Kokemuksia Nitrosta

Auto hakusessa

Olisin kiinnostunut tietämään tämän 2.8 crd moottorilla varustetusta menopelistä! Onko Jenkeissä valmistettu vai onko osia muistakin merkeistä? Myös kestävyys ja huoltohinnat olisi aivan mainiota seikkoja joista kaipailisin tietoja..

51

13100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaverilla on

      muovinen sisältä ja halvakon näköinen ja kallis pitää mutta on siinnä ainakin 4 pyörää :D

      • dodgeeeeee

        nitro... nyt 38000km mittarissa ja ei ongelmia... 4-veto ollut hyvä tänä talvena. Kulutus aika kova näin talvella kaupungissa ja koko ajan lyhyttä ajoa 4-veto päällä. n. 15l satasella. Itse olen ollut tyytyväinen vaikkakin joitakin varusteita kaipailisi. Vääntöä löytyy ihan erilailla kuin citymaastureista.


    • touko1

      Kaikki nuo kommentit joita tuossa muissa jutuissa on totta. Meillä on ollut vuoden verran Nitro, eikä moittimista. Ylläpito ja varaosat voivat olla kallista, mutta veturina on óivallinen peli. Takaveto kesällä ja tarvittaessa kytkettävä neliveto takaa, että kärryn veto sujuu hienosti. Moottori on kuuulemma italialainen VM(?) motorsin tekemä ja vaihdelaatikko mersun. Näin jostain TM:stä aikanaan luin , kun tuota samaa pohdiskelin. Jos krumeluureja kaipaa auton sisustaan, niin Nitro ei ole sinun auto. Se on tosiaan aika muovinen sisältä. Kulutuspuoli meillä on 10l/100km. Kulutus riippuu pitkälti kaasujalasta. Kesällä pääsin välillä 8,9l keskikulutukseen kun ajoin pitempää matkaa. Verotus varmaan pistää noita jonkun verran myyntiin ja kiertoon, muuten ei ole moittimita. Näköä ainakin piisaa!

      • säästöneliveto

        Mäki tota autoa harkitsin mutta toi nelivedon toiminta on kait vajavaista?
        Eli auto on takavetoinen mutta alhaisissa nopeuksissa siihen voi kytkeä kiinteän nelivedon päälle?
        Takaveto noin painava ja korkea auto talvella?

        Eli ko. auton nelivedosta on hyötyä vain liikkeellelähtiessä, tokihan se riittää jos ko. ominaisuutta tarvitsee vain esim. varmistamaan liikkeellelähtöjä.


      • touko1
        säästöneliveto kirjoitti:

        Mäki tota autoa harkitsin mutta toi nelivedon toiminta on kait vajavaista?
        Eli auto on takavetoinen mutta alhaisissa nopeuksissa siihen voi kytkeä kiinteän nelivedon päälle?
        Takaveto noin painava ja korkea auto talvella?

        Eli ko. auton nelivedosta on hyötyä vain liikkeellelähtiessä, tokihan se riittää jos ko. ominaisuutta tarvitsee vain esim. varmistamaan liikkeellelähtöjä.

        Joo siinähän ei ole edessä tasauspyörästöä, eli pyörät pyörii edessä yhtä nopeasti. Siksi kattelin tuota yhtä kommenttia tukka pystyssä, kun ajelee kokoajan 4-veto päällä kaupungissa. Vaikka mitäs hittoa, siksihän ne on tehty, että niitä käytetään. 4-vedon kytkennässä ei ole mitään rajoitteita, ainakin minä olen sen niin ymmärtänyt. Saa kytkeä vauhdissa ja ajaa kovempaakin. Ja tuohon takavetoisuuteen niin pidän sitä pelkkänä plussana autohan niiaa taaksepäin kun lähdetään liikkeelle eli voima, paino ja pito välittyy paremmin tiehen. Ei ole mikään ongelma. Veikkaisin, että suurin osa suomalaisista autoilijoista on aloittanut autoilun takaveto autolla, So What´s the problem???? Automaattivaihde ja luistonesto hoitaa lähdön paremmin kuin mikään muu. Hienosti lähtee valoista. Meillä ei ole enää moneen vuoteen ollut etuveto autoja, vain takaveto tai neliveto ja nelivedoissakin kytkettävällä vedolla etuveto mukaan. Tai vaihtoehtoisesti jatkuva neliveto. Ongelmana takavedon hommaamisessa on vain se, ettei niitä tee muuta kuin mersu ja BMW enää. Siinä on vähän tuo hinta ongelma noissa autoissa. Tämä mitä kirjoitin ei ole mikään ylistysvirsi takavetoisuudelle, vain minun mielipide.


      • nelivetoinen
        säästöneliveto kirjoitti:

        Mäki tota autoa harkitsin mutta toi nelivedon toiminta on kait vajavaista?
        Eli auto on takavetoinen mutta alhaisissa nopeuksissa siihen voi kytkeä kiinteän nelivedon päälle?
        Takaveto noin painava ja korkea auto talvella?

        Eli ko. auton nelivedosta on hyötyä vain liikkeellelähtiessä, tokihan se riittää jos ko. ominaisuutta tarvitsee vain esim. varmistamaan liikkeellelähtöjä.

        Juurikin niin että Dodgessa on jatkuva neliveto kun sen kytkee päälle. Ajat 20km/h tai 120km/h niin neliveto on päällä koko ajan jos olet sen päälle kytkenyt. Varmastikin syö nastoja kun asfaltilla neliveto päällä vekslaa, mutta kyllä sitten meneekin niin syvään lumeen kunnes pohjasta alkaa kantamaan. Lähtee talvi liukkaalla valoista kuin kesäkelillä. Itse olen ainakin ajanut koko talven neliveto päällä. Jos ei kestä niin takuu korvaa. Mielestäni nelivetoa ei saa kykeä liikkeessä vaan vain pysähdyksissä. Auto kuluttaa paljon, mutta vastineeksi saat todella mahtavan väännön ja voimaa. Yllättävän nopeasti auto lämpeämää sisältä jo kilometrin ajon jälkeen puhaltaa lämmintä ilmaa. Mittarissa nyt 7500km. Neljäs Jenkki menossa ja TYKKÄÄN.


      • =halpa ratkaisu
        touko1 kirjoitti:

        Joo siinähän ei ole edessä tasauspyörästöä, eli pyörät pyörii edessä yhtä nopeasti. Siksi kattelin tuota yhtä kommenttia tukka pystyssä, kun ajelee kokoajan 4-veto päällä kaupungissa. Vaikka mitäs hittoa, siksihän ne on tehty, että niitä käytetään. 4-vedon kytkennässä ei ole mitään rajoitteita, ainakin minä olen sen niin ymmärtänyt. Saa kytkeä vauhdissa ja ajaa kovempaakin. Ja tuohon takavetoisuuteen niin pidän sitä pelkkänä plussana autohan niiaa taaksepäin kun lähdetään liikkeelle eli voima, paino ja pito välittyy paremmin tiehen. Ei ole mikään ongelma. Veikkaisin, että suurin osa suomalaisista autoilijoista on aloittanut autoilun takaveto autolla, So What´s the problem???? Automaattivaihde ja luistonesto hoitaa lähdön paremmin kuin mikään muu. Hienosti lähtee valoista. Meillä ei ole enää moneen vuoteen ollut etuveto autoja, vain takaveto tai neliveto ja nelivedoissakin kytkettävällä vedolla etuveto mukaan. Tai vaihtoehtoisesti jatkuva neliveto. Ongelmana takavedon hommaamisessa on vain se, ettei niitä tee muuta kuin mersu ja BMW enää. Siinä on vähän tuo hinta ongelma noissa autoissa. Tämä mitä kirjoitin ei ole mikään ylistysvirsi takavetoisuudelle, vain minun mielipide.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Dodge_Nitro

        Yleistä
        Normaalissa ajossa auto on takavetoinen. Nelivedon saa kytkettyä päälle kojelaudan katkaisimesta. Tällöin etuakseli kytkeytyy mukaan toimintaan. Neliveto on lähinnä tarkoitettu käytettäväksi vain silloin kun siihen todella on tarvetta. Akseleiden välillä ei ole lainkaan tasauspyörästöä, joten niiden pyörintänopeus on sama. Tämä rasittaa runsaasti voimansiirtoa ja vaikuttaa negatiivisesti ajettavuuteen suurissa nopeuksissa. Nitroa valmistetaan myös ainoastaan takavetoisena mallina.

        Voimansiirto hajoaa jos sillä ajaa koko ajan nelivetoisena. Eikö auto ole myös aivan hirveä ajaa nelivetoisena jos etu- ja taka-akseli pyörii koko ajan samalla nopeudella =)


      • Grab your life!

        Reilun kuukauden 2.8 SXT (aut. 4x4) 2nd hand Nitrolla oon nyt ajellut. Mukava kärry, ei voi muuta sanoa. 4 veto on näppärä kytkeä päälle talvella esim. ohituksen ajaksi ja sitten palata takatuuppariin jos siltä tuntuu. Rukalta ajelin Pohjanmaalle 4 hlöä kyydissä koko porukan laskettelukamat, hiihtokamat, vaatteet yms. (ei ollut boksia katolla) Alkupätkästä ekat sataset 4 vedolla ja cruise aktiivisesti käytössä koko matkan. Eteläpohjanmaalla keskikulutus 7.7L/100km!! Sekalaisessa kaupunkiajossa mulla menee noin kymppi.

        Tää on mun toinen jenkki, mutta tuskin viimeinen. Tänään olin työkaverin Opel Astran kyydissä ja fiilis oli kuin olis hypännyt polkuautoon...


      • touko1
        Grab your life! kirjoitti:

        Reilun kuukauden 2.8 SXT (aut. 4x4) 2nd hand Nitrolla oon nyt ajellut. Mukava kärry, ei voi muuta sanoa. 4 veto on näppärä kytkeä päälle talvella esim. ohituksen ajaksi ja sitten palata takatuuppariin jos siltä tuntuu. Rukalta ajelin Pohjanmaalle 4 hlöä kyydissä koko porukan laskettelukamat, hiihtokamat, vaatteet yms. (ei ollut boksia katolla) Alkupätkästä ekat sataset 4 vedolla ja cruise aktiivisesti käytössä koko matkan. Eteläpohjanmaalla keskikulutus 7.7L/100km!! Sekalaisessa kaupunkiajossa mulla menee noin kymppi.

        Tää on mun toinen jenkki, mutta tuskin viimeinen. Tänään olin työkaverin Opel Astran kyydissä ja fiilis oli kuin olis hypännyt polkuautoon...

        Johan olet pienellä kulutuksella päässyt! Minulla on paras ollut muistaakseni 8,8l/100km.


      • mutta harvoin
        Grab your life! kirjoitti:

        Reilun kuukauden 2.8 SXT (aut. 4x4) 2nd hand Nitrolla oon nyt ajellut. Mukava kärry, ei voi muuta sanoa. 4 veto on näppärä kytkeä päälle talvella esim. ohituksen ajaksi ja sitten palata takatuuppariin jos siltä tuntuu. Rukalta ajelin Pohjanmaalle 4 hlöä kyydissä koko porukan laskettelukamat, hiihtokamat, vaatteet yms. (ei ollut boksia katolla) Alkupätkästä ekat sataset 4 vedolla ja cruise aktiivisesti käytössä koko matkan. Eteläpohjanmaalla keskikulutus 7.7L/100km!! Sekalaisessa kaupunkiajossa mulla menee noin kymppi.

        Tää on mun toinen jenkki, mutta tuskin viimeinen. Tänään olin työkaverin Opel Astran kyydissä ja fiilis oli kuin olis hypännyt polkuautoon...

        Mä oon omallani päässyt jonkun yösiirtymän talvinopeusrajoituksella, cruise päällä, yksin ajaen, ilman kuormaa ja myötätuulella 7,9 l / 100 km. Yleensä kyllä talvella menee maantiellä 9:n paikkeilla, kesällä hiukan yli 10 l / 100 km. Keskimääräinen maantiekulutus on ehkä 9,5.

        Eli kyllä maahantuojan ilmoittama 7,8 l maantiellä ja on ihan tuulesta temmattua. Normaaliajossa ei siihen pääse koskaan.


      • touko1
        mutta harvoin kirjoitti:

        Mä oon omallani päässyt jonkun yösiirtymän talvinopeusrajoituksella, cruise päällä, yksin ajaen, ilman kuormaa ja myötätuulella 7,9 l / 100 km. Yleensä kyllä talvella menee maantiellä 9:n paikkeilla, kesällä hiukan yli 10 l / 100 km. Keskimääräinen maantiekulutus on ehkä 9,5.

        Eli kyllä maahantuojan ilmoittama 7,8 l maantiellä ja on ihan tuulesta temmattua. Normaaliajossa ei siihen pääse koskaan.

        Ja tohon listaan vielä että matkalla pohjoisesta etelään eli matkalla alas. Eli toivoa vielä on minullakin päästä noihin lukuihin


      • puiiui
        =halpa ratkaisu kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Dodge_Nitro

        Yleistä
        Normaalissa ajossa auto on takavetoinen. Nelivedon saa kytkettyä päälle kojelaudan katkaisimesta. Tällöin etuakseli kytkeytyy mukaan toimintaan. Neliveto on lähinnä tarkoitettu käytettäväksi vain silloin kun siihen todella on tarvetta. Akseleiden välillä ei ole lainkaan tasauspyörästöä, joten niiden pyörintänopeus on sama. Tämä rasittaa runsaasti voimansiirtoa ja vaikuttaa negatiivisesti ajettavuuteen suurissa nopeuksissa. Nitroa valmistetaan myös ainoastaan takavetoisena mallina.

        Voimansiirto hajoaa jos sillä ajaa koko ajan nelivetoisena. Eikö auto ole myös aivan hirveä ajaa nelivetoisena jos etu- ja taka-akseli pyörii koko ajan samalla nopeudella =)

        Mulla ollu 5 vuotta Nitro. Talvella aina neliveto päällä, paitsi sulalla asfaltilla. Kyllä se ajettavuus on ihan eri neliveto päällä talvella. Taka veto päällä tahtoo lähtee urissa perä lapasesta. Kullä sen nelivedon voi laittaa päälle vauhdissa, kuin vauhdissa. Itse tosin höllään kaasun kytkettäessä. Neliveto ei mene päälle edes epäsuotuisissa tapauksissa. kytkeytyy sitten vasta, kun renkaat pyörii yhtä nopeasti.
        Wiki on mitä on. Ohjekirja ja käytäntö eri.


    • 13+13
      • ....................

        Ihan mitääntekemätön peli jos ei ole automaattia ja nelivetoa. Sehän on koko homman idea.


      • Nitroilija
        .................... kirjoitti:

        Ihan mitääntekemätön peli jos ei ole automaattia ja nelivetoa. Sehän on koko homman idea.

        Nelivedon saa pitää päällä aina kun alusta ei ole pitävä. Koko talven ollut mullakin päällä, siis aina kun on ollut liukasta, eli periaatteessa koko ajan. Ostaripaikoituksissa neliveto haraa vastaan, mutta silloin olen ottanut pois. Pientä pelaamista se siis vaatii, mutta mieluummin väännän katkaisinta silloin tällöin, kuin että ajaisin etuvetoisella autolla jonka takapyörät vetäisivät vaan etupyörien sutiessa.

        Eli normaalissa ajossa lumella ja jäällä nelivetoa voi ja kannattaa pitää päällä, paikoituksissa voi olla järkevää vääntää pois.

        Niin, ja nelivedon voi Nitrossa kytkeä päälle ja pois missä tahansa vauhdissa.


      • Tosi kylmä nitro
        Nitroilija kirjoitti:

        Nelivedon saa pitää päällä aina kun alusta ei ole pitävä. Koko talven ollut mullakin päällä, siis aina kun on ollut liukasta, eli periaatteessa koko ajan. Ostaripaikoituksissa neliveto haraa vastaan, mutta silloin olen ottanut pois. Pientä pelaamista se siis vaatii, mutta mieluummin väännän katkaisinta silloin tällöin, kuin että ajaisin etuvetoisella autolla jonka takapyörät vetäisivät vaan etupyörien sutiessa.

        Eli normaalissa ajossa lumella ja jäällä nelivetoa voi ja kannattaa pitää päällä, paikoituksissa voi olla järkevää vääntää pois.

        Niin, ja nelivedon voi Nitrossa kytkeä päälle ja pois missä tahansa vauhdissa.

        Onkos muilla ongelmia nitron sisätilojen lämpiämisenkanssa? meillä 2007 nitro hankittu viime keväänä ja nyt kun pakkasta on edes -10 niin auto on aivan järkyttävän kylmä varsinkin kuskin paikka on erittäin jäätävä. lueskelin huonolla kielitaidolla jotain jenkkilän foorumeita ja sieltä ymmärsin et näin on ollut, mutta en ymmärtänyt olisiko siihen jotain korjausta??? lämmöt kuitenkin nousevat liki normaaliin eli noin puoleenväliin.


      • DN
        Tosi kylmä nitro kirjoitti:

        Onkos muilla ongelmia nitron sisätilojen lämpiämisenkanssa? meillä 2007 nitro hankittu viime keväänä ja nyt kun pakkasta on edes -10 niin auto on aivan järkyttävän kylmä varsinkin kuskin paikka on erittäin jäätävä. lueskelin huonolla kielitaidolla jotain jenkkilän foorumeita ja sieltä ymmärsin et näin on ollut, mutta en ymmärtänyt olisiko siihen jotain korjausta??? lämmöt kuitenkin nousevat liki normaaliin eli noin puoleenväliin.

        ollut reilu puolivuotta, näköinenhän se on, minä ainakin tykkään, itselleni kun sen ostin. Nyt talvella todella eto peli hangessa ja liukkailla, neliveto päällä yleensä aina, tiukassa parkissa otan pois, ei meinaa kääntyä, voimaa ja vääntöä kuin pienessä kylässä. Kulutuksesta ei parempaa havaintoa mutta yleensä kaikki on mennyt, keskikulutus mittarin mukaan 10.2, kaupunkiajoa 70 %.


      • touko68
        Tosi kylmä nitro kirjoitti:

        Onkos muilla ongelmia nitron sisätilojen lämpiämisenkanssa? meillä 2007 nitro hankittu viime keväänä ja nyt kun pakkasta on edes -10 niin auto on aivan järkyttävän kylmä varsinkin kuskin paikka on erittäin jäätävä. lueskelin huonolla kielitaidolla jotain jenkkilän foorumeita ja sieltä ymmärsin et näin on ollut, mutta en ymmärtänyt olisiko siihen jotain korjausta??? lämmöt kuitenkin nousevat liki normaaliin eli noin puoleenväliin.

        Joo kuskin jakkaralla tulee kyllä kylmä. Ei siellä ole kuin pieni suuttimen reikä ja sekin hiton ylhäällä kojelaudan alla, kun taas repsikan puolella on puolta isompi reikä ja puhaltaa lämmintä. Olen ajatellut tukkia sen repsikan puolen suuttimen(jalkotilaan) jollain vaahtomuovilla, jos silloin puhaltais paremmin kuskinpuolelle. Kokeileppa piruuttas?


      • ljh
        Tosi kylmä nitro kirjoitti:

        Onkos muilla ongelmia nitron sisätilojen lämpiämisenkanssa? meillä 2007 nitro hankittu viime keväänä ja nyt kun pakkasta on edes -10 niin auto on aivan järkyttävän kylmä varsinkin kuskin paikka on erittäin jäätävä. lueskelin huonolla kielitaidolla jotain jenkkilän foorumeita ja sieltä ymmärsin et näin on ollut, mutta en ymmärtänyt olisiko siihen jotain korjausta??? lämmöt kuitenkin nousevat liki normaaliin eli noin puoleenväliin.

        Kirjoitan tähän, vaikka kysymyksestä on aikaa. Jospa olisi apua jollekkin.
        Eli mulla myös ajan mittaan alkoi lämmitys hiipumaan. Ekaks kannattaa vaihtaa raitis ilma suodattimet ja termostaatti. Termari väsyy ajan mittaan ja lämmintä vettä ei tule lämppärin kennolle...


      • Anonyymi
        touko68 kirjoitti:

        Joo kuskin jakkaralla tulee kyllä kylmä. Ei siellä ole kuin pieni suuttimen reikä ja sekin hiton ylhäällä kojelaudan alla, kun taas repsikan puolella on puolta isompi reikä ja puhaltaa lämmintä. Olen ajatellut tukkia sen repsikan puolen suuttimen(jalkotilaan) jollain vaahtomuovilla, jos silloin puhaltais paremmin kuskinpuolelle. Kokeileppa piruuttas?

        Puhaltaako se kullin korkeudelle.


    • doonii

      voimakkaan kiihdytyksen jälkeen syttyy moottorihäiriövalo, tehnyt jo kaksi kertaa. Ei sieltä kuitenkaan mitään hajonnut ole.

      • turbon putki

        Mulla teki saman ja pikahuollossa totesivat, että turbon putki halki.


      • doonii
        turbon putki kirjoitti:

        Mulla teki saman ja pikahuollossa totesivat, että turbon putki halki.

        Vaihteiston turbiinin paikallistavat oireen, ei ainakaan mitään oireita ollut kuittauksen jälkeen.


    • valitettava suuntaus

      Ei ole tehty Suomeen jossa auton hinnat ovat mitä ovat ja huoltojen hinnat katossa tuolla merkillä. Amerikan laatu on tänä päivänä täyttä sutta ja sekundaa.
      Ovat erinlaisia, mutta ei voi suositella ainakaan kaverille.

    • xtempore vit

      Mitähän ovat ajoneuvo ja käyttövoimamaksut sekä liuikenmnevakuutus

      • Maasturia vajaa

        Tätä samaa mäkin oisin halunnu tietää? Muuten toi ois ihan hyvän kuuloinen peli mun tarpeisiin, mut ei viittis ihan älyttömillä veroilla ja käyttömaksuilla kun riiselin hintakin jo on mitä on....


    • TT

      Ensi vuonnahan vero laskee 18% , eli hiukan helpotusta. Tosin dieselin hinta nousee 20c /l .

      Mikä muuten on dieselin jakohihnan vaihtoväli ja paljonko mahtaa maksaa ?

      • YYYttt

        Vaihtoväli on 150.000 km -hinta noin 2200€ koko ko. huollolle.


      • ex

        Jos toi kone on sama kun Ducatossa, niin pelkällä jakohihnan vaihdolla ei usein pääse. Näissä käy hyvin usein niin, että kun käyttövoima hihna katkeaa, rikkoo jakohinhan kotelon ja romut menevät jakohihnan väliin. Seurauksena koneen täystuho. Eli käyttövoimahihnan kuntoa kannattaa todella seurata.


    • Nitroilija

      Ainakin 2007 -mallissa hihnan vaihtoväli on 100.000 km.

      • touko68

        Ei muuten ole 100.000km! Justin kyselin Autokeskuksesta, että onko 100tkm, kun muistelin ostettaessa, että on 150tkm ja näin oli myös. Vanhassa 2,8 CRD(sama kuinChrysler Voyagerissa) vaihtoväli on 100tkm. Nitrossa on kuulemma uusi 2,8 mosa, jonka vaihtoväli on 150tkm. Ja tuota hintaa kanssa kauhistelin, mutta kun vähän kyselee muualta kuin esim. Autokeskuksesta, sain hinnaksi 1100€ ja oli vielä merkkikorjaamo, siis edusti Dodgea ja paria kolmea muutakin jenkkimerkkiä.
        Huollotkin oli 50% halvempia ja tuli vielä se huollon takuukin, minkä Dodge lupaa kun huoltaa merkkiliikkeessä.


    • JarLin

      Vuoden ollut 2,8 Nitro ja hyvin pelannut. huoltoväli on lyhyt, mutta huoltojen hinnat ei päätä huimaa, perushuolto-osat on jopa edullisia.

      Jakohihnan vaihto ajasta on ristiriitaista tietoa jopa Autokeskuksessa. Omaani se vaihdettiin juuri 112tkm kohdalla. Kannattaa vertailla hintoja, Autokeskuksen 2200€ tarjous oli aivan luokaton. Herttoniemen Automaassa vaihto onnistui karkeasti puoleen hintaan. Mekaanikko sanoi ettei ollut edes kovinkaan vaikea homma.

      Poikkean varmaan valtavirrasta, mutta mielestäni Nitron neliveto on juuri sellainen kun sen kuuluu ollakin. Kun on liukasta tai muuten vaikeat olosuhteet -> napista nelikko päälle ja akselit kiinteiksi. Ei turhaan jää miettimään mihin voimaa pitäisi tällä kertaa ohjata, pitoa on heti tarjolla.. Voi laittaa ajossa päälle ja pois, vauhdilla ei ole merkitystä (kunhan etu ja takapyörien pyörimis vauhti on sama, eli kesken sudituksen ei onnistu). Sutimisen eston voi kytkeä pois, mutta ajonhallinta on aina päällä.

      Jos tuosta nelivedosta hakee huonoa puolta -> antaa vähän turhan hyvän kuvan kelistä ja kun nopeus nousee, pito murtuu ja kuskista tulee matkustaja. Samoin kun jyrkkää mäkeä ajaa ales, on oltava aika tarkkana pidon kanssa. Yli 2000kg kun lähtee menemään, niin se kans lähtee.

      Kulutukset sekalaisessa ajossa 9-10L sadalla. Lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia edes isommilla pakkasilla, tosin alkulämmöt tulee meillä Webastosta. Webastoa ei tarvinnut käyttää jatkuvasti edes vajaan 30 pakkasissa, vain liikkeelle lähdettäessä.

      Mikään raketti tuo ei ole, mutta vääntöä ja voimaa piisaa yllin kyllin. Automaatti on vähän vanhahtava nykypuun mukaan, vaihtaa laiskasti ja jonkin verran nykäisyjä. Kone on kestävässä maineessa, mutta siinäkin näkyy jo ikä, eli on nykyaikaisiin koneisiin verrattuna aika äänekäs. Tosin ei se nyt sisään kuulu niin kauhean kovaa, kohtalaisen hiljainen auto sisältä, vaikka kulmikas ja ovet kevyen oloisia (ei mitkään kassakaappi ovet).

      Mielestäni hintaan nähden erittäin hyvä valinta. Ovat aika edullisia tällä hetkellä ja vähän ajettujakin löytyy markkinoilta.

    • hyvä on auto

      Erinomainen auto, jykevä ja jämäkkä, ruutia löytyy, turhista vikakommenteista huolimatta katsastus kerralla läpi erinomaisin arvosanoin.
      Kyllä äijä viihtyi alla pitkään mutta eipä huomautettavaa.

      • joon6

        Ostin nitron 2.8 dieselin ihan hiljattain käytettynä. Ollut ennenkin neliveto jenkkiä lavavehkeitä enkä edelleenkään aijo nelivedosta ja jenkistä luopua. Nitro sopivan sippoinen mutta ei mikään pikkuauto kuitenkaan, eli tyytyväinen olen..... mutta neuvokaa enemmän nitrolla ajaneet, mitkä hemmetin nappulat kuskinpuolen aurinkolipassa on, kolme pientä nappulaa ja niitä kun painaa niinn kesimmäisessä jilantaa punainen ledi.... ite en tajua...???


    • Oiva peli

      Ajoin itse Nitrolla 3 vuotta ja 100 000km. turbon imuputki meni kaksi kertaa siinäpä viat. Mikäli näitä olisi vielä ollut myynnissä niin olisin saattanut toisenkin hommata.

      Neljännen jenkin jälkeen siirryn Aasialaiseen. minulle kriteereinä auton valinnassa on automaatti vaihteet ja riittävästi voimaa. Nämä molemmat toteutui Nitrossa kohtuu hinnalla.

      • joonas115

        Ostin nitron 2.8 dieselin ihan hiljattain käytettynä. Ollut ennenkin neliveto jenkkiä lavavehkeitä enkä edelleenkään aijo nelivedosta ja jenkistä luopua. Nitro sopivan sippoinen mutta ei mikään pikkuauto kuitenkaan, eli tyytyväinen olen..... mutta neuvokaa enemmän nitrolla ajaneet, mitkä hemmetin nappulat kuskinpuolen aurinkolipassa on, kolme pientä nappulaa ja niitä kun painaa niinn kesimmäisessä jilantaa punainen ledi.... ite en tajua...???


    • joonas115

      Ostin nitron 2.8 dieselin ihan hiljattain käytettynä. Ollut ennenkin neliveto jenkkiä lavavehkeitä enkä edelleenkään aijo nelivedosta ja jenkistä luopua. Nitro sopivan sippoinen mutta ei mikään pikkuauto kuitenkaan, eli tyytyväinen olen..... mutta neuvokaa enemmän nitrolla ajaneet, mitkä hemmetin nappulat kuskinpuolen aurinkolipassa on, kolme pientä nappulaa ja niitä kun painaa niinn kesimmäisessä jilantaa punainen ledi.... ite en tajua...???

      • Nitrolla eteenpäin

        Hei,

        Eikö kenelläkään muulla ole ollut vastaavaa lämpöongelmaa kuin kahdella kirjoittajalla? Onko kenelläkään ratkaisua tähän ongelmaan? Eli jalkatilat on jäätävät eikä eres pakkasta vielä ole kunnolla! Asetuksena puhallus jalkatilaan. Muuten kyllä tykkään tästä pelistä...tosiaan kulutus ei lähelläkään luvatun kasin pintaan... hehheh ; ) mut kiva peli : )


      • harri7
        Nitrolla eteenpäin kirjoitti:

        Hei,

        Eikö kenelläkään muulla ole ollut vastaavaa lämpöongelmaa kuin kahdella kirjoittajalla? Onko kenelläkään ratkaisua tähän ongelmaan? Eli jalkatilat on jäätävät eikä eres pakkasta vielä ole kunnolla! Asetuksena puhallus jalkatilaan. Muuten kyllä tykkään tästä pelistä...tosiaan kulutus ei lähelläkään luvatun kasin pintaan... hehheh ; ) mut kiva peli : )

        Mulla on sama ongelma. Vuoden 2007 Nitro ja jalkatila on aika kylmä vaikka puhallus on alas jalkoihin...


      • hyvä on auto
        harri7 kirjoitti:

        Mulla on sama ongelma. Vuoden 2007 Nitro ja jalkatila on aika kylmä vaikka puhallus on alas jalkoihin...

        No en ole kiinnittänyt sen enempi huomiota tuohon, kylmä ei ole silleen ollut, no mutta pitää kuikistella mistä sitä lämmintä tulee, luulis varmaan lämpöä riittävän tuollaisesta padasta.


      • Nitrolla eteenpäin
        hyvä on auto kirjoitti:

        No en ole kiinnittänyt sen enempi huomiota tuohon, kylmä ei ole silleen ollut, no mutta pitää kuikistella mistä sitä lämmintä tulee, luulis varmaan lämpöä riittävän tuollaisesta padasta.

        Tosiaan muuten on tosi lämmintä. Puhaltaa lämmintä kaikkialle muualle paitsi jalkatiloihin. Ainoastaan jalkatiloissa on jäätävää..: ( Sellanen lehmän henkäys tulee ainoastaan...ihan kuin ei puhalluksen suuntaus kääntyisi alas ollenkaan...


      • hyvä on auto
        Nitrolla eteenpäin kirjoitti:

        Tosiaan muuten on tosi lämmintä. Puhaltaa lämmintä kaikkialle muualle paitsi jalkatiloihin. Ainoastaan jalkatiloissa on jäätävää..: ( Sellanen lehmän henkäys tulee ainoastaan...ihan kuin ei puhalluksen suuntaus kääntyisi alas ollenkaan...

        Kyllä tulee kovalla tohinalla jalkatilaankin lämmintä, apparin puolella näkyy se suulake keskikonsolin sivussa, mutta kuskin puolella se on "jossain siellä" ylempänä.
        En tiedä onko sitten erilainen, minulla -09 mallia.


    • Nitro

      Samaa ongelmaa täällä.. Puhaltaa oikeastaan vain rempsikan puolelle ja sekään ei ole kuumaa vaan kädenlämpöistä.. Olipa keli kuin keli kovalla pakkasella ei tule juuri mitään?

      • Nitrolla eteenpäin

        Ei kumpikaan ole huomannu, että olisi säädöillä mitään vaikutusta? Mun mielestäni mulla ei ainakaan ,edes muuttaisi puhalluksen suuntaa jalkatiloihin, vaikka säädin niin näyttäisi.


      • Nitrolla eteenpäin
        Nitrolla eteenpäin kirjoitti:

        Ei kumpikaan ole huomannu, että olisi säädöillä mitään vaikutusta? Mun mielestäni mulla ei ainakaan ,edes muuttaisi puhalluksen suuntaa jalkatiloihin, vaikka säädin niin näyttäisi.

        Tilanne korjaantui, kun koko lämmityslaite vaihdettiin uuteen...: ) eikä ollut kallista..huhhuh....


      • hyvä on auto
        Nitrolla eteenpäin kirjoitti:

        Tilanne korjaantui, kun koko lämmityslaite vaihdettiin uuteen...: ) eikä ollut kallista..huhhuh....

        Miksi se piti vaihtaa kokonaan?


    • tulee opelisti

      Nyt on kokemuksia Nitrosta veturina, mahdoton ajettava ainakin yksiakselisella, vauhtia voi olla korkeintaan 85, yli 90 kun menee ei tiedä kuka vie, aisapainoilla on pelattu min/max, vääntöä kyllä riittää, alamäessä hidastuu ja ylämäessä vauhti senkuin kiihtyy.
      Nyt kokeilussa neliveto Insignia, menee kuin juna vaikka 120 lasissa, siis ero kuin yöllä ja päivällä.
      Samoin kulutus, 16>9 litraan satasella vaunun kanssa.
      Hyvää jatkoa Nitroisteille, pitäkää vauhti matalana.

    • Antt222

      Minä olen ajanut Nitrolla kolme vuotta.

      Moitin:
      Ei penkinlämmitintä
      Jalkatilan lämmitys toimii heikosti
      Cruise ei toimi alle 50km/h:n
      Polttoainepumppu meni kerran vaihtoon 700€ maksoi

      Kiitän:
      Loistava vetoauto. Itselläni on 2.5 tonnia painava venetraileri.
      Hyvä vääntö
      Hyvä kiihtyvyys
      Hyvä neliveto. Ei voi ajaa kuivalla, mutta ei tarvikkaan.
      Hiljainen

      Kulutuksessa parhaimmillaan olen päässyt lähelle 7l/100km. Se vaatii kyllä tasaista 80km/h vauhtia.

    • Jort1kka

      Ongelma Nitron kanssa???

      Moottorin varoitusvalo syttyi palamaan kesken ajon ja tehot hävisi koneesta. ( Kierrokset ei nouse yli 2000 ). Auton sammutus jonka jälkeen toimii normaalisti mutta merkkivalo palaa. Testeri näyttää vikaa polttoaineen painejärjestelmään. Huolto yrittänyt korjata... Siis yrittänyt mutta ei onnistunut.

      Onko kokemuksia vastaavanlaisesta ominaisuudesta ja mistähän kannattaa lähteä oikeaa vikaa korjaamaan... polttoaineen syöttöletku???

      vm 2007
      2.8 CRD Diesel

      • Anonyymi

        Mulla oli sama vika. Vaihdettiin polttoaineen Siirto pumppu tankista ja vika poistui.


    • Dodge-setä stadista

      Mulla kolmatta vuotta Nitro, ostin vähän käytettynä. Ei moitteen sijaa, kulutuksen olen saanut 8-9 litraan rauhallisella kaasujalla. Kaupungissa pyörittäessä nousee 11 litraan. Mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan ja vetoautona verraton. Hyvä vääntö. Sitä toisten mainitsemaa lattialämmityksen heikkoutta en ole huomannut, mulla auto asuu lämpimässä tallissa.
      Erittäin hassu juttu muuten että täällä Meilahdessa alle kilsan päässä asuu mun auton veli, joka on aivan saman värinen ja rekkari heittää yhdellä numerolla. Kolmaskin samassa sarjassa rekisterörity (-988. -989 ja -990) kurvailee tästä ohi suht usein....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe