavaa siis ja kuuluu asiaan!
      Mua on nyt alkanu mietityttämään se, kun tunnen voimakkaita liikkeitä todella alhaalla vatsassa. Välillä tuntuu ihan kuin vauva potkisi alapäähän. Se on todella kivuliastakin välillä, riippuu voimakkuudesta. Mietinkin että voiko nää potkut/tönäisyt vaikuttaa kohdunsuuhun että alkais aukeamaan? Onko muilla ollut kokemusta samasta? Mulla nyt rv 27 4.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3789
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1812
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      109
      1125
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1095
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      875
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      751
    Aihe