Mikä on jälkipantin uhka sen antajan, siis minun kannaltnia?
Lapseni on ostamassa aso-asuntoa ja pyytää minua takaamaan lainaa, joka tosin vain on noin 14.000. Pankki pyytää siihen minulta jälkipanttia asuntoni osakekirjoista. Asuntoni arvo on vähintään 80.000 e, ja asuntoni on jo velaton.
Olen jo yli kuusikymppinen, enkä halauaisi mitään uhkia asumiseeni. Uskallanko antaa jälkipantin, kun tytär on kuitenkin hyvin luotettava, eikä ole koskaan laiminlyönyt maksujaan, ja halauaisin kovasti auttaa häntä?
Jälkipantti asuntolainan vakuutena
2
2355
Vastaukset
- pahin uhka
Kun takaat omalla omaisuudellasi lapsesi lainaa, niin vaarana on se että lapsesi ei maksa lainaansa ja sinun osake myydään ja takaamasi osuus otetaan sen myynnistä saatavilla rahoilla, jos jotain jää yli, niin sen saat pitää.
Tuollainen pikkusumma pitäisi hoitua nimitakauksellakin, joten voit sitten itse miettiä mistä raavit 14 tonnia kasaan jos laina jää maksamatta.
Mutta yleensä nuo asomaksut takaa itse itsensä, eli mitää lisävakuutta ei tarvita. Suosittelen kysymään toisesta pankista.- kypäossi
vaan panttaa pitäs hekilötakauksen riittää pankki kusetta ja se saa sitä panttia vastaan itse lainaa halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243