Kyllä suoraan sanoen vituttaa Welhon kaapelilaajakaistan sekä ohjelmakanavan/kortin irtisanominen.
Kaksi vuotta sitten irtisanoin ohjelmakanavan. Saamissani sopimusehdoissa ei mainittu mitään sen muovisen ohjelmakortin palauttamisesta. Tänä vuonna yrittivät rahastaa kortista vaikkei minulla ole ollut edes mitään kanavapakettisopimusta voimassa kahteen vuoteen.
Kun tämän lisäksi irtisanoin kaapelilaajakaistan tammikuussa (sähköpostitse ja kirjatulla kirjeella) niin eivät tehneet mitään. Taas lähetin viestiä jossa mainitsin että pois kytkennästä se kaapelilaajakaista ja lopulta tuli helmikuussa ilmoitus että olen irtisanonut Welhon yhteydet. Irtisanomisilmoitukseen oli merkitty päivämääriksi helmikuun 28.
En sano etteikö Welhon kaapelikanava olisi ok, mutta asiakaspalvelu ja laskutus ovat täysin perseestä.
No, kuluttaja-asiamiehelle lähti tästä asiasta selostus.
Welhon vittumainen asiakaspalvelu irtisanomistilanteissa
9
5049
Vastaukset
- häiritset
http://www.welho.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/toimitusehdot => Yleiset toimitusehdot kuluttaja-asiakkaille.
ohjelmakortti: Welhon asiakkaalle vuokraama digitaalisten maksu-tv-palvelujen tai muiden salattujen
palveluiden salauksenpurkuun tarkoitettu kortti (joka asennetaan digisovittimeen tai muuhun päätelaitteeseen) => Suomeksi: Sinulle on vuokrattu sellainen ja maksat siitä vuosimaksun. Syy: Pelkällä kortilla saa palveluja, esim. nyt voi katsoa YLE HD-kanavaa, jos on siihen sopiva vastaanotin.
Palvelupisteessä asioidessani todettiin, että toinen maksukorteistani pitää päivittää. Sain uuden kortin ja palautin vanhan kirjeessä. Jos en olisi palauttanut, niin siitä olisi jatkunut vuosimaksu. Ei kai tuo ole liian vaikeaa postittaa kortti asiakaspalveluun, jos sanoo palvelun irti?
http://www.welho.fi/yksityisille/tvpalvelut/hinnastojayleisettoimitusehdot#muut maksut kertoo, että "Ohjelmakortin uushankintahinta 30,00 euroa veloitetaan mikäli ohjelmakorttia ei palauteta sopimuksen päättyessä" Kortti ei ole ilmainen Welhollekaan, joten se laskutetaan loppuvaiheessa asiakkaalta. Kortti tuskin maksaa kolmeakymppiä suurina määrinä tilattaessa, joten osa hinnasta on varmaan muistin virkistämistä varten;)- OTK
Näitä ehtoja Welho ei ole antanut kaikille asiakkailleen v. 2003 - 2005 tehtyjen sopimusten myötä.
Welhon on täysin turha mennä viittaamaan kaikenlaisiin sopimuskohtiin joita se on määritellyt jälkikäteen asiakkaisiin jotka eivät ole kyseisiä sopimuksia aikanaan edes allekirjoittanut.
Suomen laissa määritellään, että mikäli asiakas ei saa tietoa uusista sopimusehdoista eikä myöskään allekirjoita niitä niin ne eivät koske heitä. Palveluntarjoajan kun Welhon on itse pidettävä huolta siitä että se tiedoittaa asiakkaille muuttuvista sopimusehdoista. Jos muuttuviin sopimusehtoihin ei suostuta niin sopimus puretaan.
Toinen asia joka koskee tässä tapauksessa ohjelmakortin??? laskutusta jälkikäteen ei ole mahdollista.
Palvelun tarjoaja laskuttaa vuosimaksunsa ko. vuoden aikana tai aivan sen ajan lähellä. Tuollaisilla kahden vuoden päästä lähetetyilla laskuilla ei ole mitään perusteita. Operaattorin kun Welho on itse hoidettava laskutuksensa sopivan ajankohdan aikana. Mikäli Welho esim. haluaa vanhoja ohjelmakorttejaan takaisin on sen informoitava asiakasta joko
a) sopimuksen yhteydessä
b) jälkikäteen kirjallisesti
jotta asiakas on tietoinen asiasta.
Alkuperäinen kirjoittaja mainitsi ettei hänellä ollut sopimuksessaan mitään mainintaa ohjelmakortin palautuksesta eikä häntä koskaan pyydetty palauttamaan sitä.
- Voivoi1
On se kummaa kun liittymän saa avattu muutamassa päivässä, mutta irtisanominen kestää kuukauden. Suoranaista pakkomyyntiä.
- PertsaPörö
Helvetin vaikeaa on irtisanominen. Itse tein sen sähköisellä yhteydenottolomakkeella tammikuussa ja tänään asiaa kyselin kun mitään ei ole kuulunut. Sanoivat etteivät ole koko viestiä saaneet. Suorastaan törkeää rahastusta kun voihan sitä aina väittää ettei ole irtisanomisilmoitusta saanut......
- Laskunmaksaja
Yritin vuoden alussa tiedustella sähköisellä palautelomakkeella, miksi maksan kahdesta ohjelmakortista joka toinen kk. Laskulla siis veloitetaan aina DNA TV-kortti JA Welho ohjelmakortti. Maksullisia kanavia ei ole ollut yli 1,5 vuoteen ja ennen sitäkin hyvin harvoin ja 1 maksukanava enintään. Pyysin oikaisua asiaan ja hyvitystä, jos minua on tuplalaskutettu.
Eipä kuulunut mitään. Helmikuussa laitoin uutta viestiä samalla tavalla. DNA:lta soitettiin seuraavana päivänä. Eivät olleet saaneet aiempaa viestiäni. Vastaus reklamaationi oli, että on oma mokasi, että olet maksanut kahdesta kortista tähän päivään asti. Toinen kortti olisi kuulemma pitänyt palauttaa uuden kortin saapuessa. Sellaisesta ei kuitenkaan ollut mitään infoa uuden kortin saadessani. Eivät siis suostuneet hyvittämään liikaa maksamiani korttimaksuja, joita on siis usean vuoden ajalta. Uhkasin kuluttaja-asiamiehellä. Tarjosivat maksukanavapakettia hyvityksenä. Rahaa eivät voi palauttaa, koska olen laskuni kiltisti maksanut ja sillä hyväksynyt heidän laskutuksensa. Lupasivat kuitenkin ottaa maksun pois jatkossa. Vielä ei ole siitä todisteita... Epäilen kyllä.
Jep, oma moka sitten varmaan niin, mutta aion todellakin olla asiakaspalveluun vielä yhteydessä ja reklamoida kovemmin ja jos sekään ei auta, niin kuluttaja-asiamiehen kautta sitten. Härskiä toimintaa, eroon tuosta puljusta on päästävä!
- Paskadna
Samaa DNA paskaa koko sakki, nykyään lähettävät huomautuksen maksamattomista puhelinlaskuista kännyyn vaikka olen eräpäivänä sen maksanut, vittu mitä pummeja
- kikiikko
Sanoin irti entisen dna sopparin 28.08.2016 vaihto oli telefinland.Vanhaa sopparia olisi ollut 27.9.2016 asti .Tarjosivat uutta 4 gteho liittymää 24,9e (irtisanomisaika 14 vrk JONKA OTIN 12kk,joka astui voimaan 28.8.2016: pidin sitä liian kalliina ja ostin telefinland 15 eur 5000 min soit ja 5000tekst ja pieni netti ,kun se on melkein kaikissa liittymissä operattorista riippumatta.Sitä alkoi DNA vittuilu !!!! Yrittivät pakolla pitää asiakkaan 2 soittoa ja kolme eri henkilöä tyrkyttivät ,että heiltä saa saman yhtä edullisesti!!!! Ja vielä yrittivät maksattaa 27.9.2016 asti vanhaa sopparia vaikka vaihto ajateltu 06.09.2016 telefinland!!!!!vITTU MITÄ HUUTOKAUPPAA!! Varmaan eka akka jolle soitin aiheutti tahallaan koko sopan ,kun ei suostunut että irtisanominen on selvä (tein ennen 14vrk)minun puolelta ja piti KOLME KERTAA SANOA SE SILLE. TÄYS PASKA PULJU KOKO DNA
- PekkaPösö
Sanoma myi Welhon DNA:lle vuonna 2010: http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001674583.html
- Tepazzi
AIVAN selvästi lukee DNA omilla sivuillaettä kortin palauttamatta jättämisestä veloitamme sen ja sen verran KUNHAN vaan osaa etsiä sen sivun ja sieltä lukea!
Että IHA Nomaa syytä on kun töpeksii!
KAi teillä on sopimusehdot annettu kun olette johonkin liittyneetkin?
Mutta kun ette niitä lue!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193106
- 1162411
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262206Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231996Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41995Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2411974Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001616Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051404- 731237
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351126