vista mäppääminen

Mäpit hukassa

Miten mäpätä kansio sisältöineen vistassa niin että se näkyy verkon muille koneille omana levyasemanaan?

Tälläisen löysin, mutta se ei auta minua yhtään: http://murobbs.plaza.fi/ohjelmat-kayttojarjestelmat-ja-ajurit/612085-kansioiden-mappays.html

3

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Mäppäys ja jakaminen on kaksi eri asiaa. Nyt olet kokeillut ensimmäistä. Jaa kansio (hiiren oikea näppäin kansion päällä) ja ota jakaminen käyttöön. Käyttöoikeuksista on sitten kiinni pääseekö jakoon verkon muut koneet (UNC polku: \\kone\jakonimi). Luonnollisesti verkon muut koneet on oltava samassa verkossa (mielellään nat päällä reitittimessä).

• Mäppäillen

Olen saanut kansion jakoon ja luotua sille oman virtuaaliaseman, mutta nyt toisesta koneesta yhdistäessä tulee X:\ ei ole käytettävissä - Käyttö estetty.

Eli jotain tuolla pääkoneella estää yhdistämisen. Siinä on ainoastaan Winukan palomuuri päällä (jonka olen yhtä testikertaa varten sulkenutkin) ja olen ottanut salasanalla tuetun jakamisen pois päältä. Koneen pitäisi siten olla avoimena...

• gggööääää
        Mäppäillen kirjoitti:

Olen saanut kansion jakoon ja luotua sille oman virtuaaliaseman, mutta nyt toisesta koneesta yhdistäessä tulee X:\ ei ole käytettävissä - Käyttö estetty.

Eli jotain tuolla pääkoneella estää yhdistämisen. Siinä on ainoastaan Winukan palomuuri päällä (jonka olen yhtä testikertaa varten sulkenutkin) ja olen ottanut salasanalla tuetun jakamisen pois päältä. Koneen pitäisi siten olla avoimena...

"mäpätä" on painaa nenä kiinni näyttöruutuun, ja asetella naama samaan tapaan kuin gansterit amerikalaisissa elokuvissa, kun ne suhauttavat suupielestään salavihkaa jotakin kaverilleen, ja suhauta sinäkin sanoen:

- mäp-mäp-mäp!

Sillei tee siekii, niin vot jot tulloo hyvä olo.

Jos nyt tekisi mielesi vitutella ja haistatella, niin kyllä maailmaan aina finninaamaisten varhaisteinien mökää on mahtunut, niinkuin mahtuu nytkin.

Mäpättelytetveisin Unto Sampsa Usmanaho, Vetelin kuivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe