Ihmissuhdeongelmat

Maricca-73

Onko teillä Neitsyillä ollut ihmissuhdeongelmia, jotka liittyvät mielestänne siihen, että olette Neitsyt-merkissä syntyneitä? Miten olette selvinneet niistä, ja mitä olette oppineet ihmissuhteista? Minua kiinnostaa tietää, koska olen itse Neitsyt(nainen).

Nuorempana olin useammalle ihmiselle jonkinlaisessa "auttajan" roolissa, joka lankesi minulle kuin itsestään. En tietoisesti pyrkinyt olemaan tällaisessa roolissa, mutta koska olen aina ollut aika ymmärtäväinen ja myös kiinnostunut ratkomaan omien ongelmieni lisäksi muidenkin ongelmia - liiankin kanssa - niin jossain vaiheessa sitten roolijako oli selvä: Minun tehtäväni oli auttaa ja tukea, mutta koskaan en saanut suoraan sanoa mitään kyseisille ihmisille. Koin tällaiset suhteet yksipuolisina; itse en välttämättä saanut ymmärrystä silloin, kun olisin sitä tarvinnut, pikemminkin päinvastoin.

Kun sitten paljon paljon myöhemmin, ihmissuhteista oppineena, olen alkanut sanoa asioita suoraan, niin nämä kyseiset ihmiset ovat olleet niitä, jotka ovat saaneet sätkyjä sanomisistani. Kyse ei ole siitä, että olisin sanonut jotakin ilkeää, vaan ihan suoraan asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä on ollut heille aivan liikaa, koska suhdettani heihin on määrittänyt aina se, että minun tulee vain ymmärtää ja tukea.

Nykyään olen tekemisissä vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat riittävän itsenäisiä kunnioittaakseen muiden rajoja. Epävarmat, muihin ihmisiin takertujat kierrän kaukaa.

4

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neitsytnainen

      Kuulostaapa tutulta. Olen ollut koko ikäni leelianlepotuoli sekä ystäville, työkavereille, sukulaisille. Iän myötä olen pikkuhiljaa oppinut välillä sanomaan suoraan, etten jaksa aina kuunnella toisten murheita ja että olisi kiva jos meikäläisenkin asioista oltaisiin joskus kiinnostuneita. On suunnattoman helpottavaa tajuta, ettei aina tarvitse ottaa kaikkea kannettavakseen. Tämä on kyllä luonteenpiirteenä selvästi neitsyelle ominainen piirre, kuunnellaan ja autetaan mielellämme.

      • himmi

        Hei,kyläpä oli tuttua luettavaa. Olen myös neitsytnainen ja tää ns tukihenkilön rooli lankeeaa ihan huomaamatta mulle, varsinkin miehet kokevat minut jotenkin auttajana heidän parisuhde solmuissaan.
        Sitten kun itse kaipais apua tai kuuntelijaa niin ei näy ketään.
        Ei ole kauaa kun eräs ystäväni soitteli ja kävi kahvilla.. pikkuhiljaa puhe kääntyi hänen ja miesystävänsä ongelmiin, kuuntelin ja heitin asioista kysymyksiä mitä jos ja mitä jos?? neuvoin ja nyt niillä menee hyvin... niin hyvin ettei kahville ehditä saati tavata.
        En tiiä mistä tää kaikki johtuu??? voiko joku syntymäaika vaikuttaa näin??? en tiiä.


    • neits_M

      Tuntuu tosiaan siltä, että neitsyt kulkee tuon polun, mutta sillä lie myös tietty tarkoitus. Kun neitsyt on oppinut tuon alueen, niin silloin alkaa vaatia myös vastapalvelusta ja jos sitä ei tule, niin se on menoa takavasemmalle. Autettava ei ymmärrä tätä puolta. Mutta on siitä kyllä ollut hyötyäkin, koska itse silloin osaa myös ratkaista omia ongelmiaan ilman auttajaa. Eikös?

      • Maricca-73

        Juuri näin on: Neitsyt osaa ratkaista omat ongelmansa ilman auttajaa, ja kun on edennyt kehityksessään tähän pisteeseen, niin seuraavaksi Neityttä syytetäänkin ihmiseksi, joka kuvittelee olevansa täydellinen (= ei puhu ongelmistaan, kuvittelee siis olevansa parempi kuin muut).

        Omalta kohdaltani voin vain sanoa, että olen onneksi päässyt siihen pisteeseen, jossa edelleen kyllä mielellään autan apua tarvitsevaa, mutta en jää enää kenenkään terapeutiksi. Jokaisen ihmisen tulisi mielestäni jossain vaiheessa ymmärtää auttaa itse itseään. Liika on aina liikaa. Kenellekään ei ole hyväksi tulla autetuksi jatkuvasti. "Oma apu paras apu" sopii Neitsyen arvomaailmaan.

        Toinen aforismi, jota mielelläni käytän on: "Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee." Joskus näistä rasittavsita ihmissuhteista ei pääse koskaan eroon. Olet aina se, johon joku purkaa ensimmäisenä turhaumansa. Vaikutat ihmiseltä, joka ottaa vastaan mitä vain... vaan eipä se näin ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe