Lähteäkö vai jäädä?

Omainen.

Asun avoliitossa peliriippuvaisen kanssa. Tällä hetkellä suhteemme on siinä pisteessä, etten todellakaan tiedä, mennäkö vai jäädä. Olen lueskellut peliriippuvaisten ja heidän omaistensa keskustelupalstoja läpi, enkä ole löytänyt vielä yhtäkään kirjoitusta, jossa olisi mainittu, että riippuvainen on päässyt irti pelaamisesta ja parisuhde olisi pelastunut. Onko kukaan selvinnyt peliriippuvuudesta? Tuntuu jopa, että se on pahempi sairaus kuin alkoholismi (olen elänyt lapsuuteni alkoholismin keskellä, joten uskallan sanoa näin), koska tuntuu, että peliriippuvuus on paljon helpompi peittää.

66

15488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoin

      Olen itsekin ollut samassa tilanteessa puolisoni kanssa. Jotenkin olen sinnitellyt mukana, mutta hyvin usein myös miettinyt lähteväni ja jättäväni tämän kaiken taakseni. Se ei vain ole niin yksinkertaista. Toisaalta asiat ovat nyt paremmin kuin esim. vuosi sitten, mutta hän pelaa yhä jonkin verran ja todella paljon rahaa kuluu vanhojen velkojen maksamiseen. Katsomme silti jo yhdessä tulevaisuuteen ja tällä hetkellä uskon, että tästä mahdollisesti selvitään vielä. Silti välillä pelko hiipii puseroon, sillä luulen, ettei turvallisilla vesillä olla ennen kuin hän pystyy lopettamaan pelaamisen täysin.

      Peliriippuvaisen läheisenä eläminen on todella raskasta, sen tiedän ja toivon sinulle valtavasti voimia. Itse tiedät parhaiten tilanteenne ja olet paras tekemään oikeat ratkaisut.

      • mukanaollaan

      • srgsg
        mukanaollaan kirjoitti:

        Nopealla googlailulla ainakin seuraavat löytyi läheisten tueksi, kaikki maksuttomia...

        Tekstiviestipalvelua: http://www.voimapiiri.fi/liity-voimapiiriin/pelivoimapiiri-rahapelaamisesta-huolestuneille

        Kurssi Jyväskylässä: http://www.pelissa.fi/?download=laheisryhmaesite.pdf

        Ja sitten tietenkin Peluuriin voi soitella, 0800-100101 tuolla sivuilla myös lisätietoa: http://www.peluuri.fi/laheiset/?session=27687286

        Tsemppiä!

        Moon parantunu peliriippuvuudesta :) vaimo pakotti parantumaan


      • eron partaalla
        srgsg kirjoitti:

        Moon parantunu peliriippuvuudesta :) vaimo pakotti parantumaan

        ihmeessä onnistuu?? Mihen ruletin peluu ei lopu millään.


      • Tollo mummeli
        mukanaollaan kirjoitti:

        Nopealla googlailulla ainakin seuraavat löytyi läheisten tueksi, kaikki maksuttomia...

        Tekstiviestipalvelua: http://www.voimapiiri.fi/liity-voimapiiriin/pelivoimapiiri-rahapelaamisesta-huolestuneille

        Kurssi Jyväskylässä: http://www.pelissa.fi/?download=laheisryhmaesite.pdf

        Ja sitten tietenkin Peluuriin voi soitella, 0800-100101 tuolla sivuilla myös lisätietoa: http://www.peluuri.fi/laheiset/?session=27687286

        Tsemppiä!

        tyttäreni on ostoriippuvainen,oli ottanut pikavippejä vaikka kuinka paljon. Otin ison lainan ja maksoin velat pois. nyt eläkeläisenä olen aivan aivan lirissä. Tein suuren virheen, olen kauhuissani ja masennuslääkkeillä enkä tiedä miten selviän.


    • Turhaa peliä!

      on tunteeton kaikkea ja kaikkia kohtaan. Vain pelaaminen merkitsee jotain. Taloudellinen ahdinko ja velkaantuminen ja vipit ovat arkipäivää. Valehtelu ja pelaamisen peittely ovat kuvioissa. Niin työnantajan kuin perheenkin huiputtaminen ovat tuttua kauraa.
      Jaa, että oletko vai lähdetkö! Mietipä sitä hetki, mutta älä luulekkaan että sinä voit mitenkään häntä auttaa. Käskemällä, toivomalla, rukoilemalla, anelemalla ei aito peliriippuvain skeidastaan eroa. Hetken voi olla "kuivilla" tai ainakin teeskennellä niin olevan, mutta vain hetken....
      Teepä sinä ratkaisusi omalta osaltasi.
      Ps. Katsokaakin vanhemmat kakaroittenne perään. Tuolla taapertaa jo nyt laumoittain penskoja jotka eivät osaa enää edes ruokapöydässä istua, vessassa käydä, välituntiaan viettää jne... ilman jotain pelimasiinaa.

      • pieks

        Tuo on niin totta! Itse olen eronnut ja yksi suurimista syistä oli pelaaminen. Se kamala epävarmuus ja valehtelu. Sanonta, tili tuli tili meni, oli meillä käytössä. Pelaaminen ei ole exällä loppunut, vain pahentunut. Mutta nyt ei pysty enää sekoittamaan minun ja lasten tulevaisuutta, kantakoot hän omat huolensa.


    • El Baablo

      Olen parantunut kyseisestä riippuvuudesta.

      Luulisin että kyseisessä adiktiossa on kyse jännityksen ja stimulaation puute elämästä. Myös sosiaalinen riippuvuus taitaapi olla osa kuviota. Ihmisellä on aina vakiomäärä addiktioita kyseiset addiktiot määräävät ison osan ihmisen sosiaalisesta käytöskaavasta. Psyykkinen riippuvuus usein johtaa fyysiseen riippuvuuteen.

      En voi kertoa mitään poppakonstia, tai ihmelääkettä, en tiedä mitään kriisiryhmistä. Voin kertoa vain että se päätös lähtee addiktoituneen omasta päänupista. Kyseinen päätös vaatii ääretöntä mielenlujuutta. Samoin kun tupakasta, kahvista, alkoholista tai vaikkapa ylipainosta eroon pääseminen.

      Näin vuosia myöhemmin en ole absoluuttinen tässäkään asiassa, pelaan välillä kun siltä tuntuu mutta pidän aina kuitenkin järjen mukana hommassa.

      • yhtä helvettiä

        peliriippuvaisen kanssa. Vähitellen selvisi, että hän oli kavaltanut jo ensimmäisen avioliittovuoden aikana isäni antamat asuntorahat (isä kuoli odottamatta) kaksion ostoa varten. Sitten sain lahjaksi äidiltäni metsää, jota mieheni oli myynyt suunnilleen samanverran ja ohjannut varat omalle tililleen ja käyttänyt ne. Viimeisenä, kun äitini kuoli ja myin hänen asuntonsa (3h k) yritti mies kavaltaa nekin rahat eli pani muiden maksettavien laskujen joukkoon maksumääräyksen ko. summasta osoitettuna hänelle. ja lukuisa määrä pienempi rötöksiä.
        Kun nämä selvisi, tuli ero.

        Peliriippuvainen on usein myös psykopaatti eli narsisti eli kaikki raha ja omaisuus vaan hänelle.

        Peliriippuvuus on pahempi kuin alkoholismi, koska sen pystyy ovelasti peittämään mm. puhumattomuudella.

        En suostuisi enää elämään päivääkään peliriippuvaisen kanssa.


      • kyyyyyy
        yhtä helvettiä kirjoitti:

        peliriippuvaisen kanssa. Vähitellen selvisi, että hän oli kavaltanut jo ensimmäisen avioliittovuoden aikana isäni antamat asuntorahat (isä kuoli odottamatta) kaksion ostoa varten. Sitten sain lahjaksi äidiltäni metsää, jota mieheni oli myynyt suunnilleen samanverran ja ohjannut varat omalle tililleen ja käyttänyt ne. Viimeisenä, kun äitini kuoli ja myin hänen asuntonsa (3h k) yritti mies kavaltaa nekin rahat eli pani muiden maksettavien laskujen joukkoon maksumääräyksen ko. summasta osoitettuna hänelle. ja lukuisa määrä pienempi rötöksiä.
        Kun nämä selvisi, tuli ero.

        Peliriippuvainen on usein myös psykopaatti eli narsisti eli kaikki raha ja omaisuus vaan hänelle.

        Peliriippuvuus on pahempi kuin alkoholismi, koska sen pystyy ovelasti peittämään mm. puhumattomuudella.

        En suostuisi enää elämään päivääkään peliriippuvaisen kanssa.

        muuten ihan totta kaikki mutta psykopaatti ELI narsisti???? onko muka sama asia...


      • Ei todellakaan
        kyyyyyy kirjoitti:

        muuten ihan totta kaikki mutta psykopaatti ELI narsisti???? onko muka sama asia...

        peliriippuvainen ja narsisti ole sama asia. Sairaita ovat molemmat ja ovelia, mutta ei voi kyllä verrata toisiinsa. Olen nähnyt narsismin, alkoholismin sekä peliriippuvuuden. Voimia aloittajalle, varmasti löydät apua ja ratkaisun kunhan vain jaksat sitä etsiä. Mutta muista/muistakaa, apua tarvitsee myös se toinen osapuoli..


      • Ei kukaan
        yhtä helvettiä kirjoitti:

        peliriippuvaisen kanssa. Vähitellen selvisi, että hän oli kavaltanut jo ensimmäisen avioliittovuoden aikana isäni antamat asuntorahat (isä kuoli odottamatta) kaksion ostoa varten. Sitten sain lahjaksi äidiltäni metsää, jota mieheni oli myynyt suunnilleen samanverran ja ohjannut varat omalle tililleen ja käyttänyt ne. Viimeisenä, kun äitini kuoli ja myin hänen asuntonsa (3h k) yritti mies kavaltaa nekin rahat eli pani muiden maksettavien laskujen joukkoon maksumääräyksen ko. summasta osoitettuna hänelle. ja lukuisa määrä pienempi rötöksiä.
        Kun nämä selvisi, tuli ero.

        Peliriippuvainen on usein myös psykopaatti eli narsisti eli kaikki raha ja omaisuus vaan hänelle.

        Peliriippuvuus on pahempi kuin alkoholismi, koska sen pystyy ovelasti peittämään mm. puhumattomuudella.

        En suostuisi enää elämään päivääkään peliriippuvaisen kanssa.

        Kokemuksesta voin sanoa, että pahan luokan peliriippuvuus ei vedä lähellekkään vertoja pahan luokan
        alkoholismiin. Peliriippuvuudessa uhri useimmiten käyttäytyy normaalisti (taloudellisia- ja rahankäyttöongelmia lukuunottamatta), kun taas alkoholisoitunut ihminen on arvaamaton sekä mahdollisesti agressiivinen ja väkivaltainen.


      • Anonyymi
        Ei kukaan kirjoitti:

        Kokemuksesta voin sanoa, että pahan luokan peliriippuvuus ei vedä lähellekkään vertoja pahan luokan
        alkoholismiin. Peliriippuvuudessa uhri useimmiten käyttäytyy normaalisti (taloudellisia- ja rahankäyttöongelmia lukuunottamatta), kun taas alkoholisoitunut ihminen on arvaamaton sekä mahdollisesti agressiivinen ja väkivaltainen.

        Minusta toisen rahojen käyttäminen ja valehteleminen on äärimmäisen väkivaltaista ja tuhoisaa. Vievät turvallisuuden tunteen ihan yhtä tehokkaasti kuin lyöminen.


    • El Bob

      Lähteä vain poish! Totuus on se että peliriippuvaisen pitää ihan omassa päässä selvitellä juttuja ja sitä kautta löytää oma tiensä.

    • tosiaanko

      tämä on niitä ihmeellisiä asiota, et ole juoppo, mutta ole jotain muuta. PERHEESSÄ OLITUINEN RIITA.
      No kun ei toinen myönnä mitään, siis riippuvuutta. Mitä helvettiä tässä tekee.................... Kysymys

    • seju60

      Otsikko keksitty mutta peliriippuvuus on todella raastava ongelma kun peliongelmainen sairaana tekee jotain sellaista mitä ei kehtaa edes kännissä tunnustaa! Toivottavasti ongelmani selviävät.

    • Eräs lukenut.

      Lääke nimeltään Naltrexone, olen kuullut että tästä olisi apua myös peliriipuvaisuuteen. Sitä on aikaisemmin käytetty alkoholismin hoitoon.
      Googleta tuo lääke.

      • seju61

        Kiitos vinkistä mutta olen aika arka kaikkien lääkkeiden suhteen mutta pakko jotain apua jostain saada.
        Tänään eka kertaa jaoin ongelmani kertomalla siitä toiselle ihmiselle ja kyllä helpotti.
        Nyt voin käsitellä asiaa eri tavalla kun joku muukin tietää.


      • Auta tyhmiä.

        Vittu että ihmiset ei osaa hoitaa itseään millä muulla ku lääkkeillä. Luuletsä pahvi, että toi Naltrexoni on vastaus? Se ei auta edes siihen juomiseen! Älkää antako noita idioottineuvojanne ihmisille, joilla on tosi hätä. Lääkkeet vaan SIIRTÄVÄT ongelmaa myöhemmäksi ja kärsimys lisääntyy.


    • optimisti????

      Meillä oli muutama vuosi tosi vaikeaa. Häätöjä, valehtelua, lupauksia, suuttumista, anteeksipyyntöjä, vyönkiristystä. Eräässä vaiheessa harkitsin eroa mutta päätin kuitenkin jäädä. Elämäni mies ja hyvä mies addiktion takana. Sovittiin että minä hoidan kaikki pakolliset maksut myös hänen tililtään tilipäivänä. Pelko oli kuitenkin jatkuva seuralaiseni. En uskaltanut enää lähteä toiselle paikkakunnalle töihin. Huomasin olevani itse läheisriippuvainen. Olemme edelleen yhdessä. Meillä on pelilaskut maksettu ja luottotiedot saatu kuntoon. Ostettu talo, auto ja koira. Mieheni on yhä edelleen ihana ihminen, joka ei kestä normielämän painetta. Pelaamisen tilalle on tullut ryyppääminen. Minä en enää osaa ottaa vastuuta omasta elämästäni. Yritän silti katsoa optimistisena eteenpäin. JOS haluat jatkaa kumppanisi rinnalla, varaudu pitkään taipaleeseen. Ja varo ettet hukkaa itseäsi.

    • sen kokenut
      • saakelin ämmät

        No huh huh itse kyllä heittäisin tuollesen ämmän pellolle hyvinkin äkkiä,perkele mun rahoja et tuhlaa...Jep jep aloitus kylläkin oli että ukkeli pelannutb rahat ja koitin hattuilla mutta asia kylläkin niin vakava että huh.


    • Peuri

      Sinun on syytä rukoilla Jumalan apua ongelmaasi. Jeesus johdattaa eksyneet lapsensa jälleen oikealle tielle elämässä. KIitos Jumalalle hän parantaa kaikki sairaudet.

    • Ei voi voittaaa

      Jotain rahapelejä? Kun eikö se ole selvääkin selvempi, että pelinjärjestäjä voittaa aina lopulta. Sekö, että joku päivä jää voitolle vaikka 100€ . Se on varmasti hienoa, mutta jos laskee kaikki pelikerrat yhteen pelaamien menee varmasti tappiolle. Tämä on se mitä ihmiset eivät osaa ajatella he muistelevat vain yhtä pelipäivää voitin tänään 100€ jne.. , mutta sitä ei enää mustetakkaan, että helmikuussa jäin 300€ tappiolle.
      Homma ei varsti kannata jos laskee vaikka vuoden ajalta kaikki pelikerrat.

      Ehkä (netti)pokeri on poikkeus kun se on taitopeli, mutta siinäkin suurin osa häviää. Kuitenkin kaikissa automaateissa ja ruleteissa. Mitä enemmän pelaat sitä enemmän häviät.

      • ei leikin paikka

        voi hyvät hyssykät.Peliriippuvuus ei ole todellakaan mikään vitsin yms paikka,mikäli läheisenne on peliriippuvainen siinä on todella vitsit kaukana.Mukava että osa teistä on ottanut asian asiallisesti.Siinä menee äkkiä omat ja "muutakin".Toivon alkuperäiselle kirjoittajalle jaksamista ja toivon että parannusta on tullut.koittakaa keskustella asiasta.Kirjoitellaan.


      • apua sulle
        ei leikin paikka kirjoitti:

        voi hyvät hyssykät.Peliriippuvuus ei ole todellakaan mikään vitsin yms paikka,mikäli läheisenne on peliriippuvainen siinä on todella vitsit kaukana.Mukava että osa teistä on ottanut asian asiallisesti.Siinä menee äkkiä omat ja "muutakin".Toivon alkuperäiselle kirjoittajalle jaksamista ja toivon että parannusta on tullut.koittakaa keskustella asiasta.Kirjoitellaan.

        joka kertoo peliriippuvaisen naisen elämästä.Opettaja, äiti,ja
        pelasi kaikki perheen rahat, ja velkaa tuli ja paljon.
        Selviytymistarina tosielämästä.


      • kaketus
        apua sulle kirjoitti:

        joka kertoo peliriippuvaisen naisen elämästä.Opettaja, äiti,ja
        pelasi kaikki perheen rahat, ja velkaa tuli ja paljon.
        Selviytymistarina tosielämästä.


      • kaketus
        kaketus kirjoitti:

        joka kertoo peliriippuvaisen naisen elämästä.Opettaja, äiti,ja
        pelasi kaikki perheen rahat, ja velkaa tuli ja paljon.
        Selviytymistarina tosielämästä.


        Mieskin on tavallaan riippuvainen kun antaa tuon tapahtua,eikä ota eroa,,,tuohoutuu koko perhe...


      • ex
        kaketus kirjoitti:

        joka kertoo peliriippuvaisen naisen elämästä.Opettaja, äiti,ja
        pelasi kaikki perheen rahat, ja velkaa tuli ja paljon.
        Selviytymistarina tosielämästä.


        Mieskin on tavallaan riippuvainen kun antaa tuon tapahtua,eikä ota eroa,,,tuohoutuu koko perhe...

        ovatko nämä pelikoneriippuvaiset samoja ihmisiä, kuin ne, jotka uskoo näihin pyramidifirmoihin (rahaa tyhjästä)?

        Pelaajan itsensä on saatava apua psygologilta tms muulta ammattitaitoiselta päätohtorilta, koska se on ihan varma, että voitolle ei jää, jos paria kertaa enemmän pelaa. Se ajatusmaailma on saatava muuttumaan "tänään voitan, minusta tulee miljonääri", koska se ei pidä paikkaansa.

        Luojalle kiitos, että itse peliriippuvaisena (vuoden päivät tuli pelattua kaikki tulo pokeri-pelikoneeseen), tajusin että tämä on lopettava, muuten ei hyvää seuraa (nykyään kierrän kaukaa maksulliset pelikoneet).


      • näin on
        apua sulle kirjoitti:

        joka kertoo peliriippuvaisen naisen elämästä.Opettaja, äiti,ja
        pelasi kaikki perheen rahat, ja velkaa tuli ja paljon.
        Selviytymistarina tosielämästä.

        Luin kyseisen kirjan, ja se teki vaikutuksen. Aitoa tarinaa pelihimosta, ei mitään glamourjuttua, kuten muutamista nettipokerinpelaajista levitetään tyyliin "voitin miljoonia minuutissa". Aito peluri viettää köyhän loppuelämän, sikäli mikäli sellaista on.


      • banskuliini.

        ymmärtääkseni rahapelejä pelataan siksi, että ne ovat jännittäviä ja niistä saa kai sit jotain tyydytystä. Pelaajat on valmiita maksamaan siitä tunteesta, kun saa jännittää, saako pari roposta. Tappiolle siitä jää, mutta se on jännittävää. Tässä mun käsitys. Ja useimmiten sitä kehutaan et "voitin näin ja näin paljon", eikä sitä et "käytin näin ja näin paljon". voitto peittoaa menettämisen. :> en itse pelaa mutta pohdiskelen tässä vain että näinhän sen täytyy olla :)


      • Pelaamisessa ihmisä kiehtoo muut asiat kuin se että muistais tappioita, kaikki kyllö tietää ettei niistä voita. Riippuvuus vie mennessään ja se tunne kun pelaa, tai voittaa.


      • Anonyymi
        ei leikin paikka kirjoitti:

        voi hyvät hyssykät.Peliriippuvuus ei ole todellakaan mikään vitsin yms paikka,mikäli läheisenne on peliriippuvainen siinä on todella vitsit kaukana.Mukava että osa teistä on ottanut asian asiallisesti.Siinä menee äkkiä omat ja "muutakin".Toivon alkuperäiselle kirjoittajalle jaksamista ja toivon että parannusta on tullut.koittakaa keskustella asiasta.Kirjoitellaan.

        Ei todellakaan ole mikään pikkujuttu!


    • nummi58

      Hei! Peliriippuvuus on todellinen, täydellisesti ihmisen valtaava vitsaus. Olimme onnellinen, uskova perhe, kunnes mies alkoi pelaamaan. Kaikki rahat menivät pelaamiseen ja vippiluottoja piti salaisesti koko ajan uusia. Kaikesta muusta täytyi tinkiä, ruuasta, vaatteista, terveyden hoidosta jne. Peliin oli löydyttävä rahaa mistä tahansa. Tulimme siihen pisteeseen, että annoin vaihdoehdon miehelleni, joko pelit tai avioero, mutta pelistä mies ei tahtonut luopua, ennemmin avioliitosta ja lapsesta.
      En kuitenkaan voinut erota, joten hyväksyin jopa pelaamisen ja hoidimme kumpikin omat raha-asiat.
      Sitten miehelleni tuli sairaus, ensin meni toisesta silmästä näkö, sitten tuli syöpä, mutta pelistä hänen oli erittäin vaikea pysyä erillään jopa huonossa kunnosssa. Viimeiset kuukaudet ennen kuolemaansa hän joutui vähentämään peliä, kun kunto ei sallinut. Vähän piti aina kuitenkin käydä pelaamassa ja mies sanoi, että pelaamisesta ei pääse eroon, vaikka kuinka halu olisi. Itse en usko kenenkään tosi peliriippuvaisen pääsevän siitä eroon, ellei jokin ihme tapahadu. Meille jäi jäljelle miehen kuoltua suuret pelivelat, kun hän oli niihin vippiluottoja ottanut. Kaikki aika meni myös miehelläni pelaamiseeen, sillä se oli etusijalla. Lapselle ei ollut paljon hänellä aikaa eikä osallistua harrastuksiin. Lähde siis ihmeessä ajoissa eli odottamalla ei asia parane.

      • pelaaja. .

        Mulla on aina ollut tarve jännitykselle ja olen kilpailuhakuinen. Joskus nuorena (tyhmänä) pelasin ray pelejäkin, vedonlyntiä, arpoja ym.. Sittemmin nettipokeria, johon meni suuriakin summia, kunnes tuli taloudellinen seinä vastaan.
        Sijoitin paljon kirjallisuuteen ja opiskelin peliä tosissaan noin 2-3 vuotta. Kirjallisuuden ja viisauden karttuessä -ev pelit ovat jääneet kokonaan. Eli en pelaa ränttämyllyjä ts. pelejä joissa ei voi pitkässä juoksussa voittaa. Ainoastaan voitollista pokeria ja vedonlyöntiä, joissa en ole varma - ev:stä.
        Sitten alkoi ongelmät ajankäytöstä pelaamisen ja sen opettelun kanssa, kunnes aloin tienaamaan tarpeeksi, jolloin pystyin jättämään työt ja alkamaan pelaamaan täyspäiväisesti. Nyt oli sitten vaimokin tyytyväinen. Nykyään kun pelaamiseen menee aikaa 40-50 tuntia viikossa, ei se enää niin hirveästi aiheuta intohimoja. Muuttunut tylsäksi työksi. toisaalta tienaan niin paljon paremmin, kuin aikaisemmassa työssäni kemianteollisuudessa, johon pitkä koulutus, että paluu tuntuu hankalalta.
        Tieto voi olla joillekin ratkaisu, nykyään mua oksettaa kun näen mummoja työntämässä kolikoitaan hedelmämyllyihin.


      • selittäkää viisaat

        "Meille jäi jäljelle miehen kuoltua suuret pelivelat, kun hän oli niihin vippiluottoja ottanut. "

        Pitääkö tämä paikkansa. Eli miten perhe joutuu makselemaan kuolleen pikavippilainoja?


      • Niin se vaan menee
        selittäkää viisaat kirjoitti:

        "Meille jäi jäljelle miehen kuoltua suuret pelivelat, kun hän oli niihin vippiluottoja ottanut. "

        Pitääkö tämä paikkansa. Eli miten perhe joutuu makselemaan kuolleen pikavippilainoja?

        ...että ne vainajalta jääneet velatkin on maksettava. Ensin maksetaan vainajan omaisuudesta, eli ihan rehellisestä rahasta tilillä, sitten aletaan katsomaan auton, asunnon yms. arvoa. Ja jos nämä ovat yhteisomistuksessa aviopuolison kanssa, niin silloin hän joutuu maksumieheksi. "Niin myötä kuin vastamäessä"...


    • Vanha hyvä lääke.

      Olen nähnyt ja kokenut varmaan kaikki riippuvuudet elämäni aikana. Isäni oli peliriippuvainen, äiti alkoholisti. Molemmat poltti ketjussa röökiä. Minä menetin viinan vuoksi omaisuuden, tupakoin ja söin lääkkeitä univaikeuksiin. Sitten aloin rukoilla Jeesusta apuun (en Jumalaa kuten ennen), hätäni on hirveä.

      Olin A-klinikalla hoidossa aluksi, koska kemiallinen riippuvuuteni piti katkaista. Mutta niinkuin monille tapahtuu, sitten vasta alkaa ongelmat. Mutta en luovuttanut, rukoilin usein ja luin Uutta Testamenttia, niinkuin minulle oli suositeltu. Se rauhoitti varsinkin iltaisin ja aamuisin, jotka olivat pahimmat ajat. Ilmoitin kaikille, ettei minua saa houkutella juomaan. SItä kyllä tapahtui. Se alkoi ärsyttää minua, aloin miettiä ihmissuhteitani, luin myös Anthony de Mellon kirjan "Rakkauden tiellä" ja siitä vihdoin aloin tajuta mistä oli kyse. Suosittelen sitä kaikille riippuvuuksista kärsiville.

      Olen ollut nyt jo 9 kk täysin irti alkoholista, tupakasta ja lääkkeistä. Nukun loistavasti ja teen vain sellaisia asioita, joita olen aina halunnut tehdä. En tarvitse ihmisiä ympärilleni, nautin rauhasta ja iloitsen monesta asiasta joka päivä. Niin, sen on uskomatonta. Ei sitä minun tutuistanikaan kukaan oikein usko. Kun ei usko.

    • larethi

      Parhaiten onnistuu varmaankin lopettamalla epäterve käytös. ja tietää syy siihen. Ja sitten musitaa se. Jos syitä ei ole niin miksikä sitä lopettamaan.

      • carneoli

        Mun mies on myös elävä esimerkkki siitä, että peliriippuvuus voi loppua. Hän oli pelannut lapsesta asti ja pelasi kaiken bussirahojakin myöten. Suhteemme oli kestänyt kolme vuotta kun mittani tuli täyteen.
        Olin sanonut aiemminkin että pelamainen sa aloppua tai suhteemme päättyy laihoin tuloksin. Viimeinen kerta oli niin, että sanoin suhteemme päättyvän juuri nyt tähän ja hänen sukulaistensa läsnä ollessa vielä.
        Pelaaminen loppui ja kymmenen vuotta mennyt ilman sitä.


      • Pelikoneet pois Suom

        Ray koneet pitäisi poistaa kokonaan Suomesta. Sinne saa hakattua kaikki omat ja läheisten rahat todella nopeasti. Nettipokerit yms. on kans paha vitsaus. RAY POIS SUOMESTA!

        Olen itse pelannu(27 vuotta nyt ikää). RAY automaatteihin olen pelannut noin 90 000 e. Kaikki rahat.

        Enää en laita kolikkoakaan niihin persläpiin koskaan. Nuorisoa käy sääliksi, pareveilevat pelikoneiden ympärillä laumoissa, panokset vaan suurentunut omista "parveiluajoista"...

        Monta surullista ihmiskohtaloa on tiedossa. Ja kuka mahdollistaa tämän kaiken?

        RAY


      • Peli_addikti
        Pelikoneet pois Suom kirjoitti:

        Ray koneet pitäisi poistaa kokonaan Suomesta. Sinne saa hakattua kaikki omat ja läheisten rahat todella nopeasti. Nettipokerit yms. on kans paha vitsaus. RAY POIS SUOMESTA!

        Olen itse pelannu(27 vuotta nyt ikää). RAY automaatteihin olen pelannut noin 90 000 e. Kaikki rahat.

        Enää en laita kolikkoakaan niihin persläpiin koskaan. Nuorisoa käy sääliksi, pareveilevat pelikoneiden ympärillä laumoissa, panokset vaan suurentunut omista "parveiluajoista"...

        Monta surullista ihmiskohtaloa on tiedossa. Ja kuka mahdollistaa tämän kaiken?

        RAY

        Ainaki ite peliriippuvaisena voin sanoa voitettuani yli 10000 euroa ne rahat menee heti takaisin, ehkä käyvät olemassa tilllä tunnin pari mutta menevät takaisin kuitenkin jos pelaaja on peliriippuvainen. Peliriippuvainen ei meinaa ikinä uskoa sitä että voittaminen on tosi epätodennäköistä. Kaikki pyörii jossittelun varassa peliriippuvaisella, jos minä voitan, jos se potti kerrankin osuisi kohalle kun oonhan niin paljon jo pelannut että kyllä se joskus tulee kohalle voittihan äskenkin joku jackpotin ja tosiasia on jos voitto tuleekin se menee heti takaisin peliin.


    • viikonloppuheila

      hei. olen seurustellut noin kaksi vuotta sitten sellaisen miehen kanssa. Todella taitava peittämään vaivansa mutta todellakin aina piti päästä pelaaman ja ne samat numerot....voi hyvä jysäys äkkii pos suhteesta.

      • Frude

        Olen ollut peliriippuvainen. Pelasin muutama vuosi sitten nettipokeria yms. ja jälkeen jäi muutamien tuhansien eurojen velat. Eli pelaaminen ei jättänyt jälkeensä kuitenkaan tämän suurempia velkoja.
        Lopetin pelaamisen sen jälkeen, kun olin luvannut tyttöystävälleni, nykyiselle vaimolleni, että en pelaa enää ikinä kyseisiä pelejä. Aiemmat lopetuslupaukseni eivät olleet näin ehdottomia. Yleensä niissä oli joku pykälä, että korkeintaan sen ja sen verran päivässä yms. Tämän perusteella pelaamista oli "mukava" jatkaa ilman sen suurempia omantunnontuskia. Jossain vaiheessa sitä vaan tajusi, että kaikki menee pelaamisen myötä, jos en lopeta. Sosiaaliset suhteet olivat kärsineet ja tuhansia euroja oli laitettu kankkulan kaivoon. Jos en olisi antanut tätä lupausta, jatkaisin pelaamista todennäköisesti vieläkin. Tämän lisäksi omalla kohdallani auttoi asiaa se, että kun palkka meni aina pelaamiseen eikä koskaan jäänyt käteen mitään niin sekin oli kuntouttava kokemus, kun kävi ostamassa itselle parilla sadalla eurolla vaatteita yms. ja käteen jäi konkreettisesti jotakin. Tuo parisataa kannattaa maksaa tai vaikka enemmänkin tajutakseen minkälaisia summia sitä tulee päivittäin laitettua peleihin. Löysin myös liikunnasta itselleni vaihtoehdon pelaamiselle. Nyt, kun muutaman vuoden ollut kuivilla niin en enää kaipaa kyseisiä pelejä. Alkukuukaudet olivat todella vaikeita, mutta nyt sitä osaa jo järjelläkin ajatella asioita. Mutta lopettaminen pitää olla ensisijaisesti peliriippuvaisen oma päätös. Tämän jälkeen tarvitaan ystävien ja läheisten tukea asiassa.


    • pokeri pelastaa

      Pokerilla loppui minunkin pelihelvetti. Puolet palkasta meni johonkin mummorulliin aina kaupassa käydessä ja pitkävetoihin ja lottoihin.

      Sitten löysin pokerin tossa 4 vuotta sitten ja en ole enää muita rahapelejä pelannut ja olen keskimäärin voittanut reilu 3000€/kuukausi. Työt ja koulut lopetin 3 vuotta sitten. Voiko peliriippuvaisen elämä parempaa olla silloin kun voi matkustella lähestulkoon kokoajan ja aina syödä maan mainioita herkkuja ja nauttia elämästä ja eksoottisista tytöistä.

      Suosittelen!

      • Lasku tulossa vielä.

        Toivotan onnea tulevaisuuteesi, kun olet noin kestävälle pohjalle sen rakentanut:)


    • Ilmanenhan
    • Pulassa ja syvässä

      Mielestäni kaikki nettipelit sekä raha-automaatit pitäisi kieltää lailla. Ne pitäisi rinnastaa huumeisiin koska ne vievät kaikki rahat ja aiheuttavat vakavan riippuvuuden. Olen pelannut arviolta 200 000 euroa kaikenlaisiin peleihin ja olen tietenkin syvissä veloissa. En ole vieläkään päässyt totaalisesti peleistä eroon, tupakoinnin lopettaminen ei ole mitään peleihin verrattuna.
      Toivottavasti päättäjät heräävät ennenkuin on liian myöhäistä.

    • ex-wow riippuvainen

      tossa viime vuonna olin riippuvainen kysteiseen peliin silloin istuin konella heti ko pääsi koulusta siihen iltä 11 asti ja läskyt jäi kouluun/yöksi vikonloppuna ja lomina taas pelasin niin kaua kunnes nukahin näppäimistölle sitte lähettii kesällä mökillemme ja siel sit olin ilma konetta sen 2kk ja enpä enää oo koneella muuutako sillo ko ketää ei jaks tull ulos

    • ....................

      Olet saanut paljon kommentia. Valehtelu meillä oli monta vuotta arkipäivää. Postilaatioksta tipahti vippilaskuja säännöllisesti. Jotenkin mies sai itsensä aina kuiville hyvällä selittelytaidolla tai lähtemällä pois enkä jaksanut itse aina riidellä samasta asiasta kun mitään ei ikinä myönnetty. Lopulta velkasumma todella suuri. Mies myönsi riippuvuutensa kun hätä oli suuri. Haki apua velkaneuvolajta. Lopulta sai isoon velkamäärään lainan, jota nyt makselee pois. Mies on ymmärtänyt tilanteen, harmi vain että näin myöhään. Joutuu omia lainojaan maksamaan monta, monta vuotta. Hoidamme yhdessä yhteiset laskut. Meillä on täysin omat rahat joita käytämme. Kuukaudessa tietty budjetti joka menee yhteisiin menoihin. Mies ollut pidemmän aikaa pelaamatta. Aina kumminkin pieni pelko piilee takaraivossa, jospa hän kumminkin on esim töistä tullessa sortunut pelaaman. Tämän pelon kanssa joudun elämään kun olen mieheni valinnut enkä eroa. Taloja, autoja, omaisuutta ei kannata laittaa peliriippuvaisen nimiin.

      • ...................

        pelitarjonta on, väittää jotkut.


      • taalaaaaa

      • Omainen.
        taalaaaaa kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=FmNiiu6QrAA

        En ole käynyt aikoihin lukemassa tätä ketjua, enkä siis ollut nähnyt yhtäkään näistä vastauksista. Yllätyin, kun päätin tulla tarkastamaan, josko edes joku olisi minulle vastannut. Olinkin saanut paljon vastauksia, osasta vastauksista oli enemmän apua, osasta vähemmän. Kiitos kuitenkin paljon kaikille vastauksista!

        Jonkin aikaa sitten suhteemme oli erittäin pohjalla, olimme jo päättäneet erotakin. Kun ero alkoi olla konkreettista, tajusin, että olen oikeasti menettämässä rakastamani peliriippuvaisen mieheni... Olen päättänyt ainakin kokeilla jatkaa. Mieheni on käynyt psykologilla, a-klinikalla sekä on tällä hetkellä mukana peluuri-ohjelmassa. Yhdessä kävimme jossakin vaiheessa myös perheasianneuvojalla. Nyt olen varannut myös itselleni ajan psykologille, sillä on minussakin vikaa, vaikka miestäni aina olenkin syyttänyt ongelmistamme. En vain voi luovuttaa ennenkuin olen varmasti yrittänyt kaikkeni. Nyt hetkeen meillä ei olekaan ollut pahemmin ongelmia, paitsi miehen masennus. Toivotaan, etten turhaan ole päättänyt vielä yrittää... Vaikka sen olen kyllä päättänyt, että naimisiin en tämän miehen kanssa mene, vaikka kuinka näyttäisi siltä, että hän olisi päässyt irti peliongelmasta, ihan vain oman talouden turvatakseni. Jotenkin toivon, ettei mieheni luottotietomerkintä koskaan häipyisikään, ettei hän pystyisi ottaa enää pikalainoja.


      • voimia
        Omainen. kirjoitti:

        En ole käynyt aikoihin lukemassa tätä ketjua, enkä siis ollut nähnyt yhtäkään näistä vastauksista. Yllätyin, kun päätin tulla tarkastamaan, josko edes joku olisi minulle vastannut. Olinkin saanut paljon vastauksia, osasta vastauksista oli enemmän apua, osasta vähemmän. Kiitos kuitenkin paljon kaikille vastauksista!

        Jonkin aikaa sitten suhteemme oli erittäin pohjalla, olimme jo päättäneet erotakin. Kun ero alkoi olla konkreettista, tajusin, että olen oikeasti menettämässä rakastamani peliriippuvaisen mieheni... Olen päättänyt ainakin kokeilla jatkaa. Mieheni on käynyt psykologilla, a-klinikalla sekä on tällä hetkellä mukana peluuri-ohjelmassa. Yhdessä kävimme jossakin vaiheessa myös perheasianneuvojalla. Nyt olen varannut myös itselleni ajan psykologille, sillä on minussakin vikaa, vaikka miestäni aina olenkin syyttänyt ongelmistamme. En vain voi luovuttaa ennenkuin olen varmasti yrittänyt kaikkeni. Nyt hetkeen meillä ei olekaan ollut pahemmin ongelmia, paitsi miehen masennus. Toivotaan, etten turhaan ole päättänyt vielä yrittää... Vaikka sen olen kyllä päättänyt, että naimisiin en tämän miehen kanssa mene, vaikka kuinka näyttäisi siltä, että hän olisi päässyt irti peliongelmasta, ihan vain oman talouden turvatakseni. Jotenkin toivon, ettei mieheni luottotietomerkintä koskaan häipyisikään, ettei hän pystyisi ottaa enää pikalainoja.

        Itse olen peliriippuvainen, nyt tosin ehkä menossa puolessa välin parempaan suuntaan, mutta kaikesta saan kiittää puolisoani koska on ollut tukenani hetkillä jolloin tarvitsin sitä.

        Ole vain miehesi tukena hän tarvitsee sinua.


      • Apua on saatavilla
        Omainen. kirjoitti:

        En ole käynyt aikoihin lukemassa tätä ketjua, enkä siis ollut nähnyt yhtäkään näistä vastauksista. Yllätyin, kun päätin tulla tarkastamaan, josko edes joku olisi minulle vastannut. Olinkin saanut paljon vastauksia, osasta vastauksista oli enemmän apua, osasta vähemmän. Kiitos kuitenkin paljon kaikille vastauksista!

        Jonkin aikaa sitten suhteemme oli erittäin pohjalla, olimme jo päättäneet erotakin. Kun ero alkoi olla konkreettista, tajusin, että olen oikeasti menettämässä rakastamani peliriippuvaisen mieheni... Olen päättänyt ainakin kokeilla jatkaa. Mieheni on käynyt psykologilla, a-klinikalla sekä on tällä hetkellä mukana peluuri-ohjelmassa. Yhdessä kävimme jossakin vaiheessa myös perheasianneuvojalla. Nyt olen varannut myös itselleni ajan psykologille, sillä on minussakin vikaa, vaikka miestäni aina olenkin syyttänyt ongelmistamme. En vain voi luovuttaa ennenkuin olen varmasti yrittänyt kaikkeni. Nyt hetkeen meillä ei olekaan ollut pahemmin ongelmia, paitsi miehen masennus. Toivotaan, etten turhaan ole päättänyt vielä yrittää... Vaikka sen olen kyllä päättänyt, että naimisiin en tämän miehen kanssa mene, vaikka kuinka näyttäisi siltä, että hän olisi päässyt irti peliongelmasta, ihan vain oman talouden turvatakseni. Jotenkin toivon, ettei mieheni luottotietomerkintä koskaan häipyisikään, ettei hän pystyisi ottaa enää pikalainoja.

        Itselläni pelikierre alkoi hedelmäpeleillä, pienillä panoksilla. Muutaman kolikon ajanvietteestä muodostui pian koko elämän täyttämä sairaus ja aikaa alkoi kulua pelikoneiden äärellä joka päivä jopa 8-15 tuntia. Kuukauden palkan saatoin hävitä muutamassa päivässä, jonka jälkeen luonnollisesti kaikki perustarpeet kärsivät, ei ollut rahaa ruokaan, vaateisiin, laskuihin jne. Alkoi viikkojen lainaus- ja näpistelykierre joka päättyi vasta seuraavana tilipäivänä, mutta vain alkaaksen uudelleen heti kun uusikin tili oli hävitty. Rahan lisäksi hävisivät itsetunto, ystävät, sukulaiset ja kaikki elämänilo. Jokainen päivä oli synkkää, harmaata taistelua. Kierteen pahentuessa siirryin pelisaleihin, rulettipöytiin ja veikkauspeleihin, isompien panosten ja isompien voittohaaveiden pariin. Otin useita päällekkäisiä pankkilainoja, kulutusluottoja ja varastin yhä enemmän. Yritin kovasti voittaa niin paljon rahaa että elämäni ongelmat ratkeaisivat, mutten ymmärtänyt tekeväni niitä vain päivä päivältä lisää. Tein kovasti töitä saadakseni pelirahaa ja yksityisyrittäjänä ajoin yritykseni konkurssiin pelaamisella. Elämäni näytti hetki hetkeltä synkemmältä ja epätoivoisemmalta ja ajauduin itsemurhayrityksiin. Epäonnistuttuani niissäkin kierre vain jatkui ja syveni. Tunsin vain pelkoa, häpeää ja katkeruutta.
        Kaikki muuttui lopulta, kun olin niin pohjalla että alemmas en enää päässyt. Olin loppuunajettu, ja perheenikin äärimmäisen väsynyt ja turhautunut, hajoamisen partaalla. Viimein puolisoni, loput (aidot) ystäväni ja yhteiskunnan tuki saivat minut vielä yrittämään. Hakeuduin hoitoon ja sain apua. A-klinikan asiantunteva apu, lääkehoito, oma halu elämän suunnan muuttamiseen ja uhkapeliriipuvaisten vertaistukiryhmästä (Nimettömät Pelurit) saamani voima ja toivo yhdessä saivat minut jaksamaan päivän kerrallaan pelaamatta. Jatkoin työntekoa ja sovin velkojieni kanssa realistiset maksuohjelmat. Paljastin rehellisesti läheisilleni totuuden. Pyysin ja sain tekoni anteeksi. Pikkuhiljaa sain itsekunniotustani ja luottamusta takaisin. Poistin kaiken pelaamisen ja epärehellisyyden elämästäni ja ajatuksistani ja keskityin, kenties ensimmäistä kertaa elämässäni, ihmissuhteisiin, perheeseeni, työhöni ja myös itseeni. Raha-asiat ovat ajan kanssa muuttuneet parempaan suuntaan, saan velkani ja velvoitteeni hoidettua ja ostettua ruokaa ja joskus vaatteitakin. Tehtyjä asioita en saa tekemättömäksi mutta voin pitää huolta siitä että ne eivät toistuisi ja toisaalta voin yrittää hyvittää tekemiäni pahoja tekoja niille joille aiheutin kärsimystä ja pahaa mieltä. Vapaa-ajalla on hienoa nähdä ystäviä muutenkin kuin rahanlainaaminen mielessä ja kokonaisuudessaan elämänlaatuni on kohentunut huimasti. Haluankin pyytää anteeksi kaikilta joita haavoitin ja samalla kiittää sydämellisesti niitä jotka ovat minua matkani varrella tukeneet. Alla on yhteystietoja niille, joille tämä kirjoitus herätti halun lopettaa pelaaminen ja muuttaa elämänsä suunta. Aurinkoista jatkoa!

        -Peliongelmissa auttava puhelin Peluuri 0800 100 101

        -Uhkapeliriippuvaisten vertaistukiryhmät. www.nimettomatpelurit.fi


    • emilia6

      olen 10 vuotias minulla on peliriippuvuus kaytän 4-8tuntia päivässä pelaamisee
      ja tarvitsen apua

    • Aivan lopussa!

      Mieheni on peliriippuvainen,ja hänen äitinsä ja siskonsa tukevat häntä,ja antavat rahaa,uskovat koko pieni piiri että vielä se voitto sieltä tulee...ovat hyvin läheisriippuvaisia koko perhe.Eräänäkin oltana,istuessamme kiikissa,mieheni lähti yhtäkkiä käveleen tielle päin,oli nähnyt äitinsä pyöräilevän tiellä,ja juoksi kuin mikäkin pikkupoika äitinsä kiinni,että saa rahaa!En ollut uskoa silmiäni,sanoinkin,että anna olla viimenen kerta.Äiti tuntee olevansa tarpeellinen kun saa avustaa poikaansa.En tiedä kauanko jaksan katella tuota ikuista pikkupoikaa,joka salaa soittaa elämänsä naisille,ja istuu kaiken aikansa tietokoneella...

      • Exän ex

        Pelasta edes itsesi.


    • pelihelvetti

      Juokse ihminen toiseen suuntaan kuin miehesi juoksee.

      Jos teillä ei ole lapsia... älä edes epäroi !

      Tiedän tien. Itselläni kokemus miehestä joka pisti reippaasti menemään 200.000e. Siis normaali palkkatuloinen ihminen.

    • toivo5

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe