Tämä on totuus!

Laura1

Pelaajat eivät enää pelaa valmentajalleen. Kärppiä ohjataan nyt päin karikkoa. Eikö tuota Alataloa saada millään ulos!!Muutama pelaaja yksilötaidollaan pitää hommaa pystyssä.Sillä ei pitkälle pötkitä. Alatalolla ei ole edelleenkään pelikirjaa, eikä sitä enää ehdi edes tulla. Täysin saamaton nahjus, jonka ei näemmä olisi pitänyt tulla koskaan valmentajaksi Kärpille. Näin huonoksi en häntä villeimmissä kuvitelmissakaan olisi uskonut. MIKSI Junno, MIKSI?!!Ei Kärpät ole mikään "kaveria ei jätetä"-huoltamo, jossa Kärppien asia jää kakkoseksi sen rinnalla, että Junnon ystävä saa tilaisuuden sössiä kaiken.
Pelaisi edes jollain suunnitelmalla ja kaikkensa antaen. Nyt sitä ei tapahdu.Ei kipinää, intoa, johdonmukaisuutta, peli-iloa, loogisuutta...

Eikös tämäkin Alatalo Dufvan lailla ole J-kylästä? Kiitos vaan, tuli Troijan puuhevonen! Tuho on alkanut, eikä hajuakaan miten ensi kausi menee Haapakosken komennossa. Hän on kuulemani mukaan sanonut, että pelaajabudjettia kiristetään. Onko johdon skenaario sitä luokkaa,että meillä ei ole mahdollisuuksia mitalipeleihin ensikaudella ja säästetään tuossa?Lupaavaa...

Paljon on rahaa palanut tuhkaksi ja anti ollut huonoa, mm. Saarenheimon ja Kossun kanssa.Näihin kai on kuitenkin laitettu rahaa enemmän kuin moneen muuhun.Tosin eihän noihin heikkoihin tuloksiin ole voinut varautua, riskitkin otettava.Silti. Panostettava on ensi kaudellakin.Rosaa tuskin liigassa nähdään tän kauden jälkeen.Ei me voida ihan junnujen tuloon vaan satsata!Järkeä hoi.

Olo on kuin valokuvaa otettaessa...sano muikku..ja mehän muikistellaan=((

13

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuhva

      Karvas totuus on että kärppien hype on jo pari vuotta ollut laskusuunnassa. Menestys tulee ja menestys menee. Ei sille mitään voi. Rahaa on palanut Oulussa paljon. Rahavirta on huvennut selvästi ni parhaat pelaajat eivät enää suoraan ja aina halua ekana Kärppiin. Et kai sinäkään ole kuvitellut että Kärpät ikuisesti on huipulla? Kato joskus Tappara oli pitkään ja aina huipulla. Sit tuli Tps ja hallitsi pitkään ja pariinkin otteeseen. Välillä Jokerit dominoi liigaa. Miten Kärpät voisi olla jääkiekossa poikkeus?! Menestys on aaltoliikettä. Niin se vaan menee. Rahalla saa menestystä mutta mestaruutta ei silti voi voittaa pelkästään sillä. Nyt on Lukon aika olla paras. Se on koko suomalaiselle kiekolle hyväksi että joskus "pienetkin" voittavat. Nyt on Lukon ja Jypin aika. "Isot" nuolee haavojaan muutaman vuoden ja sit uusiksi. Ei Jokerit tai Tepsi lopullisesti oo pudonnut pois mestaruustaistosta. Se on ihan varmaa. Voi tietty Hifk yllättää myös ainakin ensvuonna.

      • vuonna!

        Lukko hyytyy vielä maalivahtiinsa.


    • ...kuin seuroissa veisaisi. TÄMÄ ON TOTUUS, TIE, JA ELÄMÄ? Niinkö?

      Ihan ensimmäiseksi huvittaa miten takinkääntäjämme valmentajalle potkuja vaatiessaan on vaihtanut käyttämään sukunimeä Alatalo. Enää tämä ei ole Lauran kaveri, kuten vielä keväällä, kun tämä vielä kirjoitteli valkusta tuttavallisesti Matti sitä ja Matti tätä. Silloin Alatalo vielä vielä oli "meidän Matti", Kärpät komeasti hopealle valmentanut. Mies, joka "ei voinut Jypin kaamealle nälälle mitään." Vielä keväällä laura usko huomiseen oli kova:
      "- Uskon näet,että Matin päästyä nyt "Ollin oppivuodesta"seuraavat finaalit voivatkin päättyä toisin."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/7077941/thread

      Lauran huuto alkoi heti, kun Kari Heikkilä vapautui(sai potkut) ja nyt Alatalo saakin repiä moraa syvältä selästään. Aina ei voi voittaa, tai saada edes hopeaa. Kuluttamalla riihikuivaa rahaa on keskimäärin helpompaa saada aikaan menestyvä joukkue, mutta mikään tae rahan kuluttaminen ei ole. Siitä on muutamakin hyvä esimerkki viime vuosilta: Jokerit, Hifk, Lukko, Blues...toisaalta ilman merkittävää satsausta SM-liigaan ei tuhkimotarinoita synny, myös JYP otti ison riskin edelliskaudella ja sille satsaus kannatti, vaikka erityisesti TPS pisti sen varsin lujille.

      Kärppien kasvun rajat ovat pitkälti siinä missä ollaan, Oulun halli vetää minkä vetää, oheistuotteita ei voi määrättömästi kaupata samoille ihmisille ja EHL:kin kuopattiin. Junnokin joutuu miettimään paljonko kannattaa laittaa rahaa seuraan, koska mahdollisuus ansaita seuralla ENEMMÄN on rajallinen. Kunhan olympiakiekon pelit on taputeltu ja tähtiä tapiteltu, heikentynyt SM-liiga näyttää taas keväällä kuin hidastettua filmiä katsoisi. Kun vielä kukkahattutädit ovat pelotelleet tuomarit puhaltamaan joka tönimisen, haukottelun vaara on suuri. Jos haluat Kärppiin parempia pelaajia, kohde on Junno, ei Alatalo.

      Oulussa kohdataan sama tilanne kuin Turussa TPS:n menestysvuosien jälkeen, mutta miten Junno siihen osaa reagoida? Pilatulle yleisölle kelpaa vain voitto, mieluummin ylivoimainen ja jo mitalisijojen ulkopuolelle jääminen on katastrofi, vähän kuin heinäsirkat tai rotuaarin repeäminen kahtia. Kärppien vanhempi katras alkaa olla laiskanpulskeaa, kylläistä, kaiken voittanutta, ukkoutuvaa ja loukkaantumisherkkää. En millään jaksa uskoa, että noilla kilometreillä varustetut äijät tarvitsee joka kuvion nenän eteen fläppitaululle. Kyllä se kiikastaa siellä pelaajissa eikä pelikirjassa.

      Ja todellakin Lautaseni, "yrittäisit nyt edes yhdellä kaudella olla laskematta pikkareihisi ensimmäisten vastoinkäymisten jälkeen ja pitää vankkumaton mielipiteesi samana syksystä kevääseen," kuten joku tuolla aiemmassa ketjussasi Sinua opastaa.

      Olet sinä ihme epeli. Milloin aloitat "totisen" kampanjan Haapakoskea vastaan? Eikö Kari Heikkilän otto takaisin olisi vielä "sisäsiittoisempaa"?

      Totisesti, totisesti! hallelujaa ja aamen. :DDD

      • Laura1

        dogmisi, äläkä laita kuvitelmiasi mun ajatuksiksi. Henkilökohtaiseksi käyvä vainosi palstalla alkaa täyttämään kyllä henkisesti vajaan mitat.Enkä tällä kyllä tarkoita pahaa, vaan toivon sun hakevan apua, jotta elämäsi tulisi mielekkäämmäksi siten, ettei tarvitse lukea tuollaisia kirjoituksia, kuin mitä olet minua kohtaan lähettänyt.

        Luetun ymmärtäminen ei ole heikko alueeni, se kuuluu jo ammattiini, joten ihmettelen linkkiäsi. Ei siinä ole mitään, mitä mun pitäisi tänä päivänä katua. Lopussa mainitsin vielä,että aina tullaan viisaammiksi. Näin on käynyt Alatalon kohdalla monella muullakin kuin minulla. Koiranpennun silmät aukeavat reaalimaailmaan.

        Alatalo-nimeä käytän siksi, kun haluan koko valmentajaan etäisyyttä. Matti saattaa ehkä lipsahdella vielä,mutta yritän välttää. Hänellä ei ole Kärppäsydäntä, sen näkee kaikesta,kun tuo mies seisoo kuin puutappi lähinnä,kun pelis pitäs jotain tehdä. Rosteri on sen verran hyvä, ettei sen heikkouteen voi vedota.Pakistoonkin saadaan todella kova nimi tauon jälkeenkin.

        Haapakoski saa syksyn aikaa multa, mutta huolissani toki olen, kun kukaan ei tunnu osaavan kertoa tästä herrasta oikein mitään. Haapakoski on kuitenkin vuosia jo toiminut valmennuksessa. Toivottavasti hänen suuntansa on parempi kuin Alatalon.Siihen ei edes paljon tarvita.Katsellaan. Mä kyl taatusti sanani sanon, jos näen siihen aihetta, se on yks hailee mitä joku laudaksi haukkuva täällä itkee.Olipa se sitten -merkkistä tai ei.

        Kuinka monta kertaa on mainittava, että mulle ei ole pettymys se, että mestaruutta ei tule.Pettymys on se, että joukkuetta ei peluuteta oikein ,sillä ei ole selkeää strategiaa, jolta ponnistaa. Aina kun näyttää hetken hyvältä, niin taas ollaan eksyksissä. Kuntokin pitäis kestää, jos on uskominen kesän kovista tuloksista. Nehän olivat paremmat kuin koskaan.

        Jos Kärpät saadaan tekemään parhaansa, se riittää mulle,mutta nyt on koko ajan se tieto, että tosta jengistä EI OSATA ottaa kaikkea irti.Kenen siitä on vastuu, mitä?Niinpä..valkkuhan sen vastuun kantaa.Konkari Viitakoskikin on todennut, että olisi hyvä, jos pelattaisiin vähemmän ailahtelevasti selkeällä linjalla. Hän nyt sentään tietää kiekosta pikkasen enemmän kuin minä ja uskon kyllä, että sinäkään.

        Se on totta, että kaiken moneen kertaan voittanut on vaikea saada välillä ehkä syttymään. Ehkä se on syy, ettei parempaa valkkua meille löytynyt. Suomalainen valmentajaporukka taitaa olla pelkuriainesta?Haastettahan Kärpät tarjoaa enemmän kuin kukaan historiansa ja vaativan fanilaumansa takia. Sikäli annan kunnioitusta Alatalolle, että hän uskalsi lähteä, vaikka tulos on mitä on.

        Mitalisija on oltava vähimmäistavoite, miksi sitä muuten liigassa edes pelataan! Mietis ny vähän, ennenkuin painat lähetä-nappulaa:)


      • sanoikaan?
        Laura1 kirjoitti:

        dogmisi, äläkä laita kuvitelmiasi mun ajatuksiksi. Henkilökohtaiseksi käyvä vainosi palstalla alkaa täyttämään kyllä henkisesti vajaan mitat.Enkä tällä kyllä tarkoita pahaa, vaan toivon sun hakevan apua, jotta elämäsi tulisi mielekkäämmäksi siten, ettei tarvitse lukea tuollaisia kirjoituksia, kuin mitä olet minua kohtaan lähettänyt.

        Luetun ymmärtäminen ei ole heikko alueeni, se kuuluu jo ammattiini, joten ihmettelen linkkiäsi. Ei siinä ole mitään, mitä mun pitäisi tänä päivänä katua. Lopussa mainitsin vielä,että aina tullaan viisaammiksi. Näin on käynyt Alatalon kohdalla monella muullakin kuin minulla. Koiranpennun silmät aukeavat reaalimaailmaan.

        Alatalo-nimeä käytän siksi, kun haluan koko valmentajaan etäisyyttä. Matti saattaa ehkä lipsahdella vielä,mutta yritän välttää. Hänellä ei ole Kärppäsydäntä, sen näkee kaikesta,kun tuo mies seisoo kuin puutappi lähinnä,kun pelis pitäs jotain tehdä. Rosteri on sen verran hyvä, ettei sen heikkouteen voi vedota.Pakistoonkin saadaan todella kova nimi tauon jälkeenkin.

        Haapakoski saa syksyn aikaa multa, mutta huolissani toki olen, kun kukaan ei tunnu osaavan kertoa tästä herrasta oikein mitään. Haapakoski on kuitenkin vuosia jo toiminut valmennuksessa. Toivottavasti hänen suuntansa on parempi kuin Alatalon.Siihen ei edes paljon tarvita.Katsellaan. Mä kyl taatusti sanani sanon, jos näen siihen aihetta, se on yks hailee mitä joku laudaksi haukkuva täällä itkee.Olipa se sitten -merkkistä tai ei.

        Kuinka monta kertaa on mainittava, että mulle ei ole pettymys se, että mestaruutta ei tule.Pettymys on se, että joukkuetta ei peluuteta oikein ,sillä ei ole selkeää strategiaa, jolta ponnistaa. Aina kun näyttää hetken hyvältä, niin taas ollaan eksyksissä. Kuntokin pitäis kestää, jos on uskominen kesän kovista tuloksista. Nehän olivat paremmat kuin koskaan.

        Jos Kärpät saadaan tekemään parhaansa, se riittää mulle,mutta nyt on koko ajan se tieto, että tosta jengistä EI OSATA ottaa kaikkea irti.Kenen siitä on vastuu, mitä?Niinpä..valkkuhan sen vastuun kantaa.Konkari Viitakoskikin on todennut, että olisi hyvä, jos pelattaisiin vähemmän ailahtelevasti selkeällä linjalla. Hän nyt sentään tietää kiekosta pikkasen enemmän kuin minä ja uskon kyllä, että sinäkään.

        Se on totta, että kaiken moneen kertaan voittanut on vaikea saada välillä ehkä syttymään. Ehkä se on syy, ettei parempaa valkkua meille löytynyt. Suomalainen valmentajaporukka taitaa olla pelkuriainesta?Haastettahan Kärpät tarjoaa enemmän kuin kukaan historiansa ja vaativan fanilaumansa takia. Sikäli annan kunnioitusta Alatalolle, että hän uskalsi lähteä, vaikka tulos on mitä on.

        Mitalisija on oltava vähimmäistavoite, miksi sitä muuten liigassa edes pelataan! Mietis ny vähän, ennenkuin painat lähetä-nappulaa:)

        Viitakoskea haastateltiin eilen Megalla ottelun jälkeen, ja hänen nähdäkseen takaiskumaalit oli yksilöiden karkeita virheitä, kun ei pelata sovitusti. Hän korosti, ettei maalit olleet mitään pelitapavirheitä. Tässä olen Viitakosken kanssa samaa mieltä. (Uskomattoman suorasanaista ja -selkäistä analyysia Veskulta verrattuna perinteisiin kiekkojargoneihin, vaikka nekin tipahtelivat kohdilleen). Suurin osa maaleista tällä kaudella on ollut seurausta karkeista yksilövirheistä.

        On silmiinpistävää, että Kärpät pelaa paremmin vieraissa kuin kotona. Tämän syyksi olen huomaavinani, että Kärpät kalastelee kotona jäähyjä, joita tuomarit ei sitten vihelläkään, ja yleisön reagoinnin seurauksena pelaajat turhautuu entisestään. Meillä katsojillahan on se luksus, että voidaan turhautua ilman suurempia seuraamuksia, mutta pelaajien ei tulisi sortua samaan.


