Kumpi mieluummin, tyttö vai poika?

äippä 20+5

Kumman lsukupuolen ottaisit mieluummin tytön vai pojan jos saisit valita?
Ja siis tämä kysymys lähinnä esikoista odottaville...

Entä jos kohtalosi olisi saada pelkästään toista sukupuolta olevia lapsia niin haluaisitko mieluummin pelkkiä tyttöjä vai pelkkiä poikia? Perusteluja!

29

6935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e

muille kysymyksen,mutta et itse vastannut siihen.
      mulla on esikoinen tyttö ja nyt toista odotan enkä tiedä kumpi on.
      tietenkin toivoisin sen olevan poika että olisi kumpaakin sukupuolta yksi. mutta jos se taas olisi tyttö olisi helpompaa siinä mielessä että tytölle olisi kaikki jo valmiina esikoisen jäljiltä. siis tarkoitan vaatteita, tyttömäisiä leluja, kenkiä yms.
      esikoista odottaessa tiesin jotenkin alusta asti sen olevan tyttö ja niin olikin. en osaa sanoa johtuuko siitä että toivoin itse tyttöä ensimmäiseksi, mutta en olisi ollut yhtää pettynyt vaikka olisi poika.

• äippä 20+5

mulla on entuudestaan tyttö ja nyt poika tulossa. Jos olisin saanut pelkästään toista sukupuolta, niin tyttöjä olisin halunnut ja esikoiseksikin toivoin tyttöä. Asia pohdituttaa siksi, että tuntuu että varsinkin vanhemmat sukupuolet pitävät edelleen poikaa jotenkin parempana (leivän kotiin tuojana).

Ja jottei asia jää epäselväksi niin nyt toiseksi lapseksi toivoin karvan verran enemmän poikaa, koska on kiva saada molempia sukupuolia. Mutta toinen tyttökin olisi ollut jees

• Mamma vko28+
        äippä 20+5 kirjoitti:

mulla on entuudestaan tyttö ja nyt poika tulossa. Jos olisin saanut pelkästään toista sukupuolta, niin tyttöjä olisin halunnut ja esikoiseksikin toivoin tyttöä. Asia pohdituttaa siksi, että tuntuu että varsinkin vanhemmat sukupuolet pitävät edelleen poikaa jotenkin parempana (leivän kotiin tuojana).

Ja jottei asia jää epäselväksi niin nyt toiseksi lapseksi toivoin karvan verran enemmän poikaa, koska on kiva saada molempia sukupuolia. Mutta toinen tyttökin olisi ollut jees

esikoista odottelen syntyväksi toukokuussa ja mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä vähemmän sukupuolella tuntuu olevan merkitystä. Raskauden alussa ajattelin tottakai haluavani tietää sukupuolen etukäteen, mutta sitten päätettiin kuitenkin jättää yllätykseksi kun toista ultraa ei ollutkaan. Olis pitänyt käydä yksityisellä. Aluksi toivoin tosi paljon että olis tyttö, mutta ajatukset on kyllä vaihdelleet ja muuttuneet raskauden edetessä. Toiveissa olisi kuitenkin myös sisarus, vaikkakin aika aikaista mietttiä sellaista vielä. Kiva olis tietenkin tyttö ja poika, mutta nyt tuntuu että haluaisin mieluummin kaksi tyttöä kuin kaksi poikaa... Mutta ehkä sekin ajatus vielä muuttuu.

• Kolmen pojan mamma

Meillä odotetaan kolmatta poikaa. Ekasta toivoin poikaa, koska itselläni on takana vaikea äitisuhde ja jotenkin ajatus pojasta oli helpompi. Lisäksi minulla on sisarukset ainoastaan veljiä ja suvussakin melkeinpä vain poikia. Toisesta lapsesta haaveilin jo tyttöä, mutta nyt tämän kolmannen kohdalla olisin todellakin jo toivonut tyttöä, mutta poikia meille näköjään siunaantuu. Meille tulee luultavasti vielä neljäskin lapsi. Tämä oli suunnitelmissa sukupuolesta riippumatta, mutta ehkä poikavaltaisuus entisestään korostaa tarvetta yrittää vielä kerran.

Tyttöä toivon siksi, että haluaisin kipeästi voivani osoittaa kykeneväni olemaan nimenomaan tytölle hyvä äiti. Ei kenellekään muulle, vaan itselleni. Jos meille ei tule tyttöä, niin luulen, että minä jään aina tuntemaan itseni jollain tapaa vajaaksi. Toki haluaisin tyttöä myös siksi, että haluaisin pukea hänet kauniisti, laittaa hiuksia, löytää yhteistyä tyttöjen tekemistä.

Rakastan pieniä villejä poikiani toki älyttömästi. Se vain ei poista tytön kaipuuta.

• gfgdgh

Itse haluaisin poikaa enemmän. Pieneen sukuuni on tullut vain tyttöjä jonka takia haluaisin pojan, mutta todellisuudessa ei sillä ole niinkään väliä kunhan on vaan terve :)

• mammanen
        gfgdgh kirjoitti:

Itse haluaisin poikaa enemmän. Pieneen sukuuni on tullut vain tyttöjä jonka takia haluaisin pojan, mutta todellisuudessa ei sillä ole niinkään väliä kunhan on vaan terve :)

meillä oli vähän sama tilanne. Suku täynnä vain tyttö lapsia, mä olen se joka meidän suvusta seuraavaksi pyöräyttäisi lapset.. Siis mun vanhempien ensimmäinen ja mun mummujen eka.. Ym..
        Poika meille tuli ja niin oli hämmentynyt koko suku.. Isomummu vieläkin vahingossa katsoo vaaleanpunaisia vaatteita.. Jotenkin automaattisesti..
        Lisäksi mieheni oli ainut lapsi eikä sukunimi jatkuisi sen enempää. Mieheni olisi ollut viimeinen kantaja. Nyt sitä pelkoa ei ole :) nyt tulossa toinen.. En tiedä kumpaa sukupuolta.. :)

• Mammamia81

Esikoista odottaessa en tiennyt kumpi on tulossa, mutta jotenkin oli kokoajan tyttö olo.Ja ehkä toivoinkin tyttöä salaa koska sukulaisilla oli vain poikia. Tyttöhän sieltä tulikin. Vaikkakin ei sillä olisi ollut väliä jos oisikkin ollut poika. Nyt odotan kaksosia ja halusimme saada selville kumpia siellä on. Taas jostain kumman syystä salaa toivoin tyttöjä. Ehkä siksi että oli jo ennestään tyttöjen vaatteita jne.. Mutta poikia ultra näytti. Ehkä silloin vähän petyin, mutta en minä niitä enää vaihtaisi tytöiksi!!=)
      Se miksi tyttöjä toivoin on varmaan just tuosta johtuvaa että suku meinaa olla täynnä poikia serkusta veljiini.. Jotenkin heidä leikit ovat rajuja jne.. Se pelottaa osaanko kasvattaa poikia juuri sen takia=)

• tyttöjen äiti

Esikoiseksi toivoin poikaa, koska mulla on hyvin sairaalloinen ja kieroutunut äitisuhde. Ajattelin, etten osaisi kasvattaa tytärtä ja väistämättä kohtelisin häntä yhtä huonosti kuin miten oma äitini kohteli minua. Hän mm. huoritteli minua ihan pienestä saakka ja halveksui kaikin tavoin naiseuttani, vain pojilla eli veljilläni oli ihmisarvo. Minusta piti tulla korkeintaan rekkamiesten huora, olin niin ruma ja kuvottava lutka. Menin kuitenkin onnellisesti naimisiin, mutta äiti ei edes onnitellut. Sanoi, että kyllä mies sinut kohta jättää, odotahan vaan. Terapeutti käski katkaista välit ja niin teinkin.

Esikoinen on tyttö, maailman ihanin ja suloisin oma prinsessani. En voisi ikinä kuvitella satuttavani häntä mitenkään, ja samalla olen ymmärtänyt, ettei äitini edes rakastanut minua. Minä rakastan tytärtäni, ja siinä on vissi ero.

Lapsilleni on tulossa pieni ikäero, hiukan yli vuoden, ja toisestakin on lupailtu tyttöä. Tämä sopii oikein hyvin, luulen nimittäin, että samaa sukupuolta olevat sisarukset pienellä ikäerolla löytävät helpommin yhteisiä leikkejä kuin eri sukupuolta olevat. Ensin toivoin toisesta poikaa, koska "kuuluu olla tyttö ja poika", mutta se oli minun oma itsekäs toiveeni, varmasti esikoinen tykkää enemmän kun on pikkusisko. :)

Lapsimäärä ei jää kahteen, joten en jaksa vaivata vielä päätäni millään "kohtalolla" saada "vain" tyttöjä. Otetaan vastaan sitä sorttia mitä tulee, ja jos seuraavat on kans tyttöjä, niin mikä ettei, kyllä meille kelpaa. Jokainen lapsi on suuri ihme ja lahja.

• kohta3xäiti

Kolmatta odottelen ja kaksi ensimmäistä ovat poikia. Minä pidän kovasti pojista, ovat mutkattomia ja helppoja ; ). Työelämässäkin viihdyn paremmin ns. miesten aloilla eli en ole perinaisellinen nainen.

Nyt kolmas vaavi tulossa uuden puolisoni kanssa ja poikaa toivoin heti ja sellainen on ilmeisesti tulossa = ). Onhan pojat välillä villejä, mutta toisaalta niin ihania miehenalkuja. En tiedä olisinko tyttöä osannut kasvattaa, siskojeni tytöt ovat niin erilaisia ja mutkikkaita poikiini verrattuna. Niillä on pienestä jo sellaisia naisellisia kommervenkkejä ; ) vaatteiden ym. kanssa.

• suoraa puhetta

Juu, monesti kuulee sanottavan, että ei sillä sukupuolella ole väliä, kunhan on terve! Mutta, olen uskallanpa väittää, että suurin osa ihmisistä valitsisi lapsen sukupuolen jos se olisi mahdollista..

Itse odotan esikoista.. Aina olen halunnut, että esikoinen on tyttö.. Mutta kuitenkin alkuraskaudesta asti olin ihan varma että poika se vauva on..

Rakenneultrassa asiaa kysyin sitten, ja pojaksi vauvaa sanottiin.. Hetken oli sellainen olo että plaaah, olin vaan ihan hiljaa.. Ja tapaus oli kyllä ihan selvä.. :D ei jäänyt mielestäni tulkinnan varaa..

Se tunne meni kyllä vajaassa tunnissa ohi ja siitä lähtien on ollut sellainen olo että tietenkin sen vauvan pitääkin olla poika!

Ja nyt kun kohta synnytys on edessä jo, niin tuntuu tosi oudolta ajatella niin, että mitä jos vauvaa oiski povattu tytöksi.. Jos vauva oliskin tyttö, niin suoraan sanottuna olisin pettynyt.. =D

Seuraava lapsi kyllä sitten saapi olla tyttö! En halua, että kaikki lapset olis poikia..

Mulla on vaan sellanen olo, että tyttövauvat ihastuttaa sukulaiset ja tuttavvat enempi.. Ja mua ärsyttää se, miten erilailla tyttö- ja poikavauvoihin suhtaudutaan.. Poikavauvat on heti syntymästään saakka äijiä..

Oikeastaan asiaa pohdittua ei niinkään vauvan sukupuolella ole väliä.. Mutta lapsista valitsen mielummin tytöt kuin pojat :)

• fisutt

Toivoin itse kovasti esikoisestani tyttöä, mutta rakenneultra paljasti tuloillaan olevan pojan. Vähän olin aluksi pettynyt, mutta nyt en osaisi kuvitellakaan meille tyttövauvaa. On tuo meidän poika vaan maailman ihanin :) ehkä sitten myöhemmin olisi kiva saada myös tyttö, mutta aika näyttää. Tähän mennessä ei ole sisaruksillenikaan siunaantunut kuin poikia.

• Jjjjoooooo

Meillä esikoinen poika, ja nyt pitäis olla tulossa tyttö.. :) rakenneultrassa sanottiin että ei ainakaan pippelipusseihin törmätty.. :D myös tuo kiinalainen raskauskalenteri väittää tytön olevan tulossa.. onko teillä muilla pitänyt paikkaansa tuo kiinalainen kalenteri?
        http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

• .....
        Jjjjoooooo kirjoitti:

Meillä esikoinen poika, ja nyt pitäis olla tulossa tyttö.. :) rakenneultrassa sanottiin että ei ainakaan pippelipusseihin törmätty.. :D myös tuo kiinalainen raskauskalenteri väittää tytön olevan tulossa.. onko teillä muilla pitänyt paikkaansa tuo kiinalainen kalenteri?

Löytyykö keltään sitä kiinalaista kalenteria netistä.. Siihen laitettiin laskettuaika ja äidin syntymäpäivä.. Tuo linkki ei meinaan aukea minulla...

• äippä 20+5
        Jjjjoooooo kirjoitti:

Mulla esikoisesta kiinalainen kalenteri näytti että tyttö ja tyttö syntyi,
        nyt toisesta kiinalainen näytti että tyttö myös, mutta rakenneultrassa kätilö veikkasi kyllä poikaa...
        Onko täällä muuten ketään jolle olisi käynyt niin että rakenneultrassa veikataan pojaksi ja onkin sitten loppupeleissä tyttö? tai tiedättekö edes ketään jolle näin olisi käynyt?

Mulle vaan kyyninen(?) työkaveri tokaisi kun kerroin rakenneultrassa kätilön veikkaukseksi pojan, että älä vaan luota siihen kyllä se on edelleen 50:50 kumpi tulee... mä kun luulin et pojat on melko selviä tapauksia ja kätilökin sanoi juuri että "melko selvä tapaus" ja esittelit kivespussit ja pippelin...

• mami25+4
        äippä 20+5 kirjoitti:

nyt toisesta kiinalainen näytti että tyttö myös, mutta rakenneultrassa kätilö veikkasi kyllä poikaa...
        Onko täällä muuten ketään jolle olisi käynyt niin että rakenneultrassa veikataan pojaksi ja onkin sitten loppupeleissä tyttö? tai tiedättekö edes ketään jolle näin olisi käynyt?

Mulle vaan kyyninen(?) työkaveri tokaisi kun kerroin rakenneultrassa kätilön veikkaukseksi pojan, että älä vaan luota siihen kyllä se on edelleen 50:50 kumpi tulee... mä kun luulin et pojat on melko selviä tapauksia ja kätilökin sanoi juuri että "melko selvä tapaus" ja esittelit kivespussit ja pippelin...

lapsi ultran mukaan oli varma poika,rakenne ultrassa ja sen jälk,ja sydämensykkeet oli 140.Kolme eri lääkäriä oli samaa mieltä,kun jouduin verenpaineen takia käymään loppuraskaudesta monta kertaa ultrassa.Tyttö tuli,ja olin tosi yllättynyt,ja sinisissä lähti vaavi kotia;),kun luulin,että varma poika.Häpyhuulet vain aluksi oli turvoksissa.
        Muiden lasten kanssa jotka ultrassa sanottu(kolme poikaa,vanhimmasta tytöstä ei sanottu),on pitänyt paikkaansa.
        Itse olen sitä mieltä,kun tutullani vammainen lapsi,ettei nyt tulevan vaavin sukupuolella ole väliä,ainoastaan että on terve,koska tosi raskasta hoitaa vammasta lasta.Toisaalta vanhimman tytön murrosikä ollut niin raskas,ja pojilla paljon helpompi,joten siinä mielessä nyt kuudennesta toivoisin poikaa,mutta muuten ihan sama,kunhan terve,jakun vaavi syntyy,ei sitä vaihtaisi toiseksi...Kun ensimmäistä odotin,toivoin sen takia tyttöä,kun minulla sisko,ja ajattelin että osaisin paremmin leikkiä tytön kanssa esim.barbeilla,saisi pukea mekkoja päälle,jne..mutta eihän kaikki tytöt edes leiki barbeilla,eivätkä halua pitää prinsessa mekkoja,ei meillä tytöt koskaan ole halunneet pitää prinsessa mekkoja tai vaaleanpunaisia vaatteita,tai ylipäätänsä mekkoja,barbeilla kyllä ovat leikkineet,mutta esim.kotisleikkejä ei,jne..

• ......
        äippä 20+5 kirjoitti:

Olisiko sinulla linkkiä tuohon kalenteriin? Haluaisin kovasti kokeilla :)

• poikien mamma

kiitos

• rv31+2

toivon...en osaa perustella miksi :)

• Huonot perustelut

Ensin haluaisin mieluiten pojan, koska isoveljet ja pikkusiskot on pop :) Mutta jos tulisi vain toista lajia, niin sitten tyttö, koska... jaa-a. Koska? Koska ehkä koen pojan kasvattamisen hankalammaksi (mikä ei varmaan ole totta?) ja luulen sen suhteen olevan vähemmän läheinen, kun ei ole yhteisiä "tyttöjen juttuja". Minulla on paljon kokemusta lapsista, mutta jostain kumman syystä lähes poikkeuksetta tytöistä, joten mulla on ihan avuton olo jos pitää leikkiä ralliautoilla tai pestä pippeli...

Mutta tulkoon kumpaa tulee, rakas on joka tapauksessa, vaikka ei olisi tervekään.

• 27+5

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut ajatuksia siitä kumman haluaisin tytön vai pojan. Ehkä se ei kiinnostanut useiden keskenmenojen jälkeen niin kauheasti, kunhan raskaus etenisi. Sain pojan. Nyt olen uudelleen raskaana ja ehkä pikkaisen enemmän toivoin poikaa, koska tämä toinen lapsemme todennäköisesti jää viimeiseksi ja ajattelin, että pojista ehkä olisi enemmän seuraa toisilleen ja samanlaiset leikit, vaatteet jne. Tyttöä kuitenkin lääkäri ennusti ja on varmasti ihan yhtä tervetullut kuin poikakin olisi ollut :).

• tunnekuohussa...
        27+5 kirjoitti:

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut ajatuksia siitä kumman haluaisin tytön vai pojan. Ehkä se ei kiinnostanut useiden keskenmenojen jälkeen niin kauheasti, kunhan raskaus etenisi. Sain pojan. Nyt olen uudelleen raskaana ja ehkä pikkaisen enemmän toivoin poikaa, koska tämä toinen lapsemme todennäköisesti jää viimeiseksi ja ajattelin, että pojista ehkä olisi enemmän seuraa toisilleen ja samanlaiset leikit, vaatteet jne. Tyttöä kuitenkin lääkäri ennusti ja on varmasti ihan yhtä tervetullut kuin poikakin olisi ollut :).

Luin tässä tätä ketjua..ja tulin todella surulliseksi. Meillä esikoinen on poika, häntä odottaessa ei toivottu kumpaakaan, jännitettiin vain mitä raskaus tuo tullessaan ja ihan mielenkiinnosta kysyttiin kumpi masussa on. Toisen lapsen kohdalla alkuraskaus ja oireet olivat NIIN erilaiset että aloin epäillä tyttöä, kaikki läheiset ja työkaverit veikkasivat tyttöä. Rakenneultrassa selvisi että toinen poika tulee, silloin ajattelin että jaahas kaksi pojanviikaria, että noh olisihan se ollut kiva nähdä millaisia tyttöjä meidän geeneillä tulee, mutta ajatus jäi siihen eikä sitä kumpikaan miettinyt sen enempää. Osa läheisistä huomasi vatsani kasvaessa että ihan selvä poikamaha on kuten esikoiseltakin, muutamia tyyppejä oli jotka loppuun asti luulivat tulevaa vauvaa tytöksi.

Jo silloin asia loukkasi minua suuresti, tuntui kuin meidän toinen lapsemme ei olisi hyväksytty jos se ei olekaan tyttö. Olemme suunnattoman ylpeitä pojistamme, isompi 3,5v ja nuorempi kohta 3vk, samoihin aikoihin kun meille syntyi vauva, ystävä perheeseen syntyi toinen tyttö. Siellä isä oli kovasti odottanut poikaa, mutta oli todennut vauvan tultua maailmaan että no, tytöt ovat helpompia ja rauhallisempia...

Tämä tässä ärsyttää, onko siinä jotain vikaa että pojat ovat vauhdikkaampia, äänekkäämpiä, villimpiä, siis jotkut ovat ei kaikki. Meidän esikoinen on energinen kolmevuotias, vauhtia riitttää mutta hän on kiltti ja hoitaa pikkuveljeä ja auttaa äitiä, tottelee,vaikka sitä vauhtia olisikin joskus liikaa, juostaan ja huudetaan. Ihan jos nyt annetaan sanojen laulaa niin: TYTTÖJÄKÄÄN EI TULE ILMAN POIKIA!!!

Enkä halua yleistää että KAIKKI ajattelisivat näin, mutta joistakin ihmisistä sen huomaa todella selvästi että pojat eivät ole mitään heidän arvomaailmassa. Enkä itse tarkoita ettenkö pitäisi tyttölapsia/-vauvoja arvossa, tottakai se pikku prinsessa olisi ihana ja kummityttöjä meilläkin on pian neljä, mutta miksi enimmäkseen toivotaan tyttöä, hehkutetaan enemmän kun syntyy tyttö. Kuulee reaktioita: "jaa sekö olikin poika", "tässäpä teille vinkkejä tytön tekoon...". Ihan vain esimerkkinä, kun nyt olin synnärillä reilu kaksi viikkoa sitten ja katsoin tammikuun syntyneitä niin suurin osa, yli puolet oli tyttöjä, meidän tuttavapiirissä suurin osa on tyttöjä, vain kahdella muulla poika, tyttöjä kohta 10. Että ei niitä poikia niin vain tehdä...

• tyttöä
        tunnekuohussa... kirjoitti:

Luin tässä tätä ketjua..ja tulin todella surulliseksi. Meillä esikoinen on poika, häntä odottaessa ei toivottu kumpaakaan, jännitettiin vain mitä raskaus tuo tullessaan ja ihan mielenkiinnosta kysyttiin kumpi masussa on. Toisen lapsen kohdalla alkuraskaus ja oireet olivat NIIN erilaiset että aloin epäillä tyttöä, kaikki läheiset ja työkaverit veikkasivat tyttöä. Rakenneultrassa selvisi että toinen poika tulee, silloin ajattelin että jaahas kaksi pojanviikaria, että noh olisihan se ollut kiva nähdä millaisia tyttöjä meidän geeneillä tulee, mutta ajatus jäi siihen eikä sitä kumpikaan miettinyt sen enempää. Osa läheisistä huomasi vatsani kasvaessa että ihan selvä poikamaha on kuten esikoiseltakin, muutamia tyyppejä oli jotka loppuun asti luulivat tulevaa vauvaa tytöksi.

Jo silloin asia loukkasi minua suuresti, tuntui kuin meidän toinen lapsemme ei olisi hyväksytty jos se ei olekaan tyttö. Olemme suunnattoman ylpeitä pojistamme, isompi 3,5v ja nuorempi kohta 3vk, samoihin aikoihin kun meille syntyi vauva, ystävä perheeseen syntyi toinen tyttö. Siellä isä oli kovasti odottanut poikaa, mutta oli todennut vauvan tultua maailmaan että no, tytöt ovat helpompia ja rauhallisempia...

Tämä tässä ärsyttää, onko siinä jotain vikaa että pojat ovat vauhdikkaampia, äänekkäämpiä, villimpiä, siis jotkut ovat ei kaikki. Meidän esikoinen on energinen kolmevuotias, vauhtia riitttää mutta hän on kiltti ja hoitaa pikkuveljeä ja auttaa äitiä, tottelee,vaikka sitä vauhtia olisikin joskus liikaa, juostaan ja huudetaan. Ihan jos nyt annetaan sanojen laulaa niin: TYTTÖJÄKÄÄN EI TULE ILMAN POIKIA!!!

Enkä halua yleistää että KAIKKI ajattelisivat näin, mutta joistakin ihmisistä sen huomaa todella selvästi että pojat eivät ole mitään heidän arvomaailmassa. Enkä itse tarkoita ettenkö pitäisi tyttölapsia/-vauvoja arvossa, tottakai se pikku prinsessa olisi ihana ja kummityttöjä meilläkin on pian neljä, mutta miksi enimmäkseen toivotaan tyttöä, hehkutetaan enemmän kun syntyy tyttö. Kuulee reaktioita: "jaa sekö olikin poika", "tässäpä teille vinkkejä tytön tekoon...". Ihan vain esimerkkinä, kun nyt olin synnärillä reilu kaksi viikkoa sitten ja katsoin tammikuun syntyneitä niin suurin osa, yli puolet oli tyttöjä, meidän tuttavapiirissä suurin osa on tyttöjä, vain kahdella muulla poika, tyttöjä kohta 10. Että ei niitä poikia niin vain tehdä...

En ole omassa lähipiirissäni törmännyt lainkaan tuollaiseen tyttöä parempana pitävään ajatteluun, olipa jännä lukea siitä täältä. Missähän piireissä poikavauvoja tuolla lailla "ei pidetä arvossa"...? Itse odotan esikoistani, tyttöä, ja ainoa kerta, jolloin olen törmännyt sukupuoleen liittyvään eriarvottamiseen on ollut, kun anoppini tokaisi, että no, vaikka onkin tyttö niin ei se mitään ja kivahan se on, kyllä te ehditte sen pojankin vielä saada.

En toivonut alunperin erityisesti kumpaakaan, mielestäni kummassakin sukupuolessa on omat hyvät puolensa.

• hh
        tunnekuohussa... kirjoitti:

Juu olen huomannut itse ihan saman! Minulla myös kaksi poikaa ja jo nuoremmasta kaikki odotti tyttöä. Nyt raskaana kolmatta kertaa ja tyttöveikkauksia satelee! Itse ei tiedetä kumpi tulee.
        Minulla taas on kaveripiirissä pelkkiä poikia! Niin että on samassa perheessä kolmea poikaa ja kahta poikaa..
        Ja jos kerron että tyttöä nyt vaihteeksi toivon niin tuntuu ainakin siltä että oltaisiin pettyneitä jos tuliskin poika taas. Tai niin että luultaisiin että minä olisin pettynyt poikaan!
        Siis pointti oli tää että samaa mieltä että tyttöjä pidetään jotenkin erilailla arvossa.

• joopa joo
        hh kirjoitti:

Juu olen huomannut itse ihan saman! Minulla myös kaksi poikaa ja jo nuoremmasta kaikki odotti tyttöä. Nyt raskaana kolmatta kertaa ja tyttöveikkauksia satelee! Itse ei tiedetä kumpi tulee.
        Minulla taas on kaveripiirissä pelkkiä poikia! Niin että on samassa perheessä kolmea poikaa ja kahta poikaa..
        Ja jos kerron että tyttöä nyt vaihteeksi toivon niin tuntuu ainakin siltä että oltaisiin pettyneitä jos tuliskin poika taas. Tai niin että luultaisiin että minä olisin pettynyt poikaan!
        Siis pointti oli tää että samaa mieltä että tyttöjä pidetään jotenkin erilailla arvossa.

Kyllä mun lähipiirissä kaikki (siis ne jotka sukupuoleen kommentoivat) yli 60 veet on suoraan tai rivien välistä sanoneet, että poika on parempi esim. tätini 68v: on se kiva, että "teppo" sai pojan koska se jää niiden ainokaiseksi. (minulla on yksi tyttö). Isäni 65v sanoi veljen tytön synnyttyä: en viitsi konjakkia korkata kun ei ollut poika. Anoppi 65v myös: pojat on poikia (ja siis kaikki nämä kommentit on sanottu minulle, jolla on yksi tyttö =)

• pajunvitsa

Mä en tiedä vaan, mutta en ole kerta kaikkiaan itsestäni löytänyt sellaista ajattelutapaa, että "tulisipa tyttö", tai "tulisipa poika". Olen niin hirveän onnellinen raskaudestani, siitä, että saan lapsen. Mulle on ihan oikeesti täysin sama onko se tyttö vai poika. Suoraan sanottuna en voi käsittää ihmisiä jotka tuntee pettymyksen tunteita siitä, jos tuleva lapsi ei olekaan sitä sukupuolta jota toivoi.

• 5 + 19

.. esikoista, ei ollut toiveita sukupuolesta. Hän on poika ja myöhemmin syntyi vielä tyttö ja poika. En osaa vastata kysymykseen kumpia ottaisin jos saisin vain toista sukupuolta, sillä nämä ovat ensisijaisesti lapsia. Samalla tavalla iloa ja huolta molemmista.

• kaisakin

Meillä on yksi lapsi, poika. Raskauden alussa toivoin KOVASTI tyttöä, mutta jokin sisäinen ääni kertoi että poika tulee. Kun sitten rakenneultrassa saatiin tietää pohjan olevan tulossa, olin TODELLA pettynyt. En oikein osannut hetkeen iloita lainkaan siitä että olin raskaana, koska saisin pojan. Ja täällä meillä on kanssa huomattavissa sitä, että tyttöjä pudetään jotenkin korkeammalla jalustalla. Ja mulle mun anoppi sanoi: olisi ollut aika tulla tyttö. Öööh, no kiitos vaan onnitteluista!!
      Synnytys oli KAMALA paikka, siis todella vaikea ja heti synnytyksen jälkeen en ollut onnellinen koko lapsesta, olisi se sitten ollut tyttö tai poika. Kun synnytyksestä toivuin, huomasin että meillähän on maailman ihanin ja helpoin ja kiltein POIKA- vauva.

• Mörköliinikultapieni

Tulipa huomattua ettei se raskautuminen ja lapsen saaminen mikään itsestään selvä asia ole, joten siitäkin syystä minulle on aivan sama kumpaa sukupuolta lapsi on.

Meillä nämä ongelmat eivät ole edes pahimmasta päästä, mutta riittävät saamaan olon kiitolliseksi siitä että lapsia on kaikesta huolimatta siunaantunut.

Eipä harmita sekään tieto yhtään että todennäköisyytemme saada tyttöjä mieheni kanssa on melkoisen pieni.
      Tyttö on kuitenkin yhtä tervetullut kuin poika :) Todellakin pääasia että syntyy terveenä!!!

'

• Sukupuoli?

Onko siitä muuten olemassa jotain tutkimustietoa, että onko todennäköisempää saada neljäs samaa sukupuolta oleva lapsi, kun on jo kolme samaa sukupuolta olevaa vai onko edelleen suurinpiirtein yhtä todennäköistä saada kumpi tahansa, vaikka vain toista sukupuolta olisi tullut siihen asti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      469
      8447
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5810
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      255
      4752
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      56
      4589
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      62
      4099
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3920
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      167
      3732
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1688
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      93