Turvotusta...Taas!!!

will@

Mua vaivaa sellainen jatkuva mutta kuitenkin ajoittainen(?!?!) ongelma, että turpoan hirveän herkästi kaikesta mahdollisesta. En tarkoita vatsan turvotusta ilmasta vaan nesteen kertymistä. Tän huomaa iahn siitä, että vaatteet puristaa reisistä saapikkaat pohkeista - vaikka toki se huomaa ihan omin silminkin. Salmiakki ja lakritsi on tosi paha, mut sitten myös moni muu: xylitol-karkit, mansikat, maitotuotteet yms.

Onko kukaan muu huomannut samanlaista? Mistä se voi johtua?

Syön koko ajan kuitenkin tietyn määrän ruokaa per päivä, ettei siitä ole kyse, että kun syö vähän enemmän, niin ruoka sitoisi nestettä, sillä elimistöni on kyllä tottunut ruuan saamiseen.

7

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22t

      Olen kuullut että veden juominen auttaa turvotukseen.... mene ja tiedä. Mut syy varmasti löytyy paljolti huonoista ruokatottumuksista. Muista syödä :)

      • Myös esimerkiksi seisomatyö vaikuttaa mm. jalkojen turpoamiseen. Mutta ratkaisua en oikein keksi muutakuin nestetasapainon ylläpitäminen:D


      • will@
        sfinski80 kirjoitti:

        Myös esimerkiksi seisomatyö vaikuttaa mm. jalkojen turpoamiseen. Mutta ratkaisua en oikein keksi muutakuin nestetasapainon ylläpitäminen:D

        Muuten ihan hyvä, mutta juon tosi paljon päivässä teetä, ihan litroja... Olen istumatyössä... Että silleen! Onko teillä samanlaisia ongelmia?


      • lizzzzzzz
        will@ kirjoitti:

        Muuten ihan hyvä, mutta juon tosi paljon päivässä teetä, ihan litroja... Olen istumatyössä... Että silleen! Onko teillä samanlaisia ongelmia?

        Minulla on juuri sama ongelma!!! Esimerkiksi viikonloppuna painoni oli 51.5 kg ja nyt aamulla 52 kg, vaikka olen syönyt tänä välinä todella vähän (1000-1200 kcal/pvä) ja kuunnellut kurnivaa vatsaani. Purkkaa (xylitol) syön kyllä paljon, ja olen huomannut, että se kyllä edes auttaa ihan mukavasti tuota nesteen kertymistä. Kuvottavaa! Jalkoja puristaa ja sormet kuin kiristävät makkaran kuoret perse pursuaa 25-tuumaisista farkuista...Arghh ja hyi *elvete!

        Aina turvotusperiodin jälkeen paino saattaa tipahtaa miltein kilon yhdessä yössä - kiitos järkyttävän nestekertymän!


      • will@
        lizzzzzzz kirjoitti:

        Minulla on juuri sama ongelma!!! Esimerkiksi viikonloppuna painoni oli 51.5 kg ja nyt aamulla 52 kg, vaikka olen syönyt tänä välinä todella vähän (1000-1200 kcal/pvä) ja kuunnellut kurnivaa vatsaani. Purkkaa (xylitol) syön kyllä paljon, ja olen huomannut, että se kyllä edes auttaa ihan mukavasti tuota nesteen kertymistä. Kuvottavaa! Jalkoja puristaa ja sormet kuin kiristävät makkaran kuoret perse pursuaa 25-tuumaisista farkuista...Arghh ja hyi *elvete!

        Aina turvotusperiodin jälkeen paino saattaa tipahtaa miltein kilon yhdessä yössä - kiitos järkyttävän nestekertymän!

        Just näin!!! Painan itse noin 42 kg, mutta turvotus saattaa nostaa sen helposti sinne lähes 44 kg. Ja sitten se saattaa just tipahtaa yhdessä yössä takaisin sinne oikeille lukemille. Pahinta turvotuksessa on just se, kun vaatteet ei mee päälle ja ei oo ihan täyttä varmuutta, että onko se neste sitten kuitenkin läskiä, vaikka järki sanookin toista. Ei kukaan laihdu kahta kiloa yhdessä yössä!


      • lizzzz
        will@ kirjoitti:

        Just näin!!! Painan itse noin 42 kg, mutta turvotus saattaa nostaa sen helposti sinne lähes 44 kg. Ja sitten se saattaa just tipahtaa yhdessä yössä takaisin sinne oikeille lukemille. Pahinta turvotuksessa on just se, kun vaatteet ei mee päälle ja ei oo ihan täyttä varmuutta, että onko se neste sitten kuitenkin läskiä, vaikka järki sanookin toista. Ei kukaan laihdu kahta kiloa yhdessä yössä!

        Eilen söin normaalisti 1700-1800 kcal, ja paino precis sama kuin eilen... Hmm... Toivottavasti tämä tästä helpottaa. Aioin vähentää purkan syöntiä.


    • k

      nestettä ja turvotusta poistaa ananas, greippi, selleri ja vihreä tee. Kokeile vaikka se parin päivän ananasdieetti ni huomaat kunika olo kevenee ku nesteet ja turvotus lähtee (kiloissa n. 2-3) ja sen jälkeen jatkat niin kevyesti etteivät ne tule takaisin.. eli kasviksia ja hedelmiä pääosin (ei perunaa, pastaa, riisiä, leipää, rasvoja, lihaa, kalaa) toinen on toi kaalikeitto dieetti, mut laihtumiskuurihan se ei ole, koska poistuu vain nesteet ja turvotus, ei rasva. Mutta tota ananasdieettiä kun kerran viikossa teet niin ei pitäisi turvonnut olo olla, ellet sorru muina päivinä ahmimaan tms xD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe