mutta uskonko oiken. Mitä on oikea usko?
olen uskomassa
23
324
Vastaukset
- uskova äiti**
Iloitse uskostasi, älä murehdi "muotoseikoilla".
Älä tuomitse muita uskovaisia muotoseikkojen perusteella. Ne eivät ole merkityksellisiä.
Jeesus ei sinua hylkää, kun kuljet Häneen turvaten. Näin Hän on luvannut. Tähän lupaukseen voi luottaa. Eikö ole vapauttavaa?Iloitse uskostasi, älä murehdi "muotoseikoilla". ** Olipa järkien vastaus???
Avaaja kysyy, että on VAIN uskomassa, mutta ei tiedä KENEEN, ja MIHIN.
Puhut, ei ole väliä muotoseikoilla. Miten sitten Jeesuksen neuvot.
- Uudestisyntyminen
- Parannus ja kaste Häneen
- Hänen seuraaminen
- Minä olen TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ.
Onko siis muuta tietä, ja eikö tässä ole formaatti.
Jeesus ei sinua hylkää, kun kuljet Häneen turvaten. Näin Hän on luvannut. Tähän lupaukseen voi luottaa. Eikö ole vapauttavaa? ** Tässä ollaan jo Tiellä, mutta eihän Jeesuksen usko lahkoja tarvitse.
- on se,
mihin sydämesi sanoo aamenta. Kuuntele sydäntäsi.
Kristinusko on allegoria syvemmälle yleisinhimilliselle totuudelle. - Neuvo
saatanan valtakunnan Suomen osastosta = vanhoillislestadiolainen herätysliike.
- vl.poika tre.
meillä ja sinäkin voit uskoa sen omalle kohdallesi! tuu seuroihin ja te parannus niin sitten olet oikeassa uskossa.
Kaikki muut uskot on epäuskoo vain meidän uskolla pääsee taivaseen.
lue mm. weha veljen kirjoituksia hänelle uskon asiat on avautuneet hienosti.- Huomautus.
mikään vitsipalsta.
- tehkää parannus
Huomautus. kirjoitti:
mikään vitsipalsta.
oikeiden uskovaisten palsta!
- Varo!
tehkää parannus kirjoitti:
oikeiden uskovaisten palsta!
= saatanan valtakunnan Suomen haarakonttori
uskoa oamlle kohdalle, ilman seuroja?
Ja mitä se piti oikein uskoa??
Pane joku kohta Raamatusta.- vl.poika
Kesitas kirjoitti:
uskoa oamlle kohdalle, ilman seuroja?
Ja mitä se piti oikein uskoa??
Pane joku kohta Raamatusta.raamatunpaikat tulee esiin seuroissa ei niitä täällä maailman loankeskellä kannata esitellä hukkaan menee..
jos kiinnostaa taivas paikka niin niitä jaetaa ry:llä niitä löytyy ympäri Suomea
tervetuola.
- uskon.
VAIN SRK:n laumassa pelastuu.
- vanha vl
uskovat, mutta kuitenkin viime sunnuntaina seuroissa puhujaveli varoitti meitä, että ei kaikki täällä seuroissakaan istuvat pelastu, sillä aina on mätiä kaloja joukoissamme ja on visusti huolehdittava siitä, että saamme asustella oikeassa uskomisessa tällä taivastiellä.
- syntilistaansa
vanha vl kirjoitti:
uskovat, mutta kuitenkin viime sunnuntaina seuroissa puhujaveli varoitti meitä, että ei kaikki täällä seuroissakaan istuvat pelastu, sillä aina on mätiä kaloja joukoissamme ja on visusti huolehdittava siitä, että saamme asustella oikeassa uskomisessa tällä taivastiellä.
pää-äänenkannattajassaan Päivämiehessä viikottain. Jos aikoo, että sielu kelpaa SRK:lle, on viisainta noudattaa viimeisintä syntilistaa.
- Uskon minäkin
Uskomisessa on kaksi tarkasteltavaa keskeistä aspektia: mihin uskoo ja millaisella intensiteetillä uskoo. Selvitäpä nämä asiat ensin ja tarkastele vasta sitten, uskotko oikein. Mieti myös, oletko uskossa vai omaa tekemistäsi korostaen uskomassa.
- vanha vl
Uskon pitää kohdistua Kristukseen ja pelastukseen Hänessä, ei uskonyhteisöön tai lahkoon. Uskon voimakkuutta on vaikea mitata, että tuo uskoo kevyesti tai tuo uskoo vahvasti, mutta yksi keino on se, että joka uskoo, se näkyy usein myös teoissa. Kristuksen rakkaus sydämessä heijastuu myös rakkauden lämpönä ympäristöön, haluna seurata Häntä, haluna pitää Hänen käskynsä ja opetuksensa ja haluna julistaa Häntä Herrana kaikkialla, missä liikkuukaan.
- kaffee huki tulos
vanha vl kirjoitti:
Uskon pitää kohdistua Kristukseen ja pelastukseen Hänessä, ei uskonyhteisöön tai lahkoon. Uskon voimakkuutta on vaikea mitata, että tuo uskoo kevyesti tai tuo uskoo vahvasti, mutta yksi keino on se, että joka uskoo, se näkyy usein myös teoissa. Kristuksen rakkaus sydämessä heijastuu myös rakkauden lämpönä ympäristöön, haluna seurata Häntä, haluna pitää Hänen käskynsä ja opetuksensa ja haluna julistaa Häntä Herrana kaikkialla, missä liikkuukaan.
v,lestaadiolaisuudessa uskon mitta on talkoo tunnit.
miten muissa herätysliikkeissä mioten teillä mitataan uskon voimaa?. - Tarkkat
vanha vl kirjoitti:
Usko kohdistuu uskontunnustuksen mukaan myös seurakuntaan.
...pyhän yhteisen seurakunnan, syntien anteeksiantamisen,
- lakkaa uskomasta!
tarvitse uskoa mihinkään. Kunhan rakastat lähimmäistäsi, niin täytät kaikki uskomisen velvoitteet. Siinä sinulla onkin sitten tekemistä. Jeesuksen opit käännettiin päälaelleen vain siitä syystä, että vilpitön ja omaa etuaan ajamaton rakkaus on niin vaikeaa ihmiselle. jeesus käski rikasta miestä antamaan omaisuutensa poies, mutta tekikö hän niin. No, ei tietenkään, kun ihminen on kiintynyt valtaan ja mammonaan.
Ajattele kuinka moni nimenomaan uskova on sydämeltään täysin mätä, ei rakkauden hitustakaan lähimmäistään kohtaan.- Muista tämä
usko Jeesukseen vie Raamatun mukaan ihmisen taivaaseen.
- vanha vl
Mutta muista, että kun on rakastettava lähimmäistä niinkuin itseään, meidän tulee rakastaa yli kaiken Jumalaa. Myönnän, että itse olen huono tämän kaksoiskäskyn kummankin puolen toteuttamisessa omalla kohdallani. Vaikka en ole rikas, niin vaikea olisi luopua tästä vähäisestäkään. Vaikeaa on myös lähimmäisen rakastaminen kohdallani, vaikka vapaaehtoistyötä lähimmäisen auttamiseksi teenkin.
- lakkaauskomasta
Muista tämä kirjoitti:
niistä on rakkaus. ei usko
- lakkaa uskomasta ja
Muista tämä kirjoitti:
mihinkään paitsi ehkä fundamentalismiin. uskoa toki voi, mutta tärkeämpiä ovat uskon hedelmät. Ajattelepa tarkemmin että jos hedelmät puuttuvat, niin mitä hyötyä siitä uskosta on. Muistele Paavalin listaa hengen hedelmistä ja järkyty. Ei taida kovin moni tällä palstalla uskosta pauhaava niitä mielellään muistella. Oikealla uskolla on aina hedelmä ja se ulottuu kaikkiin lähimmäisiin ja koko luomakuntaan.
- pieni kuusi
" Kunhan rakastat lähimmäistäsi, niin täytät kaikki uskomisen velvoitteet."
Et ole tainnut kuulla elävästä uskosta? Siihen ei sisälly mitään velvoitteita. Omavanhurskauden tuntomerkki on velvoitteiden suorittaminen.
Tuskinpa ilahtuisit, jos joku rakastaisi sinua velvollisuudesta. Jos hän sen sijaan rakastaisi siksi, että on ensin itse tuntenut tulevansa rakastetuksi ja siitä syystä rakastaa itseään ja siitä syystä taas kaikkia ihmisiä, koska näkee muissa itsensä kaltaisen heikon ihmisen, niin silloin ilahtuisit ja saisit voimaa.
Tuota on usko. Sinua rakastettiin ensin, ja siksi sinusta vuotaa rakkautta muille. Et tee sitä rakastamista itse.
Usko vain on heikko. Kun ihminen ei jaksa uskoa olevansa armahdettu, hän ei armahda muitakaan.
Usko on kuitenkin ainoa rakkauden lähde. Jos sitä on sinapinsiemenen verran... Ja sekin on lahjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591114Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11820Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83573Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36504Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43493Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36476