Velkaneuvonta

-laina-

Onko kokemuksia velkaneuvojalla käynnistä? Tuliko apua tilanteeseen ja miten siellä auttoivat? Itse ajattelin varata ajan velkaneuvojalle siinä toivossa että saisin luottojani yhdistetyksi ja kysyisin onko mahdollista saada takuusäätiön takausta takaamaan lainani, jota sitten lyhentäisin pankille hieman pienemmällä korolla kuin tällä hetkellä olevat luottoni ovat, minulla on säännölliset tulot, onkohan muita kriteereitä sille että myöntävät takauksen? Ja kauankohan käsittelyssä menee?
Kiitos vastauksista.

46

8214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta tietoa

      Ensinnäkin velkaneuvojille on muutaman kuukauden jonot.

      Sitten kun pääset velkaneuvojalle, tilanteesi käydään läpi, eli katsotaan kaikki velkasi ja menosi, ja sen jälkeen harkitaan, selviäisitkö niistä omin avuin, ja miten.
      Samoin katsotaan, onko sinulla edellytyksiä saada Takuusäätiöltä takausta. Kriteerit ovat erittäin tiukat.
      Jos velkaneuvojan mielestä mahdollisuus takauksesta olisi, niin hän tekee sen takuuhakemuksen.

      Ja päätös tulee sitten kun se tulee. Siihenkin voi mennä muutama kuukausi mahdollisine lisäselvityksineen.

      Joten jos nyt varaat ajan velkaneuvojalle, niin homma voisi olla selvä arviolta 6-10 kuukauden sisällä. Joten mitään pikaista helpostusta tuolta ei saa.

      • sisiliskoinen80

        Ensimmäisenä: paljon sinulla on velkaa?
        Jos alle 10000e niin kaupungilta on mahdollista hakea sosiaalista luottoa
        Jos alle 34000€ niin takuusäätiön takausta
        Tämän yli jos menee niin vaihtoehtoina esim. laittaa kaikki ulosottoon,
        ja maksella ensin sinne ja jos saa lyhentymään sitten takuusäätiön takausta hakemaan.
        ja sitten velkajärjestelyt.

        Varaat ajan velkaneuvojalle ja siellä kartoitetaan tilanteesi. Saat neuvoja miten sinun kannattaa
        lähteä hoitamaan tilannetta.

        Itse sain ensimmäisen vinkin, että päästän kaikki ulosottoon, koska olen maksanut velalla velkaa.
        Ei se luottotietomerkintä nyt niin paha asia ole, kun on kuitenkin puhelinliittymät ja vakuutukset kunnossa entuudestaan.
        (Takuusäätiön takauksesta tulee myös merkintä, jolla estetään lisävelkaantuminen)


      • velka vanhenee
        sisiliskoinen80 kirjoitti:

        Ensimmäisenä: paljon sinulla on velkaa?
        Jos alle 10000e niin kaupungilta on mahdollista hakea sosiaalista luottoa
        Jos alle 34000€ niin takuusäätiön takausta
        Tämän yli jos menee niin vaihtoehtoina esim. laittaa kaikki ulosottoon,
        ja maksella ensin sinne ja jos saa lyhentymään sitten takuusäätiön takausta hakemaan.
        ja sitten velkajärjestelyt.

        Varaat ajan velkaneuvojalle ja siellä kartoitetaan tilanteesi. Saat neuvoja miten sinun kannattaa
        lähteä hoitamaan tilannetta.

        Itse sain ensimmäisen vinkin, että päästän kaikki ulosottoon, koska olen maksanut velalla velkaa.
        Ei se luottotietomerkintä nyt niin paha asia ole, kun on kuitenkin puhelinliittymät ja vakuutukset kunnossa entuudestaan.
        (Takuusäätiön takauksesta tulee myös merkintä, jolla estetään lisävelkaantuminen)

        Sinne kannattaa mennä, sillä jos asiat ovat ulosotossa, sinulle jää huomattavasti pienempi siivu elämiseen, toki tuon läpi käyneenä ihmisenä tiedän, ettei se mikään helppo juttu ole, mutta siellä sinulle kuitenkin jää paremmat elämisen mahdollisuudet, kuin ulosotossa.
        Niin ja viiden vuoden jälkeen olet taas sitten omillasi ja voit aloittaa uuden elämän, paljon viisaampana ja kokeenpana ihmisenä.
        Minulla tuo velkajärjestely loppui pari vuotta sitten, ja olen sitä mieltä et se oli hyvä juttu !


      • onnea matkaan
        sisiliskoinen80 kirjoitti:

        Ensimmäisenä: paljon sinulla on velkaa?
        Jos alle 10000e niin kaupungilta on mahdollista hakea sosiaalista luottoa
        Jos alle 34000€ niin takuusäätiön takausta
        Tämän yli jos menee niin vaihtoehtoina esim. laittaa kaikki ulosottoon,
        ja maksella ensin sinne ja jos saa lyhentymään sitten takuusäätiön takausta hakemaan.
        ja sitten velkajärjestelyt.

        Varaat ajan velkaneuvojalle ja siellä kartoitetaan tilanteesi. Saat neuvoja miten sinun kannattaa
        lähteä hoitamaan tilannetta.

        Itse sain ensimmäisen vinkin, että päästän kaikki ulosottoon, koska olen maksanut velalla velkaa.
        Ei se luottotietomerkintä nyt niin paha asia ole, kun on kuitenkin puhelinliittymät ja vakuutukset kunnossa entuudestaan.
        (Takuusäätiön takauksesta tulee myös merkintä, jolla estetään lisävelkaantuminen)

        Ei mene välttämättä ulosottoon,vaikka et saisikaan takuulainaa.On mahdollisuus anoa käräjäoikeuden päätöksellä velkajärjestelyä,silloin lasketaan summa minkä voit maksaa kuussa niin että jää myös rahaa elämiseen ja asuin menoihin.(vuokra sähköym.)Maksat huomattavasti pienemmän osan velkaa takaisin,mikä oli alunperin jos on pienet tulot.Tällä ylijäävällä osalla maksat useamåpaan paikkaan lyhennyksiä kuukausittain.Kuin kauan menee asian selvitessä,riippuu paikkakunnasta,velkaneuvojien määrästä,hakijoiden määrästä.Jo se että käyt juttelemassa ,helpottaa oloasi koska sieltä saa tosi hyviä neuvoja ja inhimillisen kohtelun.Ei mitään syytöksiä.Soita heti aika,voi olla jonotusta.Ei maksa mitään ja aina saat jotain tilalle!


      • Reiskamies
        velka vanhenee kirjoitti:

        Sinne kannattaa mennä, sillä jos asiat ovat ulosotossa, sinulle jää huomattavasti pienempi siivu elämiseen, toki tuon läpi käyneenä ihmisenä tiedän, ettei se mikään helppo juttu ole, mutta siellä sinulle kuitenkin jää paremmat elämisen mahdollisuudet, kuin ulosotossa.
        Niin ja viiden vuoden jälkeen olet taas sitten omillasi ja voit aloittaa uuden elämän, paljon viisaampana ja kokeenpana ihmisenä.
        Minulla tuo velkajärjestely loppui pari vuotta sitten, ja olen sitä mieltä et se oli hyvä juttu !

        Hyvä juttuhan se on riippuen tietenkin kenen kannalta asiaa katsotaan. Minä olen sellainen mies, joka maksoi takaajana kaverin (nyt ex) velat. Kaveri on hakemassa velkasaneeraukseen (lue:luistelemassa vastuustaan). Olen jo toistamiseen laittamassa vastinetta ettei hän koskaan pääsisi velastaan minulle. Moni lusmu on valitettavasti itse ryssinyt asiansa ja sitten piipittää apua. Kyllä oma pesänsä pitäisi itse siivota. Jos ei pysty niin voi voi!


      • -laina-
        onnea matkaan kirjoitti:

        Ei mene välttämättä ulosottoon,vaikka et saisikaan takuulainaa.On mahdollisuus anoa käräjäoikeuden päätöksellä velkajärjestelyä,silloin lasketaan summa minkä voit maksaa kuussa niin että jää myös rahaa elämiseen ja asuin menoihin.(vuokra sähköym.)Maksat huomattavasti pienemmän osan velkaa takaisin,mikä oli alunperin jos on pienet tulot.Tällä ylijäävällä osalla maksat useamåpaan paikkaan lyhennyksiä kuukausittain.Kuin kauan menee asian selvitessä,riippuu paikkakunnasta,velkaneuvojien määrästä,hakijoiden määrästä.Jo se että käyt juttelemassa ,helpottaa oloasi koska sieltä saa tosi hyviä neuvoja ja inhimillisen kohtelun.Ei mitään syytöksiä.Soita heti aika,voi olla jonotusta.Ei maksa mitään ja aina saat jotain tilalle!

        Kiitos vastauksista. Kyllä ehdottomasti ajan varaan, ei se tilannettani ainakaan pahenna se on selvä. Velkaa on kaikenkaikkiaan n.55000e eli ei mikään pikkusumma.. Näin isolle summalleko ei ole mahdollista saada takuusäätiön takausta? Mitä se velkajärjestely käytännössä tarkoittaa? Eli miten sellaista haetaan? Minulla on 30 000e summalle takaaja ja laina on aika pieni korkoinen, mutta loput onkin sitten isokorkoisia kulutusluottoja ja pikavippejä..Omaa tyhmyyttäänhän on velat tulleet, mutta ehkä tästä vielä joskus selviää.


      • magisterius
        -laina- kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Kyllä ehdottomasti ajan varaan, ei se tilannettani ainakaan pahenna se on selvä. Velkaa on kaikenkaikkiaan n.55000e eli ei mikään pikkusumma.. Näin isolle summalleko ei ole mahdollista saada takuusäätiön takausta? Mitä se velkajärjestely käytännössä tarkoittaa? Eli miten sellaista haetaan? Minulla on 30 000e summalle takaaja ja laina on aika pieni korkoinen, mutta loput onkin sitten isokorkoisia kulutusluottoja ja pikavippejä..Omaa tyhmyyttäänhän on velat tulleet, mutta ehkä tästä vielä joskus selviää.

        Yksityishenkilön velkajärjestely on sen verran laaja aihe, että tämän palstan puitteissa siitä kattavasti kertominen on vaikeaa. Allaolevista linkeistä saa lisätietoa. Lyhykäisesti ja rutkasti yksinkertaistettuna, velkajärjestely on menettely, jonka käräjäoikeus määrää aloitettavaksi. Velkajärjestelyyn voi päästä henkilö, joka on ylivelkaantunut, ja on pysyvästi maksukyvytön pääsääntöisesti ilman omaa syytään (ei siis kevytmielisesti velkaantunut), maksukyvyn heikennyttyä sairauden, työttömyyden tms. syyn vuoksi. Laaditaan maksuohjelma, joka kestää pääsääntöisesti viisi vuotta, ja sen jälkeen saa loput velat anteeksi.

        http://www.oikeus.fi/5899.htm

        http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/15aa8ec6-9bc0-4018-a657-ec131d20eda9.aspx


      • Onnea matkaan
        -laina- kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Kyllä ehdottomasti ajan varaan, ei se tilannettani ainakaan pahenna se on selvä. Velkaa on kaikenkaikkiaan n.55000e eli ei mikään pikkusumma.. Näin isolle summalleko ei ole mahdollista saada takuusäätiön takausta? Mitä se velkajärjestely käytännössä tarkoittaa? Eli miten sellaista haetaan? Minulla on 30 000e summalle takaaja ja laina on aika pieni korkoinen, mutta loput onkin sitten isokorkoisia kulutusluottoja ja pikavippejä..Omaa tyhmyyttäänhän on velat tulleet, mutta ehkä tästä vielä joskus selviää.

        Velkajärjestelyä sinä voit hakea velkaneuvonnassa,siellä täytetään sinulle valmiiksi hakemus ja lähetetään oikeuteen.Kaikki kerrotaan siellä selvästi ja annetaan myös opas lehtinen mukaan.Itse voi myös hakea mut ehkä hieman hankalaa hoitaa itse oikein hakemus.Saat velkaneuvonnassa kaikki ohjeet miten toimia eteenpäin.Toivottavasti sait ajan suht nopeasti.


      • mieltä
        velka vanhenee kirjoitti:

        Sinne kannattaa mennä, sillä jos asiat ovat ulosotossa, sinulle jää huomattavasti pienempi siivu elämiseen, toki tuon läpi käyneenä ihmisenä tiedän, ettei se mikään helppo juttu ole, mutta siellä sinulle kuitenkin jää paremmat elämisen mahdollisuudet, kuin ulosotossa.
        Niin ja viiden vuoden jälkeen olet taas sitten omillasi ja voit aloittaa uuden elämän, paljon viisaampana ja kokeenpana ihmisenä.
        Minulla tuo velkajärjestely loppui pari vuotta sitten, ja olen sitä mieltä et se oli hyvä juttu !

        Reiskamiehen kanssa.
        Hyvä juttu varmaan sulle, ettei tarvi maksaa lainoja takaisin.
        Mut ei kyllä muille...
        Voisin helposti itsekin ottaa muutaman kymppitonnin lainaa, rällätä sen pois ja maksattaa laskun muilla.
        No, ei ehkä luontoni antaisi tehdä sitä.


      • ryssit
        Reiskamies kirjoitti:

        Hyvä juttuhan se on riippuen tietenkin kenen kannalta asiaa katsotaan. Minä olen sellainen mies, joka maksoi takaajana kaverin (nyt ex) velat. Kaveri on hakemassa velkasaneeraukseen (lue:luistelemassa vastuustaan). Olen jo toistamiseen laittamassa vastinetta ettei hän koskaan pääsisi velastaan minulle. Moni lusmu on valitettavasti itse ryssinyt asiansa ja sitten piipittää apua. Kyllä oma pesänsä pitäisi itse siivota. Jos ei pysty niin voi voi!

        ja menit takaamaan, kait tiesit takauksenriskit kun takasit, että turha se on jälkeen päin piipittää. Taitaa kaveri päästä velastaa kun pääsee velkasaneeraukseen, eikä siellä sinun vastineet paljon paina.


      • Reiskamies
        ryssit kirjoitti:

        ja menit takaamaan, kait tiesit takauksenriskit kun takasit, että turha se on jälkeen päin piipittää. Taitaa kaveri päästä velastaa kun pääsee velkasaneeraukseen, eikä siellä sinun vastineet paljon paina.

        Niinpä. Omahan on vikani, kun menin luottamaan. Ensimmäisen kerran vastineeni ansiosta velkasaneeraus kaatui. Toivottavasti velallinen ei pääse pihdistä vielä nytkään eikä koskaan - ei ennenkuin maksaa. Huvittaa nämä itkupillit, jotka eivät tajua, että velkarahalla ei voi kauaa pitää kivaa. Kiva loppuu aika vitun tylysti nopeammin kuin arvaakaan.


      • tilanne?
        -laina- kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Kyllä ehdottomasti ajan varaan, ei se tilannettani ainakaan pahenna se on selvä. Velkaa on kaikenkaikkiaan n.55000e eli ei mikään pikkusumma.. Näin isolle summalleko ei ole mahdollista saada takuusäätiön takausta? Mitä se velkajärjestely käytännössä tarkoittaa? Eli miten sellaista haetaan? Minulla on 30 000e summalle takaaja ja laina on aika pieni korkoinen, mutta loput onkin sitten isokorkoisia kulutusluottoja ja pikavippejä..Omaa tyhmyyttäänhän on velat tulleet, mutta ehkä tästä vielä joskus selviää.

        joutuvat maksamaan takaamansa takauksen ja epäilyttää että saisit 25 000 euron muulle velalle velkajärjestelyä, mutta kannattaa yrittää. Asia alkaa selvitä velkaneuvojalla. Jos takaajat ovat pienituloisia he voivat hakea samalla velkajärjestelyä. Noita yhteyshakuja kuulema on ja siitä oli hiljan jokin uutinen.
        Sinun pitäisi ensisijassa keskustella takaajien kanssa sinun velkatilanteesta, ettei mikään tule yllätyksenä.
        Mitkä ovat tulosi ja onko mahdollisuutta saada ylimääräistä työtä, jolla makselisit velkoja niin, ettei tarvitsisi hakea vj:ä.


      • neuvoa
        -laina- kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Kyllä ehdottomasti ajan varaan, ei se tilannettani ainakaan pahenna se on selvä. Velkaa on kaikenkaikkiaan n.55000e eli ei mikään pikkusumma.. Näin isolle summalleko ei ole mahdollista saada takuusäätiön takausta? Mitä se velkajärjestely käytännössä tarkoittaa? Eli miten sellaista haetaan? Minulla on 30 000e summalle takaaja ja laina on aika pieni korkoinen, mutta loput onkin sitten isokorkoisia kulutusluottoja ja pikavippejä..Omaa tyhmyyttäänhän on velat tulleet, mutta ehkä tästä vielä joskus selviää.

        asema velkajärjestelyssä selviää tuosta:

        http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;34201;34567;34624;34762&voucher=940BA73F-DFD8-44A3-B470-1B20F188BED6


      • vilpitöntä joo
        neuvoa kirjoitti:

        asema velkajärjestelyssä selviää tuosta:

        http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;34201;34567;34624;34762&voucher=940BA73F-DFD8-44A3-B470-1B20F188BED6

        Aikanaan jouduin makselemaan takaamiani lainoja, pankin ei tarvinnut edes ilmoittaa, eikä kenenkään velkajärjestelystä. Vain nimi paperiin että maksan. Sanoivat vaan että takaaja maksaa
        aina eikä ole oikeutta vaatia keneltäkään mitään takaisin.
        Velkajärjestely olisi saatu nurin koska hakija eli velallinen oli törsännyt rakennuslainarahansa ja hakenut uutta vaan tilalle. Pankki vaan pimitti asian koska halusi maksajan ja sai.
        Lisäksi velkaneuvoja oli asiantuntematon. Että kaikenlaisia kokemuksia. Mutta kannattaahan
        siellä aina asioida ja katsoa. Ja mielestäni velkajärjestely on huippujuttu sille kuka sen saa.
        Itse en saanut koska maksuvara ei riittänyt. Olin töissä, vaimo hoitovapaalla kolmen pikkulapsen kanssa ja maksoin toisen velkoja. Ja maksuvara ei riittänyt! No me elettiinkin tarkasti.
        Selvittiin mutta siitä pankista olen kaikille sanonut että kiertäkää kaukaa.


      • Toimii aivan varmast
        Reiskamies kirjoitti:

        Niinpä. Omahan on vikani, kun menin luottamaan. Ensimmäisen kerran vastineeni ansiosta velkasaneeraus kaatui. Toivottavasti velallinen ei pääse pihdistä vielä nytkään eikä koskaan - ei ennenkuin maksaa. Huvittaa nämä itkupillit, jotka eivät tajua, että velkarahalla ei voi kauaa pitää kivaa. Kiva loppuu aika vitun tylysti nopeammin kuin arvaakaan.

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,4382.msg100224.html#msg100224


      • takaajamies
        Reiskamies kirjoitti:

        Hyvä juttuhan se on riippuen tietenkin kenen kannalta asiaa katsotaan. Minä olen sellainen mies, joka maksoi takaajana kaverin (nyt ex) velat. Kaveri on hakemassa velkasaneeraukseen (lue:luistelemassa vastuustaan). Olen jo toistamiseen laittamassa vastinetta ettei hän koskaan pääsisi velastaan minulle. Moni lusmu on valitettavasti itse ryssinyt asiansa ja sitten piipittää apua. Kyllä oma pesänsä pitäisi itse siivota. Jos ei pysty niin voi voi!

        minäkin maksoin takaajana melkeen 10.000e kaveri haki velkasaneeraukseen ja hain yksityishenkilönä jatkoa velkasaneeraukseen sen 2v lisää ja siirryin pankintilalle saajaksi joten saan joka pennin takaisin mitä olen maksanutkin :) joskus näinkin.


      • hyvä tieto
        takaajamies kirjoitti:

        minäkin maksoin takaajana melkeen 10.000e kaveri haki velkasaneeraukseen ja hain yksityishenkilönä jatkoa velkasaneeraukseen sen 2v lisää ja siirryin pankintilalle saajaksi joten saan joka pennin takaisin mitä olen maksanutkin :) joskus näinkin.

        mahdollisuutta ei varmaan moni takaaja tiedäkään. Hyvä kun kerroit.


      • hula palo
        -laina- kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Kyllä ehdottomasti ajan varaan, ei se tilannettani ainakaan pahenna se on selvä. Velkaa on kaikenkaikkiaan n.55000e eli ei mikään pikkusumma.. Näin isolle summalleko ei ole mahdollista saada takuusäätiön takausta? Mitä se velkajärjestely käytännössä tarkoittaa? Eli miten sellaista haetaan? Minulla on 30 000e summalle takaaja ja laina on aika pieni korkoinen, mutta loput onkin sitten isokorkoisia kulutusluottoja ja pikavippejä..Omaa tyhmyyttäänhän on velat tulleet, mutta ehkä tästä vielä joskus selviää.

        Tuskin ,ikävä kyllä ja samanlaisia on tuhansia Suomessa. Tämäkin on vain niille jotka vielä ,ehkä ,ottavat oppia näistä sivuista .Ei kukaan ota vastuuta jollei sitä itse ota omasta elämästä.Elämä on raakaa mutta myös kaunista ja ihanaa ,kun sen oikein oivaltaa.


      • vanhat velat

        miun mielestä velkajajarjestelyyn voi hakee ilman neuvojiakin itse aikoinaan asijan ajajaa käytin voi ne paperit ja syyt tehdä itsekin eikä odotella kuukausia ulosotosta vaan velkaluettelo täyttää hakemuksen ja marssii oikeuden kansliaan nopeempi tapa kun vaan perustelee meenee ne vähän hepposemmatkin velat jos elämä on selvästi muuttunut työt perhesuhteet ym huimuus ohi.


      • Reiskamies
        takaajamies kirjoitti:

        minäkin maksoin takaajana melkeen 10.000e kaveri haki velkasaneeraukseen ja hain yksityishenkilönä jatkoa velkasaneeraukseen sen 2v lisää ja siirryin pankintilalle saajaksi joten saan joka pennin takaisin mitä olen maksanutkin :) joskus näinkin.

        Normaalisti saneeraus lienee kestää viisi vuotta ja sen jälkeen kaikki loput velat unohdetaan. Näin minä olen asian käsittänyt. Miten sen jatkoajan hakeminen onnistuu? Jos velkasaneeraushakemus menee läpi huolimatta hylkäysvaateestani, niin haluan sen kestävän kuitenkin mahdollisimman kauan.


      • ölkjfgfhg.
        Toimii aivan varmast kirjoitti:

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,4382.msg100224.html#msg100224

        KOKO SUOMI MUKAAN JEESAAN!!!
        TARVITAAN VAUNUJA LAINAKSI:

        http://www.supportmarkosihvonen.com/

        Monen EU-jäsenvaltion kohdalla on siis paljastunut piilotettu velkataakka joka on 4-5 kertaa suurempi kuin jäsenvaltion bruttokansantuote. On liian myöhä tehdä mitään - kaikkin G7-maiden talous tulee romahtamaan. Kreikan tilanne on epäoleellinen, olemme kaikki maksukyvyttömiä.

        näin se on suunniteltu. Taloudellisilla pakotteilla maat pistetään myymään kaikki kuten "suomen pohjavet"
        Super EUvostoliitto on syntynyt!

        Hallitus pestasi amerikkalaiskonsultin ideoimaan seuraavaa hallitusohjelmaa
        http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/02/hallitus_pestasi_amerikkalaiskonsultin_ideoimaan_seuraavaa_hallitusohjelmaa_1...

        Vanhanen varoittaa: Meille voi käydä kuten Kreikalle
        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/02/1059771

        Menee maat vedet ilma jne jne. nyt on keskiluokan alas ajo. Lähtee duuniit,kämpät,autot jne,mitä velaks olette hommannu.

        Super EUvostoliitto on syntynyt,NWO tulee,mut sitä ennen Suomessa on SISÄLLISSOTA!"


      • hurlumhei-----------
        takaajamies kirjoitti:

        minäkin maksoin takaajana melkeen 10.000e kaveri haki velkasaneeraukseen ja hain yksityishenkilönä jatkoa velkasaneeraukseen sen 2v lisää ja siirryin pankintilalle saajaksi joten saan joka pennin takaisin mitä olen maksanutkin :) joskus näinkin.

        Oletko varma et saat. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma Jospa tällä velallisella asiat muuttuukin. Kaikki kato on mahdollista...


    • yhdistämisestä

      Siitä voit kysä suoraan pankistasi. Varaat ajan sinne ja selvitelette eri vaihtoehtoja.

      • -laina-

        Ei ole mahdollista yhdistää lainoja pankissa, koska noin isolle summalle minulla ei ole takaajaa. Siksipä mietin olisikohan mahdollista saada takuusäätiön takausta näille isokorkoisille luotoille mitä on n.25000e.


      • grönvist
        -laina- kirjoitti:

        Ei ole mahdollista yhdistää lainoja pankissa, koska noin isolle summalle minulla ei ole takaajaa. Siksipä mietin olisikohan mahdollista saada takuusäätiön takausta näille isokorkoisille luotoille mitä on n.25000e.

        Kyllä ainakin meidän lainat yhdistetiin.


      • -laina-
        grönvist kirjoitti:

        Kyllä ainakin meidän lainat yhdistetiin.

        No enpäs puhu paskaa, katsos kun olen tämän asian jo pankista kysynyt ja tämä oli vastaus, että jos ei löydy sopivaa takaajaa niin lainoja ei ymmärrettävästikään voi yhdistää, kun eivät myönnä enää enempää lainaa ilman takausta. Jokaisen lainan hakijan tilanne varmasti katsotaan aina henkilökohtaisesti, että vaikka teidän lainat yhdistettiin niin kaikkien muiden ei..


    • severosa

      Sinne kannattaa vaikka jonottaa, koska he ovat erikoisasijantuntijoita velkajutuissa. Saat vähintäänkin tietää kaikki vaihtoehdot, joita on käytettävissä. He tuntevat myös kaikki käytännön kiemurat, joista ei tavallinen kaduntallaaja voi tietää.

    • 543

      tilanteestasi. Minä sain ajan parin kk päähän..nyt odotan käräoikeuden päätöstä velkajärjestelystä..soita ihmeessä sittenhän se selviää..

    • kimok

      se on sillälailla et nukkuu paremmi ku ei oovelkaa.mitä työ velalliset kurotatte kuuta taivaalt.siinähä ryvette

    • 25.000,- €

      Minua alkoi verottaja kiusata, 25.000,- harkintaveroa. Velkaneuvoja neuvot oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Sanoi että jos menee ulosottoon niin maksele sinne. Ulosottoerän kulut olisivat olleet enempi kuin mitä pystyn maksamaan, SIIS velka vain kasvaisi korkoa ja ulosotto nielisi sen vähäisen maksuvarani.

      Mitä tehdä
      Otin verolainsäännökset esiin ja sain harkintaveron nurin. Hallintooikeus palautti asian oikaistavaksi Lahden verotoimistoon. Lahden verotoimisto, hakeutukaa ulos sen alueelta !!!! Se on minun velkaneuvoni.

      OLE OMA VELKANEUVOJASI.

    • Menneisyyden vanki

      Kunhan sinne ensin pääsee, niin asiat alkavat sujua. On tukena joku muu kuin ulosottomies. Kuullostaa kornilta, mutta ulosottomieskin tuntui velkojien rinnalla ystävältä.
      Jämptiä hommaa se neuvonta on; omat jutut pitää olla faktoina käsillä, a he sitten tietävät miten on mahdollista hoitaa asioita. Tärkeää on myös henkinen tuki, jota ainakin itse sain heiltä. Ei pelkää syyllistämistä, vaan kun on käynyt näin, niin selvitetään asiat. Itse saattaa olla niin alamaissa, että tuntuu yhdentekevältä vievätkö hengen vai rahat. Pikkuhiljaa edettiin ja asiat alkoivat hoitua. Hyvä järjestelmä.

    • What ever

      Tässä teille valaisevaa tietoa velallisesta.
      Olipa kerran työpaikalla kaveri joka aina joutui vippaamaan työtovereiltaan rahaa selvitäkseen seuraavaan
      tilipäivään. Hän oli kaikille kavereilleen vähän velkaaa.
      Yhteistuumin päätettiin auttaa ja annettiin velat anteeksi. Luultiin naivisti että nyt ollaan ajan tasalla.
      Ei kestänyt kauankaan kun kaveri oli jo vippaamasta työtovereiltaan lisää.
      Voi pojat, se on elämäntapa, joka vain on tunnustettava että parannusta voisi tapahtua.

      • ohion

        Rahaongelmia ei ratkaista rahalla, tämän viisauden sanoi Dr. phil. Vaikka tuosta amerikkalais-soopasta voi olla montaa mieltä niin tämä ainakin on niin totta!


    • Saanja

      No mä ainakin olen juuri nyt jonossa velkaneuvojalle. Pari vuotta ulosotto vienyt velkoja palkasta. Ja kyllä, velat pitää maksaa ja kyllä, omaa syytä, että ovat mulle kertyneet. Katson kuitenkin, että mullakin olis oikeus päästä näistä veloista(jotka on aiheuttanut entinen mieheni, joka joi joka ikisen sentin minkä käsiinsä sai ja paljon ylikin. Kyllä, olisi pitänyt jättää se heti, kun alkoholismi puhkesi, mutta olin tyhmä ja uskoin, etteivät ne hyvät vuodet olleet merkityksettömiä.) eroon joskus. Katsellaan miten käy... Tämän pari vuotta ollaan elelty lapsen kanssa niukilla eikä uusia velkoja ole syntynyt. Olisi hienoa pystyä elämään niin, että joka ikinen yllättävä meno ei veisi kuluvaa kuukautta karikolle. Eli toisin sanoen itse haen pienempää kuukausierää, vaikka siihen menisikin koko loppuelämä.

      • TonneittainKusetettu

        No todella,

        kyllä siinä vaiheessa kun selviää että armas aviomies on viettänyt rietasta elämää lainarahalla ja joudut eron jälkeen ottamaan puolet niistä huorille ja ryyppykavereille menneistä rahoista maksaaksesi (useamman lapsen kanssa) niin velkasaneeraus on ainoa asia joka hymyilyttää... Mutta tulin huomaamaan etteivät velkaneuvojatkaan ole mitään asiantuntijoita, joten suosittelen etsimään asianajajan, joka on erikoistunut velkajärjestelyihin. Sitten haette ensimmäiseksi ilmaisia (valtion maksamia) asianajaja-avustuskuluja vedoten vähävaraisuuteen. Ja loppu onkin asianajajasi heiniä.


      • ohion
        TonneittainKusetettu kirjoitti:

        No todella,

        kyllä siinä vaiheessa kun selviää että armas aviomies on viettänyt rietasta elämää lainarahalla ja joudut eron jälkeen ottamaan puolet niistä huorille ja ryyppykavereille menneistä rahoista maksaaksesi (useamman lapsen kanssa) niin velkasaneeraus on ainoa asia joka hymyilyttää... Mutta tulin huomaamaan etteivät velkaneuvojatkaan ole mitään asiantuntijoita, joten suosittelen etsimään asianajajan, joka on erikoistunut velkajärjestelyihin. Sitten haette ensimmäiseksi ilmaisia (valtion maksamia) asianajaja-avustuskuluja vedoten vähävaraisuuteen. Ja loppu onkin asianajajasi heiniä.

        Eli nimimerkkini tarkoittaa: ohi on. Eli VJ:n läpikäynyt olen.


    • vuuuuuuuuuuut

      Minä menen tällä viikolla velkaneuvojalle. Minulaa sekä exällä tai tulevalla exällä on uo:ssa saatavia.

      Kuitenkin sinne menen sopimaan molempien maksuista toki koska ero tulossa niin molempien velat erikseen.

      Alkoi askarruttaa että kuitenkin nekin velat mitkä tulevalla exällä on niin ovat yhtälailla minunkin eli mun kuuluisi maksaa omieni lisäksi myös exän veloista puolet koska ne on yhdessä aiheutettu.

      ei taida pysytä niitä puolia siirtämään minulle tai jotenkin sumplimaan. Pitääkin kysyä neuvojalta sitten kun aika. Moni ihmettelee et miksi maksaisin exän veloista puolet koska ne on yhdessä aiheutettu niin haluan kantaa vastuuni. Mun omatunto ei salli minun toimia toisin.

      • waaaaaaaaaaaat

        Öh, jos on saatavia, niin on saamapuolella. joku siis tilittää teille rahaa käteen ulosoton kautta? -heh. Olisko nyt kuitenkin niin, että teillä on siellä velkoja, joista osa on yhteisiä, osa jommankumman omia. Jos olette yhteisvastuullisia jossakin velassa, sitä peritään siltä, jolla rahaa on, joten voit olla ihan oikeasti maksuvelvollinen, et vain moraalisessa krapulassa toisen veloista.


      • vuuuuuuut
        waaaaaaaaaaaat kirjoitti:

        Öh, jos on saatavia, niin on saamapuolella. joku siis tilittää teille rahaa käteen ulosoton kautta? -heh. Olisko nyt kuitenkin niin, että teillä on siellä velkoja, joista osa on yhteisiä, osa jommankumman omia. Jos olette yhteisvastuullisia jossakin velassa, sitä peritään siltä, jolla rahaa on, joten voit olla ihan oikeasti maksuvelvollinen, et vain moraalisessa krapulassa toisen veloista.

        Niin tarkoitin sitä että vaimon veloista puolet kuuluisi minun maksaa eli hänellä kuuluisi olla itsellään puolet vähemmän maksettavaa tai siis kohta entinen vaimo. Ero ei johdu veloista millään tavalla.

        sitä juuri meinasin kysyä velkaneuvojalta että voiko tulevan ex vaimon veloista puolet siirtyä mun maksettaviksi koska sitä haluan.

        Ulosotosta saapuvissa vaimon velkalapuissa ei lue mun nimeä minkään velan kohdalla mutta silti ne velat ovat yhteisiä joista puolet kuuluisi minun maksaa.


    • vuuuuuuut

      Oletan että yhteisvastuullinen velka meinaa sitä että toisen velkojen kohdassa uo papereissa lukee myös toisen nimi velan ottajana mutta mitä jos ei lue toisen nimeä ja silti ne on yhteisiä?

    • mitämissämilloinkin

      Olen käynyt velkaneuvojalla 2,5-vuotta sitten ja lainat meni ulosottoon.Ölen vakituisessa työssä ja joka palkasta on mennyt uo.lle määrätty summa.Velkaneuvoja pyysi ottamaan tulevan vuoden alussa yhteyttä uudelleen velkaneuvojaan,se aika alkaa kohta olla käsillä,nyt kysyisin,mitä asioita siellä tulee esille asian tässä vaiheessa?Jännittää jo nyt hirveesti.

      • s7suwuwuw

        Ajan henki on se, että kun ollaaan pari vuotta maksavinaan omia kulutusluottoja, haetaan velkajärjestelyä ja saadaan loput anteeksi.


      • mitämissämilloinkin
        s7suwuwuw kirjoitti:

        Ajan henki on se, että kun ollaaan pari vuotta maksavinaan omia kulutusluottoja, haetaan velkajärjestelyä ja saadaan loput anteeksi.

        Kiitoksia paljon vastauksesta,on helpompi "hengittää"


    • Elämälainaksi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe