Moi vaan kaikille tasapuolisesti! Haluaisin tutustua muihin teiniäiteihin, ihan eripuoliltakin suomea käy!
Oon itte etelä-suomesta, ja oon nyt puolesvälissä raskautta, ja tiedän että sieltä on poika tulossa. =)
Täytän tänä vuonna 15, mut vasta marraskuussa, mut anyway. =)
Poikaystävä mulla on, ja se on lapsen isä! ollaan seukattu nyt 8kk ja mun mielestä meil menee hyvin., eli tää raskaus ei oo muuttanut meijän suhetta!
haluisin kuulla miten muilla teiniäideillä on raskaus sujunut, ja elämä tietty sit kun vauva on syntynyt? Ja haluisin kuulla myös itse synnytyksestä. Ei mua silleen pelota se synnytys, tosi hyvin on valmennuksissa saanut infoa ja muutenki.
Ja ku joku kummiskin kysyy, niin meil ei ollu ehkäsyä, koska se vaan meni se tilanne siihen. Ei oltu viel koskaan menty loppuun asti, ja se tosiaan meni vaa silleen. Et ihan turha alkaa saarnata, mun äiti on hoitanut jo sen! :D
Mut nyt oon tosi onnellinen ja odotan tapaavani mun lapsen! Nimikin on jo päätetty, ja pojasta tulee Jerry Johannes, isänsä toisen nimen mukaan toi Johannes! Me asutaan nyt vielä silleen et mä asun himassa ja Nico himassa, siis mun poikaystävä. Mut me muutetaan meille sit kaikki, koska äiti on halunnut. ja Nicon mutsillekin se käy, siis se on lentoemäntä se ei ehdi paljoo olla kotona.
Tää koko juttu on tuonu meijän perheet yhteen, ja tää on mahtavaa! Ei vois vähempää kaduttaa, vaikka sain kyl tosi kovat huudot!
Eli en kaipaa mitään tuomioo täältä, vaan ihan silleen järkevää juttelua!
14v ja raskaus puolessavälissä
22
1971
Vastaukset
- nuorimamma
Minäkin olen teiniäiti Hämeestä päin. Minulla on 1v 1kk kohta täyttävä ihana tyttö :) minä en pystynyt synnyttämään alateiste oman tilani, ja tytön tilan takia joten minulle tehtiin sektio. haava oli todella kipeä parantuessaan! :s voimia teille, toivottavasti pärjäätte hyvin :) !
- -Meri
Oon myös teiniäiti, oon nyt 16 vuotta ja tytär on 7kk :) Mul sujui synnytys yllävän hyvin ja ihmettelin kuinka nopeasti se meni, ei sitä kannata jännittää.. synnytin siis alateitse, eikä revennyt.
Toivottavasti sulla sujuu kaikki hyvin ja onnea =) - hah,hah,haaaa
tuossa vaiheessa EI ole missään vielä synnytysvalmennusta:))))
"Ei mua silleen pelota se synnytys, tosi hyvin on valmennuksissa saanut infoa ja muutenki. "
Melkein meni provo läpi, tosin muitakin kohtia oli joissa tökki:)))- -Ninnih-
valmennuksissa jotka on tarkoitettu nimenomaan nuorille, eli alle 18v äideille. että sori nhyt vaan. ;) meidän kunnan nuorisovastaanotto tukee tosi hyvin nuoria synnyttäjiä. mulle oli meinaan aivan uutta kaikki, en mä tiennyt mitään synnytyksestä tai mistään. Ja ne on hyvänä tukena myös sit kun vauva syntyy. :) Oliks teillä muilla mitään vastaavaa?
Kivaa kuulla et kaikki on menny hyvin? Mites sit ku vauva synty, pärjäsittekö hyvin, tai tulix mitään koliikkia tai muuta? Siitä oon kuullu et on hirveetä, ksoak mulla oli ollut se vauvana, sillon ku olin 3kk. Ja se oli ollu rankkaa kuulemma. Voikohan se olla perinnöllistä, siis ku mulla on ollut, ni onkohan mun lapsella? :/ - en usko minäkään
-Ninnih- kirjoitti:
valmennuksissa jotka on tarkoitettu nimenomaan nuorille, eli alle 18v äideille. että sori nhyt vaan. ;) meidän kunnan nuorisovastaanotto tukee tosi hyvin nuoria synnyttäjiä. mulle oli meinaan aivan uutta kaikki, en mä tiennyt mitään synnytyksestä tai mistään. Ja ne on hyvänä tukena myös sit kun vauva syntyy. :) Oliks teillä muilla mitään vastaavaa?
Kivaa kuulla et kaikki on menny hyvin? Mites sit ku vauva synty, pärjäsittekö hyvin, tai tulix mitään koliikkia tai muuta? Siitä oon kuullu et on hirveetä, ksoak mulla oli ollut se vauvana, sillon ku olin 3kk. Ja se oli ollu rankkaa kuulemma. Voikohan se olla perinnöllistä, siis ku mulla on ollut, ni onkohan mun lapsella? :/väität että olet käynyt SYNNYTYSVALMENNUKSESSA? Ja olet vasta puolessa välissä raskautta. Missä päin maata synnytysvalmennus on noin aikaisin...
(tiedätkö sinä mikä on SYNNYTYSvalmennus??) - ............
en usko minäkään kirjoitti:
väität että olet käynyt SYNNYTYSVALMENNUKSESSA? Ja olet vasta puolessa välissä raskautta. Missä päin maata synnytysvalmennus on noin aikaisin...
(tiedätkö sinä mikä on SYNNYTYSvalmennus??)Synnytysvalmennuksesta käytetään ainakin kahta eri nimitystä, synnytysvalmennus = perhevalmennus, perhevalmennus = synnytysvalmennus. Ja kyllä nuo vaihtelee paikkakunnittain ja aloittajahan sanoi, että on käynyt varta vasten nuorille synnyttäjille tarkoitetussa valmenuksessa.
- -Ninnih-
............ kirjoitti:
Synnytysvalmennuksesta käytetään ainakin kahta eri nimitystä, synnytysvalmennus = perhevalmennus, perhevalmennus = synnytysvalmennus. Ja kyllä nuo vaihtelee paikkakunnittain ja aloittajahan sanoi, että on käynyt varta vasten nuorille synnyttäjille tarkoitetussa valmenuksessa.
mihin tulee mukaan ainakin mun äiskä, ja sit on mun jätkäkaverikin eli siis tään vauvan isä käynyt mukana. Sinne saa ottaa tukihenkilön, jos ei vaikka olis miestä. Mut tää on sellain ryhmä missä kaikki on nuoria, siis alle 18vee. Ei meitä oo siel kun 5 henkilöä jokka synnyttää, ja sit niillä on kaikilla perhettä mukana. Yks tyttö on sellain et se on kihloissakin, se on 17vee. Ja sit ne muut on jotain 16 vuotiaita varmaanki, ja niillä on äitit mukana, ja on yhellä kanssa ollu joku jätkä, mut voihan se olla sen veliki, mut en usko.
ja kyllä mun serkku ainakin kävi jo aika alusta asti sellasessa valmennuksessa, missä tutustuttiin sairaalaan ja sinne synnytyssaliin ja kaikkee. Ja mun serkku on 25v. Ja asuu tääl samassa missä me.
ollaan me käyty vähän läpi mitä synnytykses tapahtuu ja silleen..ja et mitä kaikkee voi tapahtua ja mitä kaikkee sit vauvan hoitoon liittyy. et tää on varmaan erillainen ku normi sellain missä on aikuisia. Koska ei meillä monella ollu hajua kauheesti vauvoista.
Nii onx muilla kokemusta tämmösestä, vai mistä ootte saanu neuvoja? - jep,provoahan se
-Ninnih- kirjoitti:
mihin tulee mukaan ainakin mun äiskä, ja sit on mun jätkäkaverikin eli siis tään vauvan isä käynyt mukana. Sinne saa ottaa tukihenkilön, jos ei vaikka olis miestä. Mut tää on sellain ryhmä missä kaikki on nuoria, siis alle 18vee. Ei meitä oo siel kun 5 henkilöä jokka synnyttää, ja sit niillä on kaikilla perhettä mukana. Yks tyttö on sellain et se on kihloissakin, se on 17vee. Ja sit ne muut on jotain 16 vuotiaita varmaanki, ja niillä on äitit mukana, ja on yhellä kanssa ollu joku jätkä, mut voihan se olla sen veliki, mut en usko.
ja kyllä mun serkku ainakin kävi jo aika alusta asti sellasessa valmennuksessa, missä tutustuttiin sairaalaan ja sinne synnytyssaliin ja kaikkee. Ja mun serkku on 25v. Ja asuu tääl samassa missä me.
ollaan me käyty vähän läpi mitä synnytykses tapahtuu ja silleen..ja et mitä kaikkee voi tapahtua ja mitä kaikkee sit vauvan hoitoon liittyy. et tää on varmaan erillainen ku normi sellain missä on aikuisia. Koska ei meillä monella ollu hajua kauheesti vauvoista.
Nii onx muilla kokemusta tämmösestä, vai mistä ootte saanu neuvoja?ei missään päin maata tutustuta synnytyssairalaan.
- Tytskykkäinen
jep,provoahan se kirjoitti:
ei missään päin maata tutustuta synnytyssairalaan.
satuinpa tänne lueskelemaan, ja löysin tämän ketjun. Olen itse saanut puoli vuotta sitten lapsen, ja olen nyt 19vuotias. Minä pääsin ensimmäiseen synnytysvalmennukseen kun olin kuudennella kuukaudella raskaana, ja silloin myös käytiin läpi paikat, kuten juuri synnytysosasto sekä myöskin synnyttäneiden vuodeosasto. Siitä lähtien kävinkin valmennuksissa säännöllisesti. :)
ja tämä siis Etelä-suomessa, ihan suhteellisen isokokoisessa kaupungissa.
Tsemppiä kaikille tuleville nuorille äideille!
T: Tytti ja Lenni-poika 6kk - !
ai ei tutustuta?? Kyllä meillä täällä lahdessä pääsi synnytyssairaalaan tutustumaan käytiin siellä ammehuoneet, synnytyssalit sun muut läpi!
- tiedoksesi
ainakin hyvinkäällä.
- ..
Olen 19 vuotias ja laskettu aika maanantaina. Ja meillä oli mahdollista käydä tutustumassa synnytyssairaalaan raskausviikoilla 33-35, että kyllä niitä tutustumisia synnytyssairaalaan tehdään!
- ...............
mutta EI vielä puolessa välissä raskautta!
- 26+0
............... kirjoitti:
mutta EI vielä puolessa välissä raskautta!
Täälläpäin maailmaa ainakin sairaalaan tutustuminen järjestetään niin, raskaus saattaa olla melko alussakin. Minä oli nimittäin viikolla 19 kun mulla oli tutustuminen sairaalaan.
Eli älä rupea pätemään sielä!!:D - hempan veka
26+0 kirjoitti:
Täälläpäin maailmaa ainakin sairaalaan tutustuminen järjestetään niin, raskaus saattaa olla melko alussakin. Minä oli nimittäin viikolla 19 kun mulla oli tutustuminen sairaalaan.
Eli älä rupea pätemään sielä!!:D..asioista ennenkuin rupeaa väittelemään!
täällä on nyt aika moni kertonut että on käynyt tutustumassa sairaalassa jo ainakin puolessavälissä raskautta! - maisy-1
hempan veka kirjoitti:
..asioista ennenkuin rupeaa väittelemään!
täällä on nyt aika moni kertonut että on käynyt tutustumassa sairaalassa jo ainakin puolessavälissä raskautta!Kyllä myöskin ystäväni (19-v) ja kummipoikani äiti (synnytti 15-v) ovat käyneet tutustumassa sairaalaan puolessa välissä raskautta sekä alottaneet synnytysvalmennuksen :D
- Kirjoittele
Hei,
Minusta on hienoa että nuoriäiti haluaa lasta niin paljon että haluaa olla hyvä äiti! Olen kiinnittänyt huomiota keskusteluihin äitiyden iästä ja kritiikistä sitä kohtaan mitä nuoren tytön pitäisi tehdä raskaaksi tultuaan ja se herättää minussa kysymyksen että mikä tekee vanhemmasta äidistä paremman äidin kuin nuoresta? Mielestäni ei mikään. Molemmat kulkevat ensi taivaltaan lapsen kanssa ja äitiys opitaan suurelta osin lapsen saamisen jälkeen ja siinä vierellä kulkiessa.
Olen dokkareiden tekijä ja haluaisin keskustella kanssasi teiniäiti. Haluaisin herätää ihmiset huomaamaan ettei hyvää äitiä tehdä ikään katsoen. Ottaisitko minuun yhteyttä: [email protected] jos ei muuten niin vain jutellaksesi kanssani, arvostaisin yhteydenottoa ja tilaisuutta vaihtaa ajatuksia kanssasi. T. Marja- nuori äiti
samaa oon miettiny. musta sekä nuorilla että vanhemmilla äideillä on omat haasteensa, mut molemmat on hyviä. koska ainoo asia mikä erottaa nuoret äidit niist vanhemmist on nuori ikä ja sosiaalinen asema, ei mikään muu.
T 17v äiti (ja lapsi 1v6kk)
- -94
Moi :)
Täytän ite toukokuussa 16v ja oon 5. kuukaudella raskaana. Ois kiva saada juttu seuraa muista nuorista odottajista. :)
Pistä vaikka sähköpostia :)
[email protected]- gfgdg
"mulle oli meinaan aivan uutta kaikki, en mä tiennyt mitään synnytyksestä tai mistään."
Nii no et oo ilmeisesti kuullut ehkäisystä mitään. Voi lapsi parkaa. - ..............
gfgdg kirjoitti:
"mulle oli meinaan aivan uutta kaikki, en mä tiennyt mitään synnytyksestä tai mistään."
Nii no et oo ilmeisesti kuullut ehkäisystä mitään. Voi lapsi parkaa.jos oma lapsi 14 v tulee raskaaksi? Olisikohan vanhemmilla peiliin katsomista, missä on tämä seksivalistus, ehkäisy jne. Totta on, että jos on valmis seksiin tulisi olla myös valmis ottamaan vastuu seurauksista. Mutta kuitenkin, valistuskaan ei ole parhaasta päästä.
Ja miksiköhän edellinen oli kopioinut juuri tuon lausekkeen? Sinulla jos itselläsi on lapsia, tuskin itsekään tiesit kaikkea synnytyksestä ensimmäisen kohdalla vai kuinka? En minäkään tiennyt millaista se tulee olemaan, vaikka valmennuksessa kävinkin. Ja kyllä se varmasti on aivan uutta, oli sitten 30 v tai nuorempi.
- rv 30
itte oon nyt 15 ja kesäkuun puolessa välissä ois vauvan laskettuaika :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782