Väsynyt suolioireilija.

OiRe

Heissan.
Sain juuri lääkäriltä tietää, että tässä nyt kärsitään sitten ärtyneestä suolesta, vaikka sinällään tuo diagnoosi on ollut ilmoilla jo vuoden päivät. Olen rampannut verikokeissa ja testeissä, vain tähystystä ei ole tehty - ei ole kuulema tarvetta, kun oireet on selvät.
Väsyttää tämä turpoilu, suolen murina, ripuli-ummetus, kouristukset ja yllättäen alkavat kipristelyt, röyhtäily yms. vaivat. Ja kun lääkärin mukaan mitään ruokavaliota ei ole keksitty tähän. Sanottiin vain, että jatka kuituvalmisteen syömistä ja ota kipulääkettä, mikäli kouristuksia tulee... Voi, että minua väsyttää tämä.
Olen kuitenkin karsinut jo ruokavaliotani melko paljon, että vieläkö pitäisi jatkaa sitä karsimista?
Nyt kuulostaa siltä, että kauhea syyttävä sormi osoittaa lääkärin suunnalle, mutta minkäs hän tälle voi... :)
Ei vain aina jaksaisi kitistä ja vahtia syömisiä, kun vielä tuo laktoosivaivakin tässä päällä on.
Onko neuvoja, että mistä aloittaa tämän "virallisen" diagnoosin kanssa, kun tuntuu, että ei jaksaisi enää mitään yrittää?

3

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e

ongelmat täällä ja tuntuu ettei mikään auta. syötkö maitohappobakteereja? niistä saa joku apua.
      ei siihen auta kun vaan karsia ruuista pois kaikki mitkä aiheuttaa oireita. siis ruokavalio tosi suppeelle esim perunaa, puuroa, mehukeittoja, kalaa, kanaa ja kypsiä vihanneksia. sitten pikku hiljaa lisäämällä uusia ruokia ja koittamaan niiden sopivuutta.
      olen itse jo vuoden ollut ripulilla ja vatsakipuinen ja välillä tuntuu että jo pelkkä ruuan ajattelu saa vatsan sekaisin. kärsivällisyyttä tarvitaan ja pitkää pinnaa. kamala vaiva

• OiRe

Olen syönyt maitohappobakreeja vaihtelevasti. Lopetin niiden käytön vähän aikaa sitten, kun tuntui ettei niistä mitään apua ollut. Täytyy varmaan ottaa ne uudestaan käyttöön. Olen nimittäin huomannut saman, että sitkeä ja pitkäpinna auttavat. Ikinä saa tuloksia mistään, jos aina luovuttaa.. :)

• kohtalotoveri

Kärsin samasta vaivasta reilun puolivuotta. Näin televisiossa mainoksen Saluksen darm care -yrttijuomasta, joka rauhoittaa vatsaa ja auttaa sen toimintaa. Mulla lähti vaivat heti kun alotin juomisen. Join yhden pullon ja sen jälkeen ei oo ollu mahan kanssa ongelmia. Luojalle kiitos! En voi kun suositella. Googlettakaa ja kattokaa. Hinta n. 15e, saa luontaistuotekaupoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59