Hallitus on pian kuin aivokuollut

Juhako

Valtiomies Paavo Lipponen ryöpyttää nykyhallitusta. Hänen mielestään Suomi on tällä hetkellä käytännössä ilman pääministeriä.

Lipposen mielestä SDP:n ei missään nimessä pidä tarttua puhemies Sauli Niinistön vilauttamaan mahdollisuuteen hallituspohjan laajentamisesta.

Tämä Niinistön puheenvuoro oli tämän hallituksen konkurssijulistus. Tämä hallitus on vähintäänkin aivokuollut, kun pääministeri eroaa.

Nyt meidän pitäisi odotella kuukausitolkulla, että meille tulee pääministeri. Ja sitten odotellaan vaaleja tilanteessa, jossa maa on täydessä kriisissiä, työttömyys kasvaa.

Missään tapauksessa sosiaalidemokraatit eivät lähde tällaisen konkurssihallituksen jatkeeksi, vaan tarvitaan vaalit, Lipponen sanoo.

Paavo Lipposen mukaan tilanne on sama kuin silloin, kun hänestä tuli pääministeri 1995. Hän oli puolueen puheenjohtaja silloin ja kieltäytyi lähtemästä Ahon hallitukseen.

Lipposen mielestä tarvitaan uusi hallitus ja se saadaan vain vaalien kautta.
Tällä nykypohjalla ei tämän maan asioita hoideta, eikä nosteta. Tarvitaan uusi alku ja se tulee vain vaalien kautta. Se on sitten tämänhetkisten päättäjien vallassa pidetäänkö vaalit ajallaan vai ennenaikaisesti.
Suomessa tämänhetkinen tilanne on aivan tavaton. Missään muualla ei siedettäisiin tilannetta, että maa on käytännössä vailla pääministeriä. Ratkaisuja tarvittaisiin ja uutta henkeä.

Nyt tarvittaisiin enemmän yhteisymmärryksen politiikkaa työmarkkinoilla ja selkeitä linjauksia, siitä mitä tulevaisuudessa tehdään. Nyt hallituspuolueet ovat ihan eri linjoilla keskeisissä kysymyksissä. Kaikki siirretään vuoteen 2011. Laskut myöskin. Kukas ne sitten maksaa? Hallitus käy jo pitkää vaalikampanjaa.

Hallituksesta tulee kaikenlaisia esityksiä, he tekevät näitä esityksiä itselleen, mutta miksei hallitus hoida näitä asioita?

Valtiomies Lipponen puhuu taas täyttä asiaa. Ahon konkurssipesää siivosi Lipposen ja Niinistön kaksi hallitusta. Vieläköhän dynaaminen kaksikko suostuisi samoihin talkoisiin Vanhasen konkurssipesän kanssa?

15

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauseen..

      Vanhasen hallitukselle kun antoi ymmärtää, että Vanhasen on jatkettava, eikä mitään saa nyt muuttaa niinkuin Niinistö meinaa.

    • 1PAAVO46

      LIPPOSTA SAAMME KIITTÄÄ LILUKSISTA JA HÄRMÄLÖISTÄ.

      HELPPO SE ON NYT HUUDELLA KUN USKOO OMIEN

      JÄLKIENSÄ JO KUIVUNEEN,EIKÖS SE MÖNKÄRE OLLUT

      LIPPISEN TEOLLISUUS MINISTERI JOKA VEI ENSOT JA

      LILLIUKSET SUOMALAISTEN KUKKAROLLE.

      • 1PAAVO46

        TARVITAAN KANSANPOPULISMIA,JA KIIREESTI.

        MUUTEN MUUTUMME ISLAMISTEIKSI.


    • Juhakossi

      Eivät Lipponen ja Niinistö millään tavalla edesauttaneet lamasta selviämistä, sen tekivät muut tahot.
      Ei hallitus myöskään ole aivokuollut, demareissa se sensijaan näkyy, ajattelun välineet ovat lakanneet toimimasta joten kaikki paskaiset laskelmointikeinot ovat käytössä sairaan vallanhimon tyydyttämiseksi.
      Et myöskään dynamiikasta ymmärrä yhtään mitään jos väität Lipposta ja Niinistöä sellaisiksi, osaisivat edes vanheta arvokkaasti ja pitää vaimoistaan hyvää huolta.

      • Onnittelut Juhakossille hienosta suorituksesta!

        Harva pystyy saamaan aikaan noin monta kielivirhettä noin lyhykäiseen tekstiin!

        Dynamiikka ja dynaamisuus eivät muuten ole synonyymejä. Ihan vain ystävyydellä Juhakossille tiedoksi.

        Juhakon avaus sen sijaan on täyttä asiaa.


      • Juhakossi
        Känä kirjoitti:

        Onnittelut Juhakossille hienosta suorituksesta!

        Harva pystyy saamaan aikaan noin monta kielivirhettä noin lyhykäiseen tekstiin!

        Dynamiikka ja dynaamisuus eivät muuten ole synonyymejä. Ihan vain ystävyydellä Juhakossille tiedoksi.

        Juhakon avaus sen sijaan on täyttä asiaa.

        Kollektiivinen mielenhäiriö on rymädynamiikan ilmenemismuoto, joka voi käsittääkseni ilmetä myös puouepolitiikassa. Esim. demarit ovat osin harhassa; luulevat että voivat tosiasiassa vaikuttaa asioihin vaikka motiivina on sairas vallanhimo. Maan he ovat omalta osaltaan tasapäistäneet, luullen, että tasa-arvo=tasapäisyys.
        Sinulle Hyvä Demariveli lohdutuksen sanoja: Kaikki eivät kaikkea ymmärrä, demaritkaan.


      • Juhakossi kirjoitti:

        Kollektiivinen mielenhäiriö on rymädynamiikan ilmenemismuoto, joka voi käsittääkseni ilmetä myös puouepolitiikassa. Esim. demarit ovat osin harhassa; luulevat että voivat tosiasiassa vaikuttaa asioihin vaikka motiivina on sairas vallanhimo. Maan he ovat omalta osaltaan tasapäistäneet, luullen, että tasa-arvo=tasapäisyys.
        Sinulle Hyvä Demariveli lohdutuksen sanoja: Kaikki eivät kaikkea ymmärrä, demaritkaan.

        Mitä tarkoittaa termisi "rymädynamiikka"?

        Minulla ei ole mitään sympatioita demareiden suuntaan. En ole sellaista myöskään missään kirjoituksessani viestinyt. Minä olen ihan pesunkestävä porvari, jota inhottaa KEPUlien jatkuva oman voiton tavoittelu.


      • laskiaisissa?
        Känä kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa termisi "rymädynamiikka"?

        Minulla ei ole mitään sympatioita demareiden suuntaan. En ole sellaista myöskään missään kirjoituksessani viestinyt. Minä olen ihan pesunkestävä porvari, jota inhottaa KEPUlien jatkuva oman voiton tavoittelu.

        Me laskettii äkkijyrkästä volkkarin etuipellillä nii, et kolme jalkaa meni peflettilapsilta poikki. Oli saatanan hauskaa.


      • Juhako

        Paavo Lipponen ja Sauli Niinistö tekivät kahdessa hallituksessa hartiavoimin töitä ja maa saatiin jaloilleen. Valtionvelkaa lyhennettiin ja työttömyyskin saatiin puolitettua.

        Matti Vanhasen ensimmäinen hallitus pääsi köröttelemään Lipposen ja Niinistön tekemän hyvän työn vauhdissa. Vanhasen toisen hallituksen aikana asiat lähtivät hallitukselta täysin kädestä ja nyt Suomi onkin koko EU:ssa yksi surkeimpia. Suomessa lama tulee myös olemaan muuta EU:ta pitkäkestoisempi ja syvempi.


      • Juhakossi
        Juhako kirjoitti:

        Paavo Lipponen ja Sauli Niinistö tekivät kahdessa hallituksessa hartiavoimin töitä ja maa saatiin jaloilleen. Valtionvelkaa lyhennettiin ja työttömyyskin saatiin puolitettua.

        Matti Vanhasen ensimmäinen hallitus pääsi köröttelemään Lipposen ja Niinistön tekemän hyvän työn vauhdissa. Vanhasen toisen hallituksen aikana asiat lähtivät hallitukselta täysin kädestä ja nyt Suomi onkin koko EU:ssa yksi surkeimpia. Suomessa lama tulee myös olemaan muuta EU:ta pitkäkestoisempi ja syvempi.

        Kyllä virkamiehet asiat valmistelevat ja käskyt tulevat ihan muualta kuin poliittisilta päättäjiltä.
        Lipponen ei esimerkiksi kihteineen ja huonoine nivelineen pysty kuin kiikkustuoliin ja hän on myös ymmärrykseltään alempaa keskitasoa ja päähän näyttää nousseen.
        Niinistö on Salon tuttavani ja monen muun mielestä äreä ja narsistinen lakimieskuppaaja, joka yrittää pienelle fyysiselle koolleen hakea korviketta leikkimällä merkittävämpää kuin on.


      • Juhakossi
        Känä kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa termisi "rymädynamiikka"?

        Minulla ei ole mitään sympatioita demareiden suuntaan. En ole sellaista myöskään missään kirjoituksessani viestinyt. Minä olen ihan pesunkestävä porvari, jota inhottaa KEPUlien jatkuva oman voiton tavoittelu.

        Pyydän h:n puuttumista nöyrästi anteeksi. Sairasta on poliittinen peli, mietitään vain kannatuslukuja.
        Mielestäni pitäisi miettiä Suomen ja suomalaisen parasta.


      • Juhako
        Juhakossi kirjoitti:

        Kyllä virkamiehet asiat valmistelevat ja käskyt tulevat ihan muualta kuin poliittisilta päättäjiltä.
        Lipponen ei esimerkiksi kihteineen ja huonoine nivelineen pysty kuin kiikkustuoliin ja hän on myös ymmärrykseltään alempaa keskitasoa ja päähän näyttää nousseen.
        Niinistö on Salon tuttavani ja monen muun mielestä äreä ja narsistinen lakimieskuppaaja, joka yrittää pienelle fyysiselle koolleen hakea korviketta leikkimällä merkittävämpää kuin on.

        Taisi osua suoraan maaliin kohdallasi! :)

        Paavo Lipponen ja Sauli Niinistö osoittivat todellista johtajuutta kahdessa hallituksessaan. He eivät keskittyneet vain kalastelemaan suosiota. Heillä oli ryhtiä tehdä myös sellaisia päätöksiä, jotka olivat kansakunnan kannalta välttämättömiä, vaikkakin kipeitä. Matti Vanhanen sen sijaan on koko ajan vältellyt päätöksien tekemistä ja on siirtänyt vaikeat ratkaisut seuraavalle vaalikaudelle. Nyt Vanhanen on lisäksi itsekin nähnyt miten syvälle hän maan on saattanut ja siksi Vanhanen aivokuolleena heitti pyyhkeen kehään.


      • Juhakossi
        Juhako kirjoitti:

        Taisi osua suoraan maaliin kohdallasi! :)

        Paavo Lipponen ja Sauli Niinistö osoittivat todellista johtajuutta kahdessa hallituksessaan. He eivät keskittyneet vain kalastelemaan suosiota. Heillä oli ryhtiä tehdä myös sellaisia päätöksiä, jotka olivat kansakunnan kannalta välttämättömiä, vaikkakin kipeitä. Matti Vanhanen sen sijaan on koko ajan vältellyt päätöksien tekemistä ja on siirtänyt vaikeat ratkaisut seuraavalle vaalikaudelle. Nyt Vanhanen on lisäksi itsekin nähnyt miten syvälle hän maan on saattanut ja siksi Vanhanen aivokuolleena heitti pyyhkeen kehään.

        Kumpikaan mainituista ei ole saanut pätkääkkään johtajakoulutusta.
        Uskotko tosiaan, että heillä on ollut kyky johtaa jo putkahtaessaan "turkinhihasta".
        Mielestäni he ovat keskinkertaisuuksia, jotka eivät tehtävissään ole kehittyneet.


      • Juhako
        Juhakossi kirjoitti:

        Kumpikaan mainituista ei ole saanut pätkääkkään johtajakoulutusta.
        Uskotko tosiaan, että heillä on ollut kyky johtaa jo putkahtaessaan "turkinhihasta".
        Mielestäni he ovat keskinkertaisuuksia, jotka eivät tehtävissään ole kehittyneet.

        Johtajakoulutus ei johtajaa tee. Käytännön teot ja näytöt ne tärkeitä ovat.

        Jos johtajakouluttajana on itsesi kaltainen alamittainen keskinkertaisuus, koulutus vie asioita jopa huononpaan suuntaan.

        Itselläni on ollut ilo osallistua ulkomailla laadukkaaseen johtamiskoululutukseen ja osaan kyllä erottaa hyvät ja huonot johtajat. Niinistö ja Lipponen kuuluvat hyviin. Vanhanen huonoihin vastuun pakoilijoihin.


    • Transit_mies

      Lipposella on aina mennyt tuo vasemmistopropagandan liturgiageneraattori ylikierroksille, kun vaaleihin alkaa olla vain vuosi aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe