Mua vaivaa sellainen jatkuva mutta kuitenkin ajoittainen(?!?!) ongelma, että turpoan hirveän herkästi kaikesta mahdollisesta. En tarkoita vatsan turvotusta ilmasta vaan nesteen kertymistä. Tän huomaa iahn siitä, että vaatteet puristaa reisistä saapikkaat pohkeista - vaikka toki se huomaa ihan omin silminkin. Salmiakki ja lakritsi on tosi paha, mut sitten myös moni muu: xylitol-karkit, mansikat, maitotuotteet yms.
Onko kukaan muu huomannut samanlaista? Mistä se voi johtua?
Syön koko ajan kuitenkin tietyn määrän ruokaa per päivä, ettei siitä ole kyse, että kun syö vähän enemmän, niin ruoka sitoisi nestettä, sillä elimistöni on kyllä tottunut ruuan saamiseen.
Turvotusta...Taas!!!
7
1027
Vastaukset
- 22t
Olen kuullut että veden juominen auttaa turvotukseen.... mene ja tiedä. Mut syy varmasti löytyy paljolti huonoista ruokatottumuksista. Muista syödä :)
Myös esimerkiksi seisomatyö vaikuttaa mm. jalkojen turpoamiseen. Mutta ratkaisua en oikein keksi muutakuin nestetasapainon ylläpitäminen:D
- will@
sfinski80 kirjoitti:
Myös esimerkiksi seisomatyö vaikuttaa mm. jalkojen turpoamiseen. Mutta ratkaisua en oikein keksi muutakuin nestetasapainon ylläpitäminen:D
Muuten ihan hyvä, mutta juon tosi paljon päivässä teetä, ihan litroja... Olen istumatyössä... Että silleen! Onko teillä samanlaisia ongelmia?
- lizzzzzzz
will@ kirjoitti:
Muuten ihan hyvä, mutta juon tosi paljon päivässä teetä, ihan litroja... Olen istumatyössä... Että silleen! Onko teillä samanlaisia ongelmia?
Minulla on juuri sama ongelma!!! Esimerkiksi viikonloppuna painoni oli 51.5 kg ja nyt aamulla 52 kg, vaikka olen syönyt tänä välinä todella vähän (1000-1200 kcal/pvä) ja kuunnellut kurnivaa vatsaani. Purkkaa (xylitol) syön kyllä paljon, ja olen huomannut, että se kyllä edes auttaa ihan mukavasti tuota nesteen kertymistä. Kuvottavaa! Jalkoja puristaa ja sormet kuin kiristävät makkaran kuoret perse pursuaa 25-tuumaisista farkuista...Arghh ja hyi *elvete!
Aina turvotusperiodin jälkeen paino saattaa tipahtaa miltein kilon yhdessä yössä - kiitos järkyttävän nestekertymän! - will@
lizzzzzzz kirjoitti:
Minulla on juuri sama ongelma!!! Esimerkiksi viikonloppuna painoni oli 51.5 kg ja nyt aamulla 52 kg, vaikka olen syönyt tänä välinä todella vähän (1000-1200 kcal/pvä) ja kuunnellut kurnivaa vatsaani. Purkkaa (xylitol) syön kyllä paljon, ja olen huomannut, että se kyllä edes auttaa ihan mukavasti tuota nesteen kertymistä. Kuvottavaa! Jalkoja puristaa ja sormet kuin kiristävät makkaran kuoret perse pursuaa 25-tuumaisista farkuista...Arghh ja hyi *elvete!
Aina turvotusperiodin jälkeen paino saattaa tipahtaa miltein kilon yhdessä yössä - kiitos järkyttävän nestekertymän!Just näin!!! Painan itse noin 42 kg, mutta turvotus saattaa nostaa sen helposti sinne lähes 44 kg. Ja sitten se saattaa just tipahtaa yhdessä yössä takaisin sinne oikeille lukemille. Pahinta turvotuksessa on just se, kun vaatteet ei mee päälle ja ei oo ihan täyttä varmuutta, että onko se neste sitten kuitenkin läskiä, vaikka järki sanookin toista. Ei kukaan laihdu kahta kiloa yhdessä yössä!
- lizzzz
will@ kirjoitti:
Just näin!!! Painan itse noin 42 kg, mutta turvotus saattaa nostaa sen helposti sinne lähes 44 kg. Ja sitten se saattaa just tipahtaa yhdessä yössä takaisin sinne oikeille lukemille. Pahinta turvotuksessa on just se, kun vaatteet ei mee päälle ja ei oo ihan täyttä varmuutta, että onko se neste sitten kuitenkin läskiä, vaikka järki sanookin toista. Ei kukaan laihdu kahta kiloa yhdessä yössä!
Eilen söin normaalisti 1700-1800 kcal, ja paino precis sama kuin eilen... Hmm... Toivottavasti tämä tästä helpottaa. Aioin vähentää purkan syöntiä.
- k
nestettä ja turvotusta poistaa ananas, greippi, selleri ja vihreä tee. Kokeile vaikka se parin päivän ananasdieetti ni huomaat kunika olo kevenee ku nesteet ja turvotus lähtee (kiloissa n. 2-3) ja sen jälkeen jatkat niin kevyesti etteivät ne tule takaisin.. eli kasviksia ja hedelmiä pääosin (ei perunaa, pastaa, riisiä, leipää, rasvoja, lihaa, kalaa) toinen on toi kaalikeitto dieetti, mut laihtumiskuurihan se ei ole, koska poistuu vain nesteet ja turvotus, ei rasva. Mutta tota ananasdieettiä kun kerran viikossa teet niin ei pitäisi turvonnut olo olla, ellet sorru muina päivinä ahmimaan tms xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652