Rippi sallii rikoksen

Tein koko Raamatun kattavan haun sanalla "Rippi". Onko kenellekään yllätys, että vl-opissa on Raamattuun kuulumaton uskomus? Yhtään rippi sanaa ei löytynyt.

Mistä vl-uskoon on tullut sitten käsite "rippi"? "sylttytehdas" on kaikkien porttokirkkojen äiti Roomalaiskatolinen kirkko, jonka porttotytär kotoinen ev-lut kirkkomme on.

Rippi sallii rikoksen, tarjoten ehdottoman rippisalaisuuden sen sijaan, että rikoksen tekijä alkaisi aktiivisesti hyvittää tekemänsä rötöksen. Rippi on keino tyynnyttää soimaava omatunto, ehdottomasti väärällä ja tuomittavalla tavalla. Kaikki kuuluisat mafiosot käyttivät rippiä. Miten "vl-mafiosot"?

***Rippi katolisessa kirkossa
Katolisessa kirkossa ripittäytyvä henkilö tunnustaa syntinsä papille, joka tämän jälkeen määrää suoritettavaksi katumusharjoituksia ja antaa synnit anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Ripissä on neljä osaa:

katumus (contritio)
synnintunnustus
anteeksianto eli synninpäästö (absolutio)
hyvitystyöt
Katolisen papin perinteiset synninpäästön sanat ovat "Ego te absolvo a peccatis tuis in nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti" eli "Minä päästän sinut synneistäsi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."****

Lestadiolaisuus on tehnyt homman vielä astetta helpommaksi, poistamalla kohdan "Hyvitystyöt".
Vl-oppi, on pohjanperukoiden takapajulaan jäänyt relikti roomalaiskatolisuudesta. Suomeksi sanottuna: porton, porttotytär.

26

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät kuulu rippiin, vaan on elävän uskon seurausta...

• ..voin nähdä niitä "elävän uskon" hyviä seuraamuksia?

• lyyleri

tullaan nyt sitten siihen omantunnon ääneen.., joka on Pyhän Hengen ilmoittama , Jumalan ääni ihmisessä.. Rikosta ei voi jaksaa kantaa, kuin paatumuksen rauhalla..

• vanha vl

ripistä ja syntienanteeksiantamuksesta tehty autuuden ehto? Eikö se olekaan uskovan sisaren tai veljen lohduttamista äänellisellä evankeliumilla niinkuin weha sanoo:

"Eräs tarkennus vielä, uskovaisen synnit ovat anteeksi koko ajan, uskon kautta, mutta kun syntiä
        ja matkan vikaa tulee, haluaa laittaa sitä pois tunnollta. Näin uskon sisar tai veli voi lohduttaa
        äänellisellä evankeliumilla."

Näin kirjoittaa weha pari viikkoa sitten.

• paatuneita?

Esimerkiksi eräs tuntemasi hoitomies, joka huusi 13- ja 14-vuotiaille pjille: NOISSA POJISSA ASUU SAATANA!

Hyvä kun myönnät, että hänen sydämessään on paatumuksen rauha, kun ei ole tullut tuntoa.

• Onko ensimmäinen kerta kun olen kamssasi täysin samaa mieltä?

***tullaan nyt sitten siihen omantunnon ääneen.., joka on Pyhän Hengen ilmoittama , Jumalan ääni ihmisessä.. Rikosta ei voi jaksaa kantaa, kuin paatumuksen rauhalla****

Paatumuksen rauha saavutetaan kätevästi ripittäytymällä..

• uhrille,
        Devoit kirjoitti:

Onko ensimmäinen kerta kun olen kamssasi täysin samaa mieltä?

***tullaan nyt sitten siihen omantunnon ääneen.., joka on Pyhän Hengen ilmoittama , Jumalan ääni ihmisessä.. Rikosta ei voi jaksaa kantaa, kuin paatumuksen rauhalla****

Paatumuksen rauha saavutetaan kätevästi ripittäytymällä..

niin on väärintekijän omatunto kerralla "puhdas".

Tätä mantraahan lyyleri/SRK ovat hokeneet vuosikaudet. Vaikka he suojelevatkin pedofiilejaan, hyväksikäytettyjä vl-lapsia pitää rohkaista menemään poliisin puheille. Puhua jollekin salailupiirin ulkopuolella olevalle "epäuskoiselle", vaikka opettajalle tai koulutervydenhoitajalle niin loppuu se lasten raiskaaminen vl-kodissakin!

• jou herätkää
        vanha vl kirjoitti:

ripistä ja syntienanteeksiantamuksesta tehty autuuden ehto? Eikö se olekaan uskovan sisaren tai veljen lohduttamista äänellisellä evankeliumilla niinkuin weha sanoo:

"Eräs tarkennus vielä, uskovaisen synnit ovat anteeksi koko ajan, uskon kautta, mutta kun syntiä
        ja matkan vikaa tulee, haluaa laittaa sitä pois tunnollta. Näin uskon sisar tai veli voi lohduttaa
        äänellisellä evankeliumilla."

Näin kirjoittaa weha pari viikkoa sitten.

jehova olen minäkin-

• uhrille, kirjoitti:

niin on väärintekijän omatunto kerralla "puhdas".

Tätä mantraahan lyyleri/SRK ovat hokeneet vuosikaudet. Vaikka he suojelevatkin pedofiilejaan, hyväksikäytettyjä vl-lapsia pitää rohkaista menemään poliisin puheille. Puhua jollekin salailupiirin ulkopuolella olevalle "epäuskoiselle", vaikka opettajalle tai koulutervydenhoitajalle niin loppuu se lasten raiskaaminen vl-kodissakin!

Psykopaatti kummastelee tunnereaktioita ja varsinkin toistenkin myötätuntoa uhriaan kohtaan. Psykopaatin mielestä hänen uhrinsa on halveksittava hylkiö, joka ansaistsee huonon kohtelunsa.
        Nimimerkki: Veljeni vl-psykopaatti?

• tiedonjyvä..

VL-voi varastaa "kunhan muistaa" pyytää naapurilta anteeksi. Asianomaiselta ei tarvi anteeksi puudellä.

Näin SRK on opettanut vl-ryhmää. Hoitomiehet heittelivät mummuja saatanan haltuun ja pyytelivät ristiin rastiin toisilta anteeksi.

Hävytöntä. Ja se oli muka siunauksellistaä. Rikosta.

Missä viipyy hyvitystyö, anteeksianto.

• a.h.

no eihän meillä ole tapana...

• todistuksen

oikeudessa (ei-vl-miestä vastaan) ja pyysi vuosien jälkeen anteeksi sitä uhrinsa vl-siskolta. Uhrilta itseltään hän ei ole vaivautunut aiheuttamaansa kärsimystä anteeksi pyytämään.

Tähän tietyusti lyyleri sanoo, että asian selvittäminen on uhrin vastuulla. Mutta minun mielestäni ei ole, vaan tekijän!

• niinsanottua
        todistuksen kirjoitti:

oikeudessa (ei-vl-miestä vastaan) ja pyysi vuosien jälkeen anteeksi sitä uhrinsa vl-siskolta. Uhrilta itseltään hän ei ole vaivautunut aiheuttamaansa kärsimystä anteeksi pyytämään.

Tähän tietyusti lyyleri sanoo, että asian selvittäminen on uhrin vastuulla. Mutta minun mielestäni ei ole, vaan tekijän!

"uskovainen" on oman tyttärensä kanssa/opettaaseksin alkeita ja pyytää vaimoltaan anteeksi. Teräsverkko suojelee. Ilmiannosta varma saatanalleheitto.

• Sorry, etten aiemmin huomannut vastata.

***VL-voi varastaa "kunhan muistaa" pyytää naapurilta anteeksi. Asianomaiselta ei tarvi anteeksi puudellä.***

Noin se menee, vaikka näyttää rienalta. Omakohtaisesti olen tuon kokenut, kun veljeni minua petti. Homman hulluuden kruunaa se, että hän on katkera minulle siitä, kun en suostu elämään kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän pitää asiaa kuitattuna ,kun seuroissa vilkutteli asian pois päiväjärjestyksestä.

• Mulle on tosi vierasta sellainen tapa, että synnin voi antaa anteeksi sellainen henkilö, joka ei ole edes ollut se henkilö ketä vastaan on rikottu.

Jos rikkoo toista henkilöä vastaan, niin ainoa tapa, jolla asia voidaan korjata on anteeksipyyntö siltä henkilöltä jota kohtaan on rikkonut.

Ylipäätänsä tämä syntikäsitys on tosi ihmeellistä. Jumalalta ei voi pyytää anteeksi, koska Hän on kaiken yläpuolella enkä usko, että Jumalaa kohtaan voi tehdä syntiä.

Syntiä tai vaihdanko sanoja ja sanon, että pahoja töitä (luen töiksi myös sanat ja ajatukset) tehdään toisille ihmisille, eläimille, luonnolle ja itselle.

Mutta anteeksianto itsessään? Kuka on antanut vallan anteeksiantoon? Kuka on antanut vallan jollekkin ihmiselle tietyllä tavalla kuitata pahat teot uhrien puolesta? Eikö silloin ne pahojen tekojen karmat siirry anteeksiantajan kannettavaksi?

Devoit, ystäväni. Porttokirkko, porttotytär???????????????????Aika roisia tekstiä. En nyt ymmärrä mitä tarkoitat? Onko portto sama kuin huora? Ketä kirkot huoraavat?

• *****Porttokirkko, porttotytär???????????????????Aika roisia tekstiä. En nyt ymmärrä mitä tarkoitat? Onko portto sama kuin huora? Ketä kirkot huoraavat? *****

Seurakunnanhan pitäisi olla Kristuksen VIATON morsian.. Lisäksi kirkko myy rahasta rakkautensa, jopa vl-liikkeelle. Vrt. maksullinen nainen..

Elävässä elämässä, en halua että ketään ihmistä nimitellään huoraksi.

• Devoit kirjoitti:

*****Porttokirkko, porttotytär???????????????????Aika roisia tekstiä. En nyt ymmärrä mitä tarkoitat? Onko portto sama kuin huora? Ketä kirkot huoraavat? *****

Seurakunnanhan pitäisi olla Kristuksen VIATON morsian.. Lisäksi kirkko myy rahasta rakkautensa, jopa vl-liikkeelle. Vrt. maksullinen nainen..

Elävässä elämässä, en halua että ketään ihmistä nimitellään huoraksi.

Elävä elämä ei ole kirkossa, se on totta. Eikä elävässä elämässä saa ketään ihmistä kutsua huoraksi vaikka hän rakkautta myymällä itsensä elättää. Tai rakkautta ja rakkautta, seksiä kuitenkin.

Mutta onko kirkolla rakkautta? Edes myytäväksi asti?

Tappelevat keskenään, vallanhimoisia ovat vallan. :)))))))))))))))))

Vaikka lähdettäisiin kuinka vanhalta ajalta kirkon historiassa, niin ei sieltä rakkautta löydy vaan vallanhimoa. Eikö himo ole yksi kuolemansynneistä? Keltä kirkko pyytää anteeksi? Tai kelle ripittäytyy? Onko sisäänlämpiävää koko sakki? Hys hys, ei kerrota Jumalalle.

Hyvä että puhut roisia kieltä, ei se minua häiritse, naurattaa ennemmin, se kun ei oikein sovi sinun kielenkäyttöösi. Sinähän olet hieno ihminen. Eri se on tällainen maalaistyttö joka sanoo monesti asiat niinkuin ne ovat ja vähän päällekkin. Lapin lisää näet.

• male from sweden
        Wariska kirjoitti:

Elävä elämä ei ole kirkossa, se on totta. Eikä elävässä elämässä saa ketään ihmistä kutsua huoraksi vaikka hän rakkautta myymällä itsensä elättää. Tai rakkautta ja rakkautta, seksiä kuitenkin.

Vaikka lähdettäisiin kuinka vanhalta ajalta kirkon historiassa, niin ei sieltä rakkautta löydy vaan vallanhimoa. Eikö himo ole yksi kuolemansynneistä? Keltä kirkko pyytää anteeksi? Tai kelle ripittäytyy? Onko sisäänlämpiävää koko sakki? Hys hys, ei kerrota Jumalalle.

Hyvä että puhut roisia kieltä, ei se minua häiritse, naurattaa ennemmin, se kun ei oikein sovi sinun kielenkäyttöösi. Sinähän olet hieno ihminen. Eri se on tällainen maalaistyttö joka sanoo monesti asiat niinkuin ne ovat ja vähän päällekkin. Lapin lisää näet.

I think u are beautiful woman. Could u tell me ur asl'?

• Wariska kirjoitti:

****Elävä elämä ei ole kirkossa, se on totta. Eikä elävässä elämässä saa ketään ihmistä kutsua huoraksi vaikka hän rakkautta myymällä itsensä elättää. Tai rakkautta ja rakkautta, seksiä kuitenkin.****

Muistapa kun Jeesus puolusti yleistä naista "Joka synnitön on, heittäkööt ensimmäisen kiven ( Niin, miten seurakunnan curlingturnauksessa sitten ;)

***Mutta onko kirkolla rakkautta? Edes myytäväksi asti?****

Näkyy olevan, näkyy olevan. Rahalla vl-liikekin ilmeisesti kirkon rakkauden ostaa. Se on puhdasta huoraamista kirkolta.

***Vaikka lähdettäisiin kuinka vanhalta ajalta kirkon historiassa, niin ei sieltä rakkautta löydy vaan vallanhimoa. Eikö himo ole yksi kuolemansynneistä? Keltä kirkko pyytää anteeksi? Tai kelle ripittäytyy? Onko sisäänlämpiävää koko sakki? Hys hys, ei kerrota Jumalalle.***

Olemme samaa mieltä, :Kirkko on portto..

***Hyvä että puhut roisia kieltä, ei se minua häiritse, naurattaa ennemmin, se kun ei oikein sovi sinun kielenkäyttöösi. Sinähän olet hieno ihminen. Eri se on tällainen maalaistyttö joka sanoo monesti asiat niinkuin ne ovat ja vähän päällekkin. Lapin lisää näet. ***

Krmh, Siussakkii se paha vika, että puhut leikkiä tosissais, mutta saat anteeksi. Tuttu lause, jonka olen kuullut, mutta "hieno" sanan tilalla olen kuullut sanan "huono". Jos näytän hienolta se johtuu vain yksinomaan siitä, ettet tunne minua. Nimim "sika sisälläni"

Siirsin aloitukseni Hakomajaan turvaan, koska varmaa on, että kun ylläpito huomaa asiapitoisen keskustelun täällä, se poistaa sen välittömästi. Siellä turvassa asiasta on kehittynyt hieno keskustelu

http://www.hakomaja.net/keskustelu/lainatut-ja-turvapaikka-/10528-rippi-on-rikoksen-suojelua?limit=8&start=8#10570

• rippi-isän

ehdotonta rikoksen salaamis- ja vaitiolovelvollisuutta!

Tällä SRK puolustaa ja pehmittelee yhteisönsä seksuaalirikollisia...

Uhreiksi joutuneista lapsista ei kanneta mitää huolta -niitähän meillä riittää!

• Tuo on asia, jota en lakkaa ihmettelemästä. Uhri saa halveksunnan, syyllisyyden ohella ja väärintekijä armon kunnioittavan ymmärryksen kera. Ehkä yhteiskunnallisella asemalla on suurin vaikutus?

• Puhepata
        Devoit kirjoitti:

Tuo on asia, jota en lakkaa ihmettelemästä. Uhri saa halveksunnan, syyllisyyden ohella ja väärintekijä armon kunnioittavan ymmärryksen kera. Ehkä yhteiskunnallisella asemalla on suurin vaikutus?

...mutta nyt jo keskustellaan "salatuista" asioista hyvinkin laajasti. Puhumattomuuden ilmapiiri ei enää ole suoja kenekään rikoksille. On tullut ilmi hirvittäviä juttuja, joiden julkisiksi tulo kestää vielä.

• vanha vl
        Devoit kirjoitti:

Tuo on asia, jota en lakkaa ihmettelemästä. Uhri saa halveksunnan, syyllisyyden ohella ja väärintekijä armon kunnioittavan ymmärryksen kera. Ehkä yhteiskunnallisella asemalla on suurin vaikutus?

käy toteen hoitomiesten kohdalla raamatunkohta:

"Room. 7:19
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. "

• Puhepata kirjoitti:

...mutta nyt jo keskustellaan "salatuista" asioista hyvinkin laajasti. Puhumattomuuden ilmapiiri ei enää ole suoja kenekään rikoksille. On tullut ilmi hirvittäviä juttuja, joiden julkisiksi tulo kestää vielä.

Ja kun asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, ihmiset tiedostavat pahan olonsa ja alkavat toimia sen eliminoimiseksi..

• vanha vl kirjoitti:

käy toteen hoitomiesten kohdalla raamatunkohta:

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. "

****käy toteen hoitomiesten kohdalla raamatunkohta:

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. " ****

Voiko lääkäri tai sairaanhoitaja sanoa noin? Miksi hoitomiehellä on niin kova himo hoitamaan, jos hän tietää pahaa tekevänsä. Millainen ihminen tekee tietoisesti pahaa nauttien siitä? Vastaus: Psykopaatti.

• vanha vl
        Devoit kirjoitti:

****käy toteen hoitomiesten kohdalla raamatunkohta:

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. " ****

Voiko lääkäri tai sairaanhoitaja sanoa noin? Miksi hoitomiehellä on niin kova himo hoitamaan, jos hän tietää pahaa tekevänsä. Millainen ihminen tekee tietoisesti pahaa nauttien siitä? Vastaus: Psykopaatti.

kirjoitin "käy toteen", koska näin on ehkä seurannut, vaikka etukäteen on ajatellut toisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe