Onko normaalia että päätä sivuille kääntäessä kuuluu niskasta kova rutina aina, ihan kuin olisi hiekkaa nikamien välissä? Mistä johtuu? Voiko tasapainohäiriöt ja huimaus johtua tuosta?
Rutina niskassa
6
21299
Vastaukset
- tukkataikuri
HEI.Ei ole rutina normaalia! N.vuosi sitten itselläni rupes niska ikävästi rutisee ja lääkäri sanoi olevan kulumia.Pahinta rutina on kun painaa päätä alaspäin ja kääntää vasemmalle,ääni on aika hurja.Hakeudu ihmeessä lääkärille,ennenkuin oireet pahenee ja kantsuu selvittää mistä johtuu ja eteneekö muualle(mahd.nivelrikko).Itselläni tod.näk.otetaan röntgenkuva,en tarkkaan viel tiedä koska nyt tutkitaan ensin muuta sairautta.Ihmettely ja odottelu turhaa,parempi varmaanki selvittää.iloista kevään odotusta rutinoista huolimatta!
- yyyyyyyyy
Jos niskassa on kulumia niin voiko sitä hoitaa millään tavalla?
- 2+11
yyyyyyyyy kirjoitti:
Jos niskassa on kulumia niin voiko sitä hoitaa millään tavalla?
Kyllä voi. Monella tapaa.
- Asia.pitä.silt.hoita
Olen nuori ihminen enkä tiedä minkä ikäinen sinä olet, mutta...
Useissa (itseasissa kaikissa) tapauksissa, jotka tiedän - itsellänikin - syyllinen on ollut "vain" huonot lihakset ja lihaksien epätasapaino (en muista oikeaa sanaa). Näitä saa kun ei jumppaa tarpeeksi, tekee yksipuolista työtä tai kun istuu paljon väärässä asennossa.
Tiedän keski-ikäisen ihmisen, joka vain oleilee aina kotona ja sillä rutisee hulluna niskat! Ei ole kulumaa eivätkä lihakset rasitu missään raskaassa työssä. Tekemättömyyttään eli huonon lihaskunnon takia nikamat eivät vain kerta kaikkiaan kykene pysymään oikeissa paikoissaan. Tämä voi taas pidemmän päälle aiheuttaa (lisää) kulumia eli lihakset olisi joka tapauksessa saatava kuntoon.
Huonoa niska-selkälihas-kuntoa ei ihminen itse huomaa. Vasta kun joutuu lääkärin ohjeesta tekemään tiettyjä jumppaliikkeitä, huomaa kuinka vaikeita ja raskaita nuo ovatkin... aluksi. Minullakin tietokonetyöskentelyn takia rutisi ja rahisi niska ja selkärankakin rupesi paukkumaan. Jouduin aloittamaan jumppaamisen ja meteli nivelissä katosi sen myötä. HYVÄ lihaskunto vetää selkän ja niskan automaattisesti oikeaan asentoon.
Joku niskajännitys-tila veti niveliä vinoon. On saatava OIKEA ryhti ja tasapaino lihaksiin.
"Voiko tasapainohäiriöt ja huimaus johtua tuosta?"
Minullakin oli noita, kun veri ei päässyt kiertämään kunnolla. Näköhäiriöitäkin, migreeniä ja hengitysvaiheuksia voi ilmetä. Mutta joo, joka tapauksessa kannattaa mennä tapaamaan sitä lääkäriä ...ihan joka tapauksessa, koska selkäranka on kuitenkin tärkeä.- miettivä21
oon miettiny ku kävin tammikuussa hierojalla ja sanoi paikkojen olevan tosi jumissa, että miten olen kestänyt yms. Niska/hartia kipuja on välillä, mutta välillä taas ei. Voiko paikat olla jumissa silti vaikkei hirveää kipua olekkaan?
Niskaa käännellessä kuuluu inhottavaa rutinaa ja leukaa vetäessä rintaan tuntuu sellainen "veto" niskassa..
Välillä ovat siis kyllä selvästi kipeät
Eli olisiko kannattevaa mennä hierojalle..kaikkea outoa oiretta on ollut kyllä. - Niskuli
Millaisia jumppaohjeita sait ,jotka auttoivat?Olisi tosi kiva tietää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349