Welhon vittumainen asiakaspalvelu irtisanomistilanteissa

lasjdsdjl

Kyllä suoraan sanoen vituttaa Welhon kaapelilaajakaistan sekä ohjelmakanavan/kortin irtisanominen.
Kaksi vuotta sitten irtisanoin ohjelmakanavan. Saamissani sopimusehdoissa ei mainittu mitään sen muovisen ohjelmakortin palauttamisesta. Tänä vuonna yrittivät rahastaa kortista vaikkei minulla ole ollut edes mitään kanavapakettisopimusta voimassa kahteen vuoteen.

Kun tämän lisäksi irtisanoin kaapelilaajakaistan tammikuussa (sähköpostitse ja kirjatulla kirjeella) niin eivät tehneet mitään. Taas lähetin viestiä jossa mainitsin että pois kytkennästä se kaapelilaajakaista ja lopulta tuli helmikuussa ilmoitus että olen irtisanonut Welhon yhteydet. Irtisanomisilmoitukseen oli merkitty päivämääriksi helmikuun 28.

En sano etteikö Welhon kaapelikanava olisi ok, mutta asiakaspalvelu ja laskutus ovat täysin perseestä.

No, kuluttaja-asiamiehelle lähti tästä asiasta selostus.

9

4772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiritset

      http://www.welho.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/toimitusehdot => Yleiset toimitusehdot kuluttaja-asiakkaille.

      ohjelmakortti: Welhon asiakkaalle vuokraama digitaalisten maksu-tv-palvelujen tai muiden salattujen
      palveluiden salauksenpurkuun tarkoitettu kortti (joka asennetaan digisovittimeen tai muuhun päätelaitteeseen) => Suomeksi: Sinulle on vuokrattu sellainen ja maksat siitä vuosimaksun. Syy: Pelkällä kortilla saa palveluja, esim. nyt voi katsoa YLE HD-kanavaa, jos on siihen sopiva vastaanotin.

      Palvelupisteessä asioidessani todettiin, että toinen maksukorteistani pitää päivittää. Sain uuden kortin ja palautin vanhan kirjeessä. Jos en olisi palauttanut, niin siitä olisi jatkunut vuosimaksu. Ei kai tuo ole liian vaikeaa postittaa kortti asiakaspalveluun, jos sanoo palvelun irti?

      http://www.welho.fi/yksityisille/tvpalvelut/hinnastojayleisettoimitusehdot#muut maksut kertoo, että "Ohjelmakortin uushankintahinta 30,00 euroa veloitetaan mikäli ohjelmakorttia ei palauteta sopimuksen päättyessä" Kortti ei ole ilmainen Welhollekaan, joten se laskutetaan loppuvaiheessa asiakkaalta. Kortti tuskin maksaa kolmeakymppiä suurina määrinä tilattaessa, joten osa hinnasta on varmaan muistin virkistämistä varten;)

      • OTK

        Näitä ehtoja Welho ei ole antanut kaikille asiakkailleen v. 2003 - 2005 tehtyjen sopimusten myötä.
        Welhon on täysin turha mennä viittaamaan kaikenlaisiin sopimuskohtiin joita se on määritellyt jälkikäteen asiakkaisiin jotka eivät ole kyseisiä sopimuksia aikanaan edes allekirjoittanut.

        Suomen laissa määritellään, että mikäli asiakas ei saa tietoa uusista sopimusehdoista eikä myöskään allekirjoita niitä niin ne eivät koske heitä. Palveluntarjoajan kun Welhon on itse pidettävä huolta siitä että se tiedoittaa asiakkaille muuttuvista sopimusehdoista. Jos muuttuviin sopimusehtoihin ei suostuta niin sopimus puretaan.

        Toinen asia joka koskee tässä tapauksessa ohjelmakortin??? laskutusta jälkikäteen ei ole mahdollista.
        Palvelun tarjoaja laskuttaa vuosimaksunsa ko. vuoden aikana tai aivan sen ajan lähellä. Tuollaisilla kahden vuoden päästä lähetetyilla laskuilla ei ole mitään perusteita. Operaattorin kun Welho on itse hoidettava laskutuksensa sopivan ajankohdan aikana. Mikäli Welho esim. haluaa vanhoja ohjelmakorttejaan takaisin on sen informoitava asiakasta joko

        a) sopimuksen yhteydessä
        b) jälkikäteen kirjallisesti
        jotta asiakas on tietoinen asiasta.

        Alkuperäinen kirjoittaja mainitsi ettei hänellä ollut sopimuksessaan mitään mainintaa ohjelmakortin palautuksesta eikä häntä koskaan pyydetty palauttamaan sitä.


    • Voivoi1

      On se kummaa kun liittymän saa avattu muutamassa päivässä, mutta irtisanominen kestää kuukauden. Suoranaista pakkomyyntiä.

    • PertsaPörö

      Helvetin vaikeaa on irtisanominen. Itse tein sen sähköisellä yhteydenottolomakkeella tammikuussa ja tänään asiaa kyselin kun mitään ei ole kuulunut. Sanoivat etteivät ole koko viestiä saaneet. Suorastaan törkeää rahastusta kun voihan sitä aina väittää ettei ole irtisanomisilmoitusta saanut......

      • Laskunmaksaja

        Yritin vuoden alussa tiedustella sähköisellä palautelomakkeella, miksi maksan kahdesta ohjelmakortista joka toinen kk. Laskulla siis veloitetaan aina DNA TV-kortti JA Welho ohjelmakortti. Maksullisia kanavia ei ole ollut yli 1,5 vuoteen ja ennen sitäkin hyvin harvoin ja 1 maksukanava enintään. Pyysin oikaisua asiaan ja hyvitystä, jos minua on tuplalaskutettu.

        Eipä kuulunut mitään. Helmikuussa laitoin uutta viestiä samalla tavalla. DNA:lta soitettiin seuraavana päivänä. Eivät olleet saaneet aiempaa viestiäni. Vastaus reklamaationi oli, että on oma mokasi, että olet maksanut kahdesta kortista tähän päivään asti. Toinen kortti olisi kuulemma pitänyt palauttaa uuden kortin saapuessa. Sellaisesta ei kuitenkaan ollut mitään infoa uuden kortin saadessani. Eivät siis suostuneet hyvittämään liikaa maksamiani korttimaksuja, joita on siis usean vuoden ajalta. Uhkasin kuluttaja-asiamiehellä. Tarjosivat maksukanavapakettia hyvityksenä. Rahaa eivät voi palauttaa, koska olen laskuni kiltisti maksanut ja sillä hyväksynyt heidän laskutuksensa. Lupasivat kuitenkin ottaa maksun pois jatkossa. Vielä ei ole siitä todisteita... Epäilen kyllä.

        Jep, oma moka sitten varmaan niin, mutta aion todellakin olla asiakaspalveluun vielä yhteydessä ja reklamoida kovemmin ja jos sekään ei auta, niin kuluttaja-asiamiehen kautta sitten. Härskiä toimintaa, eroon tuosta puljusta on päästävä!


    • Paskadna

      Samaa DNA paskaa koko sakki, nykyään lähettävät huomautuksen maksamattomista puhelinlaskuista kännyyn vaikka olen eräpäivänä sen maksanut, vittu mitä pummeja

    • kikiikko

      Sanoin irti entisen dna sopparin 28.08.2016 vaihto oli telefinland.Vanhaa sopparia olisi ollut 27.9.2016 asti .Tarjosivat uutta 4 gteho liittymää 24,9e (irtisanomisaika 14 vrk JONKA OTIN 12kk,joka astui voimaan 28.8.2016: pidin sitä liian kalliina ja ostin telefinland 15 eur 5000 min soit ja 5000tekst ja pieni netti ,kun se on melkein kaikissa liittymissä operattorista riippumatta.Sitä alkoi DNA vittuilu !!!! Yrittivät pakolla pitää asiakkaan 2 soittoa ja kolme eri henkilöä tyrkyttivät ,että heiltä saa saman yhtä edullisesti!!!! Ja vielä yrittivät maksattaa 27.9.2016 asti vanhaa sopparia vaikka vaihto ajateltu 06.09.2016 telefinland!!!!!vITTU MITÄ HUUTOKAUPPAA!! Varmaan eka akka jolle soitin aiheutti tahallaan koko sopan ,kun ei suostunut että irtisanominen on selvä (tein ennen 14vrk)minun puolelta ja piti KOLME KERTAA SANOA SE SILLE. TÄYS PASKA PULJU KOKO DNA

    • PekkaPösö
    • Tepazzi

      AIVAN selvästi lukee DNA omilla sivuillaettä kortin palauttamatta jättämisestä veloitamme sen ja sen verran KUNHAN vaan osaa etsiä sen sivun ja sieltä lukea!
      Että IHA Nomaa syytä on kun töpeksii!
      KAi teillä on sopimusehdot annettu kun olette johonkin liittyneetkin?
      Mutta kun ette niitä lue!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe