Arvet + mineraalimeikit?

minemin

Eli etenkin poskistani löytyy punertavia/liiloja aknearpia (ei kuoppia kuitenkaan), ihohuokoset ovat nenässä ja poskipäiden sisäsyrjillä hieman laajentuneet ja nenänpielet punottavat kiitettävästi. Mahtaako tuon punoituksen ja etenkin arvet saada piiloon mineraalimeikeillä? Uuden meikkivoiteen osto on pian ajankohtaista, ja mietin, josko kokeilisin mineraalimeikkejä, mutta olen varsin skeptinen niiden peittokyvyn suhteen, sillä tällaiset arvet eivät ole helpoimpia mahdollisia peitettäviä. Niin, ja miten on tummien silmänalusten laita?

2

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aekfmsoeigr

Itselläni on lievä akne, ja vähän arpia, mutta silloin tällöin olen käyttänyt sellaista kabukisiveltimellä levitettävää mineraalipuuteria joka tasoittaa ihon ja tavallaan "sulaa" ihoon vaikka onkin jauhemaista siinä purkissa. Se enemmänkin tasoittaa ihon väriä kuin peittää, ja tuo minulla oleva Yves Rocherilta tilattu puuteri saa ihon näyttämään kirkkaalta ja kuulaalta. Se on parempaa iholle kuin mitkään paksut meikkivoidekerrokset, ja muuten leviää hyvin sillä pyöreällä siveltimellä. :)

• vassa

Kyllä mineraalimeikeillä saa aikas hyvin peitettyä, riippuu toki minka sarjan meikkejä käytät! Kunnon sarjojejn meikeissa on todella paljon pigmenttiä. Ja jollei meikkipohja riitä peittämään, löytyy lähes kaikilta sarjoilta peiteaineita, myös tummien silmänalusten peittämiseen.

Suosittelen kunnon mineraalimiekkien kokeilemista, en minkään markettimerkkien. Hyviä ovat esimerkiksi Everyday minerals, Meow cosmetics ja monien mielestä Lily Lolo. Näitä tosin joutuu tilaamaan ulkomailta, Suomestakin saa kunnon mineraaleja, mutta ovat aika hintavia (Jane Iredale, Youngblood jne).

Itseläni on paljon kuoppa-arpia, ja niitä ei toki millään meikillä piiloon saa, eli niiden peittäminen on haastavampaa kuin vain arpiläiskien, mutta silti mineraalimeikeillä saa peitettyä ainakin yhtä hyvin kuin tavallisilla meikeillä, eikä iho tukkeudu. Keltaiseen menevä peitevoide on hyvä punaisuuden peittämiseen, näitä löytyy monilta sarjoilta. Mineraalimeikkejä on peittäviä ja vähemmän peittäviä, esimerkiksi Everyday mineralsilla on useampia vaihtoehtoja peittävyyden suhteen, intensive on kaikista peittävin ja sitä voi kerrostaa parhaan peittokyvyn saamiseksi ja jos jää vielä peitettävää, voi käyttää peiteaineita. Iho näyttää näin huomattavasti vähemmän pakkeloidulta kuin tavallisen meikkivoiteen ( peitevoiteen) ja puuterin kanssa. Suosittelen kokeilemaan! Useimmilta sarjoilta saa ilmaisia tai todella edullisia koepakkauksia, joista voi etsiä itselleen sopivia sävyjä ja koostumuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe