Mikä on jälkipantin uhka sen antajan, siis minun kannaltnia?
Lapseni on ostamassa aso-asuntoa ja pyytää minua takaamaan lainaa, joka tosin vain on noin 14.000. Pankki pyytää siihen minulta jälkipanttia asuntoni osakekirjoista. Asuntoni arvo on vähintään 80.000 e, ja asuntoni on jo velaton.
Olen jo yli kuusikymppinen, enkä halauaisi mitään uhkia asumiseeni. Uskallanko antaa jälkipantin, kun tytär on kuitenkin hyvin luotettava, eikä ole koskaan laiminlyönyt maksujaan, ja halauaisin kovasti auttaa häntä?
Jälkipantti asuntolainan vakuutena
2
2402
Vastaukset
- pahin uhka
Kun takaat omalla omaisuudellasi lapsesi lainaa, niin vaarana on se että lapsesi ei maksa lainaansa ja sinun osake myydään ja takaamasi osuus otetaan sen myynnistä saatavilla rahoilla, jos jotain jää yli, niin sen saat pitää.
Tuollainen pikkusumma pitäisi hoitua nimitakauksellakin, joten voit sitten itse miettiä mistä raavit 14 tonnia kasaan jos laina jää maksamatta.
Mutta yleensä nuo asomaksut takaa itse itsensä, eli mitää lisävakuutta ei tarvita. Suosittelen kysymään toisesta pankista.- kypäossi
vaan panttaa pitäs hekilötakauksen riittää pankki kusetta ja se saa sitä panttia vastaan itse lainaa halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268