Neon,mikä autojaan...kertokaa?

Pasi

Käyttökokemuksia neonista?
Olisi kiikarissa 00 vm.
Onko varustetasoissa eroja.
Tyyppiviat?
Onko hyvä ajaa?

35

27871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niioni

      Mulla on ollut tollanen nyt muutaman kuukauden ja voin kyllä suositella. Autom. SE ~80tkm. Varsin varmalta peliltä vaikuttaa. Ainoa vika minkä olen korjannut on termarin vuoto.

      Varustetasoja noissa on periaatteessa kaksi SE ja LE. Oikeastaan ainoat varusteet mitkä vaihtelee autosta toiseen on ABS-jarrut, luistonesto, cruise ja ilmastointi. Mieti mitä noista tarvitset ja arvostat. Itsellä ainoa vaatimus oli ilmastointi. ABS olis kiva, mutta kun ei ole niin ei tule.
      Tyyppivikoja ei taida näissä tämän vuosituhannen Neoneissa enää olla.

      Jaa, että onko hyvä ajaa? No on! Mun mielestä vakaa ja tiukka alusta. Ohjaus melkein imee mutkiin. Ei mikään raketti 3-vaihteisena, mutta kun vauhtiin on päästy niin ei tule heti mieleen hidastaakaan. Olen ajanut paria saman ikäistä japsiakin lähiaikoina, ja niissä ohjaus oli kuin kuminauhan varassa. Vertasin myös automaatti Golfiin, ja se se vasta oli laiska (1.6:lla).

      Plussia:
      - Hyvä ajaa
      - Edullinen hinta, käytettynä jopa halpa
      - Ihan nätti (vaimon mielestä)

      PlusMiinuksia:
      - Takana ei ole kunnon niskatukia, mutta en mä siellä istukaan
      - Takapaksi riittää juuri ja juuri meidän romppeille. Jääkaapit kuljetetaan tuttavien farkkuvolvoilla.

      Miinuksia:
      - Huollot 12 tkm välein
      - Aika kova rengasmelu motarilla (katsotaan miltä se kuulostaa kesärenkailla)
      - Auto kyllä menis muttei tahdo penkissä pysyä. Sivuttaistuki penkissä ei ole paras mahdollinen.

      Katso muuten onko siinä sun kiikarissa olevassa versiossa takaluukun nappi hanskalokerossa. Muuten se ei aukea kuin avaimella.

      • Ei kai

        "Ei mikään raketti 3-vaihteisena"

        Voiko olla että Neon -01 on kolmepykäläisellä laatikolla? Ei kyllä uskoisi...


      • niioni
        Ei kai kirjoitti:

        "Ei mikään raketti 3-vaihteisena"

        Voiko olla että Neon -01 on kolmepykäläisellä laatikolla? Ei kyllä uskoisi...

        Toi on rekisteröity -01 alussa eli -00 malli. Laatikossa on 3 vaihdetta.


      • Mts
        niioni kirjoitti:

        Toi on rekisteröity -01 alussa eli -00 malli. Laatikossa on 3 vaihdetta.

        Uudessa jo neljä, vai onko se kolmilovinen?

        Uudesta kokemuksia? Itse olen varmaankin `01 diesel-focusta vaihtamassa Neoniin, kun lx-mallin saa kohtuu edullisesti aika kovalla varustetasolla..


      • niioni
        Mts kirjoitti:

        Uudessa jo neljä, vai onko se kolmilovinen?

        Uudesta kokemuksia? Itse olen varmaankin `01 diesel-focusta vaihtamassa Neoniin, kun lx-mallin saa kohtuu edullisesti aika kovalla varustetasolla..

        -01 puolessa välissä tuli 4-vaihteinen autostick.


      • kokenut
        Mts kirjoitti:

        Uudessa jo neljä, vai onko se kolmilovinen?

        Uudesta kokemuksia? Itse olen varmaankin `01 diesel-focusta vaihtamassa Neoniin, kun lx-mallin saa kohtuu edullisesti aika kovalla varustetasolla..

        varautunu neonin bensa kuluihin?(varsinkin taloudellisen dieselin jälkee?) Omassa "tomaatti"neonissa nimittäin kulutus sujuvassakin taajama-ajossa pyörii 10l
        "paremmalla" puolella ja maantielläkin 8l paikkeilla. ELI mukava auto, mut noi käyttökulut vois olla pienemmätkin, kuten täss viestiketjus muut taitaa olla jo sanottuki


      • mts
        kokenut kirjoitti:

        varautunu neonin bensa kuluihin?(varsinkin taloudellisen dieselin jälkee?) Omassa "tomaatti"neonissa nimittäin kulutus sujuvassakin taajama-ajossa pyörii 10l
        "paremmalla" puolella ja maantielläkin 8l paikkeilla. ELI mukava auto, mut noi käyttökulut vois olla pienemmätkin, kuten täss viestiketjus muut taitaa olla jo sanottuki

        Kuluttaahan se.
        Viehän tuo diesel-focuskin kaheksan ja isäukon C-mersulla kun ajelee (1,8), niin pyörii silläkin lähempänä viittätoista.

        Tiedossahan se on, että parilitraisella ei alle sen kympin pääse, vaikka kuinka mainitaan.

        Ainakin mitä tässä talossa on parilitraisia ollut, niin kulutus on aina ollut siellä viidentoista paikkeilla.

        Ja uskon, että jos toisena vaihtoehtona on kaivaa kohtuukuntoinen 3-litrainen veekutonen Nissan Cedricin bensamalli (dieselin kun joskus omasin), niin Chrysler menee silti pienellä ;)


      • jurpo
        mts kirjoitti:

        Kuluttaahan se.
        Viehän tuo diesel-focuskin kaheksan ja isäukon C-mersulla kun ajelee (1,8), niin pyörii silläkin lähempänä viittätoista.

        Tiedossahan se on, että parilitraisella ei alle sen kympin pääse, vaikka kuinka mainitaan.

        Ainakin mitä tässä talossa on parilitraisia ollut, niin kulutus on aina ollut siellä viidentoista paikkeilla.

        Ja uskon, että jos toisena vaihtoehtona on kaivaa kohtuukuntoinen 3-litrainen veekutonen Nissan Cedricin bensamalli (dieselin kun joskus omasin), niin Chrysler menee silti pienellä ;)

        Rysleripalstan porukka taitaa polkea autojaan aivan sukkana. Tai sitten tuo kaupunkiajo onnistuu todella nappiin ja on lähes täyttä seisomista ruuhkassa eli Hkin keskustassa aina sopivaan aikaan?

        Ainakin Sebring menee autolootalla kevyesti alle 10 sekalaisessa ajossa.

        C-mese vie lähes 15l/100km? Taitaa olla samassa kunnossa mitä räkän mersu parin kiekan jälkeen viime sunnuntaina :-)


      • "hysleri"
        jurpo kirjoitti:

        Rysleripalstan porukka taitaa polkea autojaan aivan sukkana. Tai sitten tuo kaupunkiajo onnistuu todella nappiin ja on lähes täyttä seisomista ruuhkassa eli Hkin keskustassa aina sopivaan aikaan?

        Ainakin Sebring menee autolootalla kevyesti alle 10 sekalaisessa ajossa.

        C-mese vie lähes 15l/100km? Taitaa olla samassa kunnossa mitä räkän mersu parin kiekan jälkeen viime sunnuntaina :-)

        Aika suuria on nuo kulutuslukemat.Itse olen ajellut kohta parisen vuotta Neonilla(-99/00)
        ja matka-ajossa kulutus n.7l/100km sekalaisessa
        ajossa 8-9l/100km. Tietysti, jos kaasupoljinta
        "pumppaa" koko ajan, saa myös pumpata ahkerammin
        bensiiniä tankkiin. TM:ssä 16/1999 todettiin kulutuslukemien olevan asiallisella tasolla.


