ropasin arimax 520 kattilan säätöjä. missä asennossa pidätte 6kw sähkövastuksen asetusarvoa?
sen termostaatti on hyvin laakea-alueinen joten en oikein tiedä mihin se kannattaisi laittaa. öljy lämmittää nyt veden ~70 kieppeillä joten sähkö voinee olla esim. 40-50 astetta?
Kiitoksia etukäteen tosi paljon vastauksista.
arimax sähkövastus ongelma
1
6279
Vastaukset
- Jämä.
Omassa Jämä Nova s kattilassa on 6 kW vastus turvakytkimen takana.
Sähkövastustermostaatin vieressä on toiminnan merkkivalo ( palaa kun vastus on päällä ),
sekä sähkötermostaatin rajoittimen palautusnuppi ( pieni reikä jota painetaan vaikka kynän kärjellä )
Kattilani lämpötilan olen pitänyt 75 - 80 °C ja vastuksen päällemeno noin 50 °C.
NOVAN KÄYTTÖOHJE:
7.Sähkövastustermostaatin säätnuppi, jolla aseetaan haluttu kattilavedenminimilämpötila.
Suositeltavaasetusarvo riippuu sähkövastuksen käyttötarkoituksesta. Pidettäessä sähköä ainoastaan varalämmityksenä on sopivaasetusarvo reilusti alle poltintermostaatin asetusarvon, esim. 50 °C. Tällöinsähköä käytetään ainoastaan silloin, kun poltin jostain syystä ei toimi. Sähkövastusta voidaan käyttää myös polttimen tukemiseen, jolloin sopiva säätöarvo on esim. 10 – 20 °C alle poltintermostaatin asetusarvon. Termostaatin toimintaperiaate on sama kuin poltintermostaatilla.
Kaukoran sivulta:
http://www.kaukora.fi/material/viewmaterialfile.php?li_id=346&inline=1&additional=www_thumbnail
KATTILAN KÄYTTÖ
Polttimen ohjaustermostaatti asetetaan lämpötila-alueelle 75 °C tai ylemmäs, jolloin lämmintä käyttövettä
saadaan enemmän. Kattilaveden liian alhainen lämpötila (alle 70 °C) kerää kondenssivettä tulipinnoille
ja vaurioittaa kattilaa.
Öljyllä lämmitettäessä sähkölämpövastuksen ohjaustermostaatti asetetaan arvoon 60 °C, jolloin esim.
öljypoltin häiriössä vastus kytkeytyy automaattisesti päälle kattilan jäähdyttyä n. 45 °C:een.
(termostaatin eroalue on 15 °C)
Kesäaikaisessa sähkölämmityskäytössä on vastustermostaatti asetettava arvoon 85 °C ja öljypoltintermostaatti
arvoon 60 °C, jolloin öljypoltin kytkeytyy automaattisesti antamaan lisälämpöä, jos sähköteho ei riitä
pitämään vakiolämpötilaa kattilassa.
HUOM. Öljypolttimen pysäytys pääkytkimestä aiheuttaa myös pumpun ja lämmönsäätöautomatiikan
pysähtymisen (pistorasia kattilan mittaripaneelissa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849