~ Kaivonrengas ~

~~ ♥

Talvi seuraa kesää
kesä seuraa talvea
äsken oli syksy
ja taas on tulossa kevät

Sisälläni poika muistaa menneet kesät
istuu kädet poskella renkaalla ja miettii

Ruispelto tuoksuu, kottaraiset puhelinlangoilla
mutta ystäväni on poissa, luokkatoverini
tyttö varjoisten kujien

Poika miettii missä on hän
vielä äsken tässä, nyt ei enää

Onko Jumalaa
Onko jossain joku
täytyy olla..

Vai onko ?

~~ ♥

http://www.youtube.com/watch?v=Y_mQ3suDHk0

7

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman ystävää ?
      • Se asui samalla kadulla
        tikkujätkänkujalla
        lautamiehenkadulla

        Sai tuomion lautamiehen
        neljänkaivonkadun risteyksessä
        tuli mäkeä alas volvo
        eteen oli ajautunut tyttö

        Sen perheen hoidokki olin
        lapsia monta ilosta leikkivää
        mut nyt kaivonrengas pellonlaidalla yksin
        se muistuttaa minua jälleen,
        kuin elämä kaikota helposti voi
        ennen aikojaan häilyä pois

        Viel muistan sen renkaan
        kesät ja sen tytön
        ne mietteet pienen pojan,
        kuin kaikki niin äkkiä kaikota voi...

        *

        http://www.youtube.com/watch?v=kKl7iwGIznw


      • Ilman ystävää?
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Se asui samalla kadulla
        tikkujätkänkujalla
        lautamiehenkadulla

        Sai tuomion lautamiehen
        neljänkaivonkadun risteyksessä
        tuli mäkeä alas volvo
        eteen oli ajautunut tyttö

        Sen perheen hoidokki olin
        lapsia monta ilosta leikkivää
        mut nyt kaivonrengas pellonlaidalla yksin
        se muistuttaa minua jälleen,
        kuin elämä kaikota helposti voi
        ennen aikojaan häilyä pois

        Viel muistan sen renkaan
        kesät ja sen tytön
        ne mietteet pienen pojan,
        kuin kaikki niin äkkiä kaikota voi...

        *

        http://www.youtube.com/watch?v=kKl7iwGIznw

        Oliko se,
        se pieni
        kadunpätkä..

        Jossa oli pieni kahvila
        ja ehkä leipomo ?
        Ja
        Pieni lihakauppa
        kun menit mutkasta
        eteenpäin.
        Ja
        Mutikaisen Jussin
        autokorjaamo
        oli siinä vasemmalla.

        Miksi juuri
        siinä sen tytön
        piti jäädä
        auton alle.

        Miksi juuri siinä ?

        Pienellä kadunpätkällä
        jossa kaikki
        tunsivat toisensa.?

        Miksi Mutikaisen jussi
        ei varoittanut kuskia?

        Että pieni tyttö
        oli tulossa tien yli?

        Miksi ei ?

        Miksi se tyttö
        ei saanut elää?

        Vai elikö
        hän täyden elämän
        silti ?


      • Ilman ystävää? kirjoitti:

        Oliko se,
        se pieni
        kadunpätkä..

        Jossa oli pieni kahvila
        ja ehkä leipomo ?
        Ja
        Pieni lihakauppa
        kun menit mutkasta
        eteenpäin.
        Ja
        Mutikaisen Jussin
        autokorjaamo
        oli siinä vasemmalla.

        Miksi juuri
        siinä sen tytön
        piti jäädä
        auton alle.

        Miksi juuri siinä ?

        Pienellä kadunpätkällä
        jossa kaikki
        tunsivat toisensa.?

        Miksi Mutikaisen jussi
        ei varoittanut kuskia?

        Että pieni tyttö
        oli tulossa tien yli?

        Miksi ei ?

        Miksi se tyttö
        ei saanut elää?

        Vai elikö
        hän täyden elämän
        silti ?

        sanopa se.. outoja sattumia..
        Oli talvi ja hiihtokoulu ja minä aina ekana laskin sen mäen alas
        suksilla ja se mäki tuli neljänkaivonkadunristeykseen ajotielle jossa
        harvoin kulki autoja...
        Sinä päivänä jätin hiihtokoulun väliin koska olin flunssasen oloinen, mutta se tyttö meni ..
        Minä en...
        Ja siihen risteykseen sinä päivänä päättyi sen tytön elämä...
        Olen monesti miettinyt mitä olisi tapahtunut jos olisin lähtenyt
        sinne hiihtokouluun stadionille.....


      • Ilman ystävää.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        sanopa se.. outoja sattumia..
        Oli talvi ja hiihtokoulu ja minä aina ekana laskin sen mäen alas
        suksilla ja se mäki tuli neljänkaivonkadunristeykseen ajotielle jossa
        harvoin kulki autoja...
        Sinä päivänä jätin hiihtokoulun väliin koska olin flunssasen oloinen, mutta se tyttö meni ..
        Minä en...
        Ja siihen risteykseen sinä päivänä päättyi sen tytön elämä...
        Olen monesti miettinyt mitä olisi tapahtunut jos olisin lähtenyt
        sinne hiihtokouluun stadionille.....

        Eikä taida jättää sinua ihan helpolla. Niin mutta jos hänen elämänsä oli määrätty niin.
        Miksi sitä me ei tiedetä. Ja sinun elämäsi sai jatkua. Mutta älä kanna syyllisyyttä siitä,että jäit eloon--?

        Jäin eilen miettimään kun tein tuota runoa... Monesti ihminen joka kuolee nuorena hän elää siinä lyhyessä ajassa "täysillä" ja saa ehkä enemmän kuin me joilla on pidempi elämä..
        En tiedä ymmärrätkö mitä tarkoitan ? Ei hän saa koko elinkaarta tietenkään... Mutta silti.

        Hän on enkelinä siellä..Mihin me ei nähdä..!

        Ei yllä sinne murheet
        ei kivut
        tämän maan...
        On luona Jumalansa
        hän siellä ainiaan..
        Mut rakkautensa kantaa
        jos nähdä sen vain vois
        ja siunata sua
        tahtoo hän sulle
        ilon sois.


    • 20

      täällähän minä istun ja odotan vain sinua.
      kiva runo;)

      • noh, istuessa voi tehdä kaiketi muutaki... ;)

        Kiva jos runo miellytti sinua :))

        Kivaa päivää terkuin (*J*)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      588
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe