Sykkeen vaihtelu

ahdistunut

Mietin että kuinka normaalia on sykkeen vaihtelu? Tuntuu siis että välillä se vaihtelee todella rajusti. Välillä jos otan ranteesta pulssia,tunnen sen just ja just,sitten on näitä hetkiä kuten nyt,että tunnen selvästi sykkeeni selässä kun istun selkä tuolia vasten! Onko normaalia tuntea näin kovaa sykkeensä? Nukkumaan mennessä tunnen sykkeeni usein todella hyvin ja se ahdistaa.. Olen muutkin ahdistunut, mulle todettii ahdistuneisuushäiri Mutta voiko tää olla pelkästää siitä?? Tuntuu että syke vaihtelee kauheeta vauhtia ja nousee huimasti kun teen jotain liikkeitä äkkiseltää kuten nousen ylös

2

1757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka se on vaikiaa

Ite oon noin 20 mies ja ahdistuneisuushäiriö itellkin todettu. Itekkin seurailen sykkeitä tosi paljon, ihan neuroottisesti. Itsellänikin sykkeet pomppii välillä ihan hulluna. Levossa on semmosta pulssi 65-50 välillä ja sitte kun ylös nouseee seisaalleen pomppaa parhaimmillaan 100 tai yliki heti. Myös makuullaan tai levossa tulee näitä sykkeen nousuja. Esimerkiksi istuma asennossa pulssi on noin 10-15 enempi kuin makuullaan (kai tämäkin normaalia???) Muutenkin kaiken näköistä hengenahdistusta ym muuta on. Verikokkeissa oon ravannu kaikki mahollinen melekeen verestä otettu, sydänfilmissä muutaman kerran, thorax kuvassa, kardiologilla ultrassa (ainut löytö oli EF mikä kuvaa sydämmen pumppaustehoa oli normaalin ala rajoilla, mutta sen ei pitäs olla tämän syynä näin kardiologi totesi), muuten oli normaali, vielä on holter vuorokausi mittaus edessä ja mahdollisesti rasitus ekg. Ite en vasemmalla kylellä pysty edes nukkumaan ku syke tuntuu niin selvästi. Propralia ja opamoxeja menee varsinki opamoxeja tosi paljon nykyään noin 6 15mg tablettia päivässä. Propralia se yks 40mg tabletti auttaa pahinpiin tykytyksiin, kokonaista ei vaan kerrallaan voi ottaa muuten pulssi laskee inhottavan alas, alle 50.

Kai nämä sitten henkisellä puolella on niin sinulla kuin minullakin, toki lääkärissä kannattaa käydä ja ilmeisesti oletkin jo käynyt kun ahdistuneisuushäiriö todettu. Varmaan jotain kokeitakin sinullekkin tehty. Stressi vaikuttaa kuulemma juuri tuohon sykkeen vaihteluun ja senkin olen kuullut että jos syke ei vaihtelisi olisi paljon suurempi aihe huoleen että käsittääkseni hyvä vaan. Mutta lääkäri en ole kerron vaan mitä lääkärini on minulle kertonut ja tiiä kuin perhanan vaikia sitä on uskoa ettei mitään hätää ole.

Minkähän ikäinen itse olet, nuorilla juuri sykkeen vaihtelut ovat vielä yleisempiä, tämäkin kuultu lääkärin suusta.

• ahdistunut

Mä oon 19-vuotias. Mulla alko nää ahdistuneisuushäirin oireet lokakuussa kun muutin omaan asuntoon. Olen aina vihannut yksinoloa ja se ahdistaa mua tosi paljon. Ensiksi alko sykkeen nopea rytmi,sitten tuli mukaan joulukuun aikana nää ahdistuneisuudet. Lääkkeitä annettu mut en pysty syömää niitä kun on niin kauheat sivuoireet. Välillä saattaa kolme neljäkin päivää kestää ahdistuneisuus.

Mä en mitää muuta olekaan tässä tehny kun käyny lääkäreillä. Sydänfilmi ok ja muutenki kaikki. Kai tää on tätä psyykkista puolta että seuraa itseään ihan sairaaloisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4276
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3496
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      82
      3333
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      25
      3239
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3232
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2916
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2787
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2559
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2442
    Aihe