Kuka puollustaa pientä

Täällä keskustellan nimeltä joidenkin puolueiden ehdokkaista.Kysyn kuitenkin kuka puollustaa pientä ihmistä ja on siten rinnallakulkija ja tuntee hieman ns koulujakäymättömien tarpeet joita luukutetaan.MK

52

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Hämeestä.

Ne jotka köyhää puolustavat, ovat kuolleet sukupuuttoon. Eihän köyhällä ole mitään virkaa tässä yhteiskunnassa, jossa on kovemman laki. Ihmisten ahneus ja kateus, ovat niitä elementteja jotka ruokkivat tätä yhteiskunnan köyhälistön kurjuutta. Kun viel'ä Lieksakin saa niitä elintasopakolaisia, on piruparkojen (köyhät etp:set) määrä tuplaantunut. kun vielä, (MOT tv ohjelma) saapuu pakolaiset sukukuntineen, eli MOT ohjelman mukaan jopa 30 henk. saattaa kuulua perhekuntaan, niin mikä Lieksan on ollessa. Pientä on Pielistien remontti näihin kuluihin verrattuna, mitä pakolaiset tuo tullessaan. Mutta, aikansa kutakin.

• Mitä on sitten tuo maanhanmuuttopolitiikka.Suomi on omalta osalta sitoutunut ottamaan pakolaisia mutta mitkä ovat sitten nuo perusteet ja määrä.Olemme osa Suomea Lieksakin ja silloin kun henkilö on saanut oleskeluluvan Suomeen niin hän voi valita asuinpaikkansa ja niitä henkilöitä on tiettävästi Lieksassa opiskelemassa ja luin juuri tuosta lehdestä otsikon,että Sosiaalitoimi ja vuokratalot tekivät sopimuksen välivuokrauksesta.
        Mutta huolestuttava rikollisuus myös on se ,että jo yhdeksän rasistista tapausta on jo Lieksassa jonka poliisi toteaa olevan jo liikaa.
        Olen myös havainnut jopa aiheellisia ja aiheettomia asiaa koskevia kirjoituksia täällä verkossa, en ole katsonut tuota ohjelmaa jonka varmaan voin katsoa mutta lienee yksittäistapaus en tiedä,mutta kuitenkin noihin eri tukimuotoihin on ohjeet olemassa ja ne voinee tarkistaa lainsäädännön osalta olen katsonut mutta näin suoralta kädeltä en tässä ala niitä muistelemaan, mutta kun täällä kirjoitettiin 2500e niin jo "hevosmiesten tietotoimisto" laitto kylällä tonnin lisää joten ne tietolähteet ovat siten epäluotettavia.
        Mutta kuitenkin meille virtaa luvattomia pakolaisia myös Suomeen. MK

• kysymys?

Pieni-ihminen, sinä joka olet joutunut ”luukutuksen” kouriin, mistä siis apu? Poliittiset intressit, jotka voisivat asiaan vaikuttaa parantavasti, he eivät tarvitse sinua muulloin, kuin äänestys kopin käyttäjänä. Olipa yksittäinen edustaja kuka hyvänsä ja kuinka asialleen paneutunut, niin heti kun valtuutus on myönnetty, hänen kätensä sidotaan puolueen- nimissä ja näin hänestäkin tulee vain normaali rivikansanedustaja, eli on vain siellä jatkona toisten joukossa. Ennen kuin äänestää kannatta kuitenkin hiukan jäsennellä eripuolueiden ajatusmaailmaa, eli käyttää siinä hiukan omaa mielikuvitusta, esim. Kokoomus: rehellinen, mutta ajaa vain parempiosaisen asiaa. Keskusta: ajaa vahvasti vain omia etujaan ja samalla on ahdas ja ehkä hiukan kateellinenkin olemukseltansa. Demarit: on kaikista kepulaisin puolue siksi, että sen kannatus on laajimmat reunasuuntiin nähden, yrittävät myös tehdä samalla rehellistä politiikkaa, mutta onnistumatta siinä kuitenkaan. Tämä reunasuuntien huomiointi on niin suurta puolueessa, että tämä tärkein, eli pieni-ihminen, joka ei omillaan tule toimeen, se on helppoa jättää huomiotta, heistähän ei ole muuta hyötyä puolueelle kuin aktiivinen käynti äänestyspöntöllä. SKDL: on jo niin pieni ryhmältään, eikä se kuulu enää tähän päivään, liikkuu peruutuspaikalla jälkijunassa. Yhdessä kaikki muut pienet puolueet: ovat sitten niitä apupuolueita, eli niitä pilkun ja pisteen paikkoja, niillä pilkuilla ja pisteillä voidaan sitten näitä asioita vähän hämmentää jokaisen maunmukaiseksi.
      Edustajana on mukava olla, sillä ensin tulee runsaasti rahaa ja valta nousee päähän vasta tämän jälkeen. Äänestää pitää, sillä äänestämällä vain voi vaikuttaa, mutta on oltava myös lyhyt muistinen, nähkääs pääsee paljon helpommalla ja kun tulee taas äänestämisen vuoro, niin hullunkierto vaan jatkuu….

• Ainoastaan kuitenkin vaikutetaan asioihin jos halutaan jotain muutosta ja hyvin tärkeänä näen sen,että jokainen ihminen on sen verran kiinnostunut ,että jopa kyseenalaistaa asioita ja koittaa itse niihin vaikuttaa niiden ihmisten kautta jotka ovat vallan kahvassa ja ainakin jokainen kuntalainen voi tehdä kunta-aloitteen ja olen myös itse niitä tehnyt, mutta voidaan myös vaikuttaa noiden puolueiden kautta ja heidän ohjelmia tarkastelemalla ja tuon puolen vuoden jälkeen myöskin muistaa mitä edustajat ovat luvanneet tehdä lupauksin vaalien alla.
        Totesit että pitää olla lyhytmuistinen olen joskus tuon asian kuullut,että polittinen muisti olisi tuon puoli vuotta mutta toisaalta myös josta lupaukset maakuntaan unohtuu kun lentokone nousee Onttolan kentältä Helsinkiin ja täällä oleva pieni ihminen.
        Mutta kai sitä jotain on edustajat saaneet aikaan vaikka ikuisuuskysymys on tuo Kuhmon tie mutta onko sitten havaittavissa miten sitten ravintoloissa alennusta ruuan hinnoissa joten markasta tuli euro mitä me saimme eu myötä kuin tuon valuutan ja taistelua ja paperin pyöritystä.MK

• itsepuolustukseen
        markkukorpinen kirjoitti:

Ainoastaan kuitenkin vaikutetaan asioihin jos halutaan jotain muutosta ja hyvin tärkeänä näen sen,että jokainen ihminen on sen verran kiinnostunut ,että jopa kyseenalaistaa asioita ja koittaa itse niihin vaikuttaa niiden ihmisten kautta jotka ovat vallan kahvassa ja ainakin jokainen kuntalainen voi tehdä kunta-aloitteen ja olen myös itse niitä tehnyt, mutta voidaan myös vaikuttaa noiden puolueiden kautta ja heidän ohjelmia tarkastelemalla ja tuon puolen vuoden jälkeen myöskin muistaa mitä edustajat ovat luvanneet tehdä lupauksin vaalien alla.
        Totesit että pitää olla lyhytmuistinen olen joskus tuon asian kuullut,että polittinen muisti olisi tuon puoli vuotta mutta toisaalta myös josta lupaukset maakuntaan unohtuu kun lentokone nousee Onttolan kentältä Helsinkiin ja täällä oleva pieni ihminen.
        Mutta kai sitä jotain on edustajat saaneet aikaan vaikka ikuisuuskysymys on tuo Kuhmon tie mutta onko sitten havaittavissa miten sitten ravintoloissa alennusta ruuan hinnoissa joten markasta tuli euro mitä me saimme eu myötä kuin tuon valuutan ja taistelua ja paperin pyöritystä.MK

http://www.intermin.fi/intermin/hankkeet/asearpa/home.nsf/files/aahy_huutokauppaluettelo III/$file/aahy_huutokauppaluettelo III.pdf

• itsepuolustukseen kirjoitti:

http://www.intermin.fi/intermin/hankkeet/asearpa/home.nsf/files/aahy_huutokauppaluettelo III/$file/aahy_huutokauppaluettelo III.pdf

Keskusteluun tuodaan noita asioita kuin aikanaan radioaalloilla häirintä sakkijärven polkan sävelin.Eli jos ette asiaa tunne niin kerron säkkijärven polkkaa soittettiin radioaallolla joka saatiin selville vangilta,että raditaajuudella viipurin linna räjäytetään ja näin linna on vielä pystyssä säkkijärven polkan ansioista mm MK

• viisaampana

Keskusteluun tuodaan noita asioita kuin aikanaan radioaalloilla häirintä sakkijärven polkan sävelin.Eli jos ette asiaa tunne niin kerron säkkijärven polkkaa soittettiin radioaallolla joka saatiin selville vangilta,että raditaajuudella viipurin linna räjäytetään ja näin linna on vielä pystyssä säkkijärven polkan ansioista mm MK

neuvon sinnuu Markku hyvä, elä oo milläsikkään noista penistä häirinnöistä, laske vaan korvista läpi, jos kuulet iäniä, tai muuten kulukkoo sanoma läpi piän. Yritä olla toistamatta minä, minä, minä…. ja tarkenna juttujas, mutta ehottomasti jatka kirotuksiasi tiällä palstoilla. Muuten huomenna on ystävänpäivä ja sillon pittää ottaa huumorin kannalta kaikki asiat. Hyvää Ystävänpäivää.

• mjäähä
        viisaampana kirjoitti:

neuvon sinnuu Markku hyvä, elä oo milläsikkään noista penistä häirinnöistä, laske vaan korvista läpi, jos kuulet iäniä, tai muuten kulukkoo sanoma läpi piän. Yritä olla toistamatta minä, minä, minä…. ja tarkenna juttujas, mutta ehottomasti jatka kirotuksiasi tiällä palstoilla. Muuten huomenna on ystävänpäivä ja sillon pittää ottaa huumorin kannalta kaikki asiat. Hyvää Ystävänpäivää.

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/tähän_ei_imagokonsultti_pysty_toppahousukolari_5879980.html

• voihitsi
        viisaampana kirjoitti:

Ei lopu nuo minä minät. Eihän tuossa kun vauhti pahenee, Samat jutut on ollut paraillaan parikymmentä kertaa.

• sitä punasta
        voihitsi kirjoitti:

Ei lopu nuo minä minät. Eihän tuossa kun vauhti pahenee, Samat jutut on ollut paraillaan parikymmentä kertaa.

Hai!

Ka miehi luulen ja pijän varmana sitä, ettee tuo markku kaljjoo tae vinnookkaa sua ottoo yhtään !

Hällä on mukavvoo jo iliman niitäkkii!

Tv:Kuotta, nettitutkija ja persoonallisterapeutti.

• hörinoistä vaan köyhän ihmisten asioista. mk

• Buck

hörinoistä vaan köyhän ihmisten asioista. mk

Luuletko tosiaan tänne kirjoittelemalla noita älyttömyyksiä, vaikuttavasi joidenkin ihmisten elämään. Ja vielä parantavasi jonkun elämäntilannetta. Hohhoi.
        Eiköhän tuon kirjoittelun tarve ole lähinnä itseäsi varten. Onhan se kiva nähdä, että on olemassa jossakin.

• veli tuck
        Buck kirjoitti:

Luuletko tosiaan tänne kirjoittelemalla noita älyttömyyksiä, vaikuttavasi joidenkin ihmisten elämään. Ja vielä parantavasi jonkun elämäntilannetta. Hohhoi.
        Eiköhän tuon kirjoittelun tarve ole lähinnä itseäsi varten. Onhan se kiva nähdä, että on olemassa jossakin.

Mitenkähän se tuo RH pärjää, kun on kylmää ja koleaa.Jokohan RH on muutanut metsästä kaatopaikalle asumaan. Mitenkähan maahanmuuttajat vaikuttaa Robinin elämään. Mitenkän RH:lla riittää nuolia jousipyssyynsä. Onkohan Robinilla villasukkia riittävästi. Tämmösiä aatoksia näin aluksi. Mitä toiset tuumaa. Kannattaako RH huolta kantaa.

• se oekkeen on
        veli tuck kirjoitti:

Mitenkähän se tuo RH pärjää, kun on kylmää ja koleaa.Jokohan RH on muutanut metsästä kaatopaikalle asumaan. Mitenkähan maahanmuuttajat vaikuttaa Robinin elämään. Mitenkän RH:lla riittää nuolia jousipyssyynsä. Onkohan Robinilla villasukkia riittävästi. Tämmösiä aatoksia näin aluksi. Mitä toiset tuumaa. Kannattaako RH huolta kantaa.

pikemminkin don goyte joka taistelee tuullimyllyjä vastaan .
        vai olisko sittenkin benny hill

• kauhia tölli

hörinoistä vaan köyhän ihmisten asioista. mk

Mulle tuli hirviä huoli tuosta Rölli Peikosta. Mitenkähän sillä päivät menee, kun sen mökki ol aika hatara. Ja jos en väärin muista, niin eihän sillä oo kenkiäkään.

• sitä punasta kirjoitti:

Hai!

Ka miehi luulen ja pijän varmana sitä, ettee tuo markku kaljjoo tae vinnookkaa sua ottoo yhtään !

Hällä on mukavvoo jo iliman niitäkkii!

Tv:Kuotta, nettitutkija ja persoonallisterapeutti.

Eli monta vuotta oli tipaton kausi,eli kun olin toimeentuloa vailla en sallinut itselleni mitään nautintoaineita ei pisaraakaan, jotta olisi lapsille edes jotakin syötävää ja koti.
        Mutta tulin tietämään miten saneeraus hoidetaan omassa taloudessa.MK

• jallu tup
        kauhia tölli kirjoitti:

Mulle tuli hirviä huoli tuosta Rölli Peikosta. Mitenkähän sillä päivät menee, kun sen mökki ol aika hatara. Ja jos en väärin muista, niin eihän sillä oo kenkiäkään.

Aivan aiheellista oli tuo ajatus Rölli peikosta.

http://www.youtube.com/watch?v=c5ipCaGWjtU&feature=related

• apuja röllille

• on aloitettu

tarkoituksella saada OIKEAKSI vastaukseksi Soile Syrjäläinen. Ei siis mitään uutta.

• Yksin Soile ei saa asioita kuntoon hänhän on ollut vuosikymmenet täällä työssä joten köyhät ei ole loppuneet sinä aikana.
        Kuitenkin totean,että tietoa ja taitoa työssä tarvitaankin sellainen asia tulee jokaisen omassa homassa hallita muutenhan tulee työssä vaan sutta.MK

• sutta ja skuntaa

Yksin Soile ei saa asioita kuntoon hänhän on ollut vuosikymmenet täällä työssä joten köyhät ei ole loppuneet sinä aikana.
        Kuitenkin totean,että tietoa ja taitoa työssä tarvitaankin sellainen asia tulee jokaisen omassa homassa hallita muutenhan tulee työssä vaan sutta.MK

Ootko sie Markku koskaan ollut huolissasi kolmesta pikku porsaasta. Mites niijen käy. Et sie niistä välitä.Entäs Pikku Hukasta. Kun kailotat niistä köyhistä ja pienistä.
        Entäs pååministeri. Asuu jossakin vuokrakämpäsä ilman haaremia ja puolue- ja yritystukija. Mitäs hällä. Entäs puoluesihteeri. Mihin hää kankesa survoo. Kun media jahtaa. On sulle murhetta tullut....Mites Paavo.Jalasmökkiään pönkää ettei kaavu.

• osas.kepu

Yksin Soile ei saa asioita kuntoon hänhän on ollut vuosikymmenet täällä työssä joten köyhät ei ole loppuneet sinä aikana.

Asetu kuule ite ehokkaaksi ja paranna asiat. Kun noin pirun kärkevä ja viisas tunnut olevan. Jos saat edes paikallisosaston tuen. Muuten hiljene????

• sutta ja skuntaa kirjoitti:

Ootko sie Markku koskaan ollut huolissasi kolmesta pikku porsaasta. Mites niijen käy. Et sie niistä välitä.Entäs Pikku Hukasta. Kun kailotat niistä köyhistä ja pienistä.
        Entäs pååministeri. Asuu jossakin vuokrakämpäsä ilman haaremia ja puolue- ja yritystukija. Mitäs hällä. Entäs puoluesihteeri. Mihin hää kankesa survoo. Kun media jahtaa. On sulle murhetta tullut....Mites Paavo.Jalasmökkiään pönkää ettei kaavu.

Olen huolehtinut aikanaan kotona monestakin pienestä porsaasta ja oli melkoinen emakko vielä ja myös kävin naapurissakin hoitamassa karjaa.
        Hoihin muihin seikkoihin ei edes kannata kiinnitää minun huomiota. eli juuri alko paskattaa ja minkähän vuoksi.MK

• osas.kepu kirjoitti:

Asetu kuule ite ehokkaaksi ja paranna asiat. Kun noin pirun kärkevä ja viisas tunnut olevan. Jos saat edes paikallisosaston tuen. Muuten hiljene????

Taidan tietää asioista sen verran,että osaan toimia hyvinkin itsenäisesti ja riittisesti ja tuota hiljenemisasiaa en edes harkitse.joten tee vain junttatyötä tahollasi MK

• satin serla

Olen huolehtinut aikanaan kotona monestakin pienestä porsaasta ja oli melkoinen emakko vielä ja myös kävin naapurissakin hoitamassa karjaa.
        Hoihin muihin seikkoihin ei edes kannata kiinnitää minun huomiota. eli juuri alko paskattaa ja minkähän vuoksi.MK

Siihen on helppo yhtyä. Olethan ollut keskustapuolueessa. Siellähän mainittuja röhkijöitä on. Osuva vertaus Korpinen.
        Pyyhippä serlalla. Tai sormella.

• edu. kettu

Taidan tietää asioista sen verran,että osaan toimia hyvinkin itsenäisesti ja riittisesti ja tuota hiljenemisasiaa en edes harkitse.joten tee vain junttatyötä tahollasi MK

Ookkos kuullu, kun viijen markan suutari teki kuuven markan vahingot. Lieksassa voi sanoa, että kuuden Markun vahinko.

• edu. kettu kirjoitti:

Ookkos kuullu, kun viijen markan suutari teki kuuven markan vahingot. Lieksassa voi sanoa, että kuuden Markun vahinko.

Mutta tiedän senkin,että guinesin ennätyksessä oli markkuja enenmän kuin muhamettia.

Mutta tuo viestisi hipoo taas pilviä jotta taisi tulla sinulle vahinko voi pientä.MK

• ronalt reegan

Mutta tiedän senkin,että guinesin ennätyksessä oli markkuja enenmän kuin muhamettia.

Mutta tuo viestisi hipoo taas pilviä jotta taisi tulla sinulle vahinko voi pientä.MK

Teetkö tosiaan paikallistason kepupolitiikaa vai mitä oikein meinaat. Toiminetko keskustapuolueen sanansaattajana tulevia vaaleja ajatellen. Kysymyksenä, kun seuraa noita kannanottojasi. Jos vastannet. Ilman ylläpito uhkauksia.

• ronalt reegan kirjoitti:

Teetkö tosiaan paikallistason kepupolitiikaa vai mitä oikein meinaat. Toiminetko keskustapuolueen sanansaattajana tulevia vaaleja ajatellen. Kysymyksenä, kun seuraa noita kannanottojasi. Jos vastannet. Ilman ylläpito uhkauksia.

Millaista on yhteisten asioiden ajaminen sen tiedän. joten ihmettele vaan ronalt reegan.
        Muuten on sitten noita yhteyksiä myös tuonne mantereelle aika korkealle taholle, kissan häntä.

Mutta kyse on minuun kohdistuneesta henkilökohtaisuuksiin menemisistä ja olen niistä asioista muistuttanut.
        Kuitenkin joku henkilö kuitenkin koko ajan yrittää sekoitella asiota ja sellaisen asian myöskin tunnistan. sellainen toiminta on hajota ja halitse tyylistä ja sellaiseen asiaan ja alistamiseen ei kenenkään tarvitse suostua.
        Olen armeijan käynyt ja siksi osaan myöskin koukata, joten tuollaisella paikallistason nimissä toimimisessa ei ole mitään järkeä.
        Omalta osalta toimin rehellisesti omissa nimissäMK

• markkukorpinen kirjoitti:

Veljet pitäkää pelkkänä ilona niitä monenlaisia koettelemuksia joihin joudutte.Tehän tiedätte,että kun uskonne selviytyy koetuksessa,tämä kasvattaa teissä kestävyyttä Jaak1 2-3

• iänestäjä

Millaista on yhteisten asioiden ajaminen sen tiedän. joten ihmettele vaan ronalt reegan.
        Muuten on sitten noita yhteyksiä myös tuonne mantereelle aika korkealle taholle, kissan häntä.

Mutta kyse on minuun kohdistuneesta henkilökohtaisuuksiin menemisistä ja olen niistä asioista muistuttanut.
        Kuitenkin joku henkilö kuitenkin koko ajan yrittää sekoitella asiota ja sellaisen asian myöskin tunnistan. sellainen toiminta on hajota ja halitse tyylistä ja sellaiseen asiaan ja alistamiseen ei kenenkään tarvitse suostua.
        Olen armeijan käynyt ja siksi osaan myöskin koukata, joten tuollaisella paikallistason nimissä toimimisessa ei ole mitään järkeä.
        Omalta osalta toimin rehellisesti omissa nimissäMK

täydellä voimalla ja rehelliseltä asia pohjalta,ihan niinkui entinen kepun ministeri ja puhemies sano...täydellä voimalla !

• näinpä tämä
        iänestäjä kirjoitti:

täydellä voimalla ja rehelliseltä asia pohjalta,ihan niinkui entinen kepun ministeri ja puhemies sano...täydellä voimalla !

Jaa vai rehellisellä. Sen voi jokainen arvioida ja kertoa kuinka rehellistä nykynen kepulaisuus on. Kuhan saavat itselleen rosvottua mahdollisimman paljo euroja keinoja kaihtamatta. Se on nyky kepupolitiikkaa. Toivon mukaan koko puolue häviäis Suomesta olisi paras poliittinen oppitunti ja viesti.

• näinpä tämä kirjoitti:

Jaa vai rehellisellä. Sen voi jokainen arvioida ja kertoa kuinka rehellistä nykynen kepulaisuus on. Kuhan saavat itselleen rosvottua mahdollisimman paljo euroja keinoja kaihtamatta. Se on nyky kepupolitiikkaa. Toivon mukaan koko puolue häviäis Suomesta olisi paras poliittinen oppitunti ja viesti.

Katkeruutta vain jatkuu.
        Millaista on sinun asioiden hoito sitten ja miten toimit Lieksalaisten parhaaksi kysehän on täällä nimenomaan Lieksan asioista.
        Osita miten esim "minä" olen sinulta rosvonnut ja mitä? tuollainen kirjoitus meitä kohtaan jotka toimimme täällä on vastuutonta joten tuo asiat julki reilusti äläkä heitä epäilyksen varjoa josta voinet joutua jopa vastaamaan.
        Terveisin MK

• Raha mahti
        näinpä tämä kirjoitti:

Tuon oppitunnin jota kepun puoluejohto on opiskellut. Eiköhän seuraavissa vaaleissa kansalaiset anna sille arvosanan.

• Raha mahti kirjoitti:

Tuon oppitunnin jota kepun puoluejohto on opiskellut. Eiköhän seuraavissa vaaleissa kansalaiset anna sille arvosanan.

Näimpä tämä
        Sivuutit asian nyt on ensin kuitenkin keskustan puoluekokous ja siellä sitten katsotaan ketkä johtavat puoluetta,onko pohjois-karjalasta puoluejohdossa edustajaa kenties.MK

• Nähty ja koettu

Lieksassa ei tapahdu mitään kehitystä niin kauan kun sos.dem ja kepu vetää köyttä eri suuntiin,
      tarvitaan uusia vaikuttajia. 1970-luku on jo mennyt. Silloin em.puolueet jo kylvi vihaa ja eripuraa.

• Elämme nyt eri vuosituhannella ja olen tullut Lieksaan 1981 joten sen jälkeen tiedän asioista enemmän koska heti olin mukana.Mielestäni asioista on keskusteltu ja jopa äänestetty mutta onko nyt sitten taas noussut jokun yksilön taholta tuo viha katkeruus ja kaunaisuus mielestäni sillä ei pitkälle pötkitä vaan asioista keskustellaan ja sovitaan mutta on tietysti mukana erilaisia ryhmiä joille jokin asia on tärkeä mutta kokonaiskäsitys puuttuu asioiden hoidosta,tutkijat mainitsevat sitä asiaa kyläpolitikoinniksi ja kyläpoliitikoksi mene ja tiedä sitten.MK

• perit bon

Elämme nyt eri vuosituhannella ja olen tullut Lieksaan 1981 joten sen jälkeen tiedän asioista enemmän koska heti olin mukana.Mielestäni asioista on keskusteltu ja jopa äänestetty mutta onko nyt sitten taas noussut jokun yksilön taholta tuo viha katkeruus ja kaunaisuus mielestäni sillä ei pitkälle pötkitä vaan asioista keskustellaan ja sovitaan mutta on tietysti mukana erilaisia ryhmiä joille jokin asia on tärkeä mutta kokonaiskäsitys puuttuu asioiden hoidosta,tutkijat mainitsevat sitä asiaa kyläpolitikoinniksi ja kyläpoliitikoksi mene ja tiedä sitten.MK

MK on useaan eri kertaan tuonut oman kuviitteellisen maininnan jonkun yksilön katkeruudesta ja kaunaisuudesta. Kun lukee noita viestejä, jotka on täällä suuntautuneet pelkästään keskustapuolueeseen ei voi sanoa yksilöstä. Kyllähän nuo asiat on tulleet hyvinkin laajalta ihmismassalta. Niistä ei heijastu edellämainitut. On vaan todettu pääasiallisesti asiat joissa keskustapuolue on epäonnistunut. Sekä tuo vaaliraha sekoilu johon puoluejohto syyllistyi. Tulisiko kansan ojentaa vielä auttava käsi ja auttaa näitä, jotka äänestäjien luottamuksen menetti.

• Pienet ympyrät

Elämme nyt eri vuosituhannella ja olen tullut Lieksaan 1981 joten sen jälkeen tiedän asioista enemmän koska heti olin mukana.Mielestäni asioista on keskusteltu ja jopa äänestetty mutta onko nyt sitten taas noussut jokun yksilön taholta tuo viha katkeruus ja kaunaisuus mielestäni sillä ei pitkälle pötkitä vaan asioista keskustellaan ja sovitaan mutta on tietysti mukana erilaisia ryhmiä joille jokin asia on tärkeä mutta kokonaiskäsitys puuttuu asioiden hoidosta,tutkijat mainitsevat sitä asiaa kyläpolitikoinniksi ja kyläpoliitikoksi mene ja tiedä sitten.MK

Lieksan kunnallispolitikointi on juuri kyläpolitikointia, joka kylältä on joku kiho, joka ajaa vaan sen
        kylän asioita ei Lieksan! Niin kuin tämä Vuonisjärven ja Vuonislahden tukkanuotta kouluasiassa
        oli ihan naurettavaa. Vuorotellen kehuivat itseään Lieksan lehdessä tekemällä tikusta asiaa.
        Lieksaahan tässä pitäisi kehittää, eikä jotain yhtä kylänosaa.

• perit bon kirjoitti:

MK on useaan eri kertaan tuonut oman kuviitteellisen maininnan jonkun yksilön katkeruudesta ja kaunaisuudesta. Kun lukee noita viestejä, jotka on täällä suuntautuneet pelkästään keskustapuolueeseen ei voi sanoa yksilöstä. Kyllähän nuo asiat on tulleet hyvinkin laajalta ihmismassalta. Niistä ei heijastu edellämainitut. On vaan todettu pääasiallisesti asiat joissa keskustapuolue on epäonnistunut. Sekä tuo vaaliraha sekoilu johon puoluejohto syyllistyi. Tulisiko kansan ojentaa vielä auttava käsi ja auttaa näitä, jotka äänestäjien luottamuksen menetti.

Eduskunnassa oli urheilurahat ja kuka niistä vastasi oli myöskin pienen ryhmän sisällä henkilö joka omisti liivit ja laitto rahoja sinne aikanaan oli puolueessa joka teki konkurssin hyvistä asioista huolimatta eli talous kuralla koska joukkoon mahtuu aina noita konsulttia oli puolue mikä hyvänsä sen olen huomannut tuolta korkealta taholta.
        Mutta kyllä sitä täälläkin sai olla varovainen ja varpaillaan aikanaan ja kuka sitä vastuuta jopa yksin kanto kun tuota hotellia rakennettiin siitä oli aikanaan puhetta joten ,en kehtaa enää verta pierrä sen asian vuoksi jotta sillai.MK

• Pienet ympyrät kirjoitti:

Lieksan kunnallispolitikointi on juuri kyläpolitikointia, joka kylältä on joku kiho, joka ajaa vaan sen
        kylän asioita ei Lieksan! Niin kuin tämä Vuonisjärven ja Vuonislahden tukkanuotta kouluasiassa
        oli ihan naurettavaa. Vuorotellen kehuivat itseään Lieksan lehdessä tekemällä tikusta asiaa.
        Lieksaahan tässä pitäisi kehittää, eikä jotain yhtä kylänosaa.

Sanon taasen minä.
        Minulla on kirjanen jonka olen saanut haltuuni josta ole toisaalla kertonut"syrjäisen maaseudun uudet kerrostumat" kirja on Joensuun yliopiston ja karjalan tutkimuslaitoksen julkaisu.
        Aikanaan Lieksassa oli noita kyläkouluja tuon opuksen mukaan ja mukana olin mutten tuolla laivaseminaarissa mistä toisaalla kirjoitin, siitä lähtien noita konsulttia meillä on pyörinyt ja loppua ei näy ellei kansa terästäydy.
        Kenenkä hyöty on tuo kyläpolitiikka.
        On aivan selvää,että pi ais laitetaan syötiksi ja hirveä nippu kaiken maailmam selvityksiä tai numeroita josta niin kauhian viisaat eivät voi kysyä kun muuten menettäis kasvonsa politiikassa,
        Mutta tuossa kirjasessa kuvataan kyllä erilaisia toimijoita,kenties osani olen saanut minäkin ja saan jatkossakin ainahan sairaassa yhteisössä tarvitaan syntipukki että toiset tuntisivat itsensä terveeksi. MK

Sanon taasen minä.
        Minulla on kirjanen jonka olen saanut haltuuni josta ole toisaalla kertonut"syrjäisen maaseudun uudet kerrostumat" kirja on Joensuun yliopiston ja karjalan tutkimuslaitoksen julkaisu.
        Aikanaan Lieksassa oli noita kyläkouluja tuon opuksen mukaan ja mukana olin mutten tuolla laivaseminaarissa mistä toisaalla kirjoitin, siitä lähtien noita konsulttia meillä on pyörinyt ja loppua ei näy ellei kansa terästäydy.
        Kenenkä hyöty on tuo kyläpolitiikka.
        On aivan selvää,että pi ais laitetaan syötiksi ja hirveä nippu kaiken maailmam selvityksiä tai numeroita josta niin kauhian viisaat eivät voi kysyä kun muuten menettäis kasvonsa politiikassa,
        Mutta tuossa kirjasessa kuvataan kyllä erilaisia toimijoita,kenties osani olen saanut minäkin ja saan jatkossakin ainahan sairaassa yhteisössä tarvitaan syntipukki että toiset tuntisivat itsensä terveeksi. MK

Tuolla toisella kanavalla sitten nähdään otsikon tarve kuka puollustaa pientä,siellä alettiin höykyttämään minua jopa uhkailemaan jälleen kerran aika hyvin osaan aavistaa asioita milloin laukaistaan noita ohjuksia kohtaani.sekä jopa sen mistäpäin ne lähtee.MK

• asiallisuutta kiito

Tuolla toisella kanavalla sitten nähdään otsikon tarve kuka puollustaa pientä,siellä alettiin höykyttämään minua jopa uhkailemaan jälleen kerran aika hyvin osaan aavistaa asioita milloin laukaistaan noita ohjuksia kohtaani.sekä jopa sen mistäpäin ne lähtee.MK

Tuskinpa tiedät mistä ohjukset tulee, kuvittelet suuria MK.

Ja väärää puuta haukut, turhaan huidot ilmaan!

• asiallisuutta kiito kirjoitti:

Tuskinpa tiedät mistä ohjukset tulee, kuvittelet suuria MK.

Ja väärää puuta haukut, turhaan huidot ilmaan!

Välillä on todella jumpattava ja huidottava ilmaan ja sehän on vaan hyväksi, mutta lähden tästä oikein kunnollisten miesten pariin jotka ovat elämässä nähneet ja kokeneet ja siten vuosia yksi heistä täyttää joten avaan kurkkuani ja varmaan porukalla laulamme ja viimeksi tämä porukka kirkon peräsalissa ja kiitosta jopa tuli ja sinä et varmaan ollu siellä.MK

• kirjoituksessasi

toteat valittaen, kun et kelpaa asioiden ensisijaiseen käsittelykuntaan, vaan korkeintaan varamieheksi näihin ryhmiin, miksi? Otaksun sinun olevan niin kuuluisan peräänantamattoman luonteesi suhteen, ettei uskalleta ottaa riskihenkilöä, joka todenäköisinsyin saa aikaiseksi sekasortoa demokraattisia päätöksiä tehtäessä, tämä on mahdollisesti tosiasia.

• kirjoituksessasi kirjoitti:

toteat valittaen, kun et kelpaa asioiden ensisijaiseen käsittelykuntaan, vaan korkeintaan varamieheksi näihin ryhmiin, miksi? Otaksun sinun olevan niin kuuluisan peräänantamattoman luonteesi suhteen, ettei uskalleta ottaa riskihenkilöä, joka todenäköisinsyin saa aikaiseksi sekasortoa demokraattisia päätöksiä tehtäessä, tämä on mahdollisesti tosiasia.

Katsotaan millaisia päätöksiä tulee.
        Mutta olen kuitenkin ollut aikanaan niinkin kauan politiikassa kaiken kaikkiaan yli 30v ja mielestäni hyvinkin asioiden ajaja jos on vain huomattu, en mielestäni ole aina ollut vastarannan kiiski mutta olen jopa ennakolta lausunut mielipiteeni ja jopa hyvin perehtynyt käsiteltäviin asioihin ja jos en ole saanut tukea olen tyytynyt lausumaan mielipiteen, mutta joskus on tarvittu järeämpää otetta varsinkin noiden ivailujen vuoksi, mutta olen jossakin kokouksessa ollut ja hämmästykseni on jopa ollut suuri kun olen saanut esittää mielipiteen vaikka joskus olisi kovastikkin otettu yhteen.MK

• ja kummastuttaa

Katsotaan millaisia päätöksiä tulee.
        Mutta olen kuitenkin ollut aikanaan niinkin kauan politiikassa kaiken kaikkiaan yli 30v ja mielestäni hyvinkin asioiden ajaja jos on vain huomattu, en mielestäni ole aina ollut vastarannan kiiski mutta olen jopa ennakolta lausunut mielipiteeni ja jopa hyvin perehtynyt käsiteltäviin asioihin ja jos en ole saanut tukea olen tyytynyt lausumaan mielipiteen, mutta joskus on tarvittu järeämpää otetta varsinkin noiden ivailujen vuoksi, mutta olen jossakin kokouksessa ollut ja hämmästykseni on jopa ollut suuri kun olen saanut esittää mielipiteen vaikka joskus olisi kovastikkin otettu yhteen.MK

pientä kulkijaa? Tämäkin kannanottosi todistaa sen, kuinka hyvä sinä olet ja kuinka oikeassa olet, ei siitä mitään puutu. Ihminen joka omaa 99% sti. olevansa aina oikeassa, siihen voi vain todeta muuta kuin, että ollaanpas hiljaa.

• ja kummastuttaa kirjoitti:

pientä kulkijaa? Tämäkin kannanottosi todistaa sen, kuinka hyvä sinä olet ja kuinka oikeassa olet, ei siitä mitään puutu. Ihminen joka omaa 99% sti. olevansa aina oikeassa, siihen voi vain todeta muuta kuin, että ollaanpas hiljaa.

Hiljaa, hiljaa, kuulla soiton mä saan kuulethan sen muuan muukalainen kertoo hän soitollaan.MK

• enoveneerinen
        kirjoituksessasi kirjoitti:

Katoppas diaknooosi kohallaan. On tosiasia
        Putos kuin eno veneestä sano enolaiset.

• enoveneerinen kirjoitti:

Katoppas diaknooosi kohallaan. On tosiasia
        Putos kuin eno veneestä sano enolaiset.

Muuten en mene kännissä veneeseen ja taas totean olen muuten muutaman ihmisen pelastanut vedestä pari serkkua ja oman poikani. Olivat lapsia ja muuten joutuivat veden varaan serkkuni elvytin poika selvisi nopealla toiminnalla MK

Muuten en mene kännissä veneeseen ja taas totean olen muuten muutaman ihmisen pelastanut vedestä pari serkkua ja oman poikani. Olivat lapsia ja muuten joutuivat veden varaan serkkuni elvytin poika selvisi nopealla toiminnalla MK

Tänään luin lehdestä jutun kyläkouluja kehittämään asiasta kirjoitti Eira Korpinen kasvatustieteiden tohtori Jyväskylän yliopistosta.
        Jotenkin tuttu nimi ja ajatukset johtuisiko siitä,että aikanaan olemme syöneet saman pellon viljasta tehtyä leipää ja juoneet samasta lähteestä vettä.MK

Tänään luin lehdestä jutun kyläkouluja kehittämään asiasta kirjoitti Eira Korpinen kasvatustieteiden tohtori Jyväskylän yliopistosta.
        Jotenkin tuttu nimi ja ajatukset johtuisiko siitä,että aikanaan olemme syöneet saman pellon viljasta tehtyä leipää ja juoneet samasta lähteestä vettä.MK

Joko Teiltä loppu sanominen kun päästiin aiheeseen kyläkoulut.

"Sanominen kaikki kun asumaanmäkisillä kun lehtimettä loppu"sananparsi Alavudelta tämä oli entisaikain kyläpolitiiikkaa ja täällä varmaan kylien välillä myös noita sanontoja jopa pilkaa.MK

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      63
      12485
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5351
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      4988
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      475
      2417
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2270
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      1853
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1491
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      95
      1345
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1256
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1225
    Aihe