Jäätynyt vene

Heikki Lappajärvi

Moi!
Tulin taaisin suomeen ulkomailta ja huomasin pahaksi onneksi moottoriveneeni jäätyneen kiinni laiturissa ollessaan, miten pirussa saan sen helpoiten irti Oulussa?

19

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armand Kapiainen

      Telamiinalla.

      Otat ja pistät sen miinan siihen Terhin keskihuhdolle ja hyppäät päälle. Jollei lasahda niin livauta kerran lekalla.

      Vene lähtee jäistä ja kaikki ovat tyytyväisiä!

    • 23

      Kaira ja jääsaha

    • tänne etelään niin irroitetaan.

      • hyviä

        ideoita. Onko näitä telamiinoja mahdollista jostain hankkia?


      • hyviä kirjoitti:

        ideoita. Onko näitä telamiinoja mahdollista jostain hankkia?

        kai hemmo oikeasti kysele miten irroittaa ,föönikin on muuten hyvä, hyvä talvi saa aikaan hyviä keskusteluja talveen liittyen, ei pilata sitä tiukkapipoisuudella.


    • PuSe

      Alähän hätäile. Kunhan teet kunnon rahallisen tarjouksen urakasta niin lupaan hoidella asian vapun ja juhannuksen välissä.

    • mcsea

      veneen merkki ja malli ylös paperille ja käy venemessuilla valmistajalta kysymässä ohjeet. Vain tällä tavalla saat tietää valmistajan virallisen toimintamallin ja veneen takuu säilyy.

      Jos kerkiä messuille niin soittele finboattiin ne ainakin osaa neuvoa.

    • helpot vinkit

      Helposri, aloitat kossun juomisen nyt, tilaat taksin veneelle ja juot samalla kossuia, maksat kuskille (mieluiten kossullta) hörppäät rannassa lisää kossua, etsit oikean laituri, juot kävellessä kossua, näet jäätyneen veneen, otat pirun pitkän kossuryypyn, hyppäät botskiin, imet sitä kossua, heiluttele ja niivitä sitä purkkia, ime kossua, jollain helvetin kepillä tökit sitä jäätä ja juot kossua ja kiroat ja juot kossua taksi kotiin ja matkalla kossua sitten tietsikalle vähän kossua, vene nettiveneeseen myyntiin ja ansaittu kossuryyppy päälle.

      • X

        Pitää saada kulmakuppilan kollit valomerkin jälkeen mukaan rantaan ja kun olette päässeet perille tarjoat jokaiselle kolmellekymmenellekolmelle oluen. Ne juotuanne kusette kaikki yhtäaikaa veneen vesirajaan ja sen tehtyänne vedätte veneen jään päälle. A-vot homma hoidettu!


      • X kirjoitti:

        Pitää saada kulmakuppilan kollit valomerkin jälkeen mukaan rantaan ja kun olette päässeet perille tarjoat jokaiselle kolmellekymmenellekolmelle oluen. Ne juotuanne kusette kaikki yhtäaikaa veneen vesirajaan ja sen tehtyänne vedätte veneen jään päälle. A-vot homma hoidettu!

        :D


      • X
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        :D

        Kiitoksia kunniasta.


      • Heikki Lappajärvi
        X kirjoitti:

        Kiitoksia kunniasta.

        Onnistuisiko, mikäli laitan nuotiot ihan veneen viereen? venehän on lasikuitua ja jää tietenkin jäätä, niin eikö jää lähde enemmin sulamaan kuin vene?


      • 12+3
        Heikki Lappajärvi kirjoitti:

        Onnistuisiko, mikäli laitan nuotiot ihan veneen viereen? venehän on lasikuitua ja jää tietenkin jäätä, niin eikö jää lähde enemmin sulamaan kuin vene?

        Mitäs luulette, miten toimis urea, ei oikea kusi vaan kemian teollisuuden tuote, jota on käytetty esim. lentokenttien jäänpoistoon. Helpoin tapa saada vois olla ostaa Nesteen raskaan kaluston asemilta adblue-dieselien lisäainetta? Se on kai ureaa liotettuna veteen (33%). sen kun kuumentais sillä nuotiolla ja kaatais veneen ympärille? hinta on luokkaa euron/litra pistoolista. Tämä on duudsonmainen kokeilu, allekirjoittanut ei vastaa seurauksista.... Kommentoikaa jos jollain oikeaa tietoa tähän?


      • Heikki Lappajärvi
        12+3 kirjoitti:

        Mitäs luulette, miten toimis urea, ei oikea kusi vaan kemian teollisuuden tuote, jota on käytetty esim. lentokenttien jäänpoistoon. Helpoin tapa saada vois olla ostaa Nesteen raskaan kaluston asemilta adblue-dieselien lisäainetta? Se on kai ureaa liotettuna veteen (33%). sen kun kuumentais sillä nuotiolla ja kaatais veneen ympärille? hinta on luokkaa euron/litra pistoolista. Tämä on duudsonmainen kokeilu, allekirjoittanut ei vastaa seurauksista.... Kommentoikaa jos jollain oikeaa tietoa tähän?

        Sain avukseni paikallisen jääkiekkoseuran jää tuurnineen, vene lähti irti mutta ainoa miinus on yksi pieni reikä veneen kyljessä, kun yksi pojista löi liian lähelle venettä


      • Heikki Lappajärvi
        Heikki Lappajärvi kirjoitti:

        Sain avukseni paikallisen jääkiekkoseuran jää tuurnineen, vene lähti irti mutta ainoa miinus on yksi pieni reikä veneen kyljessä, kun yksi pojista löi liian lähelle venettä

        Ei ollut kuin 8cm*1cm pohjasta läpimenevä railo vesirajan alapuolella, jonka sain paikattua valkosella sikaflexillä lähes näkymättömiin.


      • aäsdpofaäsodfj
        Heikki Lappajärvi kirjoitti:

        Ei ollut kuin 8cm*1cm pohjasta läpimenevä railo vesirajan alapuolella, jonka sain paikattua valkosella sikaflexillä lähes näkymättömiin.

        Hyvä! Enää tarvitsee sohaista vähän jotain halpaa maalia päälle ja potski lihoiksi!


      • No joo...

    • Maritime1

      Hey, sama kohtalo on osunut pari kertaa kohdalleni. Noh, kairalla jäähän reiät reilusti veneen ulkopuolle ettei tule tappioita. Jääsahalla reiästä reikään ja kas, vene on irti jäästä. Ongelma on kuinka saa veneen kyljissä olevat irtojäät irti jotta saa veneen ns. vapaaseen veteen ja tilaa liikutella venettä. Seuraavaksi vene on nostettava jäälle ja yleensä homma on hoidettu ihan miesvoimin. Esim. perä jäälle ja sitten vetoa takaapäin vaikka kelkalla tai mönkkärillä. Toki venettä on tuettava/nostettava prosessin aikana. Muuten tukevat laudat eivät ole huonoja.

      Ongelma on yleensä moottori; jos se on jäänyt alas niin voi-voi, nostosta tulee hankala. Ylöskipattuna kone on helpompi käsitellä. Niin ja kaiun anturit menee hyvin helpolla romuksi. Ota mukaan kuumaa vettä jolla voi saada anturin ympärillä olevan jään pois.

      Kohtalontovereita löytyy muuten Espoostakin, otin sarjan kuvia:
      http://bluebrook.wordpress.com/2010/01/24/peramoottoreiden-talvitestin-ykkonen-mariner/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe