kuolleiden Cavalier kingcherlesin spanielien omistajat!

hjuomio!

Eli kysyisin sellaista asiaa,kuin miten pitkään Cavalierinne eli ja mihin kuoli? Tuliko paljon sairauksia vanhana/pentuna? Ja mikä olisi hyvä kenneli,mistä Cavan voisi ostaa. Onko kokemusta näistä kenneleistä:
Buffander kennel, Enissey cavaliers kennel, Revonpesän kennel. Kiitos jos viitsitte vastata! :)

8

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Cavalierien elinikä on lyhentynyt viime vuosina, sydänviat jotka ovat yleistyneet huolimattoman jalostuksen myötä verottavat tämän ihanan rodun ikää.. Näin itse olen ymmärtänyt :(

• Cvavavsh

Minä taas olen käsittänyt, että jalostus on mennyt nykyaikana hiukka parempaan suuntaan... En tiedä.

Mutta itselläni on pian 2-vuotias cavapoitsu, toinen koira harkinnassa, mutta luultavasti otan muun rodun edustajan. Siksi että tahdon nyt terveemmän rodun, meidän pojalla on ilmennyt ihan pieniä sydämen sivuääniä, tosin ei liity millään tapaa perinnölliseen sydänvikaan, ollaan käyty Akuutissa tarkistamassa tilanne. (Muistutan että sydänvika on eri juttu kuin sivuääni; sivuääni voi olla erittäin harmiton, mutta ainahan cavalla on vaara saada sydänvika)

Mutta aina tulen olemaan cava-fani, saatan toki tulevaisuudessa omistaa muunkin cavalierin kuin tämän maailman parhaan koiran joka tuossa sohvalla nukkuu.. :)

• hippipoppari

on 12,5 vuotias terve cava-tyttö jolla on sydämen kuuntelutulos eikä kuulu mitään sivuääniä(uskomatonta mutta totta!)on ollut ikänsä terve, nyt vaan on kuuro but still going strong

• xdfghjkjlk

jos haluat terveen rodun älä ota vielä cavista..todella paljon ongelmia ja tuurista kiinni..tiedän yhden pahnanpohjimmaisen eläneen terveenä 15v mutta koirapuistossa on cavisharrastaja ja sillä ollut puolestaan huonoa tuuria muistaakseni hänellä oli kaksi edeltäjää ja niillä eri sairaudet toinen kuoli nuorena ja toinen lopetettiin ja nyt tällä uudellakin pennulla ilmennyt jotakin en ikävä kyllä muista mitä. :(

en tiedä onko sukulaisrodulla kingkallella yhtä huonosti..

mutta paljon panostetaan nyt terveyteen varsinkin sydän juttuun utta ikävä kyllä se saattaa ilmetä myöhään joten pentuja on jo saatettu tehdä sairauden kantajalla muistaakseni siitosuroksen ikää nostettu jotta viat ilmenisi ajoissa. ja toivottavasti se alkaa kantaa hedelmää..

• tavataan myös

syringomyeliaa. Kingkalle on vielä huonompi vaihtoehto, koiran kuono on silmien välissä! Järkyttävää eläinrääkkäystä sellaisten lyttynokkien jalostus!

• sf
        tavataan myös kirjoitti:

syringomyeliaa. Kingkalle on vielä huonompi vaihtoehto, koiran kuono on silmien välissä! Järkyttävää eläinrääkkäystä sellaisten lyttynokkien jalostus!

Kalleilla on tosiaan tuo lyttynaama ongelma, samoin kuin vaikka mopseilla.. :(

• Lauma
        tavataan myös kirjoitti:

Samaa syringomyeliaa on meillä kaksijalkaisillakin, ei todellakaan pelkästään cavalier-sairaus.
        Asia on vaan niin, että cavaliereja on tutkittu tämän sairauden osalta eniten, joten siksi leimautuneet kyseisen sairauden kantajiksi. Kelle tahansa voi tulla tämä sama sairaus, ihmisellekin!!!

• CocoForever
        Lauma kirjoitti:

Samaa syringomyeliaa on meillä kaksijalkaisillakin, ei todellakaan pelkästään cavalier-sairaus.
        Asia on vaan niin, että cavaliereja on tutkittu tämän sairauden osalta eniten, joten siksi leimautuneet kyseisen sairauden kantajiksi. Kelle tahansa voi tulla tämä sama sairaus, ihmisellekin!!!

eli 14 vuotiaaksi ja kuoli sydänkohtaukseen. Myöhemmin selvisi, että Cocon suvussa oli paljon sukusiittoisuutta. Coco ei edes ole Suomessa kasvatettu, hain sen Tallinnasta, eli olisi pitänyt ajatella tarkemmin ja katsoa vähän älylläkin sitä sukutaulua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      135
      4400
    2. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      109
      2184
    3. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      64
      1518
    4. 56
      1267
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1157
    6. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      132
      1096
    7. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      866
    8. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      793
    9. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      8
      788
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      775
    Aihe