En pysty nukkumaan - lihakset sätkii?

xenniaxd

Minulla diagnosoitiin keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö, jonka vuoksi olen sairaslomalla. En tunne oloani erityisen masentuneeksi, mutta ahdistunut olen. En kestä ääniä, en saa nukuttua...

Pahinta kaikista on univaikeudet. Ensin sain lääkkeeksi Oxaminia, joka ei auttanut ollenkaan. Lääke vaihdettiin Ketipinoriin (25 mg) joka aluksi auttoi, mutta nyt ei enää. Lääkettä on nostettu asteittain; nyt 75mg kerralla; enkä siltikään saa nukuttua rauhassa. Yritän rentoutua päivällä ja nukkua; lihakset nytkähtää - havahdun. Sama toistuu vaikka kuinka kauan, enkä saa päiväuniani. Lääkkeen otettuani kyllä nukahdan, mutta jalat ja kädet steppaa koko yön, näin kertoo kanssa-asuja. Mikä ihme tähän auttaisi? En ole yhtään levänneempi, kun herään!

Onko kellään muulla ollut vastaavaa..?

Ketipinorin lisäksi syön Citalopram tevaa 30 mg päivässä.

12

1270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaavaa ollut

Ahdistus tulee ajatuksista. Ajatukset eivät lähde lääkkeillä pois, paitsi jos tarpeeksi huumeilla turruttaa itsensä. Parasta on puhua, kirjoittaa tai lukea tyynnyttääkseen ajatuksiaan. Käytkö psykologilla tai vertaistukipiireissä?

Itse löysin avun Zen-Buddhalaisuudesta, mikä ei ole mikään uskonto, vaan tasapainoon tähtäävä oppi elämästä.

• venla72_

Tiedän jalkojen sätkyttelyn, muttei se minulla ole niin pahana. Ketipinoria on määrätty läheiselle ihmiselleni annoksella 200mg/yö ja suoraan näin, ei nostelua tms. Hyvin nukkuu. Tämä vain esimerkkinä.

• rasvamaksa

Tuosta ketipinorista, olkaa varovaisia sen kanssa. Itselläni meni sitä n.vuoden verran. Sattui niin että kiinostuin itsestäni ja menin lääkärin tarkastukseen ja verikokeisiin. Verenrasva-arvot oli pilvissä. Oikea luku pitäsi olla 1,7 ja mulla yli yhdeksän. Pitkän päälle tämä aiheuttaa haimatulhduksen, rasvamaksan ja sitämyöten maksakiroosin. Tutkin syytä ja syyksi paljastui ketipinori. puolivuotta käytön lopettamisen jälkeen arvot oli tippunut 2,3. Itse opin ainakin sen että tästä lähitn kun syönlääkeitä käyn vähintään kerran vuodessa ottattamassa verikokeet. En kelvanut mukaan edes kansainväliseen tutkimusryhmään koska arvoni oli niin korkeat. Tuli vaan kehotus mennä välittömästi uusinta tutkimuksiin.

• Karin_aivopesula
      • xenniaxd aloittaja

En juo kahvia/teetä tai käytä energiajuomia, eli Karin_aivopesula ei osaa anta apua laisinkaan. Kiitos siis vinkistä, mikä toain ei auta.

• Karin_aivopesula
        xenniaxd aloittaja kirjoitti:

En juo kahvia/teetä tai käytä energiajuomia, eli Karin_aivopesula ei osaa anta apua laisinkaan. Kiitos siis vinkistä, mikä toain ei auta.

No sitten saat ravinnosta liikaa puriineja, joista kertyy virtsahappoja elimistöön. Sama hoito pätee siinäkin tilanteessa. Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä.

• käypä hoito
        Karin_aivopesula kirjoitti:

No sitten saat ravinnosta liikaa puriineja, joista kertyy virtsahappoja elimistöön. Sama hoito pätee siinäkin tilanteessa. Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä.

"Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä. "

Mietipäs jos joku tulisi sinulle suosittelemaan psykiatrisia hoitoja ja sanoisi noin kun kieltäydyt.. ;)

• Karin_aivopesula
        käypä hoito kirjoitti:

"Älä sano, että hoito ei auta, ennen kuin olet kokeillut sitä. "

Mietipäs jos joku tulisi sinulle suosittelemaan psykiatrisia hoitoja ja sanoisi noin kun kieltäydyt.. ;)

Minä kokeilin niitä yli 20 vuoden ajan. Ph-tasapainotuksella oireet lähtevät viikossa.

• xenniaxd

Minä kokeilin niitä yli 20 vuoden ajan. Ph-tasapainotuksella oireet lähtevät viikossa.

Enpä tiedä, mitä puriini ruokavaliossa on, missä moista olisi? Syön ainoastaan kalaa, kanaa ja kasviksia. En lainkaan hiilihydraatteja, kuten leipää, perunaa, riisiä, pastaa...

Terapeuttini mielestä ruokavalioni on ok, kun vielä joskus syön palan täysjyväleipääkin.

• Karin_aivopesula
        xenniaxd kirjoitti:

Enpä tiedä, mitä puriini ruokavaliossa on, missä moista olisi? Syön ainoastaan kalaa, kanaa ja kasviksia. En lainkaan hiilihydraatteja, kuten leipää, perunaa, riisiä, pastaa...

Terapeuttini mielestä ruokavalioni on ok, kun vielä joskus syön palan täysjyväleipääkin.

Proteiinit ovat puriinipitoisia. Tutustu ph-dieettiin, veren peruskemian kuntoonlaittaminen pitäisi olla ensimmäinen askel. Neutraloimattomat virtsahapot veressä aiheuttavat mielenterveysongelmia, jotka paranevat muutamassa päivässä tehokkaalla emäksisöinnillä. Parhaassa tapauksessa jotkin oireet voivat alkaa helpottamaan jo alle tunnissa.

http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm

• venla72_

Proteiinit ovat puriinipitoisia. Tutustu ph-dieettiin, veren peruskemian kuntoonlaittaminen pitäisi olla ensimmäinen askel. Neutraloimattomat virtsahapot veressä aiheuttavat mielenterveysongelmia, jotka paranevat muutamassa päivässä tehokkaalla emäksisöinnillä. Parhaassa tapauksessa jotkin oireet voivat alkaa helpottamaan jo alle tunnissa.

http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm

Aloittajalle mahdollisesti apua, minä sain avun eikä sätki enää yhtään: otin magnesium-pillereitä ja ne olivat ihan perussuositusten mukaisia ja loppui sätkintä ennen nukahtamista. Nyt mulla on ikävä sätkintää.

• venla72_
        venla72_ kirjoitti:

Aloittajalle mahdollisesti apua, minä sain avun eikä sätki enää yhtään: otin magnesium-pillereitä ja ne olivat ihan perussuositusten mukaisia ja loppui sätkintä ennen nukahtamista. Nyt mulla on ikävä sätkintää.

Unohtui vaikka mitä. Siis käytettyäni magnesium-tabuja 3 vai 4 päivää, huomasin sen sätkyttelyn loppuneen. Eli tepsi pian, mutta sätkintä ei ollut kovin näkyvää, mutta tunsin lihasnykäyksiä tiheään jaloissa.
        Käytin Magnesia 350-tabuja. "Magnesiumoksidia jossa magnesiumia 350mg" eli 117% vuorokausisuosituksesta saanti.
        Magnesiumiahan suositellaan muutenkin suonenvetoihin ja kramppeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2799
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      22
      2622
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2298
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      39
      1676
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      52
      1585
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1503
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      35
      1283
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26