      • perkule
        "hysleri" kirjoitti:

        Aika suuria on nuo kulutuslukemat.Itse olen ajellut kohta parisen vuotta Neonilla(-99/00)
        ja matka-ajossa kulutus n.7l/100km sekalaisessa
        ajossa 8-9l/100km. Tietysti, jos kaasupoljinta
        "pumppaa" koko ajan, saa myös pumpata ahkerammin
        bensiiniä tankkiin. TM:ssä 16/1999 todettiin kulutuslukemien olevan asiallisella tasolla.

        En neonista osaa sanoa, mutta samalla koneella oleva stratus manuaalilla kyllakin vei viime viikonloppuna matka-ajossa 6.5 ja 7.2 litran verran.

        edit kirotusvire


      • peruna

        "Huollot 12 tkm välein"

        Tiuhaan...onko kallista hommaa? Siis merkkiliikkeessä, jos siellä sattuis joku käyttämään. Tulee kilometrejä yli 25tkm vuodessa, niin pitää kyllä laskea jo huoltokuluja menoeriin..nykyisen auton 15tkm on vielä siedettävä...siinäkin tuli viime vuonna kaks huoltoa. Neonilla tulis pahimmillaan kolme. Miten jakohihna..vai onko ketju kenties?


      • minä
        peruna kirjoitti:

        "Huollot 12 tkm välein"

        Tiuhaan...onko kallista hommaa? Siis merkkiliikkeessä, jos siellä sattuis joku käyttämään. Tulee kilometrejä yli 25tkm vuodessa, niin pitää kyllä laskea jo huoltokuluja menoeriin..nykyisen auton 15tkm on vielä siedettävä...siinäkin tuli viime vuonna kaks huoltoa. Neonilla tulis pahimmillaan kolme. Miten jakohihna..vai onko ketju kenties?

        mulla 2003 neon automaatti,huollot 15tkm välein.jakohihna 160000km välein.


      • suviloukko
        kokenut kirjoitti:

        varautunu neonin bensa kuluihin?(varsinkin taloudellisen dieselin jälkee?) Omassa "tomaatti"neonissa nimittäin kulutus sujuvassakin taajama-ajossa pyörii 10l
        "paremmalla" puolella ja maantielläkin 8l paikkeilla. ELI mukava auto, mut noi käyttökulut vois olla pienemmätkin, kuten täss viestiketjus muut taitaa olla jo sanottuki

        Meillä on 3kpl Neonia perheessä. Kaikki toimii oikein hyvin. Bensan kulutus vähenee hieman kun käyttää Kendalin öljyä joja siihen on suunniteltu. Öljyn vaihtovälinä pidämme 15-16 tkm. Vaihdon yhteydessä laitetaan Amerikkalaista öljyn lisäainetta sekaan.


      • Neonisti
        kokenut kirjoitti:

        varautunu neonin bensa kuluihin?(varsinkin taloudellisen dieselin jälkee?) Omassa "tomaatti"neonissa nimittäin kulutus sujuvassakin taajama-ajossa pyörii 10l
        "paremmalla" puolella ja maantielläkin 8l paikkeilla. ELI mukava auto, mut noi käyttökulut vois olla pienemmätkin, kuten täss viestiketjus muut taitaa olla jo sanottuki

        Itsellä Dodge Neon käsivaihteinen 1995 kulutti 7,4 litraa / 100 km:lla maantiellä ja noin 7,8 litraa taajamammassa.

        Chrysler Neon 1999 automaattivaihteinen kuluttaa maantiellä 9,1 litraa / 100 km ja joskus taajamammassa 9,3 litraa / 100 km.

        Neonin saa halvalla, se on mukava, mutta jos aikoo ajaa 15 000 -40 000 km vuodessa niin bensiininkulutus on kohtalainen.


      • 9090
        niioni kirjoitti:

        Toi on rekisteröity -01 alussa eli -00 malli. Laatikossa on 3 vaihdetta.

        mulla on 2000 neon ja siinä on 4 vaihteinen automaatti.. kulutus 7 litraa sadalle .. eipä oo ollu moitteen sanaa muutama bemari poika tullu yllätettyyn vielä.. mukava tuo 133 heppanen.. mutta jos junttais pellin alle STR-4 myllyn eli 2,4 litranen ja 230 heppaa sitte 6 sek... sataseen


    • kille

      tossa olis testi.

    • kulutus

      eli Neon man-95 vei matka-ajossa n.6.2 sekalaisessa n.8l/100km.Nykyinen c220 mese keskikulutus 8.7l/100km! Nimimerkki kokemusta on.

    • DOT

      Omistan itse '99 SE Neonin nk. uudella korimallilla. Tilasin just uuden LX:n. Siis pidin jo tuosta "vanhemmastakin" neonista aivan kybällä. Kätevä kaupungissa (joskin aika laaja kääntösäde kokoisekseen). Erittäin toimiva kahden hengen perheen auto. Takapenkille ei ISO mies välttämättä oikein mahdu, mutta ratin takaa löytyy tilaa. Automaatti on hyvä, vaikkakin tämän hetkisessä vain kolmiportainen. Moottorissa on kylliksi tehoja, ei mikään Maserati, mutta aivan kylliksi Suomen teille. Jarrut voi yllättää, tai ainakin nykyisessäni kirskuivat ilkeästi (SE:ssä takana rumpujarrut) ja etulevyt (siis levyt ei palat) kului lommolle aika vikkelään (paljon kaupunkiajoa ja automaatti tekee sen kaikille merkeille ja malleille). Kulutusfobiaa en kehittäisi. Maantiellä menee 6,5 - 7,5 satasella ja kaupungissa alta kymppiä. Parilitraisella ja kolmiportaisella automaatilla ei hullummin. 60/40 taittuvat takapenkit on ihan jees, mutta eivä taivu istuintasolta, joten porras tulee kontista hyttin. Lisäksi isot saranat takakontissa haittaavat mm. renkaiden kuljetusta ja takakaiuttimet on joskus kuormaamisen tiellä. Takakontissa ei ole kahvaa alasvetoon, joten sormet joutuu sottaamaan kun lyö luukun kiinni (jopa uusissa malleissa, jossa on sähköinen avaus, Sebring mukaan lukien!)
      Tuuliääniä on tuossa vanhassa pelissä jonkin verran, mutta hommaa on kuulemma korjattu '03 malleissa.
      Mutta kaiken kaikkiaan aivan loistava peli. En ole katunut pätkääkään hankintaani. Kaikki on tietysti kiinni siitä mistä tykkää, mutta jos haluaa automaatin, yllättävän tilavat sisätilat, sähköikkunaa etc, sekä kaksilitraisen koneen ja siivet keulaan, niin Neoni lienee halvin, vaan ei huonoin, valinta. Bensapihi voi hankkia Toyotan úuden hybridin ja jos hinta-laatusuhde ei miellytä, niin ehkä skodalta on tulossa jotain uutta...
      Ai niin: Jos mietit ostoa, niin osta '01 - on parempi kun 00 (mm. 4-portainen automaatti). Jos uutta voisit harkita, niin kannattaa vilkaista LX:n varustetaso!

    • Neon 2001

      Etenkin hintaansa nähden. Itselläni ollut kohta vuoden 2001 mallin Neon ja tyytyväinen olen. Tätä palstaa muuten itsekin vakoilin pitkään ennen kuin sellaisen rohkenin hommata. Hinta/varustelusuhde pani epäilemään, että mikä koira siinä oikein on haudattuna. Omassani, nyt ajettu kohta 40 000 ei mitään vikoja ja auto on loistava ajettava. Kuskin pukilla istuu tällainen 190 senttinenkin kuin ruhtinas, takana nyt ei ole niin tilaa, mutta minun tarpeisiini ei tarvitse ollakaan. Niin kuin joku muu tuossa sanoi, Neon ei ole kuin kaksihenkisen perheen auto.

      Vaan nyt kieltämättä tuo uusi LX himottaa kokolailla, johtuukohan keväästä... 24.900 ei nimittäin ole ollenkaan mahdoton mahdoton hinta sen varustelutason autosta.

      • ei ole kokemusta

        Miltä kuulostaa?
        -2-litrainen
        -vm. 2000
        -Neon
        -12 000 e
        -yksinäiselle naisihmiselle
        -ajettu 56 000km
        Ostanko vai katsonko muuta?
        Mihin hinta pitää tinkiä?


      • Neon 2002
        ei ole kokemusta kirjoitti:

        Miltä kuulostaa?
        -2-litrainen
        -vm. 2000
        -Neon
        -12 000 e
        -yksinäiselle naisihmiselle
        -ajettu 56 000km
        Ostanko vai katsonko muuta?
        Mihin hinta pitää tinkiä?

        pois,Neon on erittäin mukava ja edullinen auto.


      • Neon2001
        ei ole kokemusta kirjoitti:

        Miltä kuulostaa?
        -2-litrainen
        -vm. 2000
        -Neon
        -12 000 e
        -yksinäiselle naisihmiselle
        -ajettu 56 000km
        Ostanko vai katsonko muuta?
        Mihin hinta pitää tinkiä?

        Tuo hinta meinaan. Aika vähän tuo on ajettu kuitenkin.


      • -ostanko??-
        Neon2001 kirjoitti:

        Tuo hinta meinaan. Aika vähän tuo on ajettu kuitenkin.

        Olen kiinnostunut eräästä neonista vm-99.
        Nyt askarruttaakin sellanen, kun kaverini kertoin että olisi jostain kuullut että muutaman vuosimallin neonit olis koneeltaan suria... kokoajan jotain vikaa eikä kestä. Kuulemma muutamissa vuosimalleissa, ennekö saivat kohalleen.

        Onko kellään mitään tietoa mitkä vuodet mahtaa olla kyseessä.??
        Itse kuitenkin yh-äippä joten auto minkä ostan pitäs olla sellanen mihin voi luottaa ettei hajoo.


    • kyl

      1999 malli ajettu alle 100000, kampiakselin tefa vuotaa kun seula, kone irti ja vaihde laatikko elikkä kallis ja hidas remontti tulossa.

      et semmosta:)

    • jampe...

      moi chrysler neon vm 97 .. mulla on onkelma imuroin auton ja vedin etupenkin eteen ja imuroin alta sen jälkeen koitin saada penkkiä takas taakse ei enää menny onko kiskossa tai itse penkissä joku stoppari vai mikä avuksi ..

    • El Pollo Del Muerta

      Todennäköisesti mekanismi tullut yli liikeratojensa. Laita pää otsaan kiinnitetyn valaisimen kera sinne lattiatasolle, yritä liikuttaa säätövivustoa ja selvittää missä mättää.
      Voit myös yrittää irrottaa istuimen, näin mekanismiin on helpompi päästä käsiksi.
      Kiwskojen taemmat kiinnityspultit on nyt, penkin olless etuasennossa, hyvin saatavilla. Etummaisia pultteja joudut yrittämään räikän ja pitkien jatkojen avulla, mutta pitäisi irrota näinkin.

    • 133 hp

      hyvä hinta laatu suhde kiva pirssi jes.

    • Vikalistaa

      - tulpanjohdot, hävyttömän kalliit vaihtaa (~100e), menee ainakin kahdesti ennen kuin mittarissa on 200 tkm
      - putket joissa tulpat sijaitsevat, tiivisteet kuivuvat ja tulpat uivat öljyssä, pelkät alumiiniputket ja 4 kpl tiivisterenkaita työt, monta sataa euroa
      - jäähdytin aivan roskaa, 150 tkm mennessä pakko vaihtaa jäähdytin täysin uuteen, muutoin putket hajoavat ja jäähdytinneste pääsee sekoittumaan autom.öljyyn, autokeskuksessa vähintään 1300e kun huuhtelevat laatikon
      - erittäin herkkä jos ei ole oikeat öljyt, jos ei ole moparin atf4:sta autom.laatikossa, olisi sama kuin kusisit öljysäiliöön
      - etupolttimoiden vaihto tehty käsittämättömän vaikeaksi, etenkin kuljettajan puolelta
      - takaovet narisee, ja listojen alta tulee vedet sisälle
      - takalamppujen tiivisteet vuotaa, sateella vedet menee peräkontissa sisustuksien alle ja homehtuu
      - käsijarru automaattisäätöinen, vaijereiden vaihto väärällä tavalla hajottaa käsijarrukahvan kellojousen, jolloin koko kahva menee uusiksi
      - takajarrut nakuttaa ja kolisee
      - startti on sökö 200 tkm tienoilla
      - öljypohjan ruuvi on todella helppo vääntää jengoiltaan, mikäli on vähänkin tumpelompi "asentaja"
      - 150 - 200tkm tienoilla kampiakselin takastefa alkaa vuotamaan, tiiviste muutamia euroja, vaihtotyö n. 400-1000e, paikasta riippuen

      Eiköhän tuossa ole jo alkupaloiksi ihan tarpeeksi pureskeltavaa...

      • Neonisti

        Neonin tyyppiviat: automaattilaatikkoisen vaihdelaatikko 100 000 km :ssa ja jäähdytin samaan aikaan.


    • Käytiin kevättalvesta faijalle koeajamassa tuommoinen kolmivaihteinen automaatti Neon. Lämmin auto talvella! Omasta mielestäni tilaa oli ihan kivasti siinä edessä ja penkit oli hyvät. Vaihdelaatikko toimi moitteettomasti, mutta moottoritielle kun lähdettiin ja polkastiin kaasu pohjaan, niin ainakaan tuon oman V6 LeBaronin jäljeltä ei kovin kauheasti kiihtynyt, mutta helposti pääsi väliin kuitenkin. Ei mikään kilpikonna kuitenkaan :) Bensiinin kulutukseen siinä kiinnitti vähäsen huomiota, mutta riippuuhan sekin niin paljon ajotyylistä sekä missä ajaa. Itellä tahtoo olla raskas kaasujalka :) Kaikin puolin hyvä auto joka tapauksessa! Kyllä suosittelen. Pidän myös Neonin ulkonäöstä, vaikka ehkä onkin kaikista muista saman merkin edustajista "normaalin perheauton" näköinen, niin kuitenkin sen sieltä parkkipaikalta erottaa edukseen!

    • turha ähellys

      Miten irroitetaan Neonin (vm. 2006) etupenkkien niskatuet ?

      • Neon 2004

        Penkissä olevissa muoviosissa, joihin niskatuen putket menevät, on toisessa pieni reikä, jota esim. ohuella naulalla painamalla niskatuki nousee ylös. Niskatuki tietty jo valmiiksi niin ylhäällä kuin menee.

        Ps. Mikäs toi 2006-vuosimalli on, kun valmistus loppu -05? :)


    • ex-neonisti

      Kannattaa ostaa neoni jos haluu nautiskella törkeen hintasista varaosista,huollot myös aivan törkeen kalliita ja automaattilaatikot hajoo,en suosittele kellekään.kanattaa kattoa ihan muita merkkejä!Paskoja ovat!

      • rysleri2

        Itellä 04 ollut alusta asti eikä mitään perushuoltojen ja jakohihnan vaihdon lisäksi. Ai niin, vaihdettiin alatukivarren puslat kerran.

        Huollot saman hintaisia kuin muillakin, varaosat osittain jopa halpojakin kun on kone melko yksinkertaista tekniikkaa. Tietty perusS junttipojut ei ymmärrä englantia sen vertaa, että osais huolto-opasta lukea saatika tilata varaosia suoraan Jenkeistä. Silloin on oma vika, kun Autokeskukselle lahjoittaa rahansa vuodesta toiseen.

        Ja automaatin kestosta... On todella kestävä ja monessa konsernin autossa käytetty laatikko. Senkin rikkoo perusS tietty sillä, että lykkää sisään väärät öljyt tyyliin "tein itse ja säästin".


    • bfghghgjmgnv

      kummaa kun oma 00 mallin 3lovinen tomaatti on huollettuna ja kulutus osat vaihdettuna ja ollut mulla -05 alkaen ok kunnosssa?195tkm ajettu ja ei moittimista.jos ei huolla ei mikään kestä.vai onko tojo-tero tai pentu latelee tylsistyneenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe