Voiko yhtäkään alkoholistille tarpeellista maksakoetta otattaa labrassa ilman lääkärin lähetettä? Olisi paljon parempi mennä lääkäriin mukanaan lappunen josta heti näkisi maksa-arvot ja lääkäri voisi tarvittaessa antaa "hoito-ohjeet": Vähennä/lopeta juominen määräajaksi/ikuiseksi ajaksi! (Laitoshoitoa tarvittaessa eri tilanne.)
Voisikohan edes yksityinen labra ottaa ko.kokeet ilman lääkärin lähetettä? Eikä ne tulosten lukeminen edes vaadi lääkärin tulkintaa, normaaliarvot on koepaperissa näkyvästi esillä ja omia arvojaan voisi vertailla niihin!
Juoppo voisi itse vähennellä juomistaan, kun tietäisi miten maksa jakselee!
Maksakokeisiin meno
3
780
Vastaukset
- .
mennä labrakokeisiin lääkärin kautta.
- labratori
Kokeisiin tarvita lääkärinlähetettä. Voi tarkistaa vaikka www.laboratorio.fi sieltä löytää tietoa kokeisiin menosta. Ja esm. Sydänyhdistyksessä terveydenhoitaja ottaa joitakinkokeita asiakkaan pyynnöstä, mm. maksakokeen (Gt). Yhdistyksen jäsenille koe on aina hiukan halvempi kuin muille. Halvempaa kaikille kuin yksityisissä labroissa.
- kysyin
labrassa ilman lääkärin lähetettä, jos itse tietää mitkä kokeet otetaan. Kävin tänään kokeissa lääkärin lähetteellä (Mehiläinen) ja mm. myös maksa-arvot otettiin. Puhuimme asiasta hoitajan kanssa ja hän sanoi että kyllä käy. Kela ei kuitenkaan korvaa mitään, jos lääkärin lähetettä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402