Tutkijalautakunta

cvbvcbv

esittää että puoliautomaattiaseet kerättäisiin pois, tarkoittaneeko myös ns reserviläiskivääreitä??..puoliautomattihaulikoita???
Siihen se menee että reserviläinen harjoittelee puupyssyllä. Varusmiespalvelustakin voitaisiin poistaa rynnäkkökiväärit, sama se huutaako laukaus, laukaus vaikkapa puupyssyllä tähdäten. Itse olen kyllä sitä mieltä että hakoteille ollaan menossa jos aseita aletaan kerätä pois.

5

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pumpumpumpum

      muita kuin puoliautomaattipistooleita ja maksua vastaan.

    • Saurisaurus

      Ilman muuta reserviläisaseet närästää viherhippejä ja pois nämä ne meiltä haluavat. Aika vaan ei vielä ole siihen kypsä. Veikkaan että metsästysaseista itselataavat kieletään ensin.

      • qasde

        kiellettäisiin niin epäilen vahvasti että reserviläisharrastus kuihtuisi suomessa.
        Eihän sotilas ole sotilas ilman asetta, sivarilta tuntuisi olo.


      • Reikärauta Brown
        qasde kirjoitti:

        kiellettäisiin niin epäilen vahvasti että reserviläisharrastus kuihtuisi suomessa.
        Eihän sotilas ole sotilas ilman asetta, sivarilta tuntuisi olo.

        Että, myös tulivoimaiset, suuren lipaskapasiteetin omaavat puoli-automaattiset 7 62x39 ns, "reserviläiskiväärit", joutuvat tulilinjalle. Ja kyllähän totuus on se, että normaali älynlahjat omaava reserviläinen, oppii armeija-aikanaan ja kertausharjoituksissa rynnäkkökiväärin käsittelyn ja, myös ampumaan sillä. Itse ainakin olen oppinut.


      • Kunto Kalpa
        Reikärauta Brown kirjoitti:

        Että, myös tulivoimaiset, suuren lipaskapasiteetin omaavat puoli-automaattiset 7 62x39 ns, "reserviläiskiväärit", joutuvat tulilinjalle. Ja kyllähän totuus on se, että normaali älynlahjat omaava reserviläinen, oppii armeija-aikanaan ja kertausharjoituksissa rynnäkkökiväärin käsittelyn ja, myös ampumaan sillä. Itse ainakin olen oppinut.

        Asia ei ole edes vaikea. Vielä 1990-luvun alussa oli julmetun hankalaa saada lupia "armeijakaliiperisiin" 7,62x39-puoliautomaattikivääreihin.

        Ja Suomihan on harvoja maita, joissa lipaskapasiteettia ei ole vielä rajattu...

        Reserviläiskiväärit ovat lähtölaskennassa. Jos ei tällä yrittämällä, niin muutaman vuoden päästä.

        Keskiajalla talonpoika ei muuten saanut omistaa miekkaakaan. Se oli vallasväen etuoikeus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe