Yrityksen arvon määritys

kuinon

Mistä/keneltä saa apua yrityksen arvonmääritykseen jos meinaa myydä? Välittäjälle ei kiinnostais kovien palkkioiden takia antaa!

7

1497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiköstävaaa

liikevaihdosta 1/3 osa.... on se hinta =)

• ostan heti

Aika erikoinen hinnoittelu peruste, voitko perustella miten olet päätynyt tuohon kaavaan?

Minun mielestä vain sillä on merkitystä hinnan määrityksessä mitä on omaisuutta/velkoja taseessa. Liikevaihto ei kerro tulevaisuudesta vielä yhtään mitään. Oletetaan että on yritys jonka taseessa on 15 vuotta sitten hankittu toimitilakiinteistö(200 000), koneita ja laitteita(50 000), myynti ja pankkisaamisia 50 000 eikä lainkaan velkoja. Liikevaihto olisi 300 000. Tuon sinun laskukaavan mukaan möisit 300 tonnin omaisuuden sadalla tonnilla. Tosi kova kauppamies.

• ammattitaitoinen krp
        ostan heti kirjoitti:

Aika erikoinen hinnoittelu peruste, voitko perustella miten olet päätynyt tuohon kaavaan?

Minun mielestä vain sillä on merkitystä hinnan määrityksessä mitä on omaisuutta/velkoja taseessa. Liikevaihto ei kerro tulevaisuudesta vielä yhtään mitään. Oletetaan että on yritys jonka taseessa on 15 vuotta sitten hankittu toimitilakiinteistö(200 000), koneita ja laitteita(50 000), myynti ja pankkisaamisia 50 000 eikä lainkaan velkoja. Liikevaihto olisi 300 000. Tuon sinun laskukaavan mukaan möisit 300 tonnin omaisuuden sadalla tonnilla. Tosi kova kauppamies.

-- poistoina ovat sun toimitilat , laitteet ja koneet jo kohta täys nolla , 50000 ku otat siitä taskuus ja mä tuikkaan sulle 60000 euroa , niin kättä päälle ja käsi raha

• jotaintietoa....

Soittele kilpailijoille? Onko joku mahdollisesti laajentamassa, tai tiedät että voisi olla kiinnostunut? Tietenkin riippuu toimialasta, paikkakunnasta missä firma on jne.. Väittäisin, että esim. joku tuottoisa vaki-asiakaskuntaa pitävä yritys helsingissä on kalliimpi kuin hautaustoimisto kilpisjärvellä :D

Voit toki mennä koittaa ilmoitella, itse en niin tekisi: Mitä jos et saa tehtyä kauppaa? -Kaikki tietävät että olet myymässä firmaa.. Voi asiakkaat kaikota.

Alasta riippuen, maksaisin itse taseen ja tietenkin tuloksen perusteella. Kerro vähän, että minkä kokoinen firma on kyseessä?

• 3+19

Tasearvo 3 vuoden käyttökate.

• tietäjä alalla

Arvonmääritykseen löytyy selvät jutut miten firman hinta määräytyy jolla kaupan saa tehtyä. Siihen vaikuttaa yrityksen tuottoarvo ja myös varallisuusasema. Kukaan ei myy firmaansa alle sen todellisen varallisuuden jos ei ole pakko. Tuottoarvo vaikuttaa siten että jos tiettyjen periaatteiden mukaan laskettu tuottoarvo muut asiaan vaikuttavat seikat ovat korkeammat kuin varallisuus, niin korkein summa on kauppasumma. Lähetä tarkempi kuvaus firmastasi niin katsotaan voinko auttaa. Olen toiminut yrittäjänä, ja myynyt kaksi omaa firmaani, lisäksi olen konsultoinut kymmeniä eri alojen yrityksiä hinnanmäärityksissä eli laskenut heille kauppahinnan sovittua korvausta vastaan ja olen myös tarvittaessa etsinyt ostajan yrityksille. Sposti: [email protected]

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe