En pysty nukkumaan - lihakset sätkii?

Minulla diagnosoitiin keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö, jonka vuoksi olen sairaslomalla. En tunne oloani erityisen masentuneeksi, mutta ahdistunut olen. En kestä ääniä, en saa nukuttua...

Pahinta kaikista on univaikeudet. Ensin sain lääkkeeksi Oxaminia, joka ei auttanut ollenkaan. Lääke vaihdettiin Ketipinoriin (25 mg) joka aluksi auttoi, mutta nyt ei enää. Lääkettä on nostettu asteittain; nyt 75mg kerralla; enkä siltikään saa nukuttua rauhassa. Yritän rentoutua päivällä ja nukkua; lihakset nytkähtää - havahdun. Sama toistuu vaikka kuinka kauan, enkä saa päiväuniani. Lääkkeen otettuani kyllä nukahdan, mutta jalat ja kädet steppaa koko yön, näin kertoo kanssa-asuja. Mikä ihme tähän auttaisi? En ole yhtään levänneempi, kun herään!

Onko kellään muulla ollut vastaavaa..?

Ketipinorin lisäksi syön Citalopram tevaa 30 mg päivässä.
121282
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Ahdistus tulee ajatuksista. Ajatukset eivät lähde lääkkeillä pois, paitsi jos tarpeeksi huumeilla turruttaa itsensä. Parasta on puhua, kirjoittaa tai lukea tyynnyttääkseen ajatuksiaan. Käytkö psykologilla tai vertaistukipiireissä?

Itse löysin avun Zen-Buddhalaisuudesta, mikä ei ole mikään uskonto, vaan tasapainoon tähtäävä oppi elämästä.

Äänestä

Tiedän jalkojen sätkyttelyn, muttei se minulla ole niin pahana. Ketipinoria on määrätty läheiselle ihmiselleni annoksella 200mg/yö ja suoraan näin, ei nostelua tms. Hyvin nukkuu. Tämä vain esimerkkinä.

Äänestä

Tuosta ketipinorista, olkaa varovaisia sen kanssa. Itselläni meni sitä n.vuoden verran. Sattui niin että kiinostuin itsestäni ja menin lääkärin tarkastukseen ja verikokeisiin. Verenrasva-arvot oli pilvissä. Oikea luku pitäsi olla 1,7 ja mulla yli yhdeksän. Pitkän päälle tämä aiheuttaa haimatulhduksen, rasvamaksan ja sitämyöten maksakiroosin. Tutkin syytä ja syyksi paljastui ketipinori. puolivuotta käytön lopettamisen jälkeen arvot oli tippunut 2,3. Itse opin ainakin sen että tästä lähitn kun syönlääkeitä käyn vähintään kerran vuodessa ottattamassa verikokeet. En kelvanut mukaan edes kansainväliseen tutkimusryhmään koska arvoni oli niin korkeat. Tuli vaan kehotus mennä välittömästi uusinta tutkimuksiin.

Äänestä
  • En juo kahvia/teetä tai käytä energiajuomia, eli Karin_aivopesula ei osaa anta apua laisinkaan. Kiitos siis vinkistä, mikä toain ei auta.

    Äänestä

  • xenniaxd aloittaja kirjoitti:

    En juo kahvia/teetä tai käytä energiajuomia, eli Karin_aivopesula ei osaa anta apua laisinkaan. Kiitos siis vinkistä, mikä toain ei auta.

    No sitten saat ravinnosta liikaa puriineja, joista kertyy virtsahappoja elimistöön. Sama hoito pätee siinäkin tilanteessa. Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä.

    Äänestä

  • Karin_aivopesula kirjoitti:

    No sitten saat ravinnosta liikaa puriineja, joista kertyy virtsahappoja elimistöön. Sama hoito pätee siinäkin tilanteessa. Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä.

    "Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä. "

    Mietipäs jos joku tulisi sinulle suosittelemaan psykiatrisia hoitoja ja sanoisi noin kun kieltäydyt.. ;)

    Äänestä

  • käypä hoito kirjoitti:

    "Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä. "

    Mietipäs jos joku tulisi sinulle suosittelemaan psykiatrisia hoitoja ja sanoisi noin kun kieltäydyt.. ;)

    Minä kokeilin niitä yli 20 vuoden ajan. Ph-tasapainotuksella oireet lähtevät viikossa.

    Äänestä

  • Karin_aivopesula kirjoitti:

    Minä kokeilin niitä yli 20 vuoden ajan. Ph-tasapainotuksella oireet lähtevät viikossa.

    Enpä tiedä, mitä puriini ruokavaliossa on, missä moista olisi? Syön ainoastaan kalaa, kanaa ja kasviksia. En lainkaan hiilihydraatteja, kuten leipää, perunaa, riisiä, pastaa...

    Terapeuttini mielestä ruokavalioni on ok, kun vielä joskus syön palan täysjyväleipääkin.

    Äänestä

  • xenniaxd kirjoitti:

    Enpä tiedä, mitä puriini ruokavaliossa on, missä moista olisi? Syön ainoastaan kalaa, kanaa ja kasviksia. En lainkaan hiilihydraatteja, kuten leipää, perunaa, riisiä, pastaa...

    Terapeuttini mielestä ruokavalioni on ok, kun vielä joskus syön palan täysjyväleipääkin.

    Proteiinit ovat puriinipitoisia. Tutustu ph-dieettiin, veren peruskemian kuntoonlaittaminen pitäisi olla ensimmäinen askel. Neutraloimattomat virtsahapot veressä aiheuttavat mielenterveysongelmia, jotka paranevat muutamassa päivässä tehokkaalla emäksisöinnillä. Parhaassa tapauksessa jotkin oireet voivat alkaa helpottamaan jo alle tunnissa.

    http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm

    Äänestä

  • Karin_aivopesula kirjoitti:

    Proteiinit ovat puriinipitoisia. Tutustu ph-dieettiin, veren peruskemian kuntoonlaittaminen pitäisi olla ensimmäinen askel. Neutraloimattomat virtsahapot veressä aiheuttavat mielenterveysongelmia, jotka paranevat muutamassa päivässä tehokkaalla emäksisöinnillä. Parhaassa tapauksessa jotkin oireet voivat alkaa helpottamaan jo alle tunnissa.

    http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm

    Aloittajalle mahdollisesti apua, minä sain avun eikä sätki enää yhtään: otin magnesium-pillereitä ja ne olivat ihan perussuositusten mukaisia ja loppui sätkintä ennen nukahtamista. Nyt mulla on ikävä sätkintää.

    Äänestä

  • venla72_ kirjoitti:

    Aloittajalle mahdollisesti apua, minä sain avun eikä sätki enää yhtään: otin magnesium-pillereitä ja ne olivat ihan perussuositusten mukaisia ja loppui sätkintä ennen nukahtamista. Nyt mulla on ikävä sätkintää.

    Unohtui vaikka mitä. Siis käytettyäni magnesium-tabuja 3 vai 4 päivää, huomasin sen sätkyttelyn loppuneen. Eli tepsi pian, mutta sätkintä ei ollut kovin näkyvää, mutta tunsin lihasnykäyksiä tiheään jaloissa.
    Käytin Magnesia 350-tabuja. "Magnesiumoksidia jossa magnesiumia 350mg" eli 117% vuorokausisuosituksesta saanti.
    Magnesiumiahan suositellaan muutenkin suonenvetoihin ja kramppeihin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


xenniaxd kirjoitti:

Minulla diagnosoitiin keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö, jonka vuoksi olen sairaslomalla. En tunne oloani erityisen masentuneeksi, mutta ahdistunut olen. En kestä ääniä, en saa nukuttua...

Pahinta kaikista on univaikeudet. Ensin sain lääkkeeksi Oxaminia, joka ei auttanut ollenkaan. Lääke vaihdettiin Ketipinoriin (25 mg) joka aluksi auttoi, mutta nyt ei enää. Lääkettä on nostettu asteittain; nyt 75mg kerralla; enkä siltikään saa nukuttua rauhassa. Yritän rentoutua päivällä ja nukkua; lihakset nytkähtää - havahdun. Sama toistuu vaikka kuinka kauan, enkä saa päiväuniani. Lääkkeen otettuani kyllä nukahdan, mutta jalat ja kädet steppaa koko yön, näin kertoo kanssa-asuja. Mikä ihme tähän auttaisi? En ole yhtään levänneempi, kun herään!

Onko kellään muulla ollut vastaavaa..?

Ketipinorin lisäksi syön Citalopram tevaa 30 mg päivässä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu