pieni 6:n pöytä

mistääää

onko myynnissä jossain liikkeessä pienempää kuin 170x90cm kuuden hengen keittiöpöytää?

mielellään ilman jatkopalaa ja jos jatkopalan kanssa niin silti alle nuo mitat.

tai edes jommasta kummasta mitasta pienempää?

11

2093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5:n hengen pöytä

      ja vielä pienempi 4:n hengen.

    • frangrobba

      osta 4 hengen ja laita 6 tuolia

      • alkuperöinen

        just tuota en kysyny,arvasin noi vastaukset.


        kysyin 6 hengen pöytää??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


      • ei voi mitään
        alkuperöinen kirjoitti:

        just tuota en kysyny,arvasin noi vastaukset.


        kysyin 6 hengen pöytää??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        Ei sellaista oikein voi olla olemassa. Yleisten "kattaussääntöjen" mukaan kullekin ruokailijalle pitää varata 60 senttiä tilaa pöydässä. Jos pöydän molemmin puolin on ajateltu istuvan 3, niin sehän tekee jo 170-senttisestä pöydästä "niukan" (3x60=180). Koska jos ruokailijat ovat pöydän molemmin puolin 3-ja-3, niin silloin päähän ei pysty enää kattamaan yhtä paikkaa 170x90-senttiseen pöytään.

        Käytännössä siis lyhyemmän version saa vain ostamalla neljän hengen pöydän jatkopalalla. Meillä esim. on sellainen, 140-senttinen. Epävirallisemmissa kahvikekkereissä siihen mahtuu 6, kun kummallakin puolella on 2 istujaa (2x60=120) ja päissä yksi kummassakin, kun pituusmitta ei ole kokonaan käytössä. Mutta virallisemmin otettaisiin kyllä jatkopalakin käyttöön.

        Ei sille vaan mitään voi, että jos pienempää aiot hankkia kuin kertomasi 170x90-senttiä, niin et jää vieraidesi mieliin hyvänä emäntänä/isäntänä. Kukaan kun ei tykkää, että keitto räiskyy syliin, kun naapuri tökkäsi kyynärpäällä just kun veit lusikkaa suuhun...


      • Kokemus-K
        alkuperöinen kirjoitti:

        just tuota en kysyny,arvasin noi vastaukset.


        kysyin 6 hengen pöytää??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        Pöydässä täytyy olla jalat. Jos ne ovat kulmissa, niiden väli määrittää sen kuinka monta ihmistä mahtuu pöydän viereen istumaan. Normaalisti tuoli ja istuja vaativat noin 60 cm leveyttä istujaa kohti, joten jalkojen välin pitäisi olla min 180cm. Tämä nyt on vain fyysinen fakta ja siksi kovin lyhyitä "6 hengen pöytiä" ei ole. Toki jos ostat pöydän jossa on jalka keskellä, voit laittaa sivuille ihan niin monta tuolia kuin vain saat mahtumaan. Toinen mahdollisuus on hankkia mahdollisimman suuri "4 hangen pöytä" ja vastaavasti mahdollisimman kapeat ja kevyet tuolit. Mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa että ahdasta tulee.


      • alkuperäinen.....
        Kokemus-K kirjoitti:

        Pöydässä täytyy olla jalat. Jos ne ovat kulmissa, niiden väli määrittää sen kuinka monta ihmistä mahtuu pöydän viereen istumaan. Normaalisti tuoli ja istuja vaativat noin 60 cm leveyttä istujaa kohti, joten jalkojen välin pitäisi olla min 180cm. Tämä nyt on vain fyysinen fakta ja siksi kovin lyhyitä "6 hengen pöytiä" ei ole. Toki jos ostat pöydän jossa on jalka keskellä, voit laittaa sivuille ihan niin monta tuolia kuin vain saat mahtumaan. Toinen mahdollisuus on hankkia mahdollisimman suuri "4 hangen pöytä" ja vastaavasti mahdollisimman kapeat ja kevyet tuolit. Mutta se ei muuta sitä tosiseikkaa että ahdasta tulee.

        kävin huonekaluliikkeissä kyselemässä ja tilaan mittatilaustyönä kuudelle hengelle pöydän 170x80cm.
        jos se tekee minusta huonon emännän niin ei haittaa ,ainakin itse kapeina ihmisinä mahdutaan siihen ihan hyvin.


      • ei voi mitään
        alkuperäinen..... kirjoitti:

        kävin huonekaluliikkeissä kyselemässä ja tilaan mittatilaustyönä kuudelle hengelle pöydän 170x80cm.
        jos se tekee minusta huonon emännän niin ei haittaa ,ainakin itse kapeina ihmisinä mahdutaan siihen ihan hyvin.

        No, tilaamallahan saa aina, mitä haluaa! Vähän tiivis tunnelma tuommoisessa pöydässä varmaan tulee, jos kuuden hengen kattauksia meinaat järjestää. Kannattaa vielä kokeilla vaikka nykyisen pöydän ääressä, miten käytännössä saisit kaiken mahtumaan. Tai hahmottele koko lattialle ja istukaa "pöydän" ääreen. Intiimi tunnelma nokakkainkin oleville on todennäköinen...