      • Laura1
        sanoikaan? kirjoitti:

        Viitakoskea haastateltiin eilen Megalla ottelun jälkeen, ja hänen nähdäkseen takaiskumaalit oli yksilöiden karkeita virheitä, kun ei pelata sovitusti. Hän korosti, ettei maalit olleet mitään pelitapavirheitä. Tässä olen Viitakosken kanssa samaa mieltä. (Uskomattoman suorasanaista ja -selkäistä analyysia Veskulta verrattuna perinteisiin kiekkojargoneihin, vaikka nekin tipahtelivat kohdilleen). Suurin osa maaleista tällä kaudella on ollut seurausta karkeista yksilövirheistä.

        On silmiinpistävää, että Kärpät pelaa paremmin vieraissa kuin kotona. Tämän syyksi olen huomaavinani, että Kärpät kalastelee kotona jäähyjä, joita tuomarit ei sitten vihelläkään, ja yleisön reagoinnin seurauksena pelaajat turhautuu entisestään. Meillä katsojillahan on se luksus, että voidaan turhautua ilman suurempia seuraamuksia, mutta pelaajien ei tulisi sortua samaan.

        sanoi siihen tyyliin, ett pitäis pelata peli samalla pelisysteemillä 60min, eikä vaihtaa kesken kaiken. Tuota ailahtelevuuttahan Alatalon kiekko on ollut koko ajan. Jos olisi selkeä sapluuna, jota noudatetaan, niin tällaistahan ei juuri tapahtuisi. Kysymys on pelaajien epätietoisuudesta missä mennään.


      • kuulemaasi?
        Laura1 kirjoitti:

        sanoi siihen tyyliin, ett pitäis pelata peli samalla pelisysteemillä 60min, eikä vaihtaa kesken kaiken. Tuota ailahtelevuuttahan Alatalon kiekko on ollut koko ajan. Jos olisi selkeä sapluuna, jota noudatetaan, niin tällaistahan ei juuri tapahtuisi. Kysymys on pelaajien epätietoisuudesta missä mennään.

        Viitakosken mukaan takaiskumaalit oli yksilöiden karkeita virheitä, kun ei pelata sovitusti. Hän korosti, ettei maalit olleet mitään pelitapavirheitä.

        MIKÄ VITTU tuossa on vaikea ymmärtää?


    • HuomiOiva

      Ämmiltä pitäis kieltää lätkän seuraaminen.
      Säkin oot niin saapas, että häpeän olla samaa lajia.
      Onneksi mulla munasarjojen tilalla on munat.

      Sori vaan.

    • kuin...

      joku vitun vuorisaarna... (ainakin se on yhtä "helppolukuista" kuin Raamattu)!?!

      Ps. Näyttäisit joskus, että osaat ihan oikeasti kirjoittaa, äläkä aina vingu et kyl mä duunissa osaan! Vai pitääkö ne huhut paikkaansa, että olet työtön yksinhuoltajaäippä tampereelta?

    • samma här

      Ihan toi on niin kuin Mälkiästä juttua lukisi Ilveksen puolelta..hankkikaa se seuraavaksi, jatkuvuutta Alatalon linjaan.

    • Mä vaan

      Heh mitä juttua ja millä paatoksella, lyhyt vastaus: Alatalo eli Matti on Oulusta eikä Jyväskylästä.

      • usko...

        ....kertomaasi, että Matti Alatalo on syntyjään oululainen, tässä wikipedia linkki.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Matti_Alatalo

        Asettaahan tämä Lauran "Troijan puuhevonen"-harhat oikeaan kategoriaan.
        Ei pitäis kirjoitella jos on PMS tai kolmen viikon kuukautiset.
        Sitä näkee salaliittoja siellä täällä.


    • ei sinne päinkään

      alatalo on hämeenlinnasta ja Dufva Mikkelistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2411
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2197
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1982
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe