tulehdusarvot normaalit ja niin, ettei verikokeessakaan reumaa (reumatekijää? anteeksi olen "vihreä") havaittavissa?
Onko missään reumasairauksissa
11
911
Vastaukset
- kentiez
Itselläni on tuore diagnoosi nivelreumasta ja vielä viime kesänä tulehdusarvoni olivat nollassa vaikka kipuja esiintyikin.
Ja reumatekijän näkymättömyys veressä on yleistä.- kiitos kiitos
Sinulle!
- onhan niitä
kiitos kiitos kirjoitti:
Sinulle!
Mun tuttavalla on niin, kun ollaan istuttu tuolla reumaklinikalla yhtäaikaan, hän on kertonut, että hänen tulehdusarvonsa ovat aivan normaali ihmisen tasoa alle 10, serppi oli silläkin hetkellä 1. Mutta erittäin vaikea reuma, sormet vääntyilleet mykkärälle, varpaat mykkärällä ja niskat jäykät, muutoksia nikamissa. Vaikea-asteinen nivelreuma.
- kiitos kiitos
onhan niitä kirjoitti:
Mun tuttavalla on niin, kun ollaan istuttu tuolla reumaklinikalla yhtäaikaan, hän on kertonut, että hänen tulehdusarvonsa ovat aivan normaali ihmisen tasoa alle 10, serppi oli silläkin hetkellä 1. Mutta erittäin vaikea reuma, sormet vääntyilleet mykkärälle, varpaat mykkärällä ja niskat jäykät, muutoksia nikamissa. Vaikea-asteinen nivelreuma.
harmillinen juttu. Pitää siis mennä todella huonoksi ilmeisesti, ennen kuin apua saa.
- kiitos kiitos
kiitos kiitos kirjoitti:
harmillinen juttu. Pitää siis mennä todella huonoksi ilmeisesti, ennen kuin apua saa.
verikokeet reuman osalta hyvät, eli lääkärin mukaan ei ole mahdollista olla reumaa.. (=ei lähetettä eteenpäin). Säryt, rauhasten ja imusolmukkeiden turvotukset lähtevät akupunktiolla, liikunnalla ja reikihoidoilla oli ohje.. On kuulema niin paljon tutkittu, ja verikokeet aina hyvät, ettei ole mahdollista olla mitään sairautta.
Tietääkö kukaan, näkyykö Sjögrenin oireyhtymä verikokeissa? Kiitos taas, jos jaksatte vastailla. - koretat .
kiitos kiitos kirjoitti:
verikokeet reuman osalta hyvät, eli lääkärin mukaan ei ole mahdollista olla reumaa.. (=ei lähetettä eteenpäin). Säryt, rauhasten ja imusolmukkeiden turvotukset lähtevät akupunktiolla, liikunnalla ja reikihoidoilla oli ohje.. On kuulema niin paljon tutkittu, ja verikokeet aina hyvät, ettei ole mahdollista olla mitään sairautta.
Tietääkö kukaan, näkyykö Sjögrenin oireyhtymä verikokeissa? Kiitos taas, jos jaksatte vastailla.Minulla on tuo paskamainen Sjögrenin oireyhtymä, mutta on monta muutakin reumadiagnoosia, niin etten niistä pysty erittelemään, että mikä reuma nostaa minkäkin verran tulehdusarvoja. Mutta jos kyseessä on puhdas Sjögrenin oireyhtymä, kyllä mulla on se käsitys, että saattaisi tulehdusvaiheisena nostaakkin. Mutta en ole asiantuntija tuohon vastaamaan. Itselläni kyllä on tulehdusarvot korkeat
- kiitos kiitos
koretat . kirjoitti:
Minulla on tuo paskamainen Sjögrenin oireyhtymä, mutta on monta muutakin reumadiagnoosia, niin etten niistä pysty erittelemään, että mikä reuma nostaa minkäkin verran tulehdusarvoja. Mutta jos kyseessä on puhdas Sjögrenin oireyhtymä, kyllä mulla on se käsitys, että saattaisi tulehdusvaiheisena nostaakkin. Mutta en ole asiantuntija tuohon vastaamaan. Itselläni kyllä on tulehdusarvot korkeat
Sinulle. Muilla kokemuksia?
- hiib
kiitos kiitos kirjoitti:
Sinulle. Muilla kokemuksia?
No esim. nivelpsoriasis on sairaus, jossa veressä ei näy reumatekijää.
- kiitos kiitos
hiib kirjoitti:
Kävin yksityisellä lääkärillä ja tuo Sjögren on yksi mahdollisuus. Pitäisi varata aika reumalääkärille ja hakusessa olisikin hyvä reumalääkäri. Sellainen, joka oikeasti haluaa auttaa ja on mahdollisesti perehtynyt sellaisiinkiin reumasairauksiin, joissa perusverikokeet ovat hyvät ja katsoisi oireita kokonaisuutena. Jos vain joku tietää Helsingin/Vantaan alueella, olen ikikiitollinen. Itselläni ei mitään ideaa..
Olen myös kiinnostunut, minkälaisia oireita teillä on ollut, miten diagnoosiin on päädytty, hoito, miten vaikuttaa arkielämäänne, ihan kaikki kiinnostaa. Jos vaan jaksatte kertoa omia kokemuksianne, kiitos! - Terve kun pukki
hiib kirjoitti:
minulla, ollu jo 14 vuotta. Aina olleet verikokeet priimaluokkaa. Eli jos pelkästään niitä katottais niin olisin "terve". Onneks ultralla löytyi tulehtuneet nivelet että lääkäritkin viimein uskoivat että olen sairas. Verikokeet ovat yleensä semmoinen perustutkimus niin reuma- kuin muissakin sairauksissa mutta ei niihin pitäis sokeasti tuijottaa jos ihminen oireilee. Että jokainen vaan vaatimaan lisätutkimuksia jos oireet vaikuttaa reumaattisilta ja syytä ei verikokeista löydy. Jotkut reumat ovat tosi vaikeasti diagnosoitavissa, valitettavasti.
Jaksamista kaikille näiden asioiden kanssa kamppaileville! - kiitos kiitos
Terve kun pukki kirjoitti:
minulla, ollu jo 14 vuotta. Aina olleet verikokeet priimaluokkaa. Eli jos pelkästään niitä katottais niin olisin "terve". Onneks ultralla löytyi tulehtuneet nivelet että lääkäritkin viimein uskoivat että olen sairas. Verikokeet ovat yleensä semmoinen perustutkimus niin reuma- kuin muissakin sairauksissa mutta ei niihin pitäis sokeasti tuijottaa jos ihminen oireilee. Että jokainen vaan vaatimaan lisätutkimuksia jos oireet vaikuttaa reumaattisilta ja syytä ei verikokeista löydy. Jotkut reumat ovat tosi vaikeasti diagnosoitavissa, valitettavasti.
Jaksamista kaikille näiden asioiden kanssa kamppaileville!Sinulle myös. En pääse enää terveyskeskuksen kautta eteenpäin, eli nyt on taas mietittävä, miten edetä. Tutkimukset ovat varmaan kalliita yksityisesti ja rahaa on viimeisen vuoden aikana mennyt hirmusti yksityislääkäreihin, kipulääkkeisiin, lääkekokeiluihin, poliklinikkamaksuihin ja ties minne. Lisäksi alan olla henkisesti aika loppu, jotenkin sellainen olo, että tämä ei lopu ikinä. Kipujakin olisi helpompi kestää, kun tietäisi varmuudella, mistä on kyse.
Laitan uuden aloituksen Sjögrenin syndroomasta, jos saisin vielä lisää henkilökohtaisia kokemuksia tuon sairauden kanssa painivilta.
Kiitos teille kaikille neuvoista ja parempaa huomista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1542079Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3081769- 931577
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251081
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73976Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23967