Vuokratyö & työtodistus?

nc9w8409v3w

Onko yleistä, että vuokratyöntekijällä ongelmia työtodistuksen saamisen kanssa? Täältä olen ainakin lukenut moisista ongelmista. Aikomuksena on ottaa yhteyttä vuokrafirmoihin kesätyön/viikonlopputyön toivossa, lähinnä sen takia että saisi työkokemusta edes jostain.... Työtodistuksen saaminen olisi minulle suunnilleen tärkein asia koko hommassa.

7

4379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On, joissain ei

Jos pääset töihin johonkin pilipali vuokrafirmaan, jotka aihettavat suurimmat ongelmat, niin silloin voi tapahtua mitä tahansa.

Mutta jos menet hyvin asiansa hoitaviin firmoihin, niin ei mitään ongelmia. Esim: Manpower, Eilakaisla, Varamiespalvelu ja vastaavat isot, hyvämaineiset yritykset.

• niinpäniiiin

Selektan kanssa saa olla varovainen. Eivät suostu kirjoittamaan työtodistuksia. Eivät siis piittaa laista tai työntekijän oikeuksista.

• saako soitella jälki

mites selekta muuten.

• hghghfhfgh

Itse olen aina saanut työtodistuksen ihan viiden minuutin odottelulla.

Tosin työtodistus on melko heppoinen: ei mitään mainintaa esim. millainen olen ollut työntekijänä tai mitä tehtäviä olen tarkalleen tehnyt. Todistuksessa näkyy melkeinpä vain pelkkä "ammattinimike" ja työssäolojaksot.

Nyt mun tarvis kyllä hakea sellainen todistus, jossa mainittaisi myös "kokopäivätyö". Saa nähdä, saanko sellaisen. Mähän oon kai "sopimuksen mukaan" 0-40h/vk, mutta käytännössä oon aina tehnyt normaalia kokopäivätyötä.

• Äippä71

Poikani sai todistuksen kyllä heti kun pyysi.Mitään ongelmaa firman kanssa ei ole ollut.

• arvio työtodariin

miten reilusti vuokrafirmat kirjottaa arviointeja todariin kun ei tässä yhdes firmassa pyytämälläkään tule....

• Arviointi pyydettävä

"miten reilusti vuokrafirmat kirjottaa arviointeja todariin kun ei tässä yhdes firmassa pyytämälläkään tule.... "

Sääntö työtodistuksissa on, että siihen ei laiteta arviointia ellei työntekijä sitä erikseen pyydä.

"•vain työntekijän nimenomaisesta pyynnöstä työtodistuksessa on mainittava sekä arvio työntekijän työtaidosta ja käytöksestä että työsuhteen päättymisen syy, tai vain toinen näistä."

http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyotodistus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2914
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2882
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1826
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1684
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1448
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1302
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      224
      1216
    Aihe