Eli kysyisin sellaista asiaa,kuin miten pitkään Cavalierinne eli ja mihin kuoli? Tuliko paljon sairauksia vanhana/pentuna? Ja mikä olisi hyvä kenneli,mistä Cavan voisi ostaa. Onko kokemusta näistä kenneleistä:
Buffander kennel, Enissey cavaliers kennel, Revonpesän kennel. Kiitos jos viitsitte vastata! :)
kuolleiden Cavalier kingcherlesin spanielien omistajat!
8
1101
Vastaukset
- ....................
Cavalierien elinikä on lyhentynyt viime vuosina, sydänviat jotka ovat yleistyneet huolimattoman jalostuksen myötä verottavat tämän ihanan rodun ikää.. Näin itse olen ymmärtänyt :(
- Cvavavsh
Minä taas olen käsittänyt, että jalostus on mennyt nykyaikana hiukka parempaan suuntaan... En tiedä.
Mutta itselläni on pian 2-vuotias cavapoitsu, toinen koira harkinnassa, mutta luultavasti otan muun rodun edustajan. Siksi että tahdon nyt terveemmän rodun, meidän pojalla on ilmennyt ihan pieniä sydämen sivuääniä, tosin ei liity millään tapaa perinnölliseen sydänvikaan, ollaan käyty Akuutissa tarkistamassa tilanne. (Muistutan että sydänvika on eri juttu kuin sivuääni; sivuääni voi olla erittäin harmiton, mutta ainahan cavalla on vaara saada sydänvika)
Mutta aina tulen olemaan cava-fani, saatan toki tulevaisuudessa omistaa muunkin cavalierin kuin tämän maailman parhaan koiran joka tuossa sohvalla nukkuu.. :)
- hippipoppari
on 12,5 vuotias terve cava-tyttö jolla on sydämen kuuntelutulos eikä kuulu mitään sivuääniä(uskomatonta mutta totta!)on ollut ikänsä terve, nyt vaan on kuuro but still going strong
- xdfghjkjlk
jos haluat terveen rodun älä ota vielä cavista..todella paljon ongelmia ja tuurista kiinni..tiedän yhden pahnanpohjimmaisen eläneen terveenä 15v mutta koirapuistossa on cavisharrastaja ja sillä ollut puolestaan huonoa tuuria muistaakseni hänellä oli kaksi edeltäjää ja niillä eri sairaudet toinen kuoli nuorena ja toinen lopetettiin ja nyt tällä uudellakin pennulla ilmennyt jotakin en ikävä kyllä muista mitä. :(
en tiedä onko sukulaisrodulla kingkallella yhtä huonosti..
mutta paljon panostetaan nyt terveyteen varsinkin sydän juttuun utta ikävä kyllä se saattaa ilmetä myöhään joten pentuja on jo saatettu tehdä sairauden kantajalla muistaakseni siitosuroksen ikää nostettu jotta viat ilmenisi ajoissa. ja toivottavasti se alkaa kantaa hedelmää..- tavataan myös
syringomyeliaa. Kingkalle on vielä huonompi vaihtoehto, koiran kuono on silmien välissä! Järkyttävää eläinrääkkäystä sellaisten lyttynokkien jalostus!
- sf
tavataan myös kirjoitti:
syringomyeliaa. Kingkalle on vielä huonompi vaihtoehto, koiran kuono on silmien välissä! Järkyttävää eläinrääkkäystä sellaisten lyttynokkien jalostus!
Kalleilla on tosiaan tuo lyttynaama ongelma, samoin kuin vaikka mopseilla.. :(
- Lauma
tavataan myös kirjoitti:
Samaa syringomyeliaa on meillä kaksijalkaisillakin, ei todellakaan pelkästään cavalier-sairaus.
Asia on vaan niin, että cavaliereja on tutkittu tämän sairauden osalta eniten, joten siksi leimautuneet kyseisen sairauden kantajiksi. Kelle tahansa voi tulla tämä sama sairaus, ihmisellekin!!! - CocoForever
Lauma kirjoitti:
Samaa syringomyeliaa on meillä kaksijalkaisillakin, ei todellakaan pelkästään cavalier-sairaus.
Asia on vaan niin, että cavaliereja on tutkittu tämän sairauden osalta eniten, joten siksi leimautuneet kyseisen sairauden kantajiksi. Kelle tahansa voi tulla tämä sama sairaus, ihmisellekin!!!eli 14 vuotiaaksi ja kuoli sydänkohtaukseen. Myöhemmin selvisi, että Cocon suvussa oli paljon sukusiittoisuutta. Coco ei edes ole Suomessa kasvatettu, hain sen Tallinnasta, eli olisi pitänyt ajatella tarkemmin ja katsoa vähän älylläkin sitä sukutaulua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401