Tulilisko allas.

Tullis..

Miten tulisi sisustaa tulilisko allas? Olisi kiva jos ne joilla on altaita vois laittaa kuvii ja näyttää vähän omii altaitaan, kun oonhan mä niit kattellu netist, mut niis on ollu yleevsä ain joku laji jolle pitäis sillee sisustaa. Mutta onko kahdel eri tullari lajoil oikeesti sisustettava eri tavalla altaat?

5

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Jokaiselle lajille nyrkkisääntönä vettä ja maa-alue. Joonas osaa tähän varmaan vastata tyhjentävästi.
      Oikeastaan vain mielikuvitus on rajana.
      Kuitenkin niin, ettei sinne tule mitään terävää/ myrkyllistä tai mitään mihin tulari voi jäädä jumiin.

      • Tullis

        Ok, kiva tietää.
        Mutta sitten olisi vielä sellaista kysyttävää, että sen veden syvyys, mikä se tulisi olla? Vai onko siinä mitään syvyyksiä, kun jossain se on 20cm veden syvyys ja jouissain 40cm.
        Ja miten tulisi laittaa tullareita 100l altaaseen? Onko se niinkuin akvaario kaloja sentti per litra, vai onko siinä jotain muita mitta systeemejä?


      • tania78
        Tullis kirjoitti:

        Ok, kiva tietää.
        Mutta sitten olisi vielä sellaista kysyttävää, että sen veden syvyys, mikä se tulisi olla? Vai onko siinä mitään syvyyksiä, kun jossain se on 20cm veden syvyys ja jouissain 40cm.
        Ja miten tulisi laittaa tullareita 100l altaaseen? Onko se niinkuin akvaario kaloja sentti per litra, vai onko siinä jotain muita mitta systeemejä?

        Vettä on yleensä altaasta puolet. Eli tuollainen 20-30cm, mutta ei sillä oikeastaan ole muuta väliä kuin tuon maa-alueen suunnittelun kannalta.
        40l / 2 tularia


      • ........
        tania78 kirjoitti:

        Vettä on yleensä altaasta puolet. Eli tuollainen 20-30cm, mutta ei sillä oikeastaan ole muuta väliä kuin tuon maa-alueen suunnittelun kannalta.
        40l / 2 tularia

        Meillä oli joskus nuorena tulilisko kalojen kanssa normaalisti, ja semmoinen liikkuva suurehko lautta, missä se joskus makoili. Söi tyytyväisenä kalanruokaa, ja kaikki pysyivät hengissä. Tai siis yksihän niitä vain oli, mutta muutkin kalatpysyivät hengissä. Ja lisko eli pari vuotta, elikkä voisinko tuohon samaiseen akvaarioon ottaa taistelukalan, monnin ja yhden tetraparven seuraksi ottaa tuliliskon?


      • ........ kirjoitti:

        Meillä oli joskus nuorena tulilisko kalojen kanssa normaalisti, ja semmoinen liikkuva suurehko lautta, missä se joskus makoili. Söi tyytyväisenä kalanruokaa, ja kaikki pysyivät hengissä. Tai siis yksihän niitä vain oli, mutta muutkin kalatpysyivät hengissä. Ja lisko eli pari vuotta, elikkä voisinko tuohon samaiseen akvaarioon ottaa taistelukalan, monnin ja yhden tetraparven seuraksi ottaa tuliliskon?

        Kirjoitat että "kaikki pysyivät hengissä[...] lisko eli pari vuotta".

        Kertomasi tarkoittaa että salamanteri luultavasti kuoli täysin ennenaikaisesti. Tuliliskot elävät oikeissa oloissa 10-20 vuotta. Jos se oli akvaariossa kasvatettu yksilö (eikä luonnosta kerätty), se ei luultavastikaan ollut ihan kamalan vanha sinulle tullessaan, koska kasvatetut eläimet myydään kohtalaisen nuorina. Niinpä arvatenkin salamanterisi kitui kaksi vuotta kalojen seassa ennenkuin se lopulta kuoli.

        Tuliliskot ovat sitkeitä olioita jotka eivät ihan heti heitä lusikkaa nurkkaan, mutta se ei todellakaan tarkoita että ne olisivat tyytyväisiä oloihinsa, tai että niitä pitäisi hoitaa sillä tavoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe