Kaikki tuntuu olevan päin peetä, ylipaino rassaa ja käyttämäni lääke vedettiin pois markkinoilta.
Ystävä antoi vinkiksi, että seronil-lääke on hyvä apu tästä eteenpäin, käytetään myös alakuloisuuteen ja sitä on ja tulee olemaan, kun en pääse tästä kilomäärästäni eroon.
Nyt vaan nolottaa älyttömästi mennä kertomaan tohtorille, että olen likimain kusessa, kun ei ole mitään lääkettä jotta pääsisin painostani eroon ja lisäksi mieli kuin uitetulla koiralla.
Kertokaa neuvoja ja miten saan seronilia kun ei muuta apua enää tunnu olevan käytettävissä.
Tuntuu, että lyötyä vielä lyödään.
löytyykö apua
13
587
Vastaukset
- 17+2
ja lääke!!
jumalauta painu lenkkipolulle sieltä!
Kaikkeen pitäis olla LÄÄKE!!!
Läskeihinkin!
Ja jos ny ihan pakko Seronilia vetää, ni ihan kuule lääkärisetä-tai täti kirjottaa sulle respan.
Ei se taivaasta tipu!- ,.,.,
Edellisen tässä kuuluisi kallonkutistajalle mennä. Onko pipo kireällä pelle?!
- Taistellut
Se on kyllä helv..etillistä taistella ylipainon kanssa. Oletko kokeillut mitään painonhallintaryhmiä, esim. painonvartijoita. Ravitsemusterapeuttikin voi auttaa ruokavalioasioissa. Se on helppo sanoa, että painu vaan lenkkipolulle. Niinpä, ihan hyvä neuvo, mutta usein helpommin sanottu kuin tehty. Vaatii lujaa itsekuria. Kuten syömisen hallitseminenkin.
Seronilista en osaa sanoa, mutta kannattaa varmaan keskustella lääkärin kanssa.
Itse olen laihduttanut syömistä vähentämällä ja liikuntaa lisäämällä. Alussa oli vaikeaa, kun teki mieli koko ajan syödä herkkuja. Vähitellen vatsa kuitenkin tottui pienempiin ruoka-annoksiin, ja karkkia ei tehnyt enää mielikään. Mutta siinä olis hyvä, jos olis joku tukemassa, vaikka perheenjäsen tai ystävä tai vaikka joku laihdutusryhmä. Muuten, hormoonitoimintakin voi vaikuttaa siihen, että kiloja kertyy. Näin olen kuullut tai lukenut jostain. Toivon, että löydät avun, vaikka siitä Seronilista sitten. Rohkeasti vaan lääkärin luo juttelemaan, ei siinä ole mitään noloa. Tuhannet ihmiset taistelevat tämän asian kanssa.- Seronil
Kun ihminen on alakuloinen, niin ei kiinnosta mikään. Itse voin koko päivän kävellä aamutakkissa. Tekemistä olisi, mutta ei huvittaa. Mikään ei kiinnosta. Iltaisin ahmin kun hullu. Kaikki menee alas.
Eilen ajattelin aamulla, että lähen heti lenkille. Siitä vaan ei tullut mitään. Ei vaan jaksannut. Kiloja on nyt tullut 7kg. lisää.
2kk sitten käviin lääkärillä ja testin, keskustelun perustella minulla on keskivaikea masennus. Sain reseptiin ja hain heti apteekista Seronil 10mg. Viikko 1 pilleri ja sitten 2 pilleria aamulla. En ole koskenutkaan purkkiin. Olen lukenut sivuvaikutuksistaan. Toki, enemmän on hyviä kokemuksia. Mutta pelkään, että persoona muuttu ja että se lihottaa. Vaikka pitäisi auttaa just ahmimishäiriössä.
ENytkin pyörittän lääkkepurkkia kädessä. En tiedä mitä teen. - lyysi.
Seronil kirjoitti:
Kun ihminen on alakuloinen, niin ei kiinnosta mikään. Itse voin koko päivän kävellä aamutakkissa. Tekemistä olisi, mutta ei huvittaa. Mikään ei kiinnosta. Iltaisin ahmin kun hullu. Kaikki menee alas.
Eilen ajattelin aamulla, että lähen heti lenkille. Siitä vaan ei tullut mitään. Ei vaan jaksannut. Kiloja on nyt tullut 7kg. lisää.
2kk sitten käviin lääkärillä ja testin, keskustelun perustella minulla on keskivaikea masennus. Sain reseptiin ja hain heti apteekista Seronil 10mg. Viikko 1 pilleri ja sitten 2 pilleria aamulla. En ole koskenutkaan purkkiin. Olen lukenut sivuvaikutuksistaan. Toki, enemmän on hyviä kokemuksia. Mutta pelkään, että persoona muuttu ja että se lihottaa. Vaikka pitäisi auttaa just ahmimishäiriössä.
ENytkin pyörittän lääkkepurkkia kädessä. En tiedä mitä teen.Seronil tosiaankin vie ruokahalua, tosin mielialan nousu voi joillakin palauttaa ruokahalua. Seronil oli mielestäni hyvä lääke siihen asti ku se auttoi mua, nyt olen siirtynyt toiseen, kun masennukseni muutti muotoaan. Mä näen masennuslääkkeet samana ku minkä tahansa lääkkeen, itseasiassa ajattalen niiden olevan painkillereitä (särkylääke), koska ne tappaa tuskaa sisältä. Ei nykyiset lääkkeet persoonallisuutta muuta, ainoastaan parantavat elämää, jos toimivat.
- minä vaan
lyysi. kirjoitti:
Seronil tosiaankin vie ruokahalua, tosin mielialan nousu voi joillakin palauttaa ruokahalua. Seronil oli mielestäni hyvä lääke siihen asti ku se auttoi mua, nyt olen siirtynyt toiseen, kun masennukseni muutti muotoaan. Mä näen masennuslääkkeet samana ku minkä tahansa lääkkeen, itseasiassa ajattalen niiden olevan painkillereitä (särkylääke), koska ne tappaa tuskaa sisältä. Ei nykyiset lääkkeet persoonallisuutta muuta, ainoastaan parantavat elämää, jos toimivat.
Viime viikolla kävin tohtorilla ja purin mieltäni painavista asioista.
Lopputulokena asiaan sopivat lääkkeet ja eikun apteekin kautta kotiin.
Muutaman päivän käyttökokemus takana ja tällä hetkellä olotila todella hyvä, varmaan parempi kuin moneen vuoteen.
Uskalsin tuoda esille sen mikä mieltä vaivannut, eli ei yksin taida olla vuosikymmenien taistelu ylipainon kanssa pelkästään tavallinen ongelma, vaan taustalla ehkä myös masennusta.
Nyt lääkityksenä fluoketiinia, sekä myös xenicalia ylipainon hallintaan. Tosin ei xenisal mitenkään vaikuta, koska en ole rasvaisen ruuan ystävä koskaan ollut.
Mutta mutta, mieli on todella piristynyt, jatkuva väsymys poissa ja ei enää jatkuvasti pyöri mielessä ruoka ja syöminen ja syömisestä tullut paha olo on poissa.
Jopa jonkinasteinen ruokahaluttomuus on tullut tai sitten se normaali olotila, eli kun ei ole normaalia
syömisentarvetta niin ei ole nälkä. Ruuan pakkomielle tuntuu hävinneen.
Tällä hetkellä kaikki hyvin ja saman ongelman kanssa painiskelevia rohkaisen tohtorin puheille.
Toivottavasti tulevina viikkoina olo olisi yhtä hyvä, koska ei lääkitys pure vielä täydellä teholla. - Turhautunut & masis
minä vaan kirjoitti:
Viime viikolla kävin tohtorilla ja purin mieltäni painavista asioista.
Lopputulokena asiaan sopivat lääkkeet ja eikun apteekin kautta kotiin.
Muutaman päivän käyttökokemus takana ja tällä hetkellä olotila todella hyvä, varmaan parempi kuin moneen vuoteen.
Uskalsin tuoda esille sen mikä mieltä vaivannut, eli ei yksin taida olla vuosikymmenien taistelu ylipainon kanssa pelkästään tavallinen ongelma, vaan taustalla ehkä myös masennusta.
Nyt lääkityksenä fluoketiinia, sekä myös xenicalia ylipainon hallintaan. Tosin ei xenisal mitenkään vaikuta, koska en ole rasvaisen ruuan ystävä koskaan ollut.
Mutta mutta, mieli on todella piristynyt, jatkuva väsymys poissa ja ei enää jatkuvasti pyöri mielessä ruoka ja syöminen ja syömisestä tullut paha olo on poissa.
Jopa jonkinasteinen ruokahaluttomuus on tullut tai sitten se normaali olotila, eli kun ei ole normaalia
syömisentarvetta niin ei ole nälkä. Ruuan pakkomielle tuntuu hävinneen.
Tällä hetkellä kaikki hyvin ja saman ongelman kanssa painiskelevia rohkaisen tohtorin puheille.
Toivottavasti tulevina viikkoina olo olisi yhtä hyvä, koska ei lääkitys pure vielä täydellä teholla.Mahtavaa! Todella hienoa että olet hakenut ja saanut ilmeisenkin toimivaa apua. Kerrohan lisää kokemuksiasi fluoksetiinista kun niitä ehtii kertyä.
Minulla samantapaista problematiikkaa, tosin en ole pyytänyt enkä edes halua mitään varsinaista "laihdutuslääkettä". Mutta masennukseen ja siihen liittyvään ylensyömiseen aion käydä lääkärin luona juttelemassa. Masennus on siis todettu jo mutta nykyinen lääkitys ei taida oikein toimivan.
- ko-kokemusta on
Sikäli ihan turvallista kokeilla Seronil, koska sen vaikuttava aine on fluoksetiini, joka on ollut käytössä jo varmaan n. 20 vuotta; alkaen USA:sta. Kokemusta varmaan kertynyt, ettei ainakaan ihmistä vahingoita. Se on myö huomattavan halpa nykyään (kun tuotemerkit vanhenee, ne halpenevat myös!).
Itse olen hyvä fluoksetiinin mainos (Seronil menee)! Tosi monia vuosia käyttänyt pienempää annosta, mikä riittänyt. Seronilissa 10-20 mg aamuisin ei ole just mittään, että kannattaisi suurta haloota nostaa, jos se kuitenkin tasaa oloa (niitä serotoniinisysteemeitä). Se mikä tässä on hyvä ollut minullekin, on että se hiukan vie ruokahalua; ei tule ylimääräisiä syöpöttelyjä ja siis lihomista, joka taas masentaisi! Koska lääkettä käytetään myös bulimiaan, niin ihan loogista on, että poistaa ruokahalua. Nämä vuodet olen ollut hyvinkin järkevä syöjä, kun vertaan ruuan kanssa painiviin ystäviini. Monikaan ei edes tiedä, että mua auttaa psyykenvaikeuksiin saamani fluoksetiini siinäkin, etten liho, vaikka ikä karttuu. Usein ystävän seurassa vähän ihmettelen, miten suuria määriä joku toi voi syödä kerrallaan.
Aloittaja, kokeile rauhassa nyt vain noilla saamillasi lääkkeillä 'ajoa'. Älä mieti ja tarkkaile liikaa. Anna mennä vain, ei siihen kuole. Myöhemmin menet 'mitä kuuluu' -käynnille lääkärillesi, jätä huolet sit sinne vasta, jos vielä jotakin ja jollei sovi. Kenenkään ei kannata ensin lukea sivuvaikutuksista! Ne on sitä varten, että jos jotakin harmia ilmentyy, voi tarkistaa tuoteluettelosta, josko tämmöinen oire tästä uudesta lääkkeestä tulee.
Apua on vain otettava, mistä sitä saa, ei voi mitään. Sehän on monesti nöyrtymisen paikka, eikä kaikille kannata kertoakaan lääkeasioistaan.- minä vaan
Jep, kiva kuulla, että muitakin asian kanssa pohdiskelevia.
Mulla on menossa 20 mg päivä-annos, oli just tohtorin kans puhetta, että kuukauden kuluttua menen kontrollikäynnille.
Sitä hiukan vitsailin, että tuleeko minusta tuorekurkku, jos tällasia pilsuja alan käyttämään ja olisiko viisasta aloittaa 10mg tai jopa pienemmällä annoksella. Tohtori vaan sanoi jämäkästi, että alat heti ottamaan 20 mg päivä-annoksen ja nauraa hörähti vaan tälle mun tuorekurkku apäilylle :)
Luin tosi tarkkaan kaikesta sivu-oireista ja silmät pyöreinä edestakaisin paperia pyörittelin, voi taivas.....mitä kaikkea sivuvaikutuksia. Mutta ei mulla oo vielä ainakaan mitään oireita ollu ei ainakaan mitään negatiivista, kaikki on plussaa......olo virkeä, mieli hyvä jne jne
Jep, kirjoittelen toki kuulumisia.
Mutta oli kova paikka mennä tohtorille, tiesin entuudestaan lääkärin ja yksityisvastaan-otolla kävin.
Kenelle tahansa en olisi uskaltanut mieltäni purkaa, mutta kun tiesin, että tosi asiallinen ja ammattitaitoinen lääkäri, jolle on helppo puhua ja joka on ennenki osannut määrätä minulle oikeat ja tepsivät dropit. Eikä mikään valelääkäri......mielelläni menen kontrolliin ja näillä näkymin kiitän ja kumarran jos tällä mallilla vointi pysyy. - F33.30
minä vaan kirjoitti:
Jep, kiva kuulla, että muitakin asian kanssa pohdiskelevia.
Mulla on menossa 20 mg päivä-annos, oli just tohtorin kans puhetta, että kuukauden kuluttua menen kontrollikäynnille.
Sitä hiukan vitsailin, että tuleeko minusta tuorekurkku, jos tällasia pilsuja alan käyttämään ja olisiko viisasta aloittaa 10mg tai jopa pienemmällä annoksella. Tohtori vaan sanoi jämäkästi, että alat heti ottamaan 20 mg päivä-annoksen ja nauraa hörähti vaan tälle mun tuorekurkku apäilylle :)
Luin tosi tarkkaan kaikesta sivu-oireista ja silmät pyöreinä edestakaisin paperia pyörittelin, voi taivas.....mitä kaikkea sivuvaikutuksia. Mutta ei mulla oo vielä ainakaan mitään oireita ollu ei ainakaan mitään negatiivista, kaikki on plussaa......olo virkeä, mieli hyvä jne jne
Jep, kirjoittelen toki kuulumisia.
Mutta oli kova paikka mennä tohtorille, tiesin entuudestaan lääkärin ja yksityisvastaan-otolla kävin.
Kenelle tahansa en olisi uskaltanut mieltäni purkaa, mutta kun tiesin, että tosi asiallinen ja ammattitaitoinen lääkäri, jolle on helppo puhua ja joka on ennenki osannut määrätä minulle oikeat ja tepsivät dropit. Eikä mikään valelääkäri......mielelläni menen kontrolliin ja näillä näkymin kiitän ja kumarran jos tällä mallilla vointi pysyy.Itse sain kamalan vihan päälle viime syksynä elintarvike terveyden ja hyvinvoinnin laitos farmateollisuutta kohtaan
Nakkasin mm. Cymbaltan, Ketipinorin ja Pertriptylin roskiin ja aloin Antti Heikkilä tyyllisele hiilihydraatittomalle ruokavaliole, tosin vedin asian ketoosiin saakka ensimmäisillä viikoilla.
Ketoosi joillain ihmisillä nostaa mielialaa, ja itse kuulun tuohon joukkoon, ketoosia voi jatkaa kuukausitolkulla ja keho käyttää rasvakudosta ravinnokseen jos vain oikein toimii ja paino tippuu sen yhden kilon viikossa.
Käytännössä juttu meni niin että söin päivässä yhden 170g paketin pekonia ja 4 kananmunaa, kananmuna proteiini pitää nälän loitolla joten syömisen jaksotus hoituu hyvin, esim kahdesti päivässä.
Toki se vaatii itsehillintää tms. jos kahvinsa oppii juomaan ilman sokeria ja maitoa niin lähtökohdat on hyvät. - hgfdhfd
F33.30 kirjoitti:
Itse sain kamalan vihan päälle viime syksynä elintarvike terveyden ja hyvinvoinnin laitos farmateollisuutta kohtaan
Nakkasin mm. Cymbaltan, Ketipinorin ja Pertriptylin roskiin ja aloin Antti Heikkilä tyyllisele hiilihydraatittomalle ruokavaliole, tosin vedin asian ketoosiin saakka ensimmäisillä viikoilla.
Ketoosi joillain ihmisillä nostaa mielialaa, ja itse kuulun tuohon joukkoon, ketoosia voi jatkaa kuukausitolkulla ja keho käyttää rasvakudosta ravinnokseen jos vain oikein toimii ja paino tippuu sen yhden kilon viikossa.
Käytännössä juttu meni niin että söin päivässä yhden 170g paketin pekonia ja 4 kananmunaa, kananmuna proteiini pitää nälän loitolla joten syömisen jaksotus hoituu hyvin, esim kahdesti päivässä.
Toki se vaatii itsehillintää tms. jos kahvinsa oppii juomaan ilman sokeria ja maitoa niin lähtökohdat on hyvät.Ketoosi on hyvä tapa laihduttaa, mutta vitamiineja ja hivenaineita ei saa unohtaa. Esim. kaliumin puute ketoosissa voi johtaa jopa kuolemaan. Eli jos ketoosiin ryhtyy, täytyy samalla syödä jotain ravintolisäpillereitä.
- Turhautunut & masis
hgfdhfd kirjoitti:
Ketoosi on hyvä tapa laihduttaa, mutta vitamiineja ja hivenaineita ei saa unohtaa. Esim. kaliumin puute ketoosissa voi johtaa jopa kuolemaan. Eli jos ketoosiin ryhtyy, täytyy samalla syödä jotain ravintolisäpillereitä.
Ketoosi EI ole hyvä tapa laihduttaa. Sehän on kehon myrkytystila. Tilapäisenä dieettinä EHKÄ vielä sikseen, mutta ei todellakaan pidemmän päälle saatikka pysyväksi elämäntavaksi. Minäkin olen sortunut kokeilemaan, mutta se vain pahensi omaa oloa ja meni kroppakin aivan sekaisin pitkäksi aikaa. Ei siis sovi kaikille edes tilapäisratkaisuna. Mutta nytpä mennään varsinaisesta aiheesta sivuraiteille.
- minä vaan
Turhautunut & masis kirjoitti:
Ketoosi EI ole hyvä tapa laihduttaa. Sehän on kehon myrkytystila. Tilapäisenä dieettinä EHKÄ vielä sikseen, mutta ei todellakaan pidemmän päälle saatikka pysyväksi elämäntavaksi. Minäkin olen sortunut kokeilemaan, mutta se vain pahensi omaa oloa ja meni kroppakin aivan sekaisin pitkäksi aikaa. Ei siis sovi kaikille edes tilapäisratkaisuna. Mutta nytpä mennään varsinaisesta aiheesta sivuraiteille.
Muutama päivä on mennyt taas eteenpäin ja olo on hyvä.
Alkupäivien edetessä hiukan ihmettelin lääkkeen alkavaa vaikutusta, odotin, että alkaa tehota vasta monen viikon jälkeen. Niin voi toki tehdäkin, mutta itse omassa olotilassani tunsin vaikutuksen jo muutamassa päivässä, ei kai se voi olla ns.lume-tuntemuksia tms. omaa harhaa.
Päivisin tavallisesti tuleva hermoilu, pakon-omainen syöminen ja masis-olotila on kokonaan poissa ja tunnen itseni virkeäksi ja ns.itseni herraksi.....jos tällaista sanontaa nyt voi käyttää.
Tavalliset iltapäivän ja varsinkin illan syöppö-kohtaukset ovat poissa ja kumma kyllä painokin on alkanut lipua alaspäin, jopa kaksi kiloa on tippunut. Enkä ihmettele sitä laisinkaan, koska rajaton ja hallitsematon syöpöttely on poissa.
Näin eteenpäin......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115037Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493302Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853059Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku362112- 811787
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411540450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211454Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1181130- 161099
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431067