        Tuonkokoisen pöydän ääreen kun kattaa kuudelle, niin tarjoiluastioille ei paljon tilaa pöydän keskelle jää, eikä ihmeellisiin kukkalaitteisiin tai muihin pöytäkoristuksiin sitäkään vähää. Eikä sopisi olla kovin monenlaista lasiakaan kerralla pöydässä (tyyliin omat lasinsa puna- ja valkoviinille ja vedelle...), muuten jokaisen kohdalle kertyy "roinaa" aika merkittävästi. Ja koko pöydällisen ollessa koolla sokerin ojentelu pöydän päästä toiseen voi olla oma ohjelmanumeronsa, ettei taas kolhita naapuria. Ja lopuksi, vieraiden joukossa ei sovi olla yhtään sen isompaa ihmistä kuin te itse kapeina annatte esimerkin...

        No, turhaan täällä enää varoittelen, mutta kannattaa miettiä asia loppuun asti etukäteen, ettei tule tehtyä hukkaostosta. Tärkeintä että olette itse tyytyväisiä!


      • vai tarua
        ei voi mitään kirjoitti:

        No, tilaamallahan saa aina, mitä haluaa! Vähän tiivis tunnelma tuommoisessa pöydässä varmaan tulee, jos kuuden hengen kattauksia meinaat järjestää. Kannattaa vielä kokeilla vaikka nykyisen pöydän ääressä, miten käytännössä saisit kaiken mahtumaan. Tai hahmottele koko lattialle ja istukaa "pöydän" ääreen. Intiimi tunnelma nokakkainkin oleville on todennäköinen...

        Tuonkokoisen pöydän ääreen kun kattaa kuudelle, niin tarjoiluastioille ei paljon tilaa pöydän keskelle jää, eikä ihmeellisiin kukkalaitteisiin tai muihin pöytäkoristuksiin sitäkään vähää. Eikä sopisi olla kovin monenlaista lasiakaan kerralla pöydässä (tyyliin omat lasinsa puna- ja valkoviinille ja vedelle...), muuten jokaisen kohdalle kertyy "roinaa" aika merkittävästi. Ja koko pöydällisen ollessa koolla sokerin ojentelu pöydän päästä toiseen voi olla oma ohjelmanumeronsa, ettei taas kolhita naapuria. Ja lopuksi, vieraiden joukossa ei sovi olla yhtään sen isompaa ihmistä kuin te itse kapeina annatte esimerkin...

        No, turhaan täällä enää varoittelen, mutta kannattaa miettiä asia loppuun asti etukäteen, ettei tule tehtyä hukkaostosta. Tärkeintä että olette itse tyytyväisiä!

        170cmx90cm ei ole 6:n hengen ruokapöytä.


      • Pieni keittiö
        vai tarua kirjoitti:

        170cmx90cm ei ole 6:n hengen ruokapöytä.

        Meillä käytössä pieni boknäsin ruokapöytä, joka on kooltaan 172x85cm kun toinen jatkopaloista on käytössä ja meitä istuu lähes päivittäin kuusi henkeä ruokailemassa.. Ahdasta välillä kyllä on, mutta pieneen keittiöön ei isompaa saa mahtumaan... Mutta mitoista huolimatta kaikille on kuitenkin oma paikkansa perheen ruokailuissa löytynyt.. :) Sopu sijaa antaa...


    • 0by0056hb0b

      No itellä tosin nyt iso, 8- hengen ruokaryhmä, mahtuu ainakin kissa ku n ei aina ole vieraitakaan. Niin, mulla on ruokasali, pöydässä on vielä jatkotkin, kunhan tuoleja ois enenpi.

      Mutta niin hullulta kuin voi kuullostaakin, osta pyöreä pöytä. Siihen saa tungettua tuoleja vaikka kuinka paljon ja mahtuu keskelle päytää hesarikasakin. Eikä tule mustelmia kun ei voi hakata itteensä pöydän nurkkiin. Tärkeää on, että pöydässä on jalat keskellä, saa niitä tuoleja laiteltua ihan vapaasti.

      Joku huonekalukauppias on tietenkin mun kanssa erimieltä, se nillle suotakoon. Pyöressä van on käytännössä paras hyötysuhde.

    • LaatuPöytä

      Saa olla aika anorektikko jos mielii mahtua 170x90cm:n pöytään. Nykyiset ihmiset ovat kookkaita. Kuuden henkilön pöydän tulee olla vähintään 250x125cm:ä. Sellainen on itselläni, tosin jos vieraina sattuu olemaa kuusi vantteraa rakennusjamppaa pöytä käy pieneksi. Pöydän suunnittelin itse. Pöytä valmistettiin ruotsissa, koska suomalainen laatua on mitä on. Pyöreä pöytä vie vain tilaa eikä siinä ole tarpeeksi laskutilaa, koska nurkat ovat poissa käytöstä, näin on jämpti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe