auttakaa liskoni on kuolemaisillaan nopeasti!!! apua!! :(

auttakaa niin äkkii!

liskoni on ollut viime illasta asti todella veltto eikä ole liikkunut lainkaan ja kun soitimme kauppaan josta liskon ostimme myyjä kysyi onko sen maha musta ja soiton jälkeen katsoin niin se oli musta ja siinä oli vihreä läiskä. myyjä sanoi puhelimessa myös että jos se on sillä on suoli tukos ja pitäisi mennä eläin lääkäriin joka on raisisossa ja asumme itse uudessakaupungissa ja äiti ei halua ajaa sinne asti. olen lukenut että siihen auttaa myös parafiini öljy mutta saako sillä pois tukoksen kokonaan. ja voiko antaa levolakkia ennen parafiini öljyä koska meillä ei sitä parafiini öljyä ole. olemme kyllä pian menossa kaupunkiiin ja sieltä voisimme ostaa. miten sitä annetaan liskolle?? kuinka nopeasti lisko voi kuolla tuommoiseen?? auttakaa bliide :( :::(((

7

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jof

      öljyn tarkoitus on varmaan liukastuttaa suolta. Silloin siihen kelpaa tavallinen ruokaöljykin. Pipetillä tai jollain ruislulla sen voi panna sen suuhun ellei lusikalla pysty.

      • auttakaa niin äkkii!

        joo. kävimme nyt apteekissa hakemassa öljyä ja pipetin mutta mikä olisi annostus pipetissä ??'


      • auttakaa niin akkii!
        auttakaa niin äkkii! kirjoitti:

        joo. kävimme nyt apteekissa hakemassa öljyä ja pipetin mutta mikä olisi annostus pipetissä ??'

        tarvitsisin tietoa vielä siitä että kuinka usein ja kuinka kauvan sitä pitää antaa niin ja se annostus??


      • auttakaa niin äkkii!
        auttakaa niin akkii! kirjoitti:

        tarvitsisin tietoa vielä siitä että kuinka usein ja kuinka kauvan sitä pitää antaa niin ja se annostus??

        no, en enää tarttee tietoo, lisko kuoli äskön :(


      • rererererer
        auttakaa niin akkii! kirjoitti:

        tarvitsisin tietoa vielä siitä että kuinka usein ja kuinka kauvan sitä pitää antaa niin ja se annostus??

        En osaa auttaa tuossa öljyssä, mutta koita suostutella vanhempaasi että menisitte eläinlääkäriin pian, muuten lisko tuskin selviää.


      • ............
        auttakaa niin äkkii! kirjoitti:

        no, en enää tarttee tietoo, lisko kuoli äskön :(

        Voi ei :'( Parhaasi kuitenkin teit. Se on tärkeintä.


      • :(
        auttakaa niin äkkii! kirjoitti:

        no, en enää tarttee tietoo, lisko kuoli äskön :(

        Mun leogekolla oli sama homma. Se oli kuolemaisillaan ku se oli syöny hiekkaa. Sitä käytettiin eläinlääkärissä ja se selvis. Parafiini öljyä annoin lääkäri käynnin jälkeen. Kurjaa se on. